Voiko kaupassa alkaa syödä jo maksamatonta ostosta?

• Viestiketjun aloittaja K- Supermarketti
  • Ensimmäinen viesti
Ei saa syödä aikuinen eikä lapsi. Poikkeuksena diabeetikot hätätapauksessa. Raskaus ei ole sairaus, jos ei taju syödä oikein ja tunnustell hiukan omaa oloaan niin parempi sitten pysytellä 9kk kotona makaamassa. Sairaudet on eri asia.

W.S
Kaikki pelaa viivakoodilla. On ihan sama viekö viikakoditarran vai koko tuotteen viivakooditarralla. Se, että isot marketit ovat järjettömän epäruokamaisia ja perustavat toimintansa tarjoamalla hehtaaritolkulla tavaroitaan ei voi veltoittaa asiakasta olemaan sen kunnioittavampi ruokaostoksissaan kuin kauppias tarjotessaan epäviihtyisiä myyntitilojaan.

Olen kyllästynyt suomalaisten kumarteluun. Jos ei kassoja ole tarpeeksi, niin onko niissä jonoissa pakko seisoa? Totta hiivatissa syödään. Kauppias säästää kassoissa ja asiakas ostaa tarpeitaan varten.

halipupu harmaana
Ravintolat on erikseen, niissä syödään usein ensin ja maksetaan vasta lopuksi. Olisi aika hassua, jos kaikki ihmiset alkaisivat syödä kaupassa vai mitä? Mitä sitä turhaan kaupasta kotiin kantaa ostoksia, kun voi jo paikan päällä syödä, kätevää!

Nälkäänsä parkuva pikkulapsi on asia erikseen, mutta toivottavasti kotoa löytyy sen verran ruokaa ettei tartte lähteä nälkäisen lapsen kanssa kauppaan tai jos on tulossa jostain reissusta, niin sitten ostaa vain sen lapsen välipalan ja kaupan ulkopuolelle syömään, ei se lapsi siihen kuole, jos ei heti saa evästä naamariin. Hyvä se on lapsellekin pienestä pitäen opettaa, että kaupassa ei syödä.

"vieras"
Kyllä mä kesällä olen monesti kylmäkaapista juonut limun kun on ollut valmiiksi jano ja ostoksia pitänyt tehdä ja maksanut sitten kassalle eikä koskaan ole huomautettu. Ulkomailla tuo on monissa maissa ihan tavallista mutta Suomessa on joku fakkiintunut käsitys asiasta. Hoopoa olis ensin kävellä ison marketin läpi sen pullon kanssa maksamaan ja tulla sitten uudestaan ja näyttää kuitti kassalla että on maksettu jo.

Ei nyt tietenkään aleta mitään muroja syömään tai porkkanoita pureskelemaan mutta juomat on minun mielestä eri juttu.

onnea
Yksinkertaisesti EI SAA!! Jos tavara ei ole enään kaupan hallussa, niin siittä voi kiinni jäädessään saada näpistyksestä sakot, oli syy sitten diabeetikko tai nälkäinen piltti!
Tämä ansaitsee kyllä viikon tyhmin kommentti - palkinnon ihan suvereenisti. WTF?

Edes diabeetikko ei tämän älyn jättiläisen mielestä saa ottaa hyllystä juomaa tai syötävää vaan pitää ennemmin pökertyä lattialle jos sokerit on matalalla. Provoko tämä oli?

Tämä ansaitsee kyllä viikon tyhmin kommentti - palkinnon ihan suvereenisti. WTF?

Edes diabeetikko ei tämän älyn jättiläisen mielestä saa ottaa hyllystä juomaa tai syötävää vaan pitää ennemmin pökertyä lattialle jos sokerit on matalalla. Provoko tämä oli?
Valitettavasti ei ole provo, Olen itse vartijalta tämän asian tarkistanut, tavarahan ei ole enään kaupan hallussa kun se on jonkun mahalaukussa=varkaus! Itseänikin ärsyttää kun kaupassa mussutetaan maksamattomia ruokia!

kyllä
Todellakin voi! Ei nyt mitä tahansa, mutta pillimehu ja leivän pala ovat ok. Siis lapselle. Meillä niin tehdään joka kauppareissulla. Lapsi pysyy rattaissa kiltisti. Ei juoksentele ympäri eikä hiplaile kaikkea hyllyiltä. Ei kinu karkkeja eikä kiukettele. Siis kaikinpuolin älykäs ratkaisu!

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;27980018:
Todellakin voi! Ei nyt mitä tahansa, mutta pillimehu ja leivän pala ovat ok. Siis lapselle. Meillä niin tehdään joka kauppareissulla. Lapsi pysyy rattaissa kiltisti. Ei juoksentele ympäri eikä hiplaile kaikkea hyllyiltä. Ei kinu karkkeja eikä kiukettele. Siis kaikinpuolin älykäs ratkaisu!
ei kai sitä tarvii kinuta, kun äiti ja isi antaa mussukalle suosiolla evästä..meillä lapset pysyy rattaissa kiltisti ilman lahjontaa, eikä juoksentele, hiplaile tai kinua karkkia..ja ihan ilman välikohtauksia on opittu hyvät käytöstavat.

• Tykkää
Reactions: Rockwood
"vieras"
Terveisiä kaupan kassalta! Tiedättekö, että joka päivä tulee asiakkaita, jotka on unohtaneet rahapussin autoon, kotiin tai muualle, pankkikortti on toisessa kassissa tai toisen takin povarissa, kortti ei kelpaa ja käteistä ei tietenkään ole. Mitäs sitten tehdään, jos on syöty jo kaupassa? Maksamatta et ulos lähde, paitsi poliisisaattueessa. Onko niin vaikeaa opettaa ne lapset syömään vasta kotona? Jos se lapsi oppii siihen, että aina saa karkkia, kun huutaa kaupan ovella, niin kyllähän ne sit huutaa joka kerta.

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;27980018:
Älykästä on opettaa lapselle, ettei kaupassa syödä ennen maksamista. Lapselle kannattaa opettaa myös käytöstapoja ihan pienestä pitäen. Meidän lapset ei syö kaupassa. Eivät myöskään juoksentele ympäri ja hiplaa kaikkea. Heille on opetettu käytöstavat! Ovat myös oppineet, että karkkia saa karkkipäivänä ja kiukuttelulla ei saa mitään, vaan lähdetään saman tien kotiin. Ei ole tarvinnut lähteä kotiin kaupasta.

• Tykkää
Reactions: Rockwood ja Bonaire
dff
[QUOTE="vieras";27979978]Kyllä mä kesällä olen monesti kylmäkaapista juonut limun kun on ollut valmiiksi jano ja ostoksia pitänyt tehdä ja maksanut sitten kassalle eikä koskaan ole huomautettu. Ulkomailla tuo on monissa maissa ihan tavallista mutta Suomessa on joku fakkiintunut käsitys asiasta. Hoopoa olis ensin kävellä ison marketin läpi sen pullon kanssa maksamaan ja tulla sitten uudestaan ja näyttää kuitti kassalla että on maksettu jo.

Ei nyt tietenkään aleta mitään muroja syömään tai porkkanoita pureskelemaan mutta juomat on minun mielestä eri juttu.[/QUOTE]

Useimissa isoissa marketeissa on varsinkin kesällä kassa vieressä heti juomapulloja, joten sen juoman oston voi hoitaa ennen kuin menee muuten tekemään isompia ostoksia.

"vieras"
Valitettavasti ei ole provo, Olen itse vartijalta tämän asian tarkistanut, tavarahan ei ole enään kaupan hallussa kun se on jonkun mahalaukussa=varkaus! Itseänikin ärsyttää kun kaupassa mussutetaan maksamattomia ruokia!
No luepa toi ekalta sivulta löytyvä linkki, missä KAUPPIAAT kertovat näkemyksensä, niin huomaat, että se on ok joissain tapauksissa.

vierds
Eikö silloin voi ottaa yhteyttä ensimmäiseen näkemäänsä myyjään? Tai tosiaan, miksei diabeetikko varaudu tuollaisiin asioihin, harvalle se diabetes iskee yhtäkkiä yllättämättä keskellä Prismaa.

njaah
[QUOTE="vieras";27980070]No luepa toi ekalta sivulta löytyvä linkki, missä KAUPPIAAT kertovat näkemyksensä, niin huomaat, että se on ok joissain tapauksissa.[/QUOTE]
Ehkä se kauppias ei ajatellut nokkaansa pidemmälle. Siis jos sitä rahaa ei sitten olekaan, ja kortti ei toimi. Tai jos kaikki alkaisivat tehdä niin, siinä olis vaikea enää katsoa perään, ja sotkua ja ylimääräistä siivoamista alkaisi tulla melko tavalla.

kyllä
ei kai sitä tarvii kinuta, kun äiti ja isi antaa mussukalle suosiolla evästä..meillä lapset pysyy rattaissa kiltisti ilman lahjontaa, eikä juoksentele, hiplaile tai kinua karkkia..ja ihan ilman välikohtauksia on opittu hyvät käytöstavat.
Sepä se onkin, että kyse ei minusta ole tässä asiassa käytöstavoista vaan käytännöstä, joka edistää perheen hyvinvointia. Itse asiassa tunnen paljon perheitä, jotka välttävät kaupassa käyntiä lasten kanssa koska kokevat sen hankalaksi. Meillä kauppareissut ovat nautittavaa yhdessä oloa, jonka aikana yhdessä suunnitellaan mitä ruokaa laitetaan ja pillimehu auttaa jaksamista tarhapäivänkin jälkeen.

Se on kaupan omaisuutta, mutta ihan esimerkin vuoksi: oltiin matkalla pohjoiseen ja pysähdyttiin eräälle ABC-asemalle kahville. Muut menivät jo pöytään, mutta itse jäin tarjottimen kanssa jonottamaan. Edessä oli melko vahva mies, joka alkoi vääntämään kättä myyjän kanssa jostain ihme annos-asiassa - en tosiaan jaksanut kuunnella. Aikani odoteltuani pyysin avovaimoa hakemaan kahvinsa tarjottimelta, koska se olisi muuten jäähtynyt, ja join itse oman kahvini siinä jonossa, koska en todellakaan voi sietää kylmää kahvia. Se ukko jauhoi ja jauhoi ja jauhoi niin kauan, että olin saanut kupin melkein tyhjäksi ennen kun pääsin itse kassalle. Siinä vaan selitin kassaneidille, että kaksi kahvia tässä oli, mutta piti juoda pois ennen kun jäähtyy. Sanoin sen vielä niin kovalla äänellä, että varmasti se poistumassa ollut ukonrähjä kuuli, mitä sanoin. Eli joskus on parempi tehdä poikkeuksia kuin kärsiä itse soveliaisuuden tähden. Tuollaista elintarvikeliikkeessä herkuttelua en kyllä tajua.

Yhteistyössä