Sinä punavalkotakkinen nainen tänään Citymarketissa, pidä lapsesi kurissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaakkuri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no kuulkaa mammat tässä teille: se että mies pettää on teidän syytä, se on omaa syytäsi jos joku raiskaa olit kuitenkin humalassa, jos sait potkut, oma vika sekin, jos mies lyö, no nalkutit varmaan jne. joten älkää tekään tulko tänne itkemään pettureita tai muutakaan.

Mullakaan ei ole tuollaisia ongelmia.

Sen kuitenkin tiedän, että jos mun lapseni käyttäytyy huonosti, niin se TODELLAKIN ON MUN VIKA JA SYY. Ja otan lapseni käyttäytymisestä täyden vastuun, riippumatta väsymystilastani ja kuun asennosta. Voisit sinäkin yrittää samaa.

[QUOTE="vieras";27942397]Mullakaan ei ole tuollaisia ongelmia.

Sen kuitenkin tiedän, että jos mun lapseni käyttäytyy huonosti, niin se TODELLAKIN ON MUN VIKA JA SYY. Ja otan lapseni käyttäytymisestä täyden vastuun, riippumatta väsymystilastani ja kuun asennosta. Voisit sinäkin yrittää samaa.[/QUOTE]

Aamen! :)

[QUOTE="Leena";27942319]Kyllä. Olen ollut väsynyt, enkä siltikään vaaranna muiden ihmisten terveyttä.

Jos kerran tilanteesi on tuollainen, niin pyydä apua. Kyllä lastensuojelusta sitä pitäisi saada. Et sinä saa synninpäästöä muiden ihmisten terveyden vaarantamisesta näillä selityksilläsi.[/QUOTE]

Voi kuule en minä sinun tai muidenkaan synninpäästöjä kaipaa. Joo todellakin, pyydä apua, mikä vitsi...Luuletko todella että saat apua jos esim. isä tuo lapsen maanantai-aamuna ja tämä on vaikka vähän kuumeinen etkä vie häntä päiväkotiin sitten sinä päivänä. Samoin huomaat että koska et päässyt viikonloppuna kauppaan on maito ja leipä lähes loppu. No lapsi ei niin kipeä etteikö voisi lähteä kauppaan ja kukaan ei juuri sinä päivänä pääse auttamaan. Niin tadaa, lastensuojelu! Todellakin, että kuulkaa pääsettekö tänään tänne meille vähäksi aikaa että pääsen käymään kaupassa...? Ai ette kun on kolminkertainenmäärä asiakkaita (tullut uutisia luettua kellään...?) ja olisi tässä "Eerikoita" ja muita...joo ei taida onnistua kun muuten ei ls-tarvetta satunnaisista haasteista huolimatta kuitenkaan ole. Eikä ole luotto niihin ihmisiin kauhean korkealla kaiken koetun jälkeen vaikka nyttemmin ovatkin virheensä tunnustaneet...

Voi kuule en minä sinun tai muidenkaan synninpäästöjä kaipaa. Joo todellakin, pyydä apua, mikä vitsi...Luuletko todella että saat apua jos esim. isä tuo lapsen maanantai-aamuna ja tämä on vaikka vähän kuumeinen etkä vie häntä päiväkotiin sitten sinä päivänä. Samoin huomaat että koska et päässyt viikonloppuna kauppaan on maito ja leipä lähes loppu. No lapsi ei niin kipeä etteikö voisi lähteä kauppaan ja kukaan ei juuri sinä päivänä pääse auttamaan. Niin tadaa, lastensuojelu! Todellakin, että kuulkaa pääsettekö tänään tänne meille vähäksi aikaa että pääsen käymään kaupassa...? Ai ette kun on kolminkertainenmäärä asiakkaita (tullut uutisia luettua kellään...?) ja olisi tässä "Eerikoita" ja muita...joo ei taida onnistua kun muuten ei ls-tarvetta satunnaisista haasteista huolimatta kuitenkaan ole. Eikä ole luotto niihin ihmisiin kauhean korkealla kaiken koetun jälkeen vaikka nyttemmin ovatkin virheensä tunnustaneet...

Ai, et sun tarvii pyytää lastensuojelusta apua, et pääset kauppaan?? Ei helvetti soikoon.

Ensinnäkin, eikö siellä kaupassa voi käydä ennen kun se lapsi tuodaan? Kai sä ääliö osaat ees vähän ennakoida? Tai no, näemmä et. Vissiin menee ne lapsettomat päivät viinoissa kun kerta ls asiakkaita muutenkin ootte.

[QUOTE="vieras";27942397]Mullakaan ei ole tuollaisia ongelmia.

Sen kuitenkin tiedän, että jos mun lapseni käyttäytyy huonosti, niin se TODELLAKIN ON MUN VIKA JA SYY. Ja otan lapseni käyttäytymisestä täyden vastuun, riippumatta väsymystilastani ja kuun asennosta. Voisit sinäkin yrittää samaa.[/QUOTE]

oi halleluujaa sullekin sinä armoitettu ovimatto. en minäkään ole missään vaiheessa väittänyt ettei mikään ole omaa syytäni mutta se ei ole jos mulle ja lapselleni tehdään syyttä pahaa. vitsi sä olet pelle, oikein armollisesti siinä tunnustat kuinka sinä et ole niin hölmö että syyttäisit muita. no jos sinut vaikka raiskataan niin älä tule tänne itkemään, muista sekin. itke yksinäs vaan.

Ei vittu taas tätä.

"Ostin keltaiset kumisaappaat"
...

"Mutta minun mieheni/vaimoni/lapseni ja koko suku ja mummin lehmät ovat narsisteja ja tässä lista kaikesta, mitä olen saanut kokea! Tämä ei liity enää aiheeseen millään tavalla, mutta antakaa sääliä yhyy"

[QUOTE="Vieras";27942465]Ai, et sun tarvii pyytää lastensuojelusta apua, et pääset kauppaan?? Ei helvetti soikoon.

Ensinnäkin, eikö siellä kaupassa voi käydä ennen kun se lapsi tuodaan? Kai sä ääliö osaat ees vähän ennakoida? Tai no, näemmä et. Vissiin menee ne lapsettomat päivät viinoissa kun kerta ls asiakkaita muutenkin ootte.[/QUOTE]

Lue ne jutut ennenkun tuut päätäs aukomaan valopää.

Satunnaisena vierailijana en voi,kun taas kerran ihmetellä tätä palstamammoilla vallassa olevaa käsitystä, että erityislapsi saa käyttäytyä ihan ,kuinka haluaa ja kaikessa vedotaan aina ja iänkaiken siihen lapsen erityisyyteen...
Tossahan käy pahimmillaan niin, että kasvatatte niistä Nicopettereistä linnavempuloita... Eihän niiden herran tähden tarvii lakejakaan noudattaa tolla mentaliteetillä, jos yleisten käytöstapojen, sääntöjen ja normien noudattamista ei opeteta ja valvota!!
Ja kyllä: se on jumalauta sen vanhemman tehtävä pitää huolta, että edellä mainitut menee jakeluun, oli se erityislapsi sitte kuinka erityinen hyvänsä...prkl urpot..

oi halleluujaa sullekin sinä armoitettu ovimatto. en minäkään ole missään vaiheessa väittänyt ettei mikään ole omaa syytäni mutta se ei ole jos mulle ja lapselleni tehdään syyttä pahaa. vitsi sä olet pelle, oikein armollisesti siinä tunnustat kuinka sinä et ole niin hölmö että syyttäisit muita. no jos sinut vaikka raiskataan niin älä tule tänne itkemään, muista sekin. itke yksinäs vaan.

Sun rupee selvästi argumentit loppuun, uskosit vaan, et oot paska äiti. Ei siinä muu auta.

Olen samaa mieltä ettei lapsi saa sotkea muiden ruokia, mutta...

Lasta EI haukuta apinaksi, EIKÄ uhkailla väkivaltaisella kurittamisella, jos äidin silmä välttää. Lapsi EI saa ADHD:tä äidin välinpitämättömyystä vaan se on ihan eri asia.

Ylläolevia laukoneilla ihmisillä on aika pitkä matka sille tasolle, että voivat arvostella muiden käyttäytymistä.

Ei vittu taas tätä.

"Ostin keltaiset kumisaappaat"
...

"Mutta minun mieheni/vaimoni/lapseni ja koko suku ja mummin lehmät ovat narsisteja ja tässä lista kaikesta, mitä olen saanut kokea! Tämä ei liity enää aiheeseen millään tavalla, mutta antakaa sääliä yhyy"

vähän sä olet sairas...toivottavasti sulle tai lapsellesi tapahtuu jotain todella pahaa että tiedät miten joku voi kärsiä...irvaile sitten...hei kuulkaa siskot irvaillaanko sille Tyrnävän luuseri-äidille? Ai eikö? Sairasta olis vai? Niin minustakin.

Satunnaisena vierailijana en voi,kun taas kerran ihmetellä tätä palstamammoilla vallassa olevaa käsitystä, että erityislapsi saa käyttäytyä ihan ,kuinka haluaa ja kaikessa vedotaan aina ja iänkaiken siihen lapsen erityisyyteen...
Tossahan käy pahimmillaan niin, että kasvatatte niistä Nicopettereistä linnavempuloita... Eihän niiden herran tähden tarvii lakejakaan noudattaa tolla mentaliteetillä, jos yleisten käytöstapojen, sääntöjen ja normien noudattamista ei opeteta ja valvota!!
Ja kyllä: se on jumalauta sen vanhemman tehtävä pitää huolta, että edellä mainitut menee jakeluun, oli se erityislapsi sitte kuinka erityinen hyvänsä...prkl urpot..

Ai missä ja kkuka niin on sanonut että saa käyttäytyä miten vaan?! Minä en ainakaan ole sanonut, olen vain yrittänyt selittää miksi joskus näin saattaa kuitenkin käydä...siis oikeasti, osaatteko te vittu edes lukea...?! tää on ihan uskomatonta... :O

vähän sä olet sairas...toivottavasti sulle tai lapsellesi tapahtuu jotain todella pahaa että tiedät miten joku voi kärsiä...irvaile sitten...hei kuulkaa siskot irvaillaanko sille Tyrnävän luuseri-äidille? Ai eikö? Sairasta olis vai? Niin minustakin.

Anna olla viimeinen kerta kun toivot jonkun lapselle jotain pahaa. Vaikka se oliskin vain joku vieras palstapersoona. Se on sairaan ihmisen tekosia, ja voin vannoa että se ei jää siihen jos tuota vielä jatkat.

kuule sinä lehmä, ei tarvii sillä olen kuullut olevani harvinaisen selväpäinen ja hyvä äiti että revi siitä. vitsi mä säälin sua ja sun kaltasia mitään tajuamattomia idiootteja joita meidän muiden täytyy kestää...

:D

Hanki lapselles tasapainosempi ympäristö ja ittes latautumaan jonnekkin lasarettiin.
Tai sitten sä ehkä huomenna heräät kaameessa grabbessa ja mietit, että mitäs sitä tulikaan eilen netissä sekoiltua..

Johan tuolla alkumetreillä nää muutamat äiti-immeiset alkoi puolustella aloituksen kaltaista käytöstä sillä, että "jospa se oli erityislapsi" ja plaa,plaa..
Ja tää ei todellakaan oo eka tällänen ketju, missä siihen vedotaan tällä palstalla....
Mulla on itelläni ADHD-lapsi, eikä oo koskaan ollut epäselvää, etteikö siltä olis vaadittu tasan samanlaista käytöstä,kun muiltakin perheen lapsilta.

Joskus ei tarvitse erikseen seurata, vaan toisten kauppareitti menee suurin piirtein samoin kuin omasi. Tai sitten on niin, että kakarat juokseen ympäriinsä niin, että varmasti näet samat lapset pahanteossa useamman kerran niin lihatiskillä kuin maitohyllylläkin kuin sipsiostolla :kieh:

Usein juuri käy niin, että ne lapset/aikuiset joita haluaisit vältellä jo ensinäkemän perusteella tupsahtavat jatkuvasti samalle laarille ja hyllylle...mikä lie Murphyn laki siihenkin pätee.:whistle:

Anna olla viimeinen kerta kun toivot jonkun lapselle jotain pahaa. Vaikka se oliskin vain joku vieras palstapersoona. Se on sairaan ihmisen tekosia, ja voin vannoa että se ei jää siihen jos tuota vielä jatkat.

todellako? ja mulle saa sanoa ihan mitä vaan? te ette tajua sarkasmia, sitä että yrittää esittää jotain esimerkin kautta jne. ja yritin olla empaattinen ja ymmärtäväinen mun lähestymistavassa ja mitä tapahtu? mut teilataan kun joku pahantekijä. ja joo, kyllä mä toivon pahaa niille jotka satuttaa mua, vaikka sanoilla sitten. ja miksi en toivoisi, miksi mulle sitten saa tehdä mitä vaan se on mun vika vaan? joten aivan sama vaikka sinä ja lapsesi kokisitte Tyrnävän sillä se kaikkihan on ihmisen omaa syytä ja luonnehäiriöisiä toisia vahingoittavia ihmisiä ei teidän mielestä ole olemassakaan täällä joten miksi ei, senkun kuolette vaikka, oma vika. ja hui, kyllä nyt pelottaa, jos et ihan nrsisti ole niin sinusta kyllä selviän, on nääs aika paljon pahempaakin tullut koettua.

todellako? ja mulle saa sanoa ihan mitä vaan? te ette tajua sarkasmia, sitä että yrittää esittää jotain esimerkin kautta jne. ja yritin olla empaattinen ja ymmärtäväinen mun lähestymistavassa ja mitä tapahtu? mut teilataan kun joku pahantekijä. ja joo, kyllä mä toivon pahaa niille jotka satuttaa mua, vaikka sanoilla sitten. ja miksi en toivoisi, miksi mulle sitten saa tehdä mitä vaan se on mun vika vaan? joten aivan sama vaikka sinä ja lapsesi kokisitte Tyrnävän sillä se kaikkihan on ihmisen omaa syytä ja luonnehäiriöisiä toisia vahingoittavia ihmisiä ei teidän mielestä ole olemassakaan täällä joten miksi ei, senkun kuolette vaikka, oma vika. ja hui, kyllä nyt pelottaa, jos et ihan nrsisti ole niin sinusta kyllä selviän, on nääs aika paljon pahempaakin tullut koettua.

Hae ihan oikeasti apua itsellesi.

Melkein joka kauppareissulla näkee näitä avuliaita lapsosia, jotka auttavat äitiliiniä ostoksissa. Eli kiivetään sinne alimman leipähyllyn, tai karkkihyllyn reunalle kurottelemaan sieltä ylimmältä. Tosin kerran näin kyllä myyjänkin seisovan siinä hyllynreunalla.
Siis vaikka nyt tuurilla ei juuri lyttäisi niitä ruokapaketteja siinä kengän alapuolella, niin on se kyllä iljettävä ajatus, että ne paketit ovat siellä muutama sentti kengänpohjan alapuolella.
En osta alimmilta hyllyiltä mitään.