No tätä just kai tarkoitan. Olet siis niitä ihmisiä, jotka eivät halua jakaa kaikkea. Ei tietenkään raportoiminen ole mikään "velvollisuus" ja pakko vaan itse ainakin haluan jakaa ja kertoa puolisolleni kaiken ja koen, että se kuuluu myös puolisolleni.
No oli tuossa kerrottu jostain gynekologilta? vastaavalta ja soitettu miehelle tuloksesta. Musta ei ollut mitään väärää, jos nainen ei vastannut puhelimeen ja miehen tiedot kuitenkin olleet siellä. Musta ei olisi mitään väärää, että mun terveystietoja annettaisiin miehelle ja päinvastoin. Musta miehen on ihan oikeus kuulla, jos sairastaisin vaikka masennusta, olisin psyykkisesti sairas, neurologinen ongelma, olisin anorektikko tms. vastaavaa. Tietysti sillon kuuluisi kyseessä olla aviomies, eli naimisissa ja ns. lupautunut elämään yhdessä.
Mielestäni tässä on jo kyse muustakin kuin puolisoiden välisestä avoimmuudesta. Lääkärillä/hoitajilla ei ole oikeutta kertoa potilaansa asioita tämän puolisolle ilman että potilas on itse antanut tuohon luvan. Vaikka itselläni ei olisikaan mitään tarkoitusta salata terveyteeni liittyviä asioita mieheltä niin kyllä menisi luottamus hoitohenkilökuntaan jos jostain asiastani kerrottaisiin miehelle siksi että hän sattui vastaamaan puhelimeen.