"Minähän en samassa vessassa neekerin kanssa asioi."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ettälläistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27930149]Minulle riittää oma aviopuoliso, en tarvi neekereitä lisäksi :) Harmitaa kovasti niiden puolesta kenen elämä meni vituksi niiden takia kun levittivät sitä HIV:tä.[/QUOTE]

Se kyl hankaloittaa elämää. Mitenkään et voi tietää kuka on kantaja ja kuka ei. Se voi olla kuka vain. Ja kuten sanottu, ei tartu ilman verikontaktia. Vai montako tiedät jotka on saaneet hivin vain käytyään pissillä?

Eikö terve huolenaihe somalin hygieenisyydestä olet tervettä, vain onko muka sekin rasismia:

"Terveys ja sairaus ovat Allahin kädessä. Sairaus tulee kestää kärsivällisesti eikä uskoa saa menettää sen vuoksi. Ihmisen tulee kuitenkin itse etsiä parannusta, koska samalla kun Jumala on luonut sairauden, hän on luonut myös siihen hoidon."

"(Ramadan) paasto mitätöityy, jos paastoava ottaa lääkkeitä suun kautta tai nestemäisen peräruiskeen taikka nenätippoja valuu nieluun (Hallenberg 2006)."

"Somalialaisten sairausselitysten mukaan esimerkiksi helikobakteerin tai Crohnin taudin aiheuttamat vatsakivut voidaan nähdä noituuden aiheuttamiksi tai epilepsia jinneistä johtuvaksi oireiluksi. Kroonisia sairauksia, kuten diabetesta ja verenpainetautia, saatetaan puolestaan pitää parantuvina tiloina, joita hoidetaan esimerkiksi yrteillä ja kamelinmaitoa juomalla. Se, että lääkäri kuuntelee potilaan huolia ja käsityksiä eikä vähättele tämän kokemuksia perinteisistä hoitotavoista, luo pohjan luottamukselliselle hoitosuhteelle. Toisaalta lääkärin on annettava potilaalle oikeaa tietoa. Hänen on osattava tuoda selkeästi esiin myös lääkityksen laiminlyömiseen tai perinteisiin hoitoihin liittyvät riskit ja haitat."

Lähde: Lääketieteellinen aikakausikirja Duodecim

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo96299&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero

[QUOTE="vieras";27930155]Tiedät kertoa lapsiavioliitoista ja kunniamurhista enemmän kuin kantasuomalainen. Kerro, mikä saa sen tekemään. Mitä siinä saavutetaan? Kannatatko Al Qaidaa?[/QUOTE]

En tiedä, sen enempää kuin julkisista vessoista. ;) En kannata A-Q sen enempää kuin persmielisiäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja kivittäkää minut :(;27930052:
Menen nurkkaan häpeämään kun minä olen käynyt tumma ihoisella kylässä ja hän meillä ja jopa vessassakin on puolin jos toisin käyty.. häpeämään menen kun tunnustan että olen itse valkonaama ja supi suomalainen juntti...

Hyi sinua...hyi hyi hyi...!!!

[QUOTE="vieras";27930176]Lähtökohtaisesti pidän kaikkia mustanaamoja HIV-kantajana. Parempi ottaa varman päälle ja vältellä niitä.[/QUOTE]

Ja kaikki suomalaisia valkonaamamiehiä pidät pedofiileinä tai tappajina?

[QUOTE="vieras";27930163]Eikö terve huolenaihe somalin hygieenisyydestä olet tervettä, vain onko muka sekin rasismia:

"Terveys ja sairaus ovat Allahin kädessä. Sairaus tulee kestää kärsivällisesti eikä uskoa saa menettää sen vuoksi. Ihmisen tulee kuitenkin itse etsiä parannusta, koska samalla kun Jumala on luonut sairauden, hän on luonut myös siihen hoidon."

"(Ramadan) paasto mitätöityy, jos paastoava ottaa lääkkeitä suun kautta tai nestemäisen peräruiskeen taikka nenätippoja valuu nieluun (Hallenberg 2006)."

"Somalialaisten sairausselitysten mukaan esimerkiksi helikobakteerin tai Crohnin taudin aiheuttamat vatsakivut voidaan nähdä noituuden aiheuttamiksi tai epilepsia jinneistä johtuvaksi oireiluksi. Kroonisia sairauksia, kuten diabetesta ja verenpainetautia, saatetaan puolestaan pitää parantuvina tiloina, joita hoidetaan esimerkiksi yrteillä ja kamelinmaitoa juomalla. Se, että lääkäri kuuntelee potilaan huolia ja käsityksiä eikä vähättele tämän kokemuksia perinteisistä hoitotavoista, luo pohjan luottamukselliselle hoitosuhteelle. Toisaalta lääkärin on annettava potilaalle oikeaa tietoa. Hänen on osattava tuoda selkeästi esiin myös lääkityksen laiminlyömiseen tai perinteisiin hoitoihin liittyvät riskit ja haitat."

Lähde: Lääketieteellinen aikakausikirja Duodecim

Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim - ARKISTO[/QUOTE]

Allah pitää huolen muslimeista, mitä sitä lääkäriä vaivaamaan.:)

[QUOTE="vieras";27930266]Otetaan tilastot taas käyttöön. Mustilla on rikostaustaa huomattavasti enemmän suomessa suhteutettuna suomessa asuvaan väestöön kuin kantasuomalaislla. Se riittää ja ei muuta sitä miksikään.[/QUOTE]

Tarttuuko se rikollisuuskin sieltä yleisestä vessasta? :D

[QUOTE="vieras";27930046]-- ei uskoisi äikän open kirjoittaneen sen.[/QUOTE]

Minusta taas tämä teksti ei voisi enempää olla "äidinkielen opettajan kirjoittama". :D (En siis tiedä tämän kirjoittajaa.) Kaavamainen ja oikeakielinen - vaan ei sujuva tai "kiinnostava".

Sinällään en lainkaan epäile, että tuo olisi yksittäistapaus, mutta aika yleistävä sävyhän tekstissä on. Ei palvele aihetta; aiheuttaa pikemminkin torjuntaa lukijoissa.

Silti: yksittäisenä hahmona aika pöyristyttävä rouva. Itse olisin varmaan puolivahingossa sanonut takaisin jotain painokelvotonta. Hyh.

[QUOTE="huuhuu";27930283]
Silti: yksittäisenä hahmona aika pöyristyttävä rouva. Itse olisin varmaan puolivahingossa sanonut takaisin jotain painokelvotonta. Hyh.[/QUOTE]

Sehän tuossa jutussa parhaiten osoittautuikin, monesti jäädään tuppisuuksi kun tuollainen tilanne osuu kohdalle. Hämmennytään tai ei voida uskoa, että noin tyhmää voi tapahtua tai sitten ei vain haluta "osalliseksi" ja pähkäillään jälkikäteen, mitä olisi voinut tehdä.

[QUOTE="huuhuu";27930283]Minusta taas tämä teksti ei voisi enempää olla "äidinkielen opettajan kirjoittama". :D (En siis tiedä tämän kirjoittajaa.) Kaavamainen ja oikeakielinen - vaan ei sujuva tai "kiinnostava".

Sinällään en lainkaan epäile, että tuo olisi yksittäistapaus, mutta aika yleistävä sävyhän tekstissä on. Ei palvele aihetta; aiheuttaa pikemminkin torjuntaa lukijoissa.

Silti: yksittäisenä hahmona aika pöyristyttävä rouva. Itse olisin varmaan puolivahingossa sanonut takaisin jotain painokelvotonta. Hyh.[/QUOTE]

Kirjoittaja on Rieputarallaa - palstaili täällä tuolla nikillä aikaisemmin. Nykyään vaihtaa nikkiään todella usein. Mutta hän aina kyseli rakentavaa kritiikkiä blogistaan ja kun sitä sai, niin haistatteli.

Siitä olen samaa mieltä, että kirjoitus ei ole sujuva eikä myöskään kiinnostava.

Useampi vuosi sitten olin tulossa Ruotsista lautalla Suomeen. Olin tullut satamaan jo aamuyöstä, kun olin Tanskasta autolla tulossa. Aamulla sitten odottelin sataman autokaistalla lautan saapumista.

Jossain vaiheessa sitten luonto kutsui ja lähdin ainoan bajamajan suuntaan, joka alueelta löytyi. Aikani odoteltuani sieltä tuli pikimusta ukko ulos. Minulta jäi käymättä, kun se ukko oli vääntänyt viidakkopaskan kykkimällä. Sekä istuimen ympäristö, että takaseinä olivat saaneet varpusparvesta osansa.

Jostain syystä tälläinen jättää hivenen kielteisen mielikuvan.

Sehän tuossa jutussa parhaiten osoittautuikin, monesti jäädään tuppisuuksi kun tuollainen tilanne osuu kohdalle. Hämmennytään tai ei voida uskoa, että noin tyhmää voi tapahtua tai sitten ei vain haluta "osalliseksi" ja pähkäillään jälkikäteen, mitä olisi voinut tehdä.

Juu. Itse olen tavallisesti äärimmäisen kohtelias enkä yhtään rääväsuu, mutta olen muutaman kerran yllättänyt itseni hieman samankaltaisissa tilanteissa (ei-rasistisissa tosin) ojentamassa ventovieraita.

Tällainen toki kannattaa vain silloin, kun tilanne ei ole uhkaava. Ts. jollekin kaljulle nahkaliivibodarille ei välttämättä kannata alkaa opettaa käytöstapoja. :D Ellei itse ole samanmoinen.

Entäpä omalla kohdallasi? Onko tänään huudeltu tai syljetty naamalle? :) Jäitkö tuppisuuksi vai haukuitko rasistiksi? :D

[QUOTE="vieras";27930320]Entäpä omalla kohdallasi? Onko tänään huudeltu tai syljetty naamalle? :) Jäitkö tuppisuuksi vai haukuitko rasistiksi? :D[/QUOTE]

Ei ole tänään kukaan tullut avautumaan. Kuten olen sanonut, useimmiten pyrin saamaan lapset pois siitä tilanteesta, mutta monesti olen kyllä sanonut takaisin, en kovin sivistyneesti jos vastapuolen jutut ovat olleet ala-arvoisia.

Yhteistyössä