"Minähän en samassa vessassa neekerin kanssa asioi."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ettälläistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ohikulkija";27932568]Minusta kuitenkin tuntuu, että suhtaudut viesteihini kuin hyökkäyksiin. :([/QUOTE]

Jos kysyy selvennystä, mielipidettä tai selitystä, ei myöskään tarkoita, että se on jonkilainen vastahyökkäys. Minä monesti kyselen täällä, useimmiten niistä aivan päättömistä sepustuksista ja harvoin saa edes vastausta, kuten huomaa. Käytän liikaa hymiöitä, jotta tosikko-vieraat eivät vedä heti herneitä nenukkiin. ;)

En minäkään väheksy muiden kokemia solvauksia ja haukkumisia, minuakin on lapsena koulukiusattu rajusti, mutta en sen takia väheksy muiden kokemuksia. Jos joku käskee minun lapseni painumaan helv**** Suomesta, koska ovat väärän värisiä, eiköhän se ihan selvä ole, mitä haukkuja ajattelee. Onhan sitten samanlainen kaikille muillekin tai ei, tuo on rasistista solvausta. Siitähän näissä jutuissa on ollut kyse, mutta ei. Ei saa haukkua rasistiksi turhaan tällaista ihmistä "kun se haukkuu kuitenkin kaikkia". Et ole minua mitenkään loukannut, en ole herkkähipiäinen, en loukkaannut turhasta.

Tietenkin tuon saa kokea rasismiksi ja aivan oikeutetusti jokainen tummaihoinen sen niin kokee. En minä sitä kiellä. Ja saat myös puolestani sanoa huutajaa rasistiksi. Yritin vain analysoida sitä, kuinka usein se ei sitä pohjimmiltaan ole, vaikka sellaisena näyttäytyy. Ja korostan nyt vielä, että ymmärrän todellakin, että samalta se kohteesta tuntuu, oli rasistinen aate taustalla tai ei. Keskutelutapamme ei nyt oikein kohtaa. Minä yritän pohtia nimenomaan ilmiötä ja teon takana olevia motiiveja. Tietenkään se ei muuta rasismikokemusta, mutta on teoreettisesti minusta mielenkiintoista.

Jos kysyy selvennystä, mielipidettä tai selitystä, ei myöskään tarkoita, että se on jonkilainen vastahyökkäys. Minä monesti kyselen täällä, useimmiten niistä aivan päättömistä sepustuksista ja harvoin saa edes vastausta, kuten huomaa. Käytän liikaa hymiöitä, jotta tosikko-vieraat eivät vedä heti herneitä nenukkiin. ;)

Ehkä siis tulkitsin sinua väärin :) Keskustelutapamme on erilainen.

Pientä on rasismi Suomessa jos yhdestä vessasta tälläinen haloo.:D

Pientähän se on myös jos ekaluokkalaiselle sanotaan "sä olet tyhmä, me ei leikitä sun kaa", mitäpä tuollaisesta välittää, niinkö? Miten se vaikuttaa tuohon pieneen ekaluokkalaiseen jos joutuu kuulemaan sitä vähän väliä? No, pieni juttu, sinun mielestäsi.

Eihän tässä ole puhe ollut mistään apartheidista (vaikka mummo olisikin halunnut oman vessan valkoisille kuten ennen vanhaan), mutta eikö sinullekaan ole yhtään tuttua, miten tällainen turha haukkuminen ja "yhteiskunnasta hylkinen" voi vuosien saatossa aiheuttaa? Turha sitten vikistä jos/kun syrjäytyneiden määrä kasvaa, niin syntyperäisten kuin ei-syntyperäisten suomalaisten.

Pientähän se on myös jos ekaluokkalaiselle sanotaan "sä olet tyhmä, me ei leikitä sun kaa", mitäpä tuollaisesta välittää, niinkö? Miten se vaikuttaa tuohon pieneen ekaluokkalaiseen jos joutuu kuulemaan sitä vähän väliä? No, pieni juttu, sinun mielestäsi.

Eihän tässä ole puhe ollut mistään apartheidista (vaikka mummo olisikin halunnut oman vessan valkoisille kuten ennen vanhaan), mutta eikö sinullekaan ole yhtään tuttua, miten tällainen turha haukkuminen ja "yhteiskunnasta hylkinen" voi vuosien saatossa aiheuttaa? Turha sitten vikistä jos/kun syrjäytyneiden määrä kasvaa, niin syntyperäisten kuin ei-syntyperäisten suomalaisten.

Meinaatko sun piltin olevan ainoa jota on hiekkalaatikolla tyhmitelty?

Apartheidia tosiaan esiintyy Suomessa, mm muslimit eivät halua uida yleisellä vuorolla, Mikkelissä konsertteja vain mamuille jne...

Meinaatko sun piltin olevan ainoa jota on hiekkalaatikolla tyhmitelty?

Apartheidia tosiaan esiintyy Suomessa, mm muslimit eivät halua uida yleisellä vuorolla, Mikkelissä konsertteja vain mamuille jne...

Etkö edes tuota edellistä viestiäni osannut kunnolla lukea ja sisäistää?! Ei minun pilttejäni ole ikinä hiekkalaatikolla tyhmitelty.

"Esimerkkisi" ovat todella surkeat. :D

Etkö edes tuota edellistä viestiäni osannut kunnolla lukea ja sisäistää?! Ei minun pilttejäni ole ikinä hiekkalaatikolla tyhmitelty.

"Esimerkkisi" ovat todella surkeat. :D

Ai nyt sun kenkä puristaa siitä ettei sun jälkikasvua ole tyhmitelty.:D

Esimerkkini ovat esimerkkejä suomalaisesta apartheidista. Sulla ois toinen ääni kellossa jos olisi uimavuoroja ja konsertteja vain valkoihoisille suomalaisille.

Ei liity paljoakaan juttuun, mutta Jyväskylän julkisissa vessoissa on ikävä asioida, kun ihmiset siellä päin pissii wc-istuimelle. Lähes poikkeuksetta löytyy pissatippa sieltä rinkulalta. Yöks! :x

Ai nyt sun kenkä puristaa siitä ettei sun jälkikasvua ole tyhmitelty.:D

Esimerkkini ovat esimerkkejä suomalaisesta apartheidista. Sulla ois toinen ääni kellossa jos olisi uimavuoroja ja konsertteja vain valkoihoisille suomalaisille.

Kannattaisi lukea ensin koko ketju jos tekee mieli kommentoida, niin tietäisit itsekin mistä puhutaan. ;) Kannattaisi myös googlata sana apartheid, olet hieman hukassa. :)

[QUOTE="vieras";27929995]vessaa jossa asioi maahanmuuttaja... joopa joo![/QUOTE]

Mistä sä tiedät, että tummaihoinen oli juurikin maahanmuuttaja? Saattoihan se olla vaikka vauvana Suomeen adpotoitu, Suomen kansalainen, äidinkieli suomi, kristitty ja vaikka - for God's sake - Persujen äänestäjä. Ei pelkästä ihonväristä voi tehdä tuollaisia päätelmiä.

Yhteistyössä