En käsitä, miten ihmiset voi olla kutomatta 0_0

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Mä tulisin hulluksi, jos en päivittäin jotain kutoisi. En ole mikään himoneuloja kuitenkaan vaan kudon vain omaksi ilokseni. Villasukkia, paitoja, lapasia, kaulaliinoja... Enkä ole edes huippukutoja vaan ihan "normaali". Monet ystäväni ja tuttavani ovat varsinaisia laiskimuksia. sitä kudinta ei saada pois kaapista ja aina on tekosyitä, että "en pysty, kun mies ei ole kotona ja lapsia pitää vahtia jne". taatusti melkein jokainen saa sen vaikka 30 min. päivässä aikaa kutomiselle! Ja voihan niiden rattaiden kanssa kutoa vaikka samalla. Ja ne, joilla on mies niin voihan sitä iltaisin vaikka kutoa sukkaa, kun mies tullut töistä kotiin.... No niin, kivittäkää vapaasti, mutta ei tarvitse ihmetellä miten suomalaiset naiset ovat osaamattomia, peukalo keskellä kämmentä olevia. Jotain asialle voi itse tehdä eikä vaipua itsesääliin ja marttyyrin asemaan.

• Tykkää
Reactions: Luonnonpellava
Saat kutomisen kuulostamaan uskonnolliselta rituaalilta, joka takaa taivaspaikan ja antaa sulle synninpäästön kaikista niistä asioista mitkä sulta puolestaan saattaa jäädä tekemättä koska "en pysty, en osaa, se on miehen hommia" jne.

Myös siihen uskonnolliseen harhaan viittais tuo luul että toiset vaipuis osaamattomuutensa takia itsesääliin :D

Elä ny! Eilenkin virkkasin niin, että sormeen tuli palovamma langasta.
Vai eikö virkkaaminen käy?
Sitä paitsi mattoja kudotaan, sukkia neulotaan. :D

[QUOTE="hih";27872682]Saat kutomisen kuulostamaan uskonnolliselta rituaalilta, joka takaa taivaspaikan ja antaa sulle synninpäästön kaikista niistä asioista mitkä sulta puolestaan saattaa jäädä tekemättä koska "en pysty, en osaa, se on miehen hommia" jne.

Myös siihen uskonnolliseen harhaan viittais tuo luul että toiset vaipuis osaamattomuutensa takia itsesääliin :D[/QUOTE]

oletko tätä samaa mieltä myös tuon liikuntaketjkun aloittajan osalta? lähes sanasta sanaan sama aloitus kuitenkin, eri aiheesta vaan. vai onko liikunta sellaista mihin on sallittua "hurmaantua", mutta käsityöt ei?

oletko tätä samaa mieltä myös tuon liikuntaketjkun aloittajan osalta? lähes sanasta sanaan sama aloitus kuitenkin, eri aiheesta vaan. vai onko liikunta sellaista mihin on sallittua "hurmaantua", mutta käsityöt ei?

Ai sori en oo huomannut sellasta :D Mut ihan samaa mieltä olen mistä tahansa vapaaehtoisesta asiasta että kukaan ei voi alkaa toisten puolesta vouhottaa vaikka ite sais siitä hurjat kicksit.

Tykkään kutomisesta, mutta en tee sitä kovinkaan usein. Mä en niin montaa pipoa, kaulaliinaa tai villasukkaa tarvitse, että pitäis olla koko ajan kutomassa. Toisin sanoen, kudon jotain vain, kun sitä tarvitsen ja mieluinen malli sattuu kohdalle.

Mä tulisin hulluksi, jos en päivittäin jotain kutoisi. En ole mikään himoneuloja kuitenkaan vaan kudon vain omaksi ilokseni. Villasukkia, paitoja, lapasia, kaulaliinoja... Enkä ole edes huippukutoja vaan ihan "normaali". Monet ystäväni ja tuttavani ovat varsinaisia laiskimuksia. sitä kudinta ei saada pois kaapista ja aina on tekosyitä, että "en pysty, kun mies ei ole kotona ja lapsia pitää vahtia jne". taatusti melkein jokainen saa sen vaikka 30 min. päivässä aikaa kutomiselle! Ja voihan niiden rattaiden kanssa kutoa vaikka samalla. Ja ne, joilla on mies niin voihan sitä iltaisin vaikka kutoa sukkaa, kun mies tullut töistä kotiin.... No niin, kivittäkää vapaasti, mutta ei tarvitse ihmetellä miten suomalaiset naiset ovat osaamattomia, peukalo keskellä kämmentä olevia. Jotain asialle voi itse tehdä eikä vaipua itsesääliin ja marttyyrin asemaan.

Arvostan toisten tekemiä käsitöitä ja ne mummon kutomat villasukat on aina ollu lastenkin toivelahja, mutta kun mua ei voisi itseä vähempää kiinnostaa mikään kutominen, en halua, en viitsi, liikaa näpertämistä mulle, ei kuulu mun harrastuksiin. Jo ylä-asteelle lensi mulla kutimet nurkkaan, niin vastenmielistä se kutominen oli, äitini joutui aina kutomaan loppuun ne pakolliset koulun käsityötunnin villasukat!
Mä olen vielä sen verran mukavuuden haluinen etten tee mitään mikä mua ei kiinnosta!:cool:

Kutoisin jos osaisin.. nytkin olisi kiva alkaa kutomaan tulevalle esikoiselle jotain, mutta pelkällä virkkaamisen perussilmukalla ei pitkälle pötkitä. Sitten kaikissa ohjeissa sanotaan että neulo 1 nurja ja 1 oikea... MITÄ NE ON?

Jätän tuon homman niille jotka sen osaa..

Yhteistyössä