Yleisimpiä sisustusvirheitä, kammotuksia yms? Ei herkkiksille :)

  • Viestiketjun aloittaja "Sisustaja"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27857365:
Ei muuten ole ihan niinkään. Veljeni koti on ollut ns. kansikuvakoti, ja kuvauksia varten kaikki henkilökohtaiset kamat pantiin piiloon ja stailisti toi kukkia yms. Kuvia varten myös mielenkiintoisia esineitä tuodaan erikoisiin paikkoihin jne. Kuvien koti harvoin on se, millaisessa perhe siellä arjessa elää...
Äh, en nyt ihan krijaimellisesti tarkoittanut :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27855432]Meillä ei ole vielä, mutta kun tarpeeksi tilavan asunnon saan niin varmasti laitan ison pöydän ääreen erilaisia tuoleja.
Mun mielestä se on ajatuksena hauska, voi valita millainen tuolipäivä tänään on, onko jäykempi pönötysfiilis vai vähän relammin otettava lötkötystuoliolo.

Ja kiva katsoa vieraista kuka valitsee minkäkin tuolin ja nouseeko jokin tuoli selkeästi suosituimmaksi. Noh, hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset. :D



Ja näyttää kivalta[/QUOTE]

Mä en periaatteessa tykkää eriparituolisysteemeistä kun näyttävät usein niin sotkuisilta. Mutta tässä kuvassa, kun kaikki eriparituolit on saman värisiä ja väri sopii kivasti pöytään, se näyttää tosi kivalta. Mun mielestä hirveintä on jos ne tuolit on keskenään eri värisiäkin ja osasta hilseilee maali, osa uusia ja loput siltä väliltä.
 
"viima"
[QUOTE="näkökulma";27856295]Miksi? Sitä mä olen aina ihmetellyt...[/QUOTE]

meillä on vanha talo ja vanha pihapiiri. tääl on paljon sellaisa 'koriste-esineitä' jotka olivat paikoillaan jo kun tänne muutettiin. enkä ole niit sit siirtäny.

ja meidän vanhaan tupakeittiöön sopii juurikin puolipaneeli, tai se on jossain 160cm.

en kans ymmärrä miks uudesta talosta pitää tehdä väkisin vanhan näkönen ja vanhast uus. meillä vanha talo joka sisustettu vanhoilla huonekaluilla ja esineillä. mut yhtäkään uusvanhaa ryjää ei ole ja niille esille otetuille tavaroille on käytötarkoitus. eli purkit ja purnukat sisältää tavaraa ja kannut ja kipot käytössä.
 
[QUOTE="nuuh";27855487]Kaikki on valkoista, yök! Seinät, kalut, laitteet ja rouva. Ei mattoja tai verhoja! Paitsi ehkä yksi valkoinen pehmeä viltti valkoisen jäykkäsohvan laidalla. Ja rouva valkoinen esittelee huulet sinisenä kun meillä on täällä niin kodikas ja lämmin tunnelma, just![/QUOTE]

:D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27855198]Eri puun sävyjä samassa huoneessa. Ainoa poikkeus voi olla huone, jossa ainoa käytetty väri on ruskea ja sen eri sävyt.

Huone, joka on muuten sisustettu elegantiksi. Maanläheisiä sävyjä. Ja sitten huoneeseen jälkeenpäin tungettu eri värisiä sistustusesineitä (tarkotan siis vihreää, punasta, oranssia, keltasta, kaikkia). Kamala sekasotku tulee. Eri asia jos tarkoituksena on saada todella värikäs huone, mutta silloin kaikki elegantit osat tekee tyylistä sotkuisen. Esimerkiksi maanläheiset verhot ehkä verhoissa jopa jotain kultaa. Värikkäässä huoneessa kuuluu olla myös värikäs sohva, värikäs matto yms.

Yleensä kannattaa siis olla maksimissaan kaksi väriä + neutraalit maanläheiset tai mustat tai valkoiset.

Saman värin esi sävyjä samassa huoneessa. Esimerkiksi punaista ja vaaleanpunaista, tummanvihreää ja vaaleanvihree. Joskus se toimii, mutta harvoin.[/QUOTE]

Värikästä pitää olla mutta saa olla vain kahta väriä :LOL:
 
konservatiivitaavi
Lasten kuvat kaikkialla. Ja kun sanon kaikkialla, tarkoitan kaikkialla. Suurennoksia seinillä joka huoneessa, lasten kuvilla somistettuja sohvatyynyjä, seinäkoristeita, kirjahylly täynnä kehystettyjä kuvia lapsista,minne vain katsot niin siellä kuva lapsista. Vanhempien makkarin seinätkin täynnä lasten kuvia, jättikoossa. Ja ne askartelut. Jokaikinen maalattu vessapaperirulla on "asetelmassa" hyllyllä tai ikkunalla.

Toki minäkin lapsiani rakastan ja olenpa seinällekin asti pari valokuvaa/taideteosta laittanut mutta tuossa huushollissa vieraillessa tulee vähän creepy-olo. Ja kaikki lapset on alle kouluikäisiä.
 
[QUOTE="vieras";27856228]Sama kuin monella muullakin eli nämä love ja home sweet home tarrat ja tekstit. Yleensäkin kaikki sisutuselementit missä lukee jotain englanniksi. Olis edes suomeksi. Tai sitten jokin kiinalainen merkki seinällä/taulussa. Ymmärtäisin jotenkin, jos olisi vaikka sukujuuret kiinassa tai puoliso kiinalainen. Jotenkin vaan mautonta.

Muovi! En pysty sietämään muovituoleja, pöytää, lamppuja. Se on niin halvan näköistä. Markimekon unikko yms. raitatekstiilit myös hirvittää.

Mä en myöskään laittaisi mitään 6. luokalla hiihtokisoista saatuja pokaaleja esille. Enkä mitään kunniamerkkejä tai mitaleja. Tai mitään diplomia tai kunniakirjaa kehyksissä olohuoneen seinälle.[/QUOTE]

mun ainoa tekstillinen 'sisustuselementtini' on tyynyliina johon painettu pippeleitä ja teksti "sweet dreams, wet dreams" mutta se onkin ystävän tekemä ja hieno :p
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
La Paset
Kirjavat matot, kirjavat verhot, kirjava sohvakalusto, kirjavat sohvatyynyt tekevät siististäkin kodista sotkuisen.
Olen nähnyt Briteissä yhden huushollin, jossa kaikki oli kukallista, seinähyllyn astioita myöten. Tuossa kodissa, kuitenkin, kaikki natsasi yhteen erittäin hyvin.
 
Onerva-Kanerva
Siis erilaisuuden tavoittelu vain siksi että halutaan olla niin erilaisia. Tajuaako kukaan pointtia?

Ne vanhat ruostuneet pyörät ovat hienoja vaikkapa postilaatikolla tai partsilla, mutta keittiössä. Voi elämä.
Minun kaveripiirissä juuri ne joilla on liian säntillisesti sisustettu ja puhtaan valkoista joka paikassa ON se erikoisuuden tavoittelija nirppanokka. Mä mieluummin itsekkin ottaisin sen ruostuneen pyörän keittiöön kuin jonku ällöttävän valkoisen nahkasohvan.
 
Onerva-kanerva
Kirjavat matot, kirjavat verhot, kirjava sohvakalusto, kirjavat sohvatyynyt tekevät siististäkin kodista sotkuisen.
Olen nähnyt Briteissä yhden huushollin, jossa kaikki oli kukallista, seinähyllyn astioita myöten. Tuossa kodissa, kuitenkin, kaikki natsasi yhteen erittäin hyvin.
Tämän juuri on parasta mitä rakastan kaikissa kodeissa. VÄRIÄ. Mä kammoksun kaikkija koteja joissa on pelkkää valkoista,harmaata,beigeä...olevinaan ryylikkäitä. NE on TYLSIÄ.
 
"juu"
En oo mikään sisustusintoilija (ikeaa jne. meilläkin,hiljalleen toivon että saataisiin persoonallisempia ikean korvikkeita, mutta myös vanhaa jne.... ), mutta...

inhokkejani nimenomaan siksi, että ne on VALITTU ja ostettuja ovat täysiä turhakkeita ja vieläpä tyylittömiä:

-kaikki LOVE-yms. kirjaimet. Niin tusinaa ja niin tyhjää. Olisi nyt edes että RAKKAUS.
-kaikki tekstit joista asukas ei oikeasti edes tiedä mitä ne merkitsevät.
( Oon esim. törmännyt sellaiseen tyylitttömyyteen kuin kirjahyllyä matkiva tapetti kodissa, jossa ei ole kuin lasten kirjoja...)


Muuten inhoan
- Pelkkää valkoista, tyhjää ja yltiösiistiä
- Ei mitään itse tehtyä, perittyä tms. vaan kaikki on uusimman sisutuslehden kansikuvan näköistä (täysin persoonatonta, ideana on vaan näyttää että rahaa on tähänkin upotettu)

No joo, mutta yleisesti kiva et on erilaisia koteja.
 
"helmililja"
maustetut kodit, jossa on vielä kiiltävääkin pintaa....ihan niin kuin jossain julkisessa tilassa.... Koti on kaunis silloin, kun se on asunjiensa näköinen. Ei tarvi seurata viimeisimpiä muodinoikkuja.
 
Totanoi
[QUOTE="vieras";27855432]Meillä ei ole vielä, mutta kun tarpeeksi tilavan asunnon saan niin varmasti laitan ison pöydän ääreen erilaisia tuoleja.
Mun mielestä se on ajatuksena hauska, voi valita millainen tuolipäivä tänään on, onko jäykempi pönötysfiilis vai vähän relammin otettava lötkötystuoliolo.



Ja näyttää kivalta[/QUOTE]

Ja minkäköhän tuolin noista valitsisit lötkötystuolioloosi?
 
Mä en tykkää yhtään niistä HOME-kylteistä/kirjaimista seinillä/kaiteilla jne. Sillä sanalla kun on suomenkielessä vähemmän kiva merkitys, joka vielä valitettavasti voi liittyä moniin koteihin/rakennuksiin. Eli Suomessa kun olleen niin ei HOME-kylttejä kotia "sulostuttamaan", jos multa kysytään. Ei, vaikka ilmeisesti ovat nyt "in", koska sisustusblogeissakin niitä on jo jonkin aikaa näkynyt...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27864172:
Kirjahylly- jossa ei ole kirjoja vaan esimerkiksi joitain kammottavia kissapulloja.

Siis en tiedä kamalampaa, kuin kissapullot!
En ymmärrä, enkä haluakaan ymmärtää.
meilllä piileksii olohuoneessa kissapullo :D se on tuossa ylempänä olevassa kuvassakin mukana
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="joo";27857427]Erilaiset eläinten osat, päät ym seinillä, taljat seinillä tai mattoina.[/QUOTE]


Toinen, mitä vihaan.

Ja meidän olohuoneen sohvan yllä vaanii täytetty näätä |O


Muistuukin mieleeni, kun anoppilassa oli sellainen julmetun suuri täytetty metso, ison karahkan päällä istumassa. Niinkin fiksussa paikassa kuin sohvan yllä.
Tuli eteen sekin päivä, kun se viimein putos- ja anoppi jäi alle.
Arvatkaa vaan, onko se painava :O?

Ja arvatkaa mitä appiukko teki? Ryntäs hirveää vauhtia katsomaan-------- sitä metsoa. Etei vaan pyrstösulat katkenneet.....
Anoppi siinä sitten kokos itseään lattialta jonne oli kaikeksi onneksi ehtinyt vierähtää, suki hiuksia silmiltään ja kiros isännän ja sen mettooperkeleen oikein peripohojalaasesti.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
"diu"
[QUOTE="joo";27857427]Erilaiset eläinten osat, päät ym seinillä, taljat seinillä tai mattoina.[/QUOTE]

Joo ja täytetyt eläimet :x YÖK! Eräällä sukulaispariskunnalla on kodissaan ihan joka puolella täytettyjä elukoita. Kirjahyllyssä, keittiössä, seinillä jne. Varmaan 20 yhteensä. En tykkää yhtään ja pienenä varsinkin siellä oli inhottava käydä kun joka puolelta tuijottaa joku eläimen raato.
 

Yhteistyössä