Yleisimpiä sisustusvirheitä, kammotuksia yms? Ei herkkiksille :)

  • Viestiketjun aloittaja "Sisustaja"
  • Ensimmäinen viesti
Niin, meillä taitaakin olla paljon noita "virheitä" tosin kuka määrittelee mikä on virhe? Rajat on tehty rikottaviksi ja virheet ovat aina jossakin vaiheessa niitä in juttuja.
Meidän koti on sekatavara kauppa, on uutta ja vanhaa, antiikkia ja tuunattua..jopa itse väsättyä (nytkin on tekeillä itse tehty puinen hella kun vanha keittiö meni aikaa sitten muualle). Kaikki on miten sattuu ja vähän sinne tänne...mutta eipä se haittaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Elizabeth Bennet
.........
[QUOTE="vieras";27855432]Meillä ei ole vielä, mutta kun tarpeeksi tilavan asunnon saan niin varmasti laitan ison pöydän ääreen erilaisia tuoleja.
Mun mielestä se on ajatuksena hauska, voi valita millainen tuolipäivä tänään on, onko jäykempi pönötysfiilis vai vähän relammin otettava lötkötystuoliolo.

Ja kiva katsoa vieraista kuka valitsee minkäkin tuolin ja nouseeko jokin tuoli selkeästi suosituimmaksi. Noh, hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset. :D



Ja näyttää kivalta[/QUOTE]

Mun mielestä kovin sekavaa. Jos olisi pää kipeä tms, niin en varmaan voisi olla keittiössä, koska tuo sekavuus olisi liian ahdistavaa.
 
Niin, meillä taitaakin olla paljon noita "virheitä" tosin kuka määrittelee mikä on virhe? Rajat on tehty rikottaviksi ja virheet ovat aina jossakin vaiheessa niitä in juttuja.
Meidän koti on sekatavara kauppa, on uutta ja vanhaa, antiikkia ja tuunattua..jopa itse väsättyä (nytkin on tekeillä itse tehty puinen hella kun vanha keittiö meni aikaa sitten muualle). Kaikki on miten sattuu ja vähän sinne tänne...mutta eipä se haittaa...
En suosittele tekemään hellaa puusta ;)
 
vastaaja
Mun mielestä kaikki viinapullot olkkarin vitriinissä näkysällä on hulluja. Ehkä se menisi, jos siellä on pari tyylikästä konjakkipulloa tms., mutta vajaat kossupullot ja Tallinnasta tuodut muoviset likööripullot on aika karmeita. Paraatipaikalla siinä jättimäisen telkkarin yläpuolella :) Lisäksi tapettiboordit ja kaikki ylimääräinen tilpehööri ei ole minun makuuni. Tärkeintä on kuitenkin, että jokaisella on sellainen koti, missä koko perhe viihtyy.
 
Nooooo
En ymmärärrä nykyajan trendiä sotkea saunaa sellatteks tummaks. Vaalea laadukas puu paljon kauniimpaa. Sitten en ymmärrä sitä että joka paikassa on kippoo ja kappoo. Enkä tekokukkia. Enkä rumia lamppuja. Enkä sitä että huoneesta on yksi seinä tapetoitu jollain räikeällä tapetilla.
 
"näkökulma"
Mua haittaa olohuoneeseen tai muihin asuintiloihin roudatut kummallisuudet kuten juurikin polkupyörät, vanhat ikkunanpokat for nothing, seipäät (!!!olen nähnyt omilla näillä silmillä...), veneen kompassi lapin kelomajassa, yms yms.

Siis kukin tavallaan, tietysti. Voihan sitä roudata olkkariinsa vaikka kirkkoreen, on se ihan sallittua. Mutta tyylikästä se ei kyllä minun mielestäni ole, eikä siitä millään konstilla sellaista tule, vaikka kuinka bloggaisi kuvia tai muuten kehuisi itseään.

Mutta tokikin mun sisustus on varmaan myös hirveä jonkun toisen mielestä. Kummallinen lapsen ystävän tekemä kissan kiipeily- ja raapimispuu, tehty oikeasta puun rungosta ja leipäkoreista. Jumppapallo olohuonessa. Sohvalla läjä huopia ja vilttejä (meil makoillaan paljon sohvalla. Kyllä niitä vilttejä aina pestään ja tuuletetaan välillä, jopa vaihdetaan...). Usein meillä näkyy myös painoja, kudin, kirjoja, värityskirjoja, kannel, viulu... mutta noi asiat ei varsinaisesti kuulu esille, vaan kaappiin, ne aina vaan joskus ilmestyy jostain esiin.
 
"mielipide"
Vanhemmilla ihmisillä varsinkin näkee sitä, että ikkunat blokataan verhoilla. Asunnossa saattaa olla pienet ikkunat muutenkin ja sitten vedetään ylä- ja alakappaa ja sivuverhoa niin ettei ikkunasta näe ulos juuri lainkaan. Ja nämä siis sellaisissa paikoissa ettei naapurien/ohikulkijoiden takia tarvitse laittaa näköestettä. Tekee koko huoneen pienen näköiseksi ja tietenkin pimeäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissimi
No joo
Kukin sisustakoon niinkun tykkää enkä lähde kenenkään tyyliä moittimaan, mutta yks asia on silti kauhistus: viina-alttari olohuoneen kirjahyllyssä! Tyyliin ulkomailta tuodut viinakset, lasinalusia ja tuoppeja jossain lasivitriinissä. Sen sijaan nuo eriparituolit oli ihanat! Mulle kelpais.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
ffdg
Jos jollakin on turkoosi matto jossain muualla kuin vessassa niin... varsinkin jos se on pyöreä

En tiedä miksi, mutta turkoosi matto ei sovi minekkään muualle kuin vessaan!
 
Kammotus on koti, joka on tehty tyylikkääksi, mutta on epäkäytännöllinen. Itsellä ei myöskään iske nuo ylhäällä mainitut anttila-designit, mutta eiköhän niillekin ole paikkansa :)

Meillä on yksi ainoa iso taulu olohuoneessa ja sekin sohvan yläpuolella melko korkealla, koska en halua että mies pitkänä ihmisenä nojatessaan seinään pudottaa sen alas tai kolhii päätänsä siihen, kuitenkin kehys maksoi hunajaa ja kuvakin on tuotu ulkomailta vuosia sitten ja on uniikki, joten en halua sen menevän rikki tai pilalle.
Se myös särähti korvaan, että tavarapaljous ei ole tyylikästä. Ei ehkä tyylikästä juu, mutta mulla koti on ainakin mun näköinen ja ihana tavaroineen kaikkineen, eikä mikään askeettinen näyttelytila.
Kohta edessä asunnon myynti ja sit joutuu viemään puolet tavarasta ja kaiken henkilökohtaisen pois näkyvistä, että talo menis helpommin kaupaks. Nimenomaan siks että se olis mahdollisimman persoonaton, jotta ostajan olis helpompi kuvitella itsensä sinne asumaan ja kiinnostuu paremmin ostamaan.
 
"vieras"
Booty: jos teidän tuunaukset on tuollaisia, niin aivan mahtavia. Mä tarkoitin hirvitystuunauksilla jotain aivan muuta.:D

Mut mun korvaan särähtää se, ku puhutaan persoonattomasta kodista, jos se on ku sisustuslehdistä. Ettekö voisi ymmärtää ja ajatella, että juuri se voi kuvastaa asuvan persoonaa ja jos juurise on omasta mielestään kaunista, niin miksi sisustaa toisin?
 
Mollie
Liian korkealla olevat taulut. Puolipanelointi. Kirjahyllyt, joissa ei ole kirjoja vaan kaikenlaista tilpehööriä. Boordit.

Sellainen sisustuslehdissä usein nähty valkoinen, "romanttinen" sisustus, missä on jotain kylttejä seinilla ja kaikkialla lukee jotain, vanhoja lipastoja on pilattu vetämällä niiden päälle yksi kerros valkoista maalia niin että alkuperäinen tumma puu näkyy sieltä alta, ja seinälle on ripustettu ladonovi tai vanhat ikkunanpokat.
 
[QUOTE="vieras";27855647]Booty: jos teidän tuunaukset on tuollaisia, niin aivan mahtavia. Mä tarkoitin hirvitystuunauksilla jotain aivan muuta.:D

Mut mun korvaan särähtää se, ku puhutaan persoonattomasta kodista, jos se on ku sisustuslehdistä. Ettekö voisi ymmärtää ja ajatella, että juuri se voi kuvastaa asuvan persoonaa ja jos juurise on omasta mielestään kaunista, niin miksi sisustaa toisin?[/QUOTE]

Siis, jokainen sisustaa niin kuin tykkää. Taivas on rajana tässäkin asiassa. Me ei voida miellyttää muita kuin itseämme. Minä en kykenisi asumaan sellaisessa kodissa joka on täysin valkoinen tai jotain. Kyllä niistä tykkään mutta en voisi olla itse sellaisessa tai asunnossa josta kaikki ylimääräinen on otettu pois. Mutta onko oikeasti virheitä olemassa? Vai onko ne vain meidän ajatuksissa. Kun seuraa ulkomaalaisia sisustusohjelmia niin huomaa, ettei virheitä oikeasti ole. Toki voidaan olla montaa mieltä mikä on tyylikästä mutta jos homma toimii niin se toimii. Muista viis.
 
"vieras"
Persoonattomat kodit, jotka näyttää sisustuslehdestä otetuilta.. joka puolella vain valkoista, lattiasta kattoon ja sohviin, pöytiin ja servetteihin. Kotieläimet ja asukkaatkin pukeutunut samaan värittömään sisustukseen. Sisustuskuvat. Jotkut voi olla ihan hienoja, mutta yleensä en tykkää teksteistä
 
Meidän olohuone on iso ja sitä on vaikea saada yhteen kuvaan. Ongelma myös siinä, että tilan jakaa valtava vaatekaappi jotta toiselle puolelle mahtuu työtila.

Juu ja on montaa eri ruskean sävyä joka on tarkoituskin ja kamala nahkasohva joka teetettiin kun ei löytynyt juuri tuollaista. Tuunailuja ja muuta härpäkettä on vaikka ja kuinka

 
Epäkäytännölliset ja steriilit kodit siis pelkistäminen viety liian pitkälle. Enkä myöskään ymmärrä sitä Ikean palvomista. Minusta ne huonekalut ovat vaan jotenkin niin tylsää tusinatavaraa.
 
kompromissitön
No ne kyltit ja tarrat jois lukee se carpe diem, sweet home jne. Ja kun ne on niissä -70-90-luvun tiilitaloissa! Niistä on yritetty vääntää jotain sellaista, joka ei sitten millään sovi tohon maalaisromantiikkaan. Ne on mauttomia ja tosi halvan näköisiä. Niitä tekstejä on tyynyliinoissa, puukehyksien sisällä ja seinillä oviaukon päällä. :O Juu, on tosi kivaa, että oot löytänyt jostain hemmetin kalliilla vanhan ikkunanpokan sinne 70-luvun tiilitaloos. Ku ne ei vaan sovi yhteen! Ei vaikka sä kuin niin aattelet. Jokainen sisustakoon niin ku haluaa, mutta noi yhtälöt ei vaan natsaa. Halusit sitä tai et.
 

Yhteistyössä