Se on kyllä sellainen mukava huone. Sängyllä on iso kasa tyynyjä että telkun katsominen olisi mukavaa, sitten siellä on työpöytä koneineen ja tarvikkeineen, yksi rahi ja yksi lasten nojatuoliAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27867719:Unelmatyöhuone!!! Mulla on työhuoneessa ankeasti työpöytä, työtuoli, tietokone oheislaitteineen, kirjahylly ammattikirjallisuutta varten ja roskakori.
Juuri tälläinen minua karmii lapset näkyvät vain keinuhevosesta ja valokuvista. Miksi lelut eivät saa muuten tai lasten askartelut? Onko lastenhuoneen väri siis musta ? Minusta tuollainen kuulostaa erittäin itsekkäältä aikuisten taholta. Muuten en ihmisten sisustuksia kommentoi mutta tälläinen koti, jossa sivuutetaan lapset on kummajainen.Minäkään en ymmärrä. Meillä on aika mustavalkoista, eli sielutonta ja tylsää. Mutta täällä on ihan meidän näköistä. Kirjahylly on Ikeasta, mutta se on minun valitsema, sen kirjat on minun valitsemia tai saamia. Lapset meillä näkyy seinällä olevissa valokuvissa, ja siitä, että olohuoneessa on keinuhevonen. Lelut on piilossa, mustissa lelulaatikoissa. On tämä silti lastenkin koti, ja täällä saa olla ja leikkiä.
Kai ne näkyvätkin kun niillä leikitään. Miksi niiden pitäisi lojua levällään kun ei ole leikit kesken??Alkuperäinen kirjoittaja hyi yök;27868057:Juuri tälläinen minua karmii lapset näkyvät vain keinuhevosesta ja valokuvista. Miksi lelut eivät saa muuten tai lasten askartelut? Onko lastenhuoneen väri siis musta ? Minusta tuollainen kuulostaa erittäin itsekkäältä aikuisten taholta. Muuten en ihmisten sisustuksia kommentoi mutta tälläinen koti, jossa sivuutetaan lapset on kummajainen.
Lastenhuoneen väri on vaaleanvihreä tällä hetkellä. Heidän huoneessaan on kaikki samaa, puun väristä sarjaa: sängyt, pöydät, lipastot, seinähyllyt. Leluilla on kaikilla omat korinsa ja korit ovat värikkäitä. Seinillä on valokuvia mummeista ja papoista ja ystävistä. Hyllyistä löytyy Lasten kalevalaa, Pikku Prinssiä ja Tiitiäisen satupuuta sulassa sovussa minun ja miehen vanhojen lastenkirjojen seassa.Alkuperäinen kirjoittaja hyi yök;27868057:Juuri tälläinen minua karmii lapset näkyvät vain keinuhevosesta ja valokuvista. Miksi lelut eivät saa muuten tai lasten askartelut? Onko lastenhuoneen väri siis musta ? Minusta tuollainen kuulostaa erittäin itsekkäältä aikuisten taholta. Muuten en ihmisten sisustuksia kommentoi mutta tälläinen koti, jossa sivuutetaan lapset on kummajainen.
Vaihda kuitenkin se järkyttävä tapettisi tai laita ainakin yhdenmukaiset (=saman väriset) kehykset niihin valokuviisi.Ainakin verhotangolla ja tikapuilla voi olla funktionsa.
Ne tahtioisin meillekin.
Tämä onkin sellainen juttu...vaikka minulle kaikki olisi juuri tarkoituksellista voi (niin kuin jo todistettiin) toinen voi nähdä sen tarkoituksettomana.Ainakin verhotangolla ja tikapuilla voi olla funktionsa.
Ne tahtioisin meillekin.
Jeps.Tämä onkin sellainen juttu...vaikka minulle kaikki olisi juuri tarkoituksellista voi (niin kuin jo todistettiin) toinen voi nähdä sen tarkoituksettomana.
Ajatelkaas...jos kerättäis kaikkien ihmisten mieltymykset ja sisustettaisiin sen mukaan vaikka olohuone...kuinkakohan sekamelskainen siitä tulisikaan Se voisi olla jo aika virhe
Entä, jos lapsi haluaisi laittaa oman huoneensa seinät täyteen omia töitään jossain vaiheessa ? Kieltäisitkö? En tarkoita koko kouluvuotta mutta niin, että lapsi itse valitsisi ne omasta mielestään parhaimmat. Saisiko laittaa omaa huonettaan mieltymystensä mukaan? Entäs kun lapsi kasvaa niin vieläkö teillä valtaa sinun sanasi sisustuksessa? Elääkö sitten aikanaan teinikin sinun sisustuksesi mukaan ? Niillä, kun tuppaa olemaan seinät täynnä julisteita ym. Ei vaan paria julkkista hienosti sinun valitsemissasi kehyksissä. No ehkä asenteesi löystyy vuosien saatossa Mieitn vain teitä pienten lasten äitejä, jotka ei kestä lasten taideteoksia seinillä niin entäs sitten tulevaisuudessa...Mä en ymmärrä tuota ajattelutapaa, että koti ei ole lasten koti ja äiti ei ole oikeudenmukainen, jos ei joka ikinen päiväkodista tuotu piirustus ole kehyksissä paraatipaikalla.
Lasten tekemät jutut ovat ihania. Meillä on esillä muutama kerrallaan. Jouluna oli pojan tekemiä tonttuja yms esillä.
Ympäri vuoden on esillä yksi pojan askartelu, joka on tosi hieno. Lisäksi lapsen tekemä hämähäkki on löytänyt pysyvän paikkansa näkyvältä paikalta.
Lapsella on huoneensa ovessa oma angrybirds piirustus, jossa lukee lapsen nimi " xxxxx:n huone".
Tämä riittää. Lapsi ei ole koskaan pyytänyt, että haluaisi töitään enemmän esille ja meillä ei ole niille oikein paikkaa.
Muutamia töitä haluaisin kyllä kehystää johonkin esille.
Sen verran tyranni olen myös, että miehen palkinnot ovat varastossa. On aktiivinen urheilija ja mä en tiedä mitään kauheampaa, kuin palkintokaappiviritelmä olohuoneessa. Mies on itse sanonut, ettei hänelle ole tärkeää saada mitaleja esiin. Palkintokaappi on siis varastossa
Miksi ei voi olla vaikka neljä kehystä, johon aina laitetaan ne teokset? Sinitarra pilaa tapetit, teipistä puhumattakaan, joten minusta aikuisella saa olla päätäntävaltaa siitä, mitä seiniin pistetään. Eikä ole kiva sekään, että lapsi päättää kaikesta, tai että jos äiti päättää niin se on mielivaltaaEntä, jos lapsi haluaisi laittaa oman huoneensa seinät täyteen omia töitään jossain vaiheessa ? Kieltäisitkö? En tarkoita koko kouluvuotta mutta niin, että lapsi itse valitsisi ne omasta mielestään parhaimmat. Saisiko laittaa omaa huonettaan mieltymystensä mukaan? Entäs kun lapsi kasvaa niin vieläkö teillä valtaa sinun sanasi sisustuksessa? Elääkö sitten aikanaan teinikin sinun sisustuksesi mukaan ? Niillä, kun tuppaa olemaan seinät täynnä julisteita ym. Ei vaan paria julkkista hienosti sinun valitsemissasi kehyksissä. No ehkä asenteesi löystyy vuosien saatossa Mieitn vain teitä pienten lasten äitejä, jotka ei kestä lasten taideteoksia seinillä niin entäs sitten tulevaisuudessa...
Sen juu ymmärrän, että olohuone on olohuone mutta se, että äiti päättää lapsenkin huoneen jutut mielivaltaisesti.
Meillä on sellainen magneettisysteemi...siihen hetkeksi kiinni ja taas vaihdetaan kun uutta pukkaa. Tapoja on monia.Miksi ei voi olla vaikka neljä kehystä, johon aina laitetaan ne teokset? Sinitarra pilaa tapetit, teipistä puhumattakaan, joten minusta aikuisella saa olla päätäntävaltaa siitä, mitä seiniin pistetään. Eikä ole kiva sekään, että lapsi päättää kaikesta, tai että jos äiti päättää niin se on mielivaltaa
Meillä ei muuten ole eikä tule Batman-verhoja eikä automattoa, eikä tule olemaan Hello Kittyäkään kuin hillitysti jos on ihan pakko. Miksi pitäisi?
Teinit saavat valita tapettinsa/maalinsa sävyt ihan itse. Huonekalu-toiveetkin otetaan varmasti huomioon, mutta kaikkea ei voi toteuttaa vaikka rahan takia, tai periaatteen.