Olen toinen nimimerkki kuulemma venakko milanalle. kertokaa jokainen kiitos syynne, sitten

"poikia3"
sun ei tarvitse, kun kirjoittaa pätkät englantia, niin tyhmempikin ymmärtää ettet voi olla venakko.

Sen verran olen kirjoituksiasi seurannut, etten pidä sinua kyllä kumpanakaan väitetyistä henkilöistä.

Tottakai suomen kieli on vaikeaa kirjoittaa, jos on elämänsä viettänyt muualla, ja minusta suomen kielen taitosi on suhteellisen hyvä. Se on myös parempi kuin venakon, jonka ainakaan kirjoitettu kielitaito ei ole parantunut Suomessa vietettyjen vuosien myötä.

Nettipalstoilla on syytä ottaa iisisti, ihan aina tulee puskista joku, joka hyökkää jonkun kirjoittelijan kimppuun. Yleensä tämä tapahtuu siten, että ensin on kerätty ko. henkilöstä tietoa ja sitten yhtäkkiä pam! Ja hyökkääjä saa aina peesaajia. Jos noista ei hermostu, niin aika pian jätetään - ainakin hetkeksi - rauhaan.

• Tykkää
Reactions: newbie
"vieras"
No ei ole tullut mieleenkään sua venakoksi luulla, ihan olen perustrolliksi luullut.

Sulta lukenut n. kymmenisen kommenttia, kaikkien sisältö on käytännössä "meillä englannissa" "englannissa on näin" "englantienglantienglanti".

Itse en ole kovin kiinnostunut englannista niin ei pahemmin tule sun ketjuihinkaan vastailtua.
Ehkä jos opit puhumaan jostain muustakin? :)

thank you, I can't imagine what life would be like if i had three boys, that is lovely, well done. It seems as though only you have some sense here right now, I wish you and your family a very merry Christmas and a Happy New Year!

"hmmm"
thank you, I can't imagine what life would be like if i had three boys, that is lovely, well done. It seems as though only you have some sense here right now, I wish you and your family a very merry Christmas and a Happy New Year!
Mä en tajua miksi esität brittiä, kun sun enkku on niin selvää Suomen kouluenglantia. Lauserakenteet tosi monimutkaisia, ei ollenkaan sellaisia jotka käyttää englantia puheessa päivittäin.

Eli ongelma on maassa, missä kasvoin. Minne minulla on vahvat siteet vielä nykyisinkin. Sumujen saari ei todella miellytä jokaista, mutta melkein jokainen kokemus on sieltä peräisin.. ja koska siellä asiat on toisin ja ettei joku heti kysy että missä noin muka tehdään??? kerron jo alusta lähtien missä.

ok, pääsen mä. Olin vaan niin iloinen että täällä palstalla mun suomen kieli on parantunut ihan hirveesti, mieti tv- engl. kanavat, lehdet ja kirjat englanniksi...ystävät siellä, skype. Kaikki ok, tarvitsin vain ymmärrystä

en henk koht ole, minulla nielutulehdus, mies osti haalarin, vei sen postiin, en ole koko haalaria nähnyt, vain että hän sanoi: mitä väliä? 80,90... jollekin oli 146.. myyjä opastanut siis häntäkin

[QUOTE="hmmm";27742281]Mä en tajua miksi esität brittiä, kun sun enkku on niin selvää Suomen kouluenglantia. Lauserakenteet tosi monimutkaisia, ei ollenkaan sellaisia jotka käyttää englantia puheessa päivittäin.[/QUOTE]

Eiköhän kuka vaan kirjoita ulkomaalaiselle omaa äidinkieltään mahdollisimman helposti eli kirjakielellä. Jos kerron jollekin "huonosuomi" ihmiselle jotain suomeksi, niin puhun kyllä kirjakieltä, enkä "Eks tuukaa käymää, ehin pistää pullatki uunii". Kirjotan yleensäkkin netissä mahd. selvästi ilman mitään murteita tai muita ja enköhän nyt olekaan suomalainen kun kirjotan liian selvää suomenkieltä.

Yhteistyössä