abortti rv 9...

  • Viestiketjun aloittaja kertokaas
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Jenis";27719324]"Vajakit"? Eli sulla on enemmänkin ongelmaa yhteiskunnan kanssa. Kerro toki, kenellä on oikeus "sekstailla" ja saada sitten abortti?

Mähän en ole maininnut vajakkien tai kenenkään muidenkaan sekstailusta mitään. Kerroinpahan vain kannattavani aborttilakia. Mutta jos nyt ajatellaan että vajakit sekstailee, niin just sen porukan kannattaa kyllä se abortti tehdäkin ;)[/QUOTE]

No eikö tässä juuri niin ole käymässäkin.
 
ihmistaimi
[QUOTE="vieras";27718472]Aika hurjaa. Mitä pidemmälle raskaus jatkuu, sitä enemmän sikiö kehittyy, ja siksi aborttiajan lykkääminen "ei-kiireellisenä" noin pitkälle tuntuu minusta todella epämukavalta ajatukselta. Ihan jo naisen itsensäkin vuoksi.[/QUOTE]

Ihan oikeinko naisen itsensä vuoksi.. No eipä mitään siitä kehittyvästä ihmistaimesta siellä kohdussa. Voi pientä :( Siellä kasvaa ja kehittyy eikä tiedä että äiti on päättänyt ettei hän saa edes aloittaa elämäänsä :(

Joo ja en edes ole abortinvastainen yleensä mutta nyt kun on tuo pieni ihana 1 vuotias tuossa niin ajatuskin...... huh. :( Ihmiskunta on sitten hieno..
 
"Jenis"
Ihan oikeinko naisen itsensä vuoksi.. No eipä mitään siitä kehittyvästä ihmistaimesta siellä kohdussa. Voi pientä :( Siellä kasvaa ja kehittyy eikä tiedä että äiti on päättänyt ettei hän saa edes aloittaa elämäänsä :(

Joo ja en edes ole abortinvastainen yleensä mutta nyt kun on tuo pieni ihana 1 vuotias tuossa niin ajatuskin...... huh. :( Ihmiskunta on sitten hieno..
Tiedätkö, kaikki nuo lämpimät tunteet joita täällä tunnetaan sikiötä kohtaan menis ihan ÄLYTTÖMÄN paljon parempaan osoitteeseen, jos alkaisitte vaikka tukiperheiksi JO OLEMASSA OLEVILLE lapsille, joiden elämässä menee kaikki päin persettä. Vaan onko syntymätöntä lasta helpompi rakastaa kuin jo olemassa olevaa, oireilevaa vähempiosaista lasta?

Ja todellakin, se "ihmistaimi" ei siellä kohdussa tiedä äidistä, kehittymisestä tai elämästä 9. viikolla vielä yhtään mitään.
 
"vieras"
[QUOTE="Jenis";27719423]Tiedätkö, kaikki nuo lämpimät tunteet joita täällä tunnetaan sikiötä kohtaan menis ihan ÄLYTTÖMÄN paljon parempaan osoitteeseen, jos alkaisitte vaikka tukiperheiksi JO OLEMASSA OLEVILLE lapsille, joiden elämässä menee kaikki päin persettä. Vaan onko syntymätöntä lasta helpompi rakastaa kuin jo olemassa olevaa, oireilevaa vähempiosaista lasta?[/QUOTE]

Niin, aloittajalla on jo yksi lapsi. Mitenköhän sille vois alkaa sitten tukiperheeksi?

[QUOTE="Jenis";27719423]
Ja todellakin, se "ihmistaimi" ei siellä kohdussa tiedä äidistä, kehittymisestä tai elämästä 9. viikolla vielä yhtään mitään.[/QUOTE]

Ja mistäpä sinä sen tiedät, mitä se ihmistaimi tietää ja tuntee?
 
"jepjep"
[QUOTE="vieras";27719451]Niin, aloittajalla on jo yksi lapsi. Mitenköhän sille vois alkaa sitten tukiperheeksi?



Ja mistäpä sinä sen tiedät, mitä se ihmistaimi tietää ja tuntee?[/QUOTE]


No varmaan ihan siitä, että sille ihmistaimelle ei ole kehittynyt aivoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Mythago ja Tepadj
ihmistaimi
[QUOTE="Jenis";27719423]Tiedätkö, kaikki nuo lämpimät tunteet joita täällä tunnetaan sikiötä kohtaan menis ihan ÄLYTTÖMÄN paljon parempaan osoitteeseen, jos alkaisitte vaikka tukiperheiksi JO OLEMASSA OLEVILLE lapsille, joiden elämässä menee kaikki päin persettä. Vaan onko syntymätöntä lasta helpompi rakastaa kuin jo olemassa olevaa, oireilevaa vähempiosaista lasta?

Ja todellakin, se "ihmistaimi" ei siellä kohdussa tiedä äidistä, kehittymisestä tai elämästä 9. viikolla vielä yhtään mitään.[/QUOTE]

Mitä sä siellä vingut? Sattumoisin toimin jo tukihenkilönä useammallekin lapselle. Että se siitä. Jos sua kaivelee sun omat tekos niin turhaa vaahtoat muiden mielipiteistä. Jokaisella on oikeus päättää syntymättömän lapsen elämä ja jokaisella on myös oikeus tuntea vastenmielisyyttä sen tekijää kohtaan. Muiden tunteita ei voi muuttaa räyhäämisellä vaikka kuinka etsisi oikeutusta teoilleen.

Samaa mieltä olen erään toisen kanssa että joskus abortti on ymmärrettävämpi mutta ei tällaisissa tilanteissa.
 
[QUOTE="vieras";27719238]Olen nainen ja minulla on kaksi lasta, jotka olen saanut rakastamani miehen kanssa. Jos mies olis osoittautunut kusipääksi, en olisi todellakaan tehnyt aborttia vaan olen aina seksiä harrastaessani tiennyt että jos vahinko sattuu, niin seuraukset tulee osata kantaa. Vaikka sitten yksin. Yksikään mies ei ole sen arvoinen, että lapsen henki menisi sen edelle.[/QUOTE]

Aborttikin on seurauksien kantamista, ja vieläpä usein vastuullistakin sellaista.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj ja Mythago
"polly"
[QUOTE="vieras";27719313]Kaksi kertaa keskenmenon rv 9 kokeneena voin kertoa, että kyllä se vaan pieneltä ihmiseltä näyttää.[/QUOTE]

:D Okei, sitten me ollaan eri lajia. Mulla ollut keskenmeno n.8 viikolla, ja ne oli vain runsaat menkat.
 
"vieras"
[QUOTE="polly";27719516]:D Okei, sitten me ollaan eri lajia. Mulla ollut keskenmeno n.8 viikolla, ja ne oli vain runsaat menkat.[/QUOTE]

Siinä tapauksessa sun sikiön kehitys oli pysähtynyt jo kauan ennen rv8. Mulla alkoi keskenmenot molemmissa rv11+4, sikiön kehitys oli pysähtynyt rv 8-9 ja kyllä se pieneltä ihmiseltä näytti. Lekuri ultrasi molemmat ja itse näin hahmon toisesta, toista en uskaltanut vilkaista, kun tuli ulos. Että ihan turhaan sinä naurat, mun mielestä keskenmenossa ei ole mitään huvittavaa.
 
"vieras"
Sielua ei ole olemassa, se on ihan ihmisen oma keksintö. Mutta jos pitää jostain "sielusta" puhua, on kyseessä tällöin aivot.
Sulla on sun tapas ajatella, mulla on mun. Niin kauan kun ei ole todisteita kummastakaan, kummatkin on yhtä pitäviä.

Ja olen nähnyt aivokuolleen potilaan ja kuolleen potilaan ja uskokaa kun sanon, että niissä oli vissi ero.
 
"polly"
[QUOTE="vieras";27719539]Siinä tapauksessa sun sikiön kehitys oli pysähtynyt jo kauan ennen rv8. Mulla alkoi keskenmenot molemmissa rv11+4, sikiön kehitys oli pysähtynyt rv 8-9 ja kyllä se pieneltä ihmiseltä näytti. Lekuri ultrasi molemmat ja itse näin hahmon toisesta, toista en uskaltanut vilkaista, kun tuli ulos. Että ihan turhaan sinä naurat, mun mielestä keskenmenossa ei ole mitään huvittavaa.[/QUOTE]

Musta keskenmeno oli mielenkiintonen asia, ja tutkin verta mielenkiinnolla, koska halusin bongata sieltä sikiön. Mutta sori, pelkkää verta ja verihyytymiä, ei mitään ihmisen näkösiä pikkuvauvoja. :)
Tajuatko sä yhtään miten suureksi ultrakuva tekee jonkun asian, jota ei paljaalla silmällä näe. Mä puhun nyt siitä, mitä naisesta tulee ulos kun se saa keskenmenon n.8-9 viikolla, tai tehään keskeytys. Se mitä tulee ulos on pelkkää verta ja hyytymiä, ihan kuin menkoissakin. Muuta ei silmällä todellakaan erota.
 
keskenmenon kokenut
älä nyt mieti sitä miestä yhtään, lapsellinen idiootti kun ei tajua tilannetta. itse en voisi kuvitellakaan jatkavani sellaisessa suhteessa jossa toinen osapuoli päättää mitä tehdään yhteiselle " vahingolle ". Mieti nyt tarkkaan koska epäilen että vaikka olisit kuinka rakastunut mieheen niin suhteenne ei tule kauaa jatkumaan. lapsi on kuitenkin elävä olento ja varmasti pystyt hänelle tarjoamaan hyvän elämän ilman sitä idioottimiestäsi. Tarkoitus ei ollut saarnata tosiaankaan ja jos olet päättänyt että abortti on sinulle se oikea vaihtoehto niin mene ihmeessä kaavintaan. pääset paljon helpommalla sekä fyysisesti että henkisesti ja kaikki saadaan varmemmin kohdusta pois kun siihen tehdään imut päälle.
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
canelia
Jätä se mies. Mieti sen jälkeen mitä oikeasti haluat. Voi olla ettet tule enää koskaan raskaaksi ja tämä olisi ainoa mahdollisuutesi äitiyteen. Mieti kaikki asiat koska toimenpiteen jälkeen et vauvaa takaisin saa. Mutta jos päättänyt olet niin ehdotan myös kaavintaa.

Mies lupailee paniikissa että suhteenne jatkuu ettei tartte elareita maksella. Se ei välitä sinusta, muuten ei pyytäisi aborttia.
 
"hhh"
en mä ainakaa tietentahtoen halua isätöntä lasta. jos ei molemmat oo hommassa mukana JA yksin en siihen jaksaisi alkaa, tiedostaen omat voimavarani, niin abortin minäkin tekisin.

on se joka jumalan kerta pakko tulla jeesusteleen ja syyllistään.

kaikki ei aina oo niin ruusuista ku tein vaaleenpunasten lasien läpi näkyy.
 
ap jatkaa..
Täällähän onkin keskustelua ollut. Mielenkiintoista lukea ihmisten mielipiteistä. Eikä ehkä ollutkaan oikea paikka tulla asiasta kysymään, mutta ensimmäinen palsta, joka mieleen tuli.

Asia on tosiaan mutkikkaampi. Me ei miehen kanssa nimittäin seurustella. Ollaan tosin tapailtu pidemmän aikaa.. Varmaan jos seurusteltaisikin, olisi helppoa jättää. Taitaa kuitenkin vain nauttia seurastani näin ajottain.

Kiitän suuresti mielipiteistänne. Itsekin olin ennen aborttivastainen, mutta näin kun se osuu omalle kohdalle, mieli vähän muuttuu.. En tiedä mihin olen valmis ja mitä todella haluan. Nyt on vain sitten todella mietinnän paikka. En haluaisi esikoisenkaan kärsivän, tähän asti hän on saanut kaiken aikani.
 
ap jatkaa..
Kiitos "canelia" ja "keskenmenon kokenut" kun "suosittelette" kaavintaa.. Uskoisin myös itse sen olevan jollain tapaa helpompi. Vähintään jos lääkkeelliseen joudun, toivon saavani suorittaa sen sairaalassa, koska kotona joutuisin kuitenkin touhuamaan esikoisen kanssa.

Pieni pelko tosiaan on, että entä jos keskeytyksessä jotain kävisi enkä enää voisikaan saada lapsia. :( Olisin varmaan ikuisesti katkera tälle miehelle... Tottakai myös itselleni.
 
"alicia"
Älä ap tuhlaa energiaa tähän väittelyyn, nyt vaan keskityt siihen minkä itse tunnet oikeaksi, etkä ajattele tuollaisen miehen kannalta asiaa, vaan oman itsesi ja tämän pienen ihmisenalun. Halusin aiemmin kertoa suoraan kuinka rankka kokemus saattaa olla, koska itse olin samassa tilanteessa ja kuvittelin olevani tarpeeksi vahva. Kokemus oli kuitenkin liikaa ja katumus aivan pohjaton. Mieti tarkkaan millaisen päätöksen kanssa pystyt elämään lopun elämääsi, oli se lapsi tai abortti. Kumpaakaan ei voi perua. Ja vielä kerran, voimia!
 
Mulle ainakin "tarjottiin" vaan lääkkeellistä keskeytystä kun kävin aborttiasiaa selvittelemässä keväällä, kai se on jotenkin operaationa helpompi kuin kaavinta.
Itse tosin päädyin silloin toisiin ajatuksiin ja päätin pitää vauvan ja raskausaikana päädyin yhteen elämäni miehen kanssa (joka ei siis lapsen biologinen isä ole) ja nyt odotellaan tamminyyttiä yhdessä. Mutta jokainen tietää itse parhaiten oman tilanteensa, mutta itse vaan totesin että en pysty itseni kanssa olemaan jos menisin vaan bioisän painostuksesta abortin tekemään.
 

Yhteistyössä