abortti rv 9...

  • Viestiketjun aloittaja kertokaas
  • Ensimmäinen viesti
ap jatkaa..
On mulla ikää ja ihan tarpeeksikin, oma melkein 3v lapsikin jo löytyy.

Ehkä kuulostaa typerältä ja lapselliselta, mutta itse olen ainakin siinä ymmärryksessä, että olisi kurjaa elää tietäen, että itsellä olisi lapsi, vaikkei itse olisi sitä halunnut.. Ja haluanko nyt ehdoin tahdoin alkaa yh:ksikaan..

Niiin en tiedä.
 
"vieras"
Eli mielipiteitä löytyy monenlaisia.

Nojoo, mitä viimeks kirjoittanut sanookin. Olen tullut ajatelleeksi tuota itsekin. Että tuskin mies musta tykkää oikeesti kun vastaus on noin jyrkkä eikä asiaa ole kertaakaan ottanut puheeksi, siis aborttia.. Muuta kuin silloin alussa kun raskaudesta hälle kerroin..

Tuntuu sekin kurjalta.. Kun vaikuttaa siltä, että oikeesti tykkäisi mustakin niin miksi sitten tekee näin. joooooh.
Joo, en tiedä, mitä kaikkea siellä taustalla on sulla, mutta ei kovin helmeltä kuulosta tuo mies. Hän ei ehkä tajua, että se ei ole ihan arkipäiväinen juttu naisille se abortti, eli ajattelemattomalta tai tunnekylmältä vaikuttaa, kun ei edes näytä tukevan sinua mitenkään.

Voimia sinulle.
 
xcvcvzx
Tuskin lääkeillä tehty abortti nyt kamalasti pokkeaa siitä kun jos samalla raskausviikolla tulee keskenmenon. Enkä ole keskenmenoihinkaan tarvinut muuten lääkäriä kun vastaainerokotukseen. Toisillahan ei keskenmeotkaan mene ongelmitta.
Minusta kenenkään ei pidä moralisoida toisen aborttiin päätymistä. Jokainen tuntee sen kyllä itse onko elämäntilanne vauvalle sopiva.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27718898]Sori vaan, mutta oletko aloittaja minkä ikäinen? Jotenkin tuollainen puhe ja pelko siitä tykkääkö mies vai ei, kun kyse on abortista, tuntuu äärimmäisen typerältä ja lapselliselta.[/QUOTE]

No olispa kiva tehdä lapsi miehelle, joka ei halua lasta. Sitten sanotaan, että mies jäi ansaan ja nainen yrittää nyhtää mieheltä rahaa. Vaikka periaatteessa miehetkin tietävät, miten niitä lapsia tehdään ja ettei mikään ehkäisy ole satavarma.

Ei tarvitse olla lapsellinen, jos ei yh:ksi halua, ei sekään elämä ole helppoa. Ei monella olisi voimia sellaiseen.
 
Blue
[QUOTE="vieras";27718472]Aika hurjaa. Mitä pidemmälle raskaus jatkuu, sitä enemmän sikiö kehittyy, ja siksi aborttiajan lykkääminen "ei-kiireellisenä" noin pitkälle tuntuu minusta todella epämukavalta ajatukselta. Ihan jo naisen itsensäkin vuoksi.[/QUOTE]

No mä jouduin aikanaa odottamaan ihan sairaalassakin 1,5 vuorokautta syömättä ja juomatta (tippaan jouduin vuorokauden kuluttua) kun koko ajan mun piti ihan kohta päästä, mutta sitten aina joku kiireellisempi meni ohi. Näin se menee, valitettavasti. :|
 
[QUOTE="vieras";27719090]No olispa kiva tehdä lapsi miehelle, joka ei halua lasta. Sitten sanotaan, että mies jäi ansaan ja nainen yrittää nyhtää mieheltä rahaa. Vaikka periaatteessa miehetkin tietävät, miten niitä lapsia tehdään ja ettei mikään ehkäisy ole satavarma.

Ei tarvitse olla lapsellinen, jos ei yh:ksi halua, ei sekään elämä ole helppoa. Ei monella olisi voimia sellaiseen.[/QUOTE]

No onpa kiva tappaa oma lapsensa miehen vuoksi. Mitä vitun väliä mitä ihmiset ajattelee, jos kyseessä on OMA LAPSI?

Ite en kysynytkään miehen mielipidettä kun raskaaksi tulin. Jäin suosiolla yh:ksi ja ei ole edes vaikeaa! Kai ne asiat on vaikeita jos niistä tekee sellasia..
 
"vieras"
No onpa kiva tappaa oma lapsensa miehen vuoksi. Mitä vitun väliä mitä ihmiset ajattelee, jos kyseessä on OMA LAPSI?

Ite en kysynytkään miehen mielipidettä kun raskaaksi tulin. Jäin suosiolla yh:ksi ja ei ole edes vaikeaa! Kai ne asiat on vaikeita jos niistä tekee sellasia..
Täyspeesi tälle. En vaan voi ymmärtää, että on olemassa naisia jotka uhraa oman lapsensa jonkun miehen vuoksi, joka ei edes osaa kantaa vastuuta! Mikä ..ttu teitä naisia vaivaa, oikeasti?!

Ja kyllä saan omat mielipiteeni sanoa, ottakaa se sitten moralisointina tai ette. Täyttä idiotismia tuollainen ja noissa tapauksissa pitäis olla valtiolla pakkosterilisaation mahdollisuus.
 
"ttttt"
[QUOTE="vieras";27719125]Täyspeesi tälle. En vaan voi ymmärtää, että on olemassa naisia jotka uhraa oman lapsensa jonkun miehen vuoksi, joka ei edes osaa kantaa vastuuta! Mikä ..ttu teitä naisia vaivaa, oikeasti?!

Ja kyllä saan omat mielipiteeni sanoa, ottakaa se sitten moralisointina tai ette. Täyttä idiotismia tuollainen ja noissa tapauksissa pitäis olla valtiolla pakkosterilisaation mahdollisuus.[/QUOTE]

Vittu vittu vittu ja VITTU.

Jotkut ei halua _tarkoituksella_ isätöntä lasta. Piste.
 
ap jatkaa..
[QUOTE="vieras";27719022]Joo, en tiedä, mitä kaikkea siellä taustalla on sulla, mutta ei kovin helmeltä kuulosta tuo mies. Hän ei ehkä tajua, että se ei ole ihan arkipäiväinen juttu naisille se abortti, eli ajattelemattomalta tai tunnekylmältä vaikuttaa, kun ei edes näytä tukevan sinua mitenkään.

Voimia sinulle.[/QUOTE]

Kiiitos sinulle. Taustallahan tässä on kaikennäköistä, asiat ei ole niin selkeitä kuin täällä ehkä annan ymmärtää. En rupea koko "elämäntarinaani" täällä jakamaan..

Houkuttaisi kuitenkin vielä kysyä mieheltä hänen mielipidettään, että mitä tekisi, jos en päätyisikään aborttiin. haluaisiko enää pitää yhteyttä vai mitä. Minä en häneltä mitään vaatisi, se on varmaa.

Ollaan nähty kerran raskautumiseni jälkeen, muttei tosiaan ottanut tätä asiaa puheeksikaan enkä sitten viitsinyt minäkään... Käyttäytyi ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Myös toista kirjoittajaa lainatakseni:

"Täyspeesi tälle. En vaan voi ymmärtää, että on olemassa naisia jotka uhraa oman lapsensa jonkun miehen vuoksi, joka ei edes osaa kantaa vastuuta! Mikä ..ttu teitä naisia vaivaa, oikeasti?!

Ja kyllä saan omat mielipiteeni sanoa, ottakaa se sitten moralisointina tai ette. Täyttä idiotismia tuollainen ja noissa tapauksissa pitäis olla valtiolla pakkosterilisaation mahdollisuus. "

Ootkohan sä sitten mies vai nainen? Ehkä nainen, joka ei ole koskaan saanut lapsia ja on katkera siitä, että joku toinen tekee/joutuu tekemään abortin? Vai oletko mies?

Tosiaan, kuten äsken jo kirjoitin, tässä on taustalla muutakin.. Kiitos vaan mielipiteestäsi, hyvähän se on monien kanta kuulla.
 
"vieras"
[QUOTE="ttttt";27719219]Vittu vittu vittu ja VITTU.

Jotkut ei halua _tarkoituksella_ isätöntä lasta. Piste.[/QUOTE]

No miksi sitten hässiä sellaisen miehen kanssa, joka ei vahingon sattuessa osaa kantaa vastuutaan? Ja vielä pohtia täällä jälkikäteen, että tykkääköhön se mies nyt musta, uuuuu......!!!???

Eli pitäydyn kannassani, ei voi ymmärtää sellaista tyhmyyttä, ei vaan voi.
 
ap jatkaa..
[QUOTE="vieras";27719226]No miksi sitten hässiä sellaisen miehen kanssa, joka ei vahingon sattuessa osaa kantaa vastuutaan? Ja vielä pohtia täällä jälkikäteen, että tykkääköhön se mies nyt musta, uuuuu......!!!???

Eli pitäydyn kannassani, ei voi ymmärtää sellaista tyhmyyttä, ei vaan voi.[/QUOTE]

Huhhhhuh. Ehkei sitä voi aina etukäteen tietää, että onko mies sellainen, että osaa kantaa vastuunsa jos vahinko sattuu. Kyllä mäkin taisin kuvitella tästä miehestä paljon muuta..

HUH!!!1
 
"vieras"
Ootkohan sä sitten mies vai nainen? Ehkä nainen, joka ei ole koskaan saanut lapsia ja on katkera siitä, että joku toinen tekee/joutuu tekemään abortin? Vai oletko mies?

Tosiaan, kuten äsken jo kirjoitin, tässä on taustalla muutakin.. Kiitos vaan mielipiteestäsi, hyvähän se on monien kanta kuulla.
Olen nainen ja minulla on kaksi lasta, jotka olen saanut rakastamani miehen kanssa. Jos mies olis osoittautunut kusipääksi, en olisi todellakaan tehnyt aborttia vaan olen aina seksiä harrastaessani tiennyt että jos vahinko sattuu, niin seuraukset tulee osata kantaa. Vaikka sitten yksin. Yksikään mies ei ole sen arvoinen, että lapsen henki menisi sen edelle.
 
"jepjep"
Itse tein lääkkeellisen keskeytyksen juurikin viikolla 9+jotain. Kotiin sain emättimeen laitettavat pillerit ja kipulääkkeet. Päivä meni leffoja katsellessa miehen kainalossa :)

Silloin vain ei kaikki raskausmateriaali ollut tullut ulos, joten jouduin vielä kaavintaan. Aamulla sairaalaan, parin tunnin odotus, itse operaatio n. 15 min ja heräileminen kesti n. tunnin-pari.

Saat siis itse valita, kumman tavan haluat. Ehkä kuitenkin suosittelisin lääkkeellistä.
 
Blue
[QUOTE="vieras";27719238]Olen nainen ja minulla on kaksi lasta, jotka olen saanut rakastamani miehen kanssa. Jos mies olis osoittautunut kusipääksi, en olisi todellakaan tehnyt aborttia vaan olen aina seksiä harrastaessani tiennyt että jos vahinko sattuu, niin seuraukset tulee osata kantaa. Vaikka sitten yksin. Yksikään mies ei ole sen arvoinen, että lapsen henki menisi sen edelle.[/QUOTE]

Ei lapsen edelle mutta sikiön kylläkin. Yksi mies menee mulla edelle. Ihmisiä on erilaisia.
 
"Jenis"
[QUOTE="vieras";27718510]No oliskohan kannattanut miettiä, ennen kuin raskaaksi hankkiutuu... Abortti ei ole mikään operaatio, joka menee hengenvaarallisten operaatioiden edelle ja senhän voi tehdä rv 12 viikolle asti, sen jälkeenkin poikkeustapauksissa. Pyhien aikana vähennetään toimintaa sairaaloissa.[/QUOTE]

Hyi että tällä palstalla on sydämetöntä porukkaa. Se on vastuullisempaa tehdä abortti jos on "hankkiutunut raskaaksi" ilman mahdollisuutta pitää lapsi. Eikö edes nää viime päivien hirmuotsikot viimeistään ole saaneet ketään tajuamaan, että joskus vaan ois ollut parempi olla syntymättä?

AP:n kannattaisi kuitenkin kysyä mielipiteitä/kokemuksia jostain muualta kuin vauvapalstalta, IMHO.
 
[QUOTE="vieras";27718616]Ja sun mielestä pitäis olla mahdollisimman helppo? Miksi? Keskenmenossakinhan joutuu sen lapsen sieltä ulos saamaan, vaikka lapsi olisi ollut toivottu ja haluttu. Pitäiskö abortin olla helpompi juttu sen kokijalle kuin keskenmeno?

On teillä prioriteetit kohdillaan...[/QUOTE]

Ei tarvi olla helpompi. Eikä tarvi olla vaikeempi; abortti ei ole rikos joten siitä ei ole tarpeen myöskään rankaista.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
Huhhhhuh. Ehkei sitä voi aina etukäteen tietää, että onko mies sellainen, että osaa kantaa vastuunsa jos vahinko sattuu. Kyllä mäkin taisin kuvitella tästä miehestä paljon muuta..

HUH!!!1
Näinpä. Kun sitä saattaa ihminen erehtyä, ja kun toinen voi yllättää käytöksellään, etenkin niin monimutkaisessa tilanteessa kun vahingossa raskautuminen.
 
"vieras"
[QUOTE="Jenis";27719257]Hyi että tällä palstalla on sydämetöntä porukkaa . Se on vastuullisempaa tehdä abortti jos on "hankkiutunut raskaaksi" ilman mahdollisuutta pitää lapsi. Eikö edes nää viime päivien hirmuotsikot viimeistään ole saaneet ketään tajuamaan, että joskus vaan ois ollut parempi olla syntymättä?

AP:n kannattaisi kuitenkin kysyä mielipiteitä/kokemuksia jostain muualta kuin vauvapalstalta, IMHO.[/QUOTE]

Meillä on kyllä aika eri näkemys sydämettömästä porukasta. Minä lasken sydämettömäksi sellaisen äidin, joka tappaa oman lapsensa (olkoonkin vielä sikiö) jonkun miehen vuoksi, joka ei selvästikään sitä äitiä edes halua elämäänsä.
 
"Jenis"
[QUOTE="vieras";27719279]Meillä on kyllä aika eri näkemys sydämettömästä porukasta. Minä lasken sydämettömäksi sellaisen äidin, joka tappaa oman lapsensa (olkoonkin vielä sikiö) jonkun miehen vuoksi, joka ei selvästikään sitä äitiä edes halua elämäänsä.[/QUOTE]

Sun mielestä myös lainsäätäjät on sydämetöntä porukkaa, kun ovat säätäneet tuollaisen lain? Abortissahan ei "tapeta lasta", koska lapsen tappaminen on rikos, mutta abortti ei. Abortti tehdään yleensä siksi, että äiti katsoo, ettei raskauden jatkaminen ole mahdollista. Äidillä on siihen oikeus siksi, että kyse on hänen kropastaan: jo elossaolevan, elinkelpoisen ihmisen oikeudet menevät syntymättömän ihmisen oikeuksien edelle. Jos tämä on sinusta väärin, ala tehdä työtä lain muuttamiseksi äläkä täällä räkytä nimettömänä haavoittuvassa tilanteessa olevalle lähimmäiselle.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"polly"
Minä valitsisin varmaan lääkkeellisen. Sais olla kotona ja valutella veret rauhassa.

Ei sieltä mitään vauvan näköstä vessanpönttöön tipu, ole huoletta. Ei 9viikkosta erota menkoista edes suurennuslasilla. :)
 
"vieras"
[QUOTE="Jenis";27719300]Sun mielestä myös lainsäätäjät on sydämetöntä porukkaa, kun ovat säätäneet tuollaisen lain? Abortissahan ei "tapeta lasta", koska lapsen tappaminen on rikos, mutta abortti ei. Abortti tehdään yleensä siksi, että äiti katsoo, ettei raskauden jatkaminen ole mahdollista. Äidillä on siihen oikeus siksi, että kyse on hänen kropastaan: jo elossaolevan, elinkelpoisen ihmisen oikeudet menevät syntymättömän ihmisen oikeuksien edelle. Jos tämä on sinusta väärin, ala tehdä työtä lain muuttamiseksi äläkä täällä räkytä nimettömänä haavoittuvassa tilanteessa olevalle lähimmäiselle.[/QUOTE]

Joo, äidillä on oikeus. Ja sillä oikeudella sitten vajakit sekstailee keskenään ja abortteja satelee, mikäpäs siinä. Jos se on sun mielestä hieno juttu, niin se on sun mielipide.

Ymmärrän abortit tietyissä tapauksissa, mutta tämä aloittajan tapaus ei todellakaan saa mun ymmärrystä puoleensa.
 
"vieras"
[QUOTE="polly";27719306]Minä valitsisin varmaan lääkkeellisen. Sais olla kotona ja valutella veret rauhassa.

Ei sieltä mitään vauvan näköstä vessanpönttöön tipu, ole huoletta. Ei 9viikkosta erota menkoista edes suurennuslasilla. :)[/QUOTE]

Kaksi kertaa keskenmenon rv 9 kokeneena voin kertoa, että kyllä se vaan pieneltä ihmiseltä näyttää.
 
"Jenis"
[QUOTE="vieras";27719311]Joo, äidillä on oikeus. Ja sillä oikeudella sitten vajakit sekstailee keskenään ja abortteja satelee, mikäpäs siinä. Jos se on sun mielestä hieno juttu, niin se on sun mielipide.

Ymmärrän abortit tietyissä tapauksissa, mutta tämä aloittajan tapaus ei todellakaan saa mun ymmärrystä puoleensa.[/QUOTE]

"Vajakit"? Eli sulla on enemmänkin ongelmaa yhteiskunnan kanssa. Kerro toki, kenellä on oikeus "sekstailla" ja saada sitten abortti?

Mähän en ole maininnut vajakkien tai kenenkään muidenkaan sekstailusta mitään. Kerroinpahan vain kannattavani aborttilakia. Mutta jos nyt ajatellaan että vajakit sekstailee, niin just sen porukan kannattaa kyllä se abortti tehdäkin ;)
 

Yhteistyössä