abortti rv 9...

  • Viestiketjun aloittaja kertokaas
  • Ensimmäinen viesti
4xkeskeytynyt keskenmeno
Jos saat valinta niin valitse kaavinta ehdottomasti. On henkisesti ja fyysisesti kivuttomampi vaihtoehto ja homma on ohi nopeasti. Jälkivuotoakaan ei ole yleensä kovinkaan paljoa/pitkään.
 
Olen käynyt läpi yhden abortin viikolla 10+2 koska aikaa ei vain aiemin saanut klinikalle. Jonotin tosin sitä aikaa kuukauden verran eli tuo kuukausi oli aikamoista helvettiä. Ei voinut kenellekkään kertoa mikä vaivaa ja oli paha olla kun ajatteli, että sikiö kuitenkin koko ajan kehittyy. Mulle tehtiin kaavinta ja olisin sitä itse myös pyytänyt jos ei automaattisesti oltais tuota tehty. Menin klinikalle 7 aamulla ja operaatio suoritettiin 9-aikoihin. Kotiin sain lähteä puolen päivän paikkeilla. En ollut erityisemin kipeä tuon jälkeen. Verenvuoto kesti pari viikkoa jonka jälkeen kuukautiset palautuivat ennalleen. Olin varautunut siihen, että saattaisin olla todella poissa tolaltani abortin jälkeen, mutta kotiin päästyäni olin vain helpottunut. En ole koskaan katunut päätöstäni tehdä abortti.
 
Kaavinta voi mahdollisesti aiheuttaa komplikaation, jonka jälkeen et saa lapsia enää koskaan. Niistä aivoista, niin rv 9+0 eli 10. raskausviikolla voidaan mitata sikiöltä jo aivokäyriä eli jotain siellä jo tapahtuu vaikka tietoisuutta tuskin onkaan.
 
"vieras"
[QUOTE="polly";27720710]Mulla on ihan normaali näkö, kiitosta vaan. Vuodon mukana ei mitään minivauvaa tullut, vaikka jankuttaisitte vielä huomennakin asiasta. :)[/QUOTE]

Sen takia, että se sun alkion kasvu oli keskeytynyt reilusti ennen vuotoa. Oikeasti, voiko noin tyhmiä edes olla?? :LOL:
 
"Vieras"
Sen kummemmin päätökseen kantaa ottamatta (lienee jokaisen oma asia? Joskus on varmasti lapsenkin kannalta parempi.. Hyvä että täällä aina keskitytään oleelliseen) menisin yksityiselle, jos menee noin pitkälle ajan saaminen.
 
[QUOTE="Vieras";27721354]Sen kummemmin päätökseen kantaa ottamatta (lienee jokaisen oma asia? Joskus on varmasti lapsenkin kannalta parempi.. Hyvä että täällä aina keskitytään oleelliseen) menisin yksityiselle, jos menee noin pitkälle ajan saaminen.[/QUOTE]

Yksityisellä ei tehdä raskaudenkeskeytyksiä.
 
..
Onkohan järkeä miettiä mitä mies haluaa? Mietitkö ap sitä mitä SINÄ haluat? Haluatko tappaa oman lapsesi ja miettiä häntä koko loppuelämäsi? Kestätkö sen? Et voi vaan pyyhkiä tossa tilanteessa ajatuksia pois, nyt ois tärkeää kuunnella niitä tuntemuksia, ettet huomaa tehneesi virhettä sitten kun on liian myöhäistä!
 
Mulle tehtiin abortti rv 9+2 ja ihan lääkkeellisesti. Ei ollut kamala kokemus noin fyysisesti, mutta henkisesti tietenkin...ainakin minun kohdalla. Kätilö joka oli "seurana" miehen lisäksi, oli ihana ja selitti rauhallisesti ja sanoi että soita vaan kelloa jos tulee paniikki tai jotain. Ei ollut paha kokemus ja sikiö tuli ulos sitten vasta kotona..
 
"vieras"
Ap siis joskus on ajatellut vielä lapsen tehdä? Miksi se ei voisi olla juuri tämä lapsi? Ja jos nyt jo olet yh niin..?
Tämä on mustakin se ällistyttävin kohta; ap ei halua juuri tätä lasta, mutta ehkä sitten seuraavan ja menee vaan ja poistattaa sisällään kasvavan ihmisen alun... Ei vaan ymmärrä, miten joku voi toimia noin. Lähentelee natsisaksaa, ihmiset itse päättää kenellä on lupa syntyä ja kenellä ei. Ja vielä niin hepposin perustein.
 
lol
"Lähentelee natsisaksaa, ihmiset itse päättää kenellä on lupa syntyä ja kenellä ei. Ja vielä niin hepposin perustein."

Niinhän ehkäisynkin avulla ihmiset itse päättää, kenellä on lupa syntyä. Vastustatko myös kondomeja, e-pillereitä sun muita, muistuttavatko nekin sinua natseista?
 
"vieras"
"Lähentelee natsisaksaa, ihmiset itse päättää kenellä on lupa syntyä ja kenellä ei. Ja vielä niin hepposin perustein."

Niinhän ehkäisynkin avulla ihmiset itse päättää, kenellä on lupa syntyä. Vastustatko myös kondomeja, e-pillereitä sun muita, muistuttavatko nekin sinua natseista?
Ehkä pikkuisen eri juttu; ehkäisyssä ei tapeta olemassa olevaa ihmisen alkua.
 
"joo"
alicia, kiitos kun kerroit kokemuksesi. Itse tekemäni päätös tuntuu vaikealta.. Koen kuitenkin, että pilaan muiden elämät jos lapsen haluaisin pitää. Kun tää oliskin vaan niin helppoa. Lapsen isä ei muuta ehdottanutkaan kuin aborttia, joten.. Pidän ko. miehestä ihan älyttömästi, enkä tohtisi tehdä tätä hänelle. Että hän tietäisi, että hänellä on lapsi jossain, vaikkei itse haluaisikaan. Tänään laitoin hänelle viestin, että Kättäri-aika on vasta kahden viikon kuluttua, mutta vastausta ei ole tullut.

Saa nähdä miten tässä käy. Nythän tässä on vielä kaksi viikkoa aikaa miettiä. Huh. Kaavinta tuntuisi helpommalta, koska en tosiaan haluaisi sikiötä nähdäkään. Hirveältä tämä tuntuu enkä viitsi pahemmin ajatuksien antaa päässä vilistä, koska tulee vain pahempi olo.

Kurjaa tämä on kaikesta huolimatta. :( Kyllä pahemmalta tuntuu mitä enemmän mennään viikoissa eteenpäin.
Käske sen miehen jatkossa pitää munat housuissa jos ei pysty kantamaan seurauksia. Ei kuulosta oikeen henkisesti aikuiseksi kasvaneelta mieheltä.
 
NIin ja
MÄ sanoisin että älä tee aborttia jos se vähänkään epäilyttää sinua. Tee se VAIN jos olet itsekin 100% sen kannalla eikä sen tekeminen epäilytä tai tunnu pahalta.
 

Yhteistyössä