abortti rv 9...

  • Viestiketjun aloittaja kertokaas
  • Ensimmäinen viesti
"Mä vain"
[quote="polly";27719585]musta keskenmeno oli mielenkiintonen asia, ja tutkin verta mielenkiinnolla, koska halusin bongata sieltä sikiön. Mutta sori, pelkkää verta ja verihyytymiä, ei mitään ihmisen näkösiä pikkuvauvoja. :)
tajuatko sä yhtään miten suureksi ultrakuva tekee jonkun asian, jota ei paljaalla silmällä näe. Mä puhun nyt siitä, mitä naisesta tulee ulos kun se saa keskenmenon n.8-9 viikolla, tai tehään keskeytys. Se mitä tulee ulos on pelkkää verta ja hyytymiä, ihan kuin menkoissakin. Muuta ei silmällä todellakaan erota.[/quote]

sairas olet!!1
 
"vieras"
[QUOTE="polly";27719585]Musta keskenmeno oli mielenkiintonen asia, ja tutkin verta mielenkiinnolla, koska halusin bongata sieltä sikiön. Mutta sori, pelkkää verta ja verihyytymiä, ei mitään ihmisen näkösiä pikkuvauvoja. :)
Tajuatko sä yhtään miten suureksi ultrakuva tekee jonkun asian, jota ei paljaalla silmällä näe. Mä puhun nyt siitä, mitä naisesta tulee ulos kun se saa keskenmenon n.8-9 viikolla, tai tehään keskeytys. Se mitä tulee ulos on pelkkää verta ja hyytymiä, ihan kuin menkoissakin. Muuta ei silmällä todellakaan erota.[/QUOTE]

Voi kun minä näin ihan livenä, en puhunut ultrakuvasta. Ultralla näkyi sikiön koko, eli rv8-9, ihan silmilläni näin sen pienen ihmisen, tosin jo hieman hajoamistilassa.

En ymmärrä, mitä ihmeen kiksejä saat mun kanssa tästä vänkäämisestä. Sulla todnäk. on se kehitys pysähtynyt ennen kuin se pikkutyyppi on ihmisen näköinen ollut, mutta mulla oli eri juttu. Käyppäs katsomassa ihan kuule googlen avulla, miten se alkion kehitys etenee.
 
"hilda"
Soittelin tänään varatakseni ajan raskaudenkeskeytykseen Kättärille ja sain ajan KAHRN VIIKON PÄÄHÄN. Silloin on tasan rv 9+0.

Tuntuu hurjalta, että ajan saaminen meni noin pitkälle. Odotin pääseväni sinne tällä viikolla.

Haluaisinkin tietää, että miten keskeytys tuossa vaiheessa tehdään? Netistä löytyy monenlaisia tietoja ja kuulisin mielelläni joltain joku on kokenut tämän suunnilleen samoilla viikolla ja Kättärillä.

Jossain lukee, et saa itse valita kaavinnan ja lääkkeellisen väliltä. Jossain lukee, et lääkkeellinen parempi tiettyihin viikkoihin asti ja jossain luki, et viikoilla 9-12 tehdään aina kaavinta.

Ota noista nyt sitten selvää.



Terkkarin th sanoi, että itse voi valita. Terkkarilääkäri suositteli lääkkeellistä, mmmutta hänen vastaanotolla käydessäni oli viikkoja 6+4.

Älkää moralisoiko. Kokemuksia vain haluaisin kuulla.
tota sehän on jo vauvan näköinen rv. 9. en kyllä haluaisi kokea.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27719903]Voi kun minä näin ihan livenä, en puhunut ultrakuvasta. Ultralla näkyi sikiön koko, eli rv8-9, ihan silmilläni näin sen pienen ihmisen, tosin jo hieman hajoamistilassa.

En ymmärrä, mitä ihmeen kiksejä saat mun kanssa tästä vänkäämisestä. Sulla todnäk. on se kehitys pysähtynyt ennen kuin se pikkutyyppi on ihmisen näköinen ollut, mutta mulla oli eri juttu. Käyppäs katsomassa ihan kuule googlen avulla, miten se alkion kehitys etenee.[/QUOTE]

Lisään vielä, etten todellakaan sorkkinut sitä pientä ihmisenalkua ja putsaillut verestä, mutta kyllä siitä ihan selkeästi erotti pienen ihmisen kertavilkaisulla. Kuka ihme pystyy keskenmennyttä lastaan alkaa hänen kuoleman jälkeen tutkailemaan tarkasti? Hyi hlvetti, menee kyllä jo aika sairaaksi.
 
"sairaanhoitaja"
[QUOTE="alicia";27718450]Minulle tehtiin kättärillä keskeytys rv 9 juuri samasta syystä, ei ollut aikoja aiemmin. Lääkkeellistä suosittelevat koska tämä on kohdun kannalta hellävaraisempi. Siksi otin sen, mutta oli todella traumaattinen kokemus. Olisi varmasti ollut jokatapauksessa, mutta kyllä alkio/sikiö on tuossa vaiheessa sen verran iso, että myöhemmin ajateltuna kaavinta olisi varmasti ollut fiksumpaa. En halua moralisoida, mutta olethan todella varma päätöksestä? Minä olin tapahtuman jälkeen vuosia vakavassa masennuksessa ja psykoosissa asti, vaikka kaikki elämän perusasiat olivat kunnossa. Kaikkea hyvää sinulle joka tapauksessa![/QUOTE]

Joo, no eipä tuo kovin hellävaraista sikiölle ole (!!!!) tekee sen sitten lääkkeillä tai kaavinnalla.
 
Kohta kolme lasta
Mä en ymmärrä niitä, jotka tekee abortin - syystä että miksi? Ai ettei käyttänyt ehkäisyä, ja tuli vahinkoraskaus? Vai mikä syynä - huono elämäntilanne ??

Itse tulin raskaaksi täytettyäni 20, ei aviomiestä, ammattia tai mitään. Olin HYVIN vastuuton nuori, en käyttänyt ehkäisyä aina ym mukavaa. Siitä sitten piti aikuistua, kasvaa. Muutin yhteen silloisin poikakaverini ja lapsen isän kanssa, kasvoimme vanhemmiksi, opiskelimme ja hankimme hyvät ammatit. Abortti vain ei ole oikein, on otettava vastuu teoistaan. Sitten on näitä ihmeellisiä moraalisankareita, joiden mielestä abortti on ok, jos ei vaan sovi elämäntilanteeseen.

Nää jutut kauhistuttaa aina.
 
haloo
Ihan oikeinko naisen itsensä vuoksi.. No eipä mitään siitä kehittyvästä ihmistaimesta siellä kohdussa. Voi pientä :( Siellä kasvaa ja kehittyy eikä tiedä että äiti on päättänyt ettei hän saa edes aloittaa elämäänsä :(

Joo ja en edes ole abortinvastainen yleensä mutta nyt kun on tuo pieni ihana 1 vuotias tuossa niin ajatuskin...... huh. :( Ihmiskunta on sitten hieno..
Nimenomaan, tää on tätä nyky-yhteiskuntaa, ajatellaan vaan omaa napaa - minä, minä, minä. Ihankuin abortti ois sallittu ratkaisu siihen, ettei pystykään kasvattamaan vatsassa kasvavaa ihmisenalkua.
 
"vieras"
[QUOTE="polly";27719585]Musta keskenmeno oli mielenkiintonen asia, ja tutkin verta mielenkiinnolla, koska halusin bongata sieltä sikiön.[/QUOTE]

Mun mielestä olet sairas tämän perusteella.
 
  • Tykkää
Reactions: DreaMa
"polly"
[QUOTE="vieras";27719903]Voi kun minä näin ihan livenä, en puhunut ultrakuvasta. Ultralla näkyi sikiön koko, eli rv8-9, ihan silmilläni näin sen pienen ihmisen, tosin jo hieman hajoamistilassa.

En ymmärrä, mitä ihmeen kiksejä saat mun kanssa tästä vänkäämisestä. Sulla todnäk. on se kehitys pysähtynyt ennen kuin se pikkutyyppi on ihmisen näköinen ollut, mutta mulla oli eri juttu. Käyppäs katsomassa ihan kuule googlen avulla, miten se alkion kehitys etenee.[/QUOTE]

Tajuatkohan sä, että ne kuvat on tuhatkertasia suurennoksia, mitä ultrassa ja googlessa näkyy? :D
Sulla todellakin on olut raskaus pidemmällä, jos sun sisältä on joku ihmisen näkönen silmillä erotettava möhkäle tippunut 9 raskausviikolla. Kaikilla muilla (kuten mulla 8 viikolla) ne on kuin menkat.
 
"vieras"
Jokainen kyllä tietää itse, pystyykö lasta hankkimaan vai ei. Se on helkkarin helppo sanoa, että jos minä pystyn, niin muutkin pystyy. Joo usuttakaa ventovieras hankkimaan lapsi, ja sitten te kannattekin vastuun, jos homma menee pieleen... Ei kun ettepäs kannakaan. Sitten vaan taivastelette, miten vastuuttomia nykyvanhemmat on, niiden lapset on rasittavia ja tulevia sossuelättejä.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
"polly"
[QUOTE="vieras";27720170]Mun mielestä olet sairas tämän perusteella.[/QUOTE]

Ai, kyllä mua kiinnostaa mitä musta tulee ulos, varsinkin jos oon tiennyt olevani raskaana. Musta kokemus oli mielenkiintonen, ja todellakin tutkin sitä verta ja hyytymiä ihan perinjuurin, mutta ei näkynyt mitään raajoja tai ihmisenalkuja paljaalla silmällä.

Jos sua ei kiinnosta mitä sun kropassa tapahtuu, se ei tee mua sairaaksi, kun mua sattuu nääs kiinnostamaan. :)
 
"vieras"
[QUOTE="polly";27720176]Tajuatkohan sä, että ne kuvat on tuhatkertasia suurennoksia, mitä ultrassa ja googlessa näkyy? :D
Sulla todellakin on olut raskaus pidemmällä, jos sun sisältä on joku ihmisen näkönen silmillä erotettava möhkäle tippunut 9 raskausviikolla. Kaikilla muilla (kuten mulla 8 viikolla) ne on kuin menkat.[/QUOTE]

Kyllä minä sen alun silmillä erotin. Mulla on sitten varmaan joku teräsmieskatse.

Ja eikö sun pieneen kalloon mahdu, että sun sikiö on voinut kuolla kohtuun jo ennen keskenmenoa? Kuten mulla, kehitys oli pysähtynyt 2-3vkoa ennen keskenmenoa.

En ymmärrä, miksi edes jankkaan tuollaisen sekopään kanssa, joka kokee omalle kohdalleen sattuneen keskenmenon hyvin mielenkiintoisena juttuna. Kaikenlaisia hulluja täälläkin pyörii.
 
"polly"
[QUOTE="vieras";27720230]Kyllä minä sen alun silmillä erotin. Mulla on sitten varmaan joku teräsmieskatse.

Ja eikö sun pieneen kalloon mahdu, että sun sikiö on voinut kuolla kohtuun jo ennen keskenmenoa? Kuten mulla, kehitys oli pysähtynyt 2-3vkoa ennen keskenmenoa.

En ymmärrä, miksi edes jankkaan tuollaisen sekopään kanssa, joka kokee omalle kohdalleen sattuneen keskenmenon hyvin mielenkiintoisena juttuna. Kaikenlaisia hulluja täälläkin pyörii.[/QUOTE]

Kyllä sulla joku superkatse pitää olla, jos menkkojen seasta erotat jonkun ihmisen kaltasen olennon noilla viikoilla. :D
Pientä rajaa näihin juttuihin, please.

Kyllä, keskenmeno oli mielenkiintonen tapahtuma, minua katsos kiinnostaa mitä kropassani tapahtuu.
 
Yhtä juttua mä en ymmärrä.
Tässäkin ketjussa haukutaan ap:n siittäjä "idioottimieheksi" ynnä muuta, mutta sitten kuitenkin kehoitetaan laittamaan sen idiootin geenit jakoon?

Toisekseen meistä kukaan ei voi toiselle sanella voimavarojansa, turha kiillotella sädekehäänne te jotkut "reippaat" otukset, jotka ah-niin-urheina piditte lapsen kamalassakin tilanteessa.
Puistattavia jotkut viestit tässä ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: twinkletwinkle
lol
[QUOTE="vieras";27719903]Voi kun minä näin ihan livenä, en puhunut ultrakuvasta. Ultralla näkyi sikiön koko, eli rv8-9, ihan silmilläni näin sen pienen ihmisen, tosin jo hieman hajoamistilassa.

.[/QUOTE]

joko viikkosi oli laskettu todella pahasti väärin tai sitten näit näkyjä!
 
"laura"
Älä tee aborttia... Se on sun lapsesi.

Mie olen onnellinen kun pidin lapseni ja mulla on hänet, vaikka olen nuori niin mä pystyn huolehtimaan hänestä, vaikka isä häipyi...

Katso Pro Life Suomi. :(
 
"..."
Mä kirjoitin sen oman tarinani jo sinne ekalle sivulle. en jaksa linkittää mutta:

Ne antoi sen ajan tarkoituksella 2 viikon päähän, jotta saisit miettimisaikaa. Toki yritetään ennen rv 9 aloittaa keskeytys mutta aina se ei oo mahdollista. Näin mulle sanottiin kun ihmettelin miksi pitää odottaa vielä.

Kyllä 9+5 ikäinen sikiö muistuttaa jo kovasti oikeaa vauvaa. Minä pidin kädessäni sitä repeytynyttä sikiöpussia jonka sisällä oli sikiö, kädet, pää ja jalat, kasvot kuin alienilla, ei luomia´, huulet vain "viiva" jonka peitti kalvo tms. Nenä oli selvin. Pidin kädessäni siihen asti että hoitaja tuli sen pahvisen "arkun" kanssa vessaan jossa sitten laitoin sen siihen pehmustettuun laatikkoon. En välttämättä olisi halunnut sitä nähdä, mutta elämä on. Tulipahan toden teolla nähtyä, mitä tuli tehtyä. helppoa se ei oo, ei ollut ennen aborttia, ei sen aikana eikä sen jälkeen. Vieläkään.

Ja ne kivut, kohtu supistelee, keskeytys ei ole kivuton. Ihmiset kokevat kivun eritavalla. Ja mulle sanottiin, että ennen rv 9 voidaan tehdä kaavinta, mutta sen jälkeen aloitetaan lääkkeellisellä. Mulle toki sitten tehtiin se kaavinta vielä kuukauden päästä, eikä sekään "helppoa" ole.

Voimia ap:lle tulevaan, mitä sitten päätätkään!
 
"..."
Mä en ymmärrä niitä, jotka tekee abortin - syystä että miksi? Ai ettei käyttänyt ehkäisyä, ja tuli vahinkoraskaus? Vai mikä syynä - huono elämäntilanne ??

Itse tulin raskaaksi täytettyäni 20, ei aviomiestä, ammattia tai mitään. Olin HYVIN vastuuton nuori, en käyttänyt ehkäisyä aina ym mukavaa. Siitä sitten piti aikuistua, kasvaa. Muutin yhteen silloisin poikakaverini ja lapsen isän kanssa, kasvoimme vanhemmiksi, opiskelimme ja hankimme hyvät ammatit. Abortti vain ei ole oikein, on otettava vastuu teoistaan. Sitten on näitä ihmeellisiä moraalisankareita, joiden mielestä abortti on ok, jos ei vaan sovi elämäntilanteeseen.

Nää jutut kauhistuttaa aina.
sun sädekehä loistaa kirkkaana sitten. Onnittelut sulle!
 
"vieras"
[QUOTE="polly";27720294]Kyllä sulla joku superkatse pitää olla, jos menkkojen seasta erotat jonkun ihmisen kaltasen olennon noilla viikoilla. :D
Pientä rajaa näihin juttuihin, please.

Kyllä, keskenmeno oli mielenkiintonen tapahtuma, minua katsos kiinnostaa mitä kropassani tapahtuu.[/QUOTE]

En ole aborttia tehnyt enkä onneksi keskenmenoa kokenut. Näiden sivujen mukaan: Vau.fi - 9. raskausviikko
viikolla 9 sikiön koko on 15 - 22 mm. Kuvittelisin tuon kokosen olennon näkeväni ihan normikatseella.

Taitaa Pollyllä olla huono näkö?
 
Omaa kokemusta ei löydy, mutta ainakin kaverini sai lääkkeet vielä 9viikolla. Kivulias oli kuulemma, mutta tietty parempi kohdulle. Se mitä näkemiseen tulee, niin itse pystyin km:saa joka meni noille viikoille tunnistamaan, mutta ei sieltä kyllä mitään vauvan näköistä ulos tullut. Olisi kyllä suotavaa, että saisit ajan mahd pian, eikä odotella, että toimenpiteestä tulee kipeämpi. Tai itsellä km oli niinä kertoina kipeämpi, jos oli viikkokin enemmän. Pitää varmaan lääkkeellisessäkin paikkansa sama juttu?? Luulisin...
 
"polly"
[QUOTE="vieras";27720549]En ole aborttia tehnyt enkä onneksi keskenmenoa kokenut. Näiden sivujen mukaan: Vau.fi - 9. raskausviikko
viikolla 9 sikiön koko on 15 - 22 mm. Kuvittelisin tuon kokosen olennon näkeväni ihan normikatseella.

Taitaa Pollyllä olla huono näkö?[/QUOTE]

Mulla on ihan normaali näkö, kiitosta vaan. Vuodon mukana ei mitään minivauvaa tullut, vaikka jankuttaisitte vielä huomennakin asiasta. :)
 
dgld
Mä en ymmärrä niitä, jotka tekee abortin - syystä että miksi? Ai ettei käyttänyt ehkäisyä, ja tuli vahinkoraskaus? Vai mikä syynä - huono elämäntilanne ??

Itse tulin raskaaksi täytettyäni 20, ei aviomiestä, ammattia tai mitään. Olin HYVIN vastuuton nuori, en käyttänyt ehkäisyä aina ym mukavaa. Siitä sitten piti aikuistua, kasvaa. Muutin yhteen silloisin poikakaverini ja lapsen isän kanssa, kasvoimme vanhemmiksi, opiskelimme ja hankimme hyvät ammatit. Abortti vain ei ole oikein, on otettava vastuu teoistaan. Sitten on näitä ihmeellisiä moraalisankareita, joiden mielestä abortti on ok, jos ei vaan sovi elämäntilanteeseen.

Nää jutut kauhistuttaa aina.
Heh. Sulle on varmaan turha kirjottaa koska tuskin omaat aivoja joilla voisit omaksua uutta tietoa. Mutta oikeastiko sun mielestä olisi parempi synnyttää lapsi perheeseen, jossa käytetään huumeita/alkoa, lapsi kenties jo vammautunut odotusaikana näiden takia, lasta hakataan tai käytetään hyväksi, kidutetaan jne. kuin abortoida lapsi? Ja turha selittää että sitten pitää antaa adoptioon tai sossujen pitää pelastaa lapsi, niin kävisi vain täydellisessä maailmassa.
 
"hohhoijaa"
Kyllä se on vaikea paikka ääliöille, että ihmispopulaatiota yritetään edes jollailailla pitää kurissa.
Eipä mekään tässä jauhettas täällä sontaa päivästä toiseen, jos kaikki alkiot ois synnytetty, mitkä on alulle paneskeltu. Ois ajat sitten jo luonnonvarat loppuneet.
 

Yhteistyössä