Lahjoitin joulumielellä tuttavalle lastenvaatetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vidutttaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laita sille faceen, että itsehän se ne välttämättä halusi, vaikka olisit muuten itse vienyt ne kirpparille. Ja laita vielä, että saahan se niistä sentään sitten vähän rahaa, jonka muuten olisit saanut itse sieltä kirpparilta.

Aika nolo tyyppi.

Kyllä pisti nyt niin vihaksi, että haet kyllä ne kaikki tavarat sieltä ja äkkiä! Itse sanoisin ihan suoraa, että ei kelpaa köyhän antimet rikkaan kakaralle! Lapsille sanoisin, että äiti ostaa teille sitten uudet duplot, koska käytetty ei äidille nyt kelpaa!

Nyt vaan haet ihan kaiken pois. Myös uudet vaatteet ja legot.. sanot, että niille löytyy kyllä sellainen paikka, missä osataan olla kiitollisia käytetystäkin.. älä anna periksi!

Facen seinälle minäkin kirjoittaisin ja kummastelisin, miten laatutietoinen äiti on kyseessä, kun lasten joululahjatkin pitää jo nyt avata ja tarkastaa laatu.

Käymään en enää menisi.

Laittaisin faceen viestin, että Anteeksi, tarkoitukseni oli auttaa. Jos eivät kuitenkaan kelpaa (vaikka mukana on uusiakin vaatteita), voit laittaa kaikki jätesäkkiin ja tulen hakemaan ne hetken kuluttua. Ja voisinpa kirjottaa vielä, että ei huolta, en erehdy toiste tekemään MITÄÄN vastaavaa. =)

...noh... hiukan vielä muotoilisin, mutta suunnilleen noin. En todellakaan jättäisi sinne niitä. Ja jos yksikään vaate puuttuisi, saattaisin kirjottaa siitä vielä myöhemmin tuonne faceen ja kysäistä, sekö sitten kävikin... :saint:

• Tykkää
Reactions: Muua
että laitat vielä sinne seinälle, että pahoittelet syvästi, että olet loukannut häntä antamalla oman lapsesi siistit käytöstä pienen koon takia jääneet vaatteet ovat matkalla heille muuttuneet roskiksi..

Haet kaikki pois ja viet vaikka Fidaan tms. lahjoituskirpparille jos et itse tähän väliin jaksa laittaa myyntiin.

Minä hakisin pois tavarat, mutta antaisin pitää ne duplot ja ehkä jopa haluamansa vaatteet, kun ne menevät kuitenkin niille lapsille, jotka ikävä kyllä, joutuvat kasvamaan ko. mamman hoivissa jatkossakin :(

olen itsekin saanut paljon käytettyjä vaatteita kavereilta ja siskoiltani. suurin osa on ollut sellaisia joista en itse tykkää, mutta en todellakaan ole sitä sanonut päin naamaa tai missään fases! kiitän kauniisti ja käytän ne mitkä meille käy ja loput olen lahjiotaanut eteenpäin vaikka uffiin.

siskoni antaa kaikki lelulahjat käytettyinä. heillä lelut on jääneet 'pieniksi' joten meidän lapsi saa ne. miksi ostaa uusia kun vanhat lojuu nurkissa ja on hejiä ja siistejä. eikä ole tullut mieleenkään tuostakaan valittaa!

jösses mitä porukkaa!

Kävin aamulla eräälle tuttavalle viemässä 3 isoa kassillista ehjiä lastenvaatteita.
Kyseinen ihminen vielä itse halusi ne ottamalla ottaa ja valitti kuinka ei ole nyt varaa uusiinkaan ja on tiukkaa,
ajattelin sitten että annan ne vaatteet käyttöön kun vien kirppikselle, meneepä
hyvään tarkoitukseenkin.
Nyt sitten tuttava kirjoitti faceen
(ollaan face kavereita vaikka muutoin ollaan ns. hyvän päivän tuttuja)
että kuinka minä kehtasin heille semmoista roskaa tuoda ja kiva nyt kun pitää varata kirppispöytä jotta pääsee niistä eroon.
Vaatteet ei tietenkään olleet uusia mutta 100% varmasti ehjiä ja siistejä,
eli ei mitään tahraisia.
Toki kulumaa oli mitä nyt yhdellä lapsella on tullut kun vaatteet uutena meille ostettu mutta ei nyt niin häiritsevästi sitä pesunukkaakan ollut.
Kai niiden olisi pitänyt olla jotakin merkkivaatetta eikä Lindexin tai H&M tavis vaatteita.

Siellä tämä ihminen nyt minua facessa haukkuu kuinka jotakin paskaisia kuluneita rytkyjä heille tuon ja vaikka heillä onkin tiukkaa ja ei rahaa niin ei he nyt mikään kaatopaikka ole.
Ymmärtäisin jos tosiaan olisi ne vaatteet olleen huonoja mutta muutamissakin kun oli jopa laput kiinne kun oli jääneet vaan käyttämättä ja tämä haukkuu minua kuinka
tuommosta heille kehtasin 3 pussillisen verran tuoda.
On se hienoa kun on oikea joulumieli.
Mieleni tekisi hakea vaatteet takaisin ja laittaa vaan itse ne myyntiin kirppikselle,
saisin edes vaivanpalkan.

Paras oli se kun laitoin heidän lapsilleen meidän lapsen vanhoja mutta ehjiä ja pestyjä lego (dubloja) joululahjaksi.
Oli tämä äiti avannut sen paketin ja haukkui senkin kuinka kehtaan jotakin vanhaa antaa lahjaksi :O
Niitä dubloja oli oikeasti aika iso kasa oli autoa ja pelkkää palikkaa,
joten kyllä harmittaa.

sinuna hakisin oikeasti ne takaisin. Niin dublot kuin vaatteetkin. Enkä takuulla, en koskaan, antaisi heille mitään. En uutta enkä vanhaa.

Tässä taas hyvä syy olla kuulumatta faceen, ei pääse tulemaan paha mieli..
Mutta tosiaan kyllä mä ainakin voisin käytettyjä vaatteita ottaa ja oon saanutkin ja duplot on samanlaisia uutena kuin käytettynä..Vai mikskä ne muuttuu:O

Sanot sille ihmiselle/kirjoitat sinne facebookkiin että kyllä sä otat myös ne loputkin vaatteet ja duplot takaisin, se oppitunti niistä käytetyistä joululahjoista oli niin perusteellinen ettet pysty niitä hälle jättämään. Sinulle tulisi niin paha mieli ajatella että siellä ne lapsiraukat joutuu käytetyllä roskalla leikkimään ja äidin joulu on piloilla joutuessaan sellaista mielipahaa katsomaan.

Kirjoittaisin kyllä jotain tosi veemääistä sen mamman faceen... Miksi kerjäillä, jos ei käytetty kelpaa? Jos on toiselta saamassa ilmatteks käytettyä, niin ne on käytettyä. Antakoon listan vaatimuksista ennen tavaran vastaanottoa... Eipä varmaan kukaan halua/uskalla tuollaiselle toisten lahjoittaa, kun haukut saa naamalleen.

Eiväthän Duplot käytössä kulu ja vanhoista voi saada kirpparilla jopa enemmän kuin uusista jos on jotain erikoissettejä mitä ei tehdä enää. Itse voisin hyvin omille muksuille antaa joululahjaksi käytettyjäkin duploja vaikka miten onkin varaa uusiinkin.

Hanki lähellesi vain sellaisia ihmisiä, joita voit hyvillä mielin kutsua ystäviksi ja jätä tuollaiset paskannuolijat omaan arvoonsa. Kun olet katkaissut välit energiasyöppöihin, huomaat itsekin kuinka paljon rennompaa ja vapaampaa elämä on.

Sanot sille ihmiselle/kirjoitat sinne facebookkiin että kyllä sä otat myös ne loputkin vaatteet ja duplot takaisin, se oppitunti niistä käytetyistä joululahjoista oli niin perusteellinen ettet pysty niitä hälle jättämään. Sinulle tulisi niin paha mieli ajatella että siellä ne lapsiraukat joutuu käytetyllä roskalla leikkimään ja äidin joulu on piloilla joutuessaan sellaista mielipahaa katsomaan.

Näin tekisin minäkin. Lisäisin vielä jotain, kuinka lapset oppivat pian kierrättämään vaikka uutta tavaraa on kaupat täysi.

• Tykkää
Reactions: Zarppa
vähävaraiset on juurikin tämmöisiä. Olen törmännyt useampaan! Tietävät enemmän "laadusta ja merkeistä" ja niille ei kelpaa mikään :( Valitettavasti!

Haet ehdottomasti kaikki pois!

Yhteistyössä