Lahjoitin joulumielellä tuttavalle lastenvaatetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vidutttaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vidutttaaaa

Vieras
Kävin aamulla eräälle tuttavalle viemässä 3 isoa kassillista ehjiä lastenvaatteita.
Kyseinen ihminen vielä itse halusi ne ottamalla ottaa ja valitti kuinka ei ole nyt varaa uusiinkaan ja on tiukkaa,
ajattelin sitten että annan ne vaatteet käyttöön kun vien kirppikselle, meneepä
hyvään tarkoitukseenkin.
Nyt sitten tuttava kirjoitti faceen
(ollaan face kavereita vaikka muutoin ollaan ns. hyvän päivän tuttuja)
että kuinka minä kehtasin heille semmoista roskaa tuoda ja kiva nyt kun pitää varata kirppispöytä jotta pääsee niistä eroon.
Vaatteet ei tietenkään olleet uusia mutta 100% varmasti ehjiä ja siistejä,
eli ei mitään tahraisia.
Toki kulumaa oli mitä nyt yhdellä lapsella on tullut kun vaatteet uutena meille ostettu mutta ei nyt niin häiritsevästi sitä pesunukkaakan ollut.
Kai niiden olisi pitänyt olla jotakin merkkivaatetta eikä Lindexin tai H&M tavis vaatteita.

Siellä tämä ihminen nyt minua facessa haukkuu kuinka jotakin paskaisia kuluneita rytkyjä heille tuon ja vaikka heillä onkin tiukkaa ja ei rahaa niin ei he nyt mikään kaatopaikka ole.
Ymmärtäisin jos tosiaan olisi ne vaatteet olleen huonoja mutta muutamissakin kun oli jopa laput kiinne kun oli jääneet vaan käyttämättä ja tämä haukkuu minua kuinka
tuommosta heille kehtasin 3 pussillisen verran tuoda.
On se hienoa kun on oikea joulumieli.
Mieleni tekisi hakea vaatteet takaisin ja laittaa vaan itse ne myyntiin kirppikselle,
saisin edes vaivanpalkan.

Paras oli se kun laitoin heidän lapsilleen meidän lapsen vanhoja mutta ehjiä ja pestyjä lego (dubloja) joululahjaksi.
Oli tämä äiti avannut sen paketin ja haukkui senkin kuinka kehtaan jotakin vanhaa antaa lahjaksi :O
Niitä dubloja oli oikeasti aika iso kasa oli autoa ja pelkkää palikkaa,
joten kyllä harmittaa.

Minä hakisin ne tavarat ja vaatteet pois. Ihan varmasti hakisin ja samalla kertoisin, että hyvää joulua vaan sinullekin. Laitat nyt ensimmäiseksi sinne facebookkiin hänen seinälleen hyvän joulun toivotuksen, oikein sydämillä varustettuna ja kerrot, että ihanaa miten ihmiset osaavat olla kiitollisia näin jouluna! Tätä juuri tarkoitin tuossa toisessa ketjussa ja niin sain haukut, että kaikki vähävaraiset ei ole tuollaisia. Ei niin, mutta muutama mätämuna joukossa pilaa koko idean ja auttamishalun!!!!

• Tykkää
Reactions: Zucchini
No on kyllä törkeää :o Me saatiin tuttavalta myös monta pussia vaatteita, enkä kehdannut valittaa kun oli siellä seassa ihan käyttökelpoistakin. Ois ehkä ollu aihetta toson kun seassa oli rikkinäisiä ja värjääntyneitä vaatteita, pissasia lakanoita yms..
Anopilta saatiin pinnasänky, joka olikin valmiiksi rikki, ei valitettu siitäkään. Kiitettiin ja harmiteltiin huonoa tuuria.

No jopas on! Kuulostaa kyllä niin uskomattoman töykeälle, että onko tottakaan..?

Mä sanoisin (siellä Facessa) että voin tulla ihan ilmaiseksi hakemaan poiskin ja antaa jollekin muulle tai myydä..

Minä hakisin ne tavarat ja vaatteet pois. Ihan varmasti hakisin ja samalla kertoisin, että hyvää joulua vaan sinullekin. Laitat nyt ensimmäiseksi sinne facebookkiin hänen seinälleen hyvän joulun toivotuksen, oikein sydämillä varustettuna ja kerrot, että ihanaa miten ihmiset osaavat olla kiitollisia näin jouluna! Tätä juuri tarkoitin tuossa toisessa ketjussa ja niin sain haukut, että kaikki vähävaraiset ei ole tuollaisia. Ei niin, mutta muutama mätämuna joukossa pilaa koko idean ja auttamishalun!!!!

Ymmärsin pointtisi sielläkin, mutta kun sillä keräyksellä saa moni vähävarainen oikeasti iloisen mielen ja tarvitsemansa. Ap:n tuttava nyt on henkilökohtaisesti lahjoittajalleen todella törkeä.

Mutta kuten sanoin, ymmärrän mitä tarkoitat :) tämä tästä :)

Oho. Miten joku voi kehdata! Ehkä se toivo saavansa rahaa joltain sillä verukkeella, ettei ole lapsille vaatteita? Huutonetistä olen kyllä oppinut, että ihmisillä on kovin erilainen käsitys siitä, millainen vaate on "käytetty hyväkuntoinen", mutta jos tosiaan on yhdellä lapsella ollut, niin ei ne nyt ihan ryysyjä voi olla. (ja vaikka olisikin, niin en minä kehtaisi kyllä mitään varsinkaan julkisesti sanoa).
Hae tosiaan ne vaatteet pois.

Kommentoi siellä nassukirjassa, että tulet hakemaan pois?

Sitten ot, mua niin sieppaa kun monessa paikassa duplo kirjoitetaan dublo, anteeksi ap, olisi varmaankin pitänyt tehdä ihan oma avaus aiheesta...

Kiitos kommenteistanne.
Eli ei se joulumieli vielä olekkaan kaikilta kadonnut :)

Laitoin tuolle tuttavalle viestiä että voin tulla hakemaan roskani heiltä pois kun ei kelpaa mutta jatkossa sitten kannattaa olla kerjäämättä näitä vaatteita ja tavaroita kun ei se käytetty kelpaa,
vaikka muutama uusikin siellä oli seassa.
Tuttava vastasi ettei sitä nyt pidä suttua mutta hän ei vaan halua roskia nurkkiinsa ja ottaa vaan ne muutamat uudet vaatteet jotka oli siellä kassissa ja dublot antoikin jo lapsilleen joten niitä et saa.
Samalla sain oppitunnin siitä kuinka joululahjojen kuuluu olla uusia :O

En tiedä nyt kuinka tuohon reagoida mutta lähden tuossa kohtapuolin hakemaan ne loput vaatteet pois mitkä ei kelvanneet.
Tosin olisihan tuttava voinut sitten edes tulla meille penkomaan ne vaatteet kuten alunperin oli ajatus,
vaan ei kaikki kerjäämällä kerjäsi, kyllä meille kaikki kelpaa on niin tiukkaa.
En kehtaa alkaa tappelemaan joten pitäkööt sen osan minkä on ottanut mutta vastaisuudessa vien suoraan kirppikselle legoja myöten.
Kyllähän tämä harmittaa kun haukut saat ja pelkistä dubloista olisin varmaan saanut heittämällä sen 20€

[QUOTE="a.p";27716868]Kiitos kommenteistanne.

Laitoin tuolle tuttavalle viestiä että voin tulla hakemaan roskani heiltä pois kun ei kelpaa mutta jatkossa sitten kannattaa olla kerjäämättä näitä vaatteita ja tavaroita kun ei se käytetty kelpaa,
Tuttava vastasi ettei sitä nyt pidä suttua mutta hän ei vaan halua roskia nurkkiinsa ja ottaa vaan ne muutamat uudet vaatteet jotka oli siellä kassissa ja dublot antoikin jo lapsilleen joten niitä et saa.

En tiedä nyt kuinka tuohon reagoida mutta lähden tuossa kohtapuolin hakemaan ne loput vaatteet pois mitkä ei kelvanneet.
Tosin olisihan tuttava voinut sitten edes tulla meille penkomaan ne vaatteet kuten alunperin oli ajatus,
En kehtaa alkaa tappelemaan joten pitäkööt sen osan minkä on ottanut mutta vastaisuudessa vien suoraan kirppikselle legoja myöten.
Kyllähän tämä harmittaa kun haukut saat ja pelkistä dubloista olisin varmaan saanut heittämällä sen 20€[/QUOTE]

TÖRKEÄ!!! Sanot nyt ehdottomasti, että otat myös ne duplot ja uudet vaatteet myös. Ja sanot myös tuosta facebook kirjoittelusta. :O

Kyllähän tämä harmittaa kun haukut saat ja pelkistä dubloista olisin varmaan saanut heittämällä sen 20€[/QUOTE]

Ei kun sä haet ne kaikki sieltä pois, oikeesti älä anna periksi nyt. Anna vaikka legojen olla jos ne lapset just niillä siinä leikkii, mutta vaatteet haet kaikki pois.

Minä pyytäisin myös duplot takaisin koska on itse sanonut että kuinka kehtaa käytettyä antaa. Tai ainakin laittasin sinne faceen kommenttina että kelpashan nuo kuitenkin tms.
Ärsyttää tollanen kiittämättömyys:kieh:

• Tykkää
Öh, tuo oli kyllä niin törkeää että ottaisin kyllä kaikki lahjoitukseni takaisin. Eiköhän niille löytyisi tyytyväinen koti jostain muualta.

Ei tosissaan kaikki vaatteet ole kaikkien mieleen ja jos jostain ei tykkää niin olisihan hän voinut vaan jättää käyttämättä. Kiittää kohteliaasti ja lahjoittaa eteenpäin ne mistä ei tykkää (jos ihan riepuja ovat- mitä kuvaa aloitus ei anna- niin heittää vaan roskiin). Mutta tuollainen fb-kirjoittelu...

• Tykkää

Yhteistyössä