Lahjoitin joulumielellä tuttavalle lastenvaatetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vidutttaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisit kysynyt miten ihmeessä se tuttava kehtasi kääräistä osan niistä vaatteista lahjapaketteihin ja antaa eteenpäin, kaikki käytettyhän on hirveetä roskaa eikä sellaista saa lahjaksi varsinkaan antaa. Eikös tämä itse niin sua valistanut?

Nyt äidiksi tultuani olen myös päässyt maistamaan tätä suurta mysteeriä joka koskee vanhan tavaran lahjoittamista ja vastaanottamista. Monet tarjoavat vanhoja tavaroitaan, jos kieltäytyy kohteliaasti niin siitä tulee jupinaa. Esim meille tarjottiin vanhaa pinnistä, sanoin ettei tarvita. Ostin uuden kun halusin tietynlaisen niin kyllä sain kuulla että siellä nyt vintillä se niin hyvä pinnis oottaa ja jaada jaada. Sit nää suuret vaatepakettikassit, rehellisesti, ei ne kaikki vaan yleensä ole sellaisia mitä a. Haluaa käyttää b. Kehtaa käyttää c. Voi kuntonsa puolesta käyttää. Ihmisillä on niin eri käsitys hyvästä. Ja sit loukkaannutaan jos ns. valitsee parhaat päältä ja palauttaa loput, samaten tulee huutia jos annat vaatteet eteenpäin tai myyt niitä tarvitseville kirpparilla (siis jos nyt erehdyt kertomaan tai jäät kiinni). Ja jos kieltäydyt niin nyrpistetään nokkaa ja ollaan et ai ei kelpaa vai jaaha....

Huh, naisten kanssa ei oo helppoo. Onneksi seuraavan kohdalla voin todeta että meillä on jo niin paljon esikoisen kamaa ettei kiitti tarvita...

Uskomatonta, että jollain on pokkaa! Itse vinkuu kun ei ole omia lapsiaan vara vaatettaa ja toinen hyvää hyvyyttään antaa omistaan ja siitäkin saa haukut! Meinasiko tuo ex- tuttu että sun ois uusia pitänyt hänen lapsilleen ostaa!? Luoja sentään...

Olen suorastaan järkyttynyt kuinka huonokäytöksinen ihminen voi olla :o Mutta jos hällä tosiaan on ollut pulaa vaatteista ja muusta niin kuinka on sitten voinut ne ainoat hyvät laittaa lahjaksi jollekin muulle? Oliko hän ajatellut että sinä kustannat hänen joululahjat ja hän on sitten ajatellut ettet kehtaa "vanhaa paskaa" tuoda ja ostat sitten vaikka uutta tilalle? En käsitä, hänellä ei selvästikkään ollut kovin suurta tarvetta vaatteille kun teki noin ison numeron ja valitti huonoista vaatteista (muka huonoista). Olikohan se täti ajatellut että ne lahjoittamasi vaatteet ovat Meandiä, Polarn O Pyrettiä, Villervallaa, Metsolaa, Ganttia tai muita parempia merkkejä? Kun eihän noita tavallisiä hooämmiä ja lindeksiä voi käyttää! Jokuhan voi luulla että sais lumppuja ja ois muka köyhä! Tai sitten ajatellut että tuot säkillisen tuollaisia "parempia" merkkivaatteita niin käytettyjä kuin uusia ja hän saisi niistä sitten valita omille muksuilleen parhaimmat päältä ja loput merkkikamppeet laittaa lahjaksi tuttavien muksuille. Sillä jos muutkin tietävät heidän rahanpuutteestaan, niin heillähän silloin olisi "lupa" laittaa käytettyä lahjaksi, mutta olisivat kuitenkin parempia sillä laittaisivat kuitenkin parempimerkkisiä käytettyjä vaatteita pukinkonttiin.

Itse olisin onnellinen suuresta määrästä vaatteita, tarjoisin rahaa, pullakahvit ja varmasti olisin feisbuukkiin "sadatellut" ihanasta ihmisestä jolla on sydän kohdallaan ja joka niin paljon toi ilmaiseksi hyviä vaatteita omille muksuilleni :) Teit aivan oikein ja hyvän teon, teit myös mielestäni hyvin, kun hait ne "roskat" takaisin, itse olisin sanonut että "tulen sitten huomenna hakemaan siihen ja siihen kellonaikaan loputkin että laittakaapa vaikka oveneteen".

Toivottavasti et tämän myötä menetä auttamisen iloa vaan sillä tarvitsevia ja kiitollisia ihmisiä on paljon, tämä yksi mätämuna vaan sattui nyt kohdallesi. Toivottavasti hän osaa joskus pyytää anteeksi, mutta sinuna en heille enää lahjottaisi yhtään mitään! Enkä edes maksusta antaisi jotain tiettyä tämän mamman haluamaa vaatekappaletta heille, sillä ikinä et voi tietää millainen epäkiitollinen sadatus naamakirjassa odottaa..

Hyvää Joulua sinulle ja perheellesi! :)

Mä tunnen itteni tällä hetkellä ihan urpoksi, kun oon jopa ostanut kirpparilta henkkamaukan, lindexin ja ihan brändäämättömiäkin vauvanvaatteita tulevalle esikoiselle. Tietämättä tietenkään, että nehän ovat ihan täyttä roskaa kaikki, ja minä olen jopa maksanut siitä.

Ristus, mistä näitä idiootteja sikiää..

Siis eihän tyossa kiittämättömyys ole se ihmetyksen asia, kun tässä maailmassa tapahtuu pahempiakin asioita, vaan se, että aloittajalla ei ole ollenkaan käsitystä siitä millaisten ihmisten kanssa seurustelee ja kuinka läheisiksi välit toisiin tuntee (että voi mennä auttamaan). Olisin itse huolissani omasta huomiokyvystäni, jos kyseinen tapahtuma olisi vaan tullut puun takaa tai jos ei olisi tullut, niin arvostelukyvystäni ja motiiveistani. Veikkaan, että kyseessä taas ihminen, joka yrittää tehdä kenestä vaan itselleen ystävää auttamalla ja nyt kävi huonosti tai sitten auttamisessa oli alentuvaa "köyhäinavun makua", joka vitutti saajaa ja purki sen haukkumalla tavaraa paskaksi vaikka ei sitä ollut.

[QUOTE="vieras";27720940]Siis eihän tyossa kiittämättömyys ole se ihmetyksen asia, kun tässä maailmassa tapahtuu pahempiakin asioita, vaan se, että aloittajalla ei ole ollenkaan käsitystä siitä millaisten ihmisten kanssa seurustelee ja kuinka läheisiksi välit toisiin tuntee (että voi mennä auttamaan). Olisin itse huolissani omasta huomiokyvystäni, jos kyseinen tapahtuma olisi vaan tullut puun takaa tai jos ei olisi tullut, niin arvostelukyvystäni ja motiiveistani. Veikkaan, että kyseessä taas ihminen, joka yrittää tehdä kenestä vaan itselleen ystävää auttamalla ja nyt kävi huonosti tai sitten auttamisessa oli alentuvaa "köyhäinavun makua", joka vitutti saajaa ja purki sen haukkumalla tavaraa paskaksi vaikka ei sitä ollut.[/QUOTE]
Ja kaiken kruunaa teinimäinen facebook-kostaminen..

Minulla kiinnitti huomion, että olette tuttavia, ettekä mitään varsinaisia ystäviä. Ei minusta tuttaville ole mitään velvollisuutta hankkia joululahjoja, minusta olisi tosi outoa odottaa esim. äitikaverilta lapselleni joululahjaksi UUSIA leluja. Jouluisin vaihdetaan kortit, toki lasten synttäreinä viedään joku lahja. Iloisesti olisin yllättynyt, jos joku tarjoaisi joulun alla käytettyjä tavaroita silleen hyvän mielen eleenä.

Ja juu, feissarimokiin vaan.

[QUOTE="vieras";27720940]Siis eihän tyossa kiittämättömyys ole se ihmetyksen asia, kun tässä maailmassa tapahtuu pahempiakin asioita, vaan se, että aloittajalla ei ole ollenkaan käsitystä siitä millaisten ihmisten kanssa seurustelee ja kuinka läheisiksi välit toisiin tuntee (että voi mennä auttamaan). Olisin itse huolissani omasta huomiokyvystäni, jos kyseinen tapahtuma olisi vaan tullut puun takaa tai jos ei olisi tullut, niin arvostelukyvystäni ja motiiveistani. Veikkaan, että kyseessä taas ihminen, joka yrittää tehdä kenestä vaan itselleen ystävää auttamalla ja nyt kävi huonosti tai sitten auttamisessa oli alentuvaa "köyhäinavun makua", joka vitutti saajaa ja purki sen haukkumalla tavaraa paskaksi vaikka ei sitä ollut.[/QUOTE]

Voi Venäjä. Mene nyt arvioimaan sitä loistavaa arvostelukykyäsi jonnekin muualle, vaikka Facebookiin. Ja muista, ettei ikinä kannata vaivautua auttamaan muita, varsinkaan puolituttuja. Tiedä mitä paskaa ne syytä niskaan! ("Yrittää tehdä kenestä vaan itselleen ystävää auttamalla" :laugh:)

Yhteistyössä