Lahjoitin joulumielellä tuttavalle lastenvaatetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vidutttaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiittämätöntä! Jos oli niin tarkkaa niin olisi katsonut pussit läpi kun veit ja antanut takaisin mukaan kun ei kelpaa. Sama duplojen kanssa.

Itse pillahtaisin kiitollisuudesta itkuun jos joku antaisi hyvää hyvyttään duploja tms. mistä lapset tykkää. Itsellä ei tänä vuonna ole varaa ostaa uutena mitään, kaikki on kirpparilta ostettu. Itku pääsi tänäänkin kun käytin lapsia lääkärissä ja sain sellaiset niput reseptejä ettei satanen taikka kaksi katsele kovin kauaa kukkarossa.

Muistuupa mieleen entinen naapurini, jolle olin joitain vaatteita silloin tällöin lahjoittanut. Sitten se iski keväämmällä silmänsä mun pojan uuteen (tai siis meille uutena ostettuun, toki jo talven käytössä olleeseen) Ticketin toppapukuun. Puku oli käymässä pieneksi ja alkoi sitä ruinaamaan itselleen, ilmaiseksi tietenkin. Kehtasi sitten suuttua kun en antanut, ei ymmärtänyt kun halusin säästää pienemmälle. Pienin olis pukua tarvinnu parin vuoden päästä ja melko töykein sanoin mulle ihmetteli että mitä mä sitä säästän, kun heillä se pääsis käyttöön heti.

Hae pois mitä veit. Uskomatonta käytöstä. Minä olen tarjonnut tutuille käytettyjä vaatteita ja sanonut että ota mikä kelpaa ja palauta loput niin vien ne kirpputorille. Aina sieltä on jotain kelvannut. Duploillahan on käytettynäkin hyvä menekki, kun niiisä ei käytön merkit näy.

Hakisin pois ne jotka eivät kelvanneet ja kysyisin, mitkä kelpasivat. En lähtisi samalla tasolle vastaanottajan kanssa. Jatkossa en kyllä antaisi mitään, edes uutta.

Itse olen ostanut lapsilleni kaiken uutena, koska en ole keneltäkään koskaan saanut käytettyjä vaatteita, vaikka olisin niitä mielläni ottanut! Yhden lapsen käytössä vaatteet eivät juurikaan kulu, mutta silti tuttavaperheilleni ei ole kelvannut, vaikka on ollut todella hyväkuntoisia ja joukossa jopa merkkivaatteita. No, yksi Burberryn mekko kyllä kelpasi kun pyysivät lainaksi johonkin juhliin, mutta ei ole palautettu, vaikka nimenomaan sen mekon olisin halunnut säästää itselläni.

No, olen kaiken myynyt huutonetissä, joista saa vielä todella hyvin käytetyistä vaatteista vähemmällä vaivalla kun veisi kirppikselle tai käytetyille vaatteille nyrpisteleville tuttaville...

Minä kyllä antaisin opetuksen ja ottaisin ne legot vaikka lasten kätösistä. Jos alkaisivat itkeä niin sanoisin että kummasti lapsille käytetty lahja näytti kelpaavan!

Huhhuh, aika törkeää käytöstä! Hakisin kaiken pois. Minäkin ole törmännyt tuohon ilmiöön, että köyhälle kelpaa vain "klitterivessapaperi" ja merkkiasusteilla on pakko prassailla. Ehkä heitä loukkaa kaikki köyhyyteen ja halpaan viittaava? Vaikea tyydyttää sellainen mieli.

Todella törkeää!!! Mä kyllä ottaisin takasin myös ne uudet vaatteet. Lelut varmaan jättäisin, ettei lapsille tuu paha mieli... Miten edes kehtaa tuollaisen jälkeen ilmoittaa pitävänsä joitain vaatteista???

Olen myös huomannut, että jokaisella on omat mielipiteensä vaatteiden kunnosta. Meillä on molempien vanhemmat säästänyt vauvanvaatteita ja niitä sitten alettiin tarjoilla, kun esikoinen ilmoitti tulostaan. Oma äitini oli tapansa mukaan säästänyt kaikki parhaimmat vaatteet. Ehjinä löytyivät ja paremmin viikattuina, kuin oma vaatekaappini ikinä on. Ellei tyyli olisi paljastanut vuosilukua, ei sitä olisi arvannut. Anopin antamat taas selkeästi käytettyjä. Reikiä oli ja nappeja puuttui... Ero selittyy varmaan sillä, että oma äitini on hyvin, hyvin tarkka näissä asioissa, välillä liiankin. Vaatteita on ollut varmasti kasapäin ja niitä ei ole kauheasti ehditty käyttää. Anoppini taas enemmän luonnonläheinen ihminen, joka ei ole turhia vaatteita keräillyt. Parhaimmat vaatteet on käyneet kaikki neljä lasta läpi. No lopputulos oli, ettei kummankaan vaatteet tullu ahkeraan käyttöön. Uusia vaatteita kun kertyi lahjoina niin paljon, ettei niitäkään ehtinyt kaikkia käyttää. Kauniisti kuitenkin molempia kiitin ja olen vaatteita säilyttänyt kaapin pohjalla.

Toivottavasti ap;lla on pokkaa ottaa kaikki takaisin, ei tuollaiselle pidä antaa mitään lahjoituksia!
Törkeää sanoa ääneen että pitää vain ne uudet ja muut antaa takaisin. Pysy nyt kovana ap, äläkä anna periksi tuollaiselle prinsessalle, hyi mikä tyyppi!!!

Tappeluksihan se meinasi mennä.
Hain vaatteet sovitusti pois ja siellä sitten oli tämän tuttavan mieskin paikalla joka alkoi räyhäämään minulle että ottaa ja antaa kananpaskaa kantaa :(
Melkein kaikki vaatteet sain pois paitsi yhden toppatakin ja muutaman uuden paidan jotka hän oli kuulemma kietonut lahjapakettiin ja antanut eteenpäin :O
Legoja kyselin mutta sen verran kovaa huutoa tuli tämän mieheltä jotta totesin että nauttikaa köyhäinavustuksista sillä jatkossa en tasan tule antamaan mitään,
jolloin sain taas kuulla kuinka tavarat olikin roskaa ja paskaa :(
Sen vaan sanon että tulipahan kuvan kera nyt laitettua hänen face seinälle kavereillekin tiedoksi mikä siinä perheessä luokitellaan roskaksi ja paskaksi :D
Siis näistä lopuista vaatteista otin kuvan jotka heiltä sain pois,
joten voipi olla että vastaisuudessa muutkin tietää ettei siihen perheeseen kelpaa ehjät ja siistit vaatteet vaan ne pitää olla uusia.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Hyvän päivän tuttusi on törppö. Tai sitten provoilet.

Itse olisin ottanut opikseni jo siitä lego -jupakasta, toisaalta en anna lahjoja hyvän päivän tutuilleni.

Kyllä tuollaisia ihmisiä valitettavasti on. Itse törmään hehin silloin tällöin työni puolesta ja silloinkin verisuoni meinaa poksahtaa päästä. Voin vain kuvitella sitä vitutuksen määrää, jos tuollaisten kanssa pitäisi olla vielä vapaa-aikanaankin tekemisissä.
Ap:n saappaissa katkaisisin täysin yhteydet tuollaisiin.

[QUOTE="a.p";27718350]Tappeluksihan se meinasi mennä.
Hain vaatteet sovitusti pois ja siellä sitten oli tämän tuttavan mieskin paikalla joka alkoi räyhäämään minulle että ottaa ja antaa kananpaskaa kantaa :(
Melkein kaikki vaatteet sain pois paitsi yhden toppatakin ja muutaman uuden paidan jotka hän oli kuulemma kietonut lahjapakettiin ja antanut eteenpäin :O
Legoja kyselin mutta sen verran kovaa huutoa tuli tämän mieheltä jotta totesin että nauttikaa köyhäinavustuksista sillä jatkossa en tasan tule antamaan mitään,
Sen vaan sanon että tulipahan kuvan kera nyt laitettua hänen face seinälle kavereillekin tiedoksi mikä siinä perheessä luokitellaan roskaksi ja paskaksi :D
joten voipi olla että vastaisuudessa muutkin tietää ettei siihen perheeseen kelpaa ehjät ja siistit vaatteet vaan ne pitää olla uusia.[/QUOTE]

Tuo kuvajuttu oli hyvä.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Laita nyt vielä kuvaan lisätiedoksi, että ihan kaikki roska ei nyt kuvassa ole, koska valitettavasti henkilö oli jo osan paketoinut ja antanut joululahjoina eteenpäin. Joten kurkatkaapa lahjoihin etukäteen, jottei lapset pety saadessaan roskaa lahjaksi.

Tai ehkä ei kannata alentua samaan...

• Tykkää
Reactions: Zucchini
[QUOTE="a.p";27718350]Tappeluksihan se meinasi mennä.
joten voipi olla että vastaisuudessa muutkin tietää ettei siihen perheeseen kelpaa ehjät ja siistit vaatteet vaan ne pitää olla uusia.[/QUOTE]

järkkyä sakkia :( Miten kehtaavat! Pistä feissarimokiin tuo! Junttiuden huippu ja mies ilmeisesti myös. Ne roskat sitten kelpasi kuitenkin pakettiin? Mitä se mies siellä räyhäsi. Olisin varmasti ottanut ne legot veke ja haistattanut v****

Tuollaisia ****päitähän riittää. Minun eräs "ystävä* lahjoitti meille lastensa käytettyjä vaatteita. Vaatteet oli tosi siistejä ja tarjosin niistä ihan hyvää rahallista korvausta. Kieltäytyi ja sanoi antavansa ne lahjaksi.
Meni joku tovi ja kuulin kautta rantain että oli haukkunut minut pystyyn kun en ollut maksanut vaatteista mitään. Silloin hirtti minulla kiinni ja laitoin "ystävälleni" viestiä jossa pyysin hänen tilinumeroaan että voisin korjata virheeni ja kiittämättömyyteni. Ei ole tähänkään päivään sitä tilinumeroaan laittanut.

siis ne legot sitten kuitenkin kelpasivat heille vai??

Uskomatonta porukkaa, ei voi ymmärtää. Yleensä ollaan kiitollisia kun SAADAAN, asia erikseen jos oikeasti oisit jotain ihan paskaa antanut

Laitappa niitä kuvia tännekkin niin mekin nähdään nämä paskat :D

Yhteistyössä