Naurattaako naisviha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huumorintajuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huumorintajuton

Vieras
Ovatko teistä iänikuiset sukupuolistereotypiat ja yleisinhimillisten ominaisuuksen sukupuolittaminen hauskoja asioita? Naurattavatko teitä vitsit shoppailevista naisista jotka eivät ymmärrä mitään talousasioista ja tekniikasta ja jotka ovat ihan tuulella käyviä, tai vastavuoroisesti jutut miehistä jotka vain mörähtelevät oluttölkki kädessä eivätkä osaa tiskata saatika puhua tunteistaan?

Itse en ole koskaan nähnyt vastaavissa stereotypioissa mitään hauskaa, koska ne ovat molemmille sukupuolille vahingollisia monin tavoin. Asia nousi taas esiin, kun fb:ssä miespuolinen kaverini oli linkannut kolumnin "puhutko naista" tms, jossa kirjoittaja kertoi kuinka hänen naiskokemuksensa olivat epäonnistuneet. Ja epännistuneet siksi, koska naisia ei vaan voinut ymmärtää, yksi pyysi soittamaan ja suuttui kun hän soitti heti, toinen suuttui kun hän odotti viikon ennen soittamista ja niin edelleen. Ja kuinka hän ei ikinä tiennyt mitä naiset tarkoittivat, kun yksi halusi jotain ja seuraava päinvastaista, hah hah haa, "en vain puhu naista, naiset on outoja".

Kommentoin sitten ko linkkiin, että jos kirjoittaja ei ole kokeillut homosuhteita päinvastaisin kokemuksin, niin on aika typerää sanoa että kyseessä on naisten ominaisuus, miehet kun käyttäytyvät ihan samalla lailla ihmissuhteissaan. Eivät aina sano mitä ajattelevat, eivätkä kaikki halua samoja asioita. Kyseessä on yleisinhimillinen "tapa", ja en ymmärrä miksi ihmeessä siitä pitää kirjoittaa niin kuin vain naiset noin toimisivat.

Noh, tämän mielipiteen takia minut sitten leimattiin täysin huumorintajuttomaksi, tyhjästä pillastuvaksi femakoksi. Olenko siis ihan yksin mielipiteeni kanssa, kun minusta moiset "naiset sitä ja naiset tätä, on ne naiset niin hankalia ja tyhmiä" mielipiteet eivät ole todellakaan hauskoja, eikä niillä saavuteta mitään (samoin vastaavat miehistä)? Enkä ymmärrä, miksei voitaisi puhua yleisesti ihmissuhteiden vaikeuksista ja kommunikaatio-ongelmista, ilman että jotkut ominaisuudet leimataan vain naisiin (tai miehiin) liittyviksi yksinkertaisesti siksi, että on seurusteltu vain sen toisen sukupuolen kanssa.

Onko ainoa "oikea" reagointitapa moisiin purkauksiin "hih hiih, sellaisiahan me naiset ollaan iiiikksss" kihitys?

• Tykkää
Reactions: Isämies
Mua ei kanssa naurata yhtään tuollaiset vitsit. Olen kyllä huomannut ettei saisi noihin vitseihin muuten reagoida kuin nauramalla, jos ilmaisee ettei se ole huvittavaa vaan naista halventavaa, niin haukutaan huumorintajuttomaksi telaketju feministiksi.

Mitä tuo kaverisi oli fb:ssä kirjoittanut kertoo kyseisen miehen deittailu- ja kommunikaatiotaidoista eikä naisista. Yleensäkin jos jotkut miehet eivät naisia saa heidän on helppo sortua katkeruuteen ja syyttämään naisia.

Täytyy sanoa, että eniten mua loukkaa urheilujournalismissa käytetyt negatiiviset ilmaisut, kuten ämmämäistä tai "hame päälle". Siis onko kaikkein pahinta, mitä urheilutoimittaja tietää, olla nainen tai ylipäänsä naismainen toimintatapa?

Hmm, mulla on tosi kyseenalainen huumorintaju eli naisvihakin voi joskus naurattaa, samoin kuin jotkut älyttömät homo- tai neekerivitsit... Riippuu kuitenkin seurasta ja henkilöstä, joka näitä vitsejä laukoo. Mun mielestä periaatteessa mistä tahansa voi heittää vitsiä, jos kaikki ovat samalla aaltopituudella ja ymmärtävät asian vitsiksi. Noin yleisesti ottaen mua ottaa kyllä kupoliin sellainen asenne, jossa ihmiset luokitellaan tietynlaisiksi sukupuolensa perusteella. Esimerkiksi että mä en osaa vaikkapa ajaa autoa koska olen nainen tms. Toisaalta mua ärsyttää myös se, että porukassa haukutaan toista sukupuolta. Että miehet jauhaa keskenään "hehehe naiset ja taloustiede lol" tai naiset keskenään "hehehe miehet ei kasva ikinä aikuisiksi, eihän ne osaa edes kaupassa käydä".

Mäkin luin sen kirjotuksen enkä sitä kovin hauskana nähnyt. Ennemmin niin, että tää mies laitto omat mokansa yleisesti kaikkien naisten syyksi. Ja mitä tulee "sopii"-vastauksen ikävään sävyyn niin mun mielestä se on ikävä sävy, jos ei edes hymiötä laita loppuun ilmaisemaan jonkinasteista innostusta ehdotetusta yhteisestä teatterikäynnistä.. ;) yleensä mua kyllä naurattaa stereotypiat ja lokeroinnit, mutta tää kirjotus ei ollut hauska. En tiedä miksi. Ei se ollut se, mitä kirjoitettiin vaan se miten se kirjoitettiin. :D

Mitä tuo kaverisi oli fb:ssä kirjoittanut kertoo kyseisen miehen deittailu- ja kommunikaatiotaidoista eikä naisista. Yleensäkin jos jotkut miehet eivät naisia saa heidän on helppo sortua katkeruuteen ja syyttämään naisia.

Nimenomaan, kysymyksessä on ~3kymppinen mies jolla ei tietääkseni ikinä ole ollut seurustelusuhdetta. Olen aina ihmetellyt miksei, kun olen ajatellut että hän on mukava, hauska ja ihan kivan näköinenkin. Tulikin melko pettymyksenä, että fiksuksi luulemani tyyppi ajatteleekin noin - toki se myös selittää sitä, miksi sinkuksi on jääty...

Olen kyllä huomannut että hän ihannoi tosi laihoja, "pissistyylin" omaavia itseään nuorempia tyttösiä, mutta sekin toki käy kuvaan. Yleensähän nämä katkerat vanhat pojat ovat ihan epärealistisia naishaaveissaan, antaen vaan lisää bensaa katkeroitumisen liekeille kun se 19v bimbo ei heti antautunutkaan miehen pieneen iskuyritykseen. Parhaassa tapauksessa ei edes yritetä, vaan jurmotetaan siellä kotona ja vihataan naisia kun eivät tule hakemaan ovelta. (Ja samanlaisia on myös naisissa, kuten sanottu tämäkään ei ole pelkästään toisen sukupuolen ominaisuus!)

Surullistahan tässä on se, että näkemällä vian ainoastaan siinä naissukupuolessa ei oma tilanne tule ikinä muuttumaan, kun ei hoksata että omassa käytöksessä, valituissa treffikumppaneissa tai odotuksissa olisi muuttamisen varaa :/. Ja ainakin itselleni olisi suuren suuri turn off nähdä treffikumppanilla tuollaisia mielipiteitä, eli ainakaan levittämällä moista "naiset sitä ja tätä" roskaa ei paranna tilannettaan parisuhdemarkkinoilla.

Mäkin luin sen kirjotuksen enkä sitä kovin hauskana nähnyt. Ennemmin niin, että tää mies laitto omat mokansa yleisesti kaikkien naisten syyksi.
Nimenomaan. Lisäksi kuulosti siltä että hän kuvitteli naisten olevan yksi ja sama mieli, eli jos yksi ei pidä asiasta x ja toinen pitää, niin kyseessä ei ole henkilökohtaiset makuerot vaan hirvittävä naisten tuuliviirimäinen päättämättömyys! Lisäksi naiskokemukset aloitettiin 12-vuotiaista, ja esiteini-ikäisen lapsellinen käytös kertoi sekin naisten universaalista kamaluudesta... Olisi jo melkein huvittavaa, jos ei tietäisi että teksti oli ilmeisesti tosissaan kirjoitettu, ja moni oikeasti on kirjoittajan kanssa samaa mieltä.

No ei naurata... tälläkin palstalla pyörii ihan outoja käsityksiä miehistä :)

Olen sekä opiskellut että nykyisin työskenetelen miesvaltaisella alalla... ei ne kaikki miehet ole samanlaisia kuten ei ole kaikki naisetkaan.

No ei naurata... tälläkin palstalla pyörii ihan outoja käsityksiä miehistä :)

Olen sekä opiskellut että nykyisin työskenetelen miesvaltaisella alalla... ei ne kaikki miehet ole samanlaisia kuten ei ole kaikki naisetkaan.

Ei naurata muakaan. Lähinnä siksi, että en sovi moniinkaan naisiin liittyviin stereotypioihin, joten tuollaiset yleistykset tuntuvat henkilökohtaisesti vain oudoilta. Ja kun suuri osa kaveripiiristä, työ- ja opiskelukavereista on miehiä tai miesvaltaisilla aloilla olevia naisia, tuota naiskuvaa tunnistaa harvoin tuttavapiiristäänkään.

Eikä ne miesstereotypiat naurata paljoa sen enempää, ne tuntuvat pitävän paikkaansa yhtä huonosti.

Yhteistyössä