Jotkut naiset valittaa, että mies pelkää korkeasti koulutettua hyvin tienaavaa naista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miehen näkemys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitäähän sitä kärjistää, että pysyy keskustelu ylllä ;) Tämän olen oppinut kun netissä höpistään. Pakko yleistää ja kärjistää, ei kukaan muuten ikinä vastaa aloituksiin tai kommentteihin.

Monta kirjoitusta mitä olen tehnyt, niin jos ne ovat liian syvällisiä tai asiallisia, niin saa tasan 0 vastausta. Minusta aihe on mielenkiintoinen ja teki mieli keskustella.

Hyviä kommentteja on tullut monilta, kiitoksia niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784071:
Tämähän on ihan paskapuhetta, eivät nämä korkeasti koulutetut naiset tai hyvin tienaavat kelpuuta rinnalleen huonommin koulutettua tai huonommin tienaavaa miestä.

Oletko tullut monta kertaa korkeakoulutetun ja hyväpalkkaisen naisen jättämäksi, vai mistä moinen väite? On ihan luonnollista, että suunnilleen samantasoisen koulutuksen hankkineet tulevat toimeen keskenään. Jutunjuurta ja yhteisiä kiinnostuksenkohteita löytyy silloin varmemmin enemmän. Ehkä sinun kannattaisi tutustua seuraavaksi omaa koulutustasi vastaaviin naisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784909:
Pitäähän sitä kärjistää, että pysyy keskustelu ylllä ;) Tämän olen oppinut kun netissä höpistään. Pakko yleistää ja kärjistää, ei kukaan muuten ikinä vastaa aloituksiin tai kommentteihin.

Monta kirjoitusta mitä olen tehnyt, niin jos ne ovat liian syvällisiä tai asiallisia, niin saa tasan 0 vastausta. Minusta aihe on mielenkiintoinen ja teki mieli keskustella.

Hyviä kommentteja on tullut monilta, kiitoksia niistä.

Keskustelu kanssasi on kovin vaikeaa, jos vaihdat mielipidettäsi jatkuvasti. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784766:
Typerimmät ja pinnallisimmat keskustelut käyn yleensä korkeasti koulutettujen ja hyvin tienaavien kanssa.

Ehkä heillä on sellainen sosiaalinen suodatin, jonka myötä syvällisemmät keskustelut käydään ystävien kanssa, ei puolituttujen.

Mulla ei koulutus ole kyllä pelästyttänyt ketään pois...mutta ala on. Olen sähkö/automaatiotekniikan DI (josko tämä nyt ei mikään niin korkeakoulutus edes mielestäni ole)- taustaltani olen kuitenkin ihan asentaja noissa aloissa ja sitten kouluttautunut eteenpäin.

Kyllä vaan moni mies tuota säikkyi, liekkö syynä se että osa hädin tuskien kykenee edes sulaketta vaihtamaan... nyt olen naimisissa, kas kummaa, sähkärin kanssa ja elo on auvoisaa =) Sinkkuaikoina vaan totesin että joskus kannattaa olla omasta alasta hissukseen, kyllä mulle monta kertaan hoitsun takkia tarjottiin päälle ja lentoemoksikin luultiin...

Osalla miehistä vaan itsetunto pohjaa siihen että naisen tulee olla tietyissä asioissa "nainen" , ehkäpä tuo tulotasokin kuuluu tähän kastiin. Toki täytyy myöntää, nuorempana leikin välillä että olen "yksi jätkistä". Nyt iän myötä olen tajunnut että voi olla ihan vaan tavallinen nainen joka nyt sattuu olemaan kiinnostunut tekniikasta ja omaa loogisen ajattelukyvyn.

Ei se ole mielipiteen vaihtamista jos yrittää kertoa, että koulutus ei ole mikään kiveen kirjoitettu juttu eikä se välttämättä vielä takaa jotain automaattisesti.

Jotkut käsittävät tälläisen kommentin, että en arvosta koulutusta yhtään. Ei vain jaksaisi aina ja joka kerta vääntää kaikkea rautalangasta, teen kuitenkin tällä kertaa poikkeuksen.

Ja jos et ymmärtänyt mitä kirjoitin, niin ehkäpä sinun ei pidä osallistua tälläisiin keskusteluihin ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784956:
Ei se ole mielipiteen vaihtamista jos yrittää kertoa, että koulutus ei ole mikään kiveen kirjoitettu juttu eikä se välttämättä vielä takaa jotain automaattisesti.

Jotkut käsittävät tälläisen kommentin, että en arvosta koulutusta yhtään. Ei vain jaksaisi aina ja joka kerta vääntää kaikkea rautalangasta, teen kuitenkin tällä kertaa poikkeuksen.

Ja jos et ymmärtänyt mitä kirjoitin, niin ehkäpä sinun ei pidä osallistua tälläisiin keskusteluihin ollenkaan.
Ehkäpä et suoraan vaihda mielipidettäsi, mutta kyllä tuollainen suora kärjistäminen ja provoilu ja sitten taas "pitäähän tässä vähän kärjistää että jotain saa aikaiseksi" -hekottelu on aika älyvapaata puuhaa. Kyllä sitä keskustelua saa aikaiseksi ilman turhanpäiväistä liioittelua ja valkoisia valheita, mutta ei se tietenkään ole niin hauskaa kun muut ei loukkaannu?

Mulla ei koulutus ole kyllä pelästyttänyt ketään pois...mutta ala on. Olen sähkö/automaatiotekniikan DI (josko tämä nyt ei mikään niin korkeakoulutus edes mielestäni ole)- taustaltani olen kuitenkin ihan asentaja noissa aloissa ja sitten kouluttautunut eteenpäin.

Kyllä vaan moni mies tuota säikkyi, liekkö syynä se että osa hädin tuskien kykenee edes sulaketta vaihtamaan... nyt olen naimisissa, kas kummaa, sähkärin kanssa ja elo on auvoisaa =) Sinkkuaikoina vaan totesin että joskus kannattaa olla omasta alasta hissukseen, kyllä mulle monta kertaan hoitsun takkia tarjottiin päälle ja lentoemoksikin luultiin...

Osalla miehistä vaan itsetunto pohjaa siihen että naisen tulee olla tietyissä asioissa "nainen" , ehkäpä tuo tulotasokin kuuluu tähän kastiin. Toki täytyy myöntää, nuorempana leikin välillä että olen "yksi jätkistä". Nyt iän myötä olen tajunnut että voi olla ihan vaan tavallinen nainen joka nyt sattuu olemaan kiinnostunut tekniikasta ja omaa loogisen ajattelukyvyn.

Hiukan haiskahtaa siltä, että sun mielestä norminaisella EI ole kykyä ajatella loogisesti. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784956:

Sinä kirjoitit:

"Eivätkä tavoitellut miehet pidä naisen rahoja tai koulutusta oikeastaan missään arvossa mitä tulee kun kumppania valitaan."

Voisinpa kutsua tuota paskapuheeksi. Näin aloituksessasi käyttämääsi termiä lainaten. ;)

Sitten jo seuraavaksi kirjoititkin, että

"Minusta on hyvä jos käy kouluja ja opiskelee"

[QUOTE="vieras";25784905]Itse olen korkeasti koulutettu ja naimisissa CNC-koneistajan kanssa. Eipä tuo palkassa häviä, joten hämmästelen tätä talonostamisongelmaa. Kenties aikaisempia velkoja?[/QUOTE]
heips vielä. Juu oli siis tosi ihana ja kiva tyyppi, ahkera ja kätevä. Vieläkin arvostan! Raha ei ollut suurin ongelma, vaan eri käsitys alkoholin käytön osalta. Pidin kavereistaankin, vaikka osalle saatoin olla "outo lintu". Nirppanokkana saati osaamattomana tai pinnallisena minua ei korkean koulutukseni tai tulojeni perusteella kukaan onneksi pitänyt, vaan kivasti olen luovinut sekä yliopistoporukoissa että duunarijoukossa. Sen olen oppinut, ettei ihmisiä tulisi niputtaa taustansa perusteella :). Exäni ei siis ollut varaton tai pienituloinen, mutta selvästi pienempituloinen kuin minä (mikä ei ollut minulle minkäänlaisen numeron paikka). Hänellä ei ollut varaa ostaa puolikasta talostani. Elatusmaksuja oli ja en tiedä paljonko alkoholiin kului, mutta velkoja en tiedä olleen. Btw. Sinkkuna minäkään en usein aluksi kertonut ammattiani, vaan puhuin lähinnä yrittäjyydestä tms., koska tosiasiallisesti se osaa ihmisistä hätkäytti - aivan turhaan toki :). Ap:n suhtautumisen koen kovasti aiheetta vähättelevänä...

[QUOTE="vieras";25785038]Sinä kirjoitit:

"Eivätkä tavoitellut miehet pidä naisen rahoja tai koulutusta oikeastaan missään arvossa mitä tulee kun kumppania valitaan."

Voisinpa kutsua tuota paskapuheeksi. Näin aloituksessasi käyttämääsi termiä lainaten. ;)

Sitten jo seuraavaksi kirjoititkin, että

"Minusta on hyvä jos käy kouluja ja opiskelee"[/QUOTE]

Laitoin uuden avauksen käy lukemassa, siitä selviää aika paljon. Ehkäpä en ilmaissut itseäni hyvin. Mutta joku muu ilmaisi homman paremmin kuin minä.

[QUOTE="vieras";25784910]Oletko tullut monta kertaa korkeakoulutetun ja hyväpalkkaisen naisen jättämäksi, vai mistä moinen väite? On ihan luonnollista, että suunnilleen samantasoisen koulutuksen hankkineet tulevat toimeen keskenään. Jutunjuurta ja yhteisiä kiinnostuksenkohteita löytyy silloin varmemmin enemmän. Ehkä sinun kannattaisi tutustua seuraavaksi omaa koulutustasi vastaaviin naisiin.[/QUOTE]

Vastaisitko tähän ap?

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25785078:
En ole tullut jätetyksi. Minua vain ihmetyttää monien titteleiden palvonta, ei mene jakeluun.

Minua ihmetyttää moinen tittelien halveksunta. Yrität tässä sanoa, että sinulle kelpaavat naiset millä tahansa koulutuksella, sillä sisin on tärkein. Silti leimaat korkeastikoulutetut naiset tyhjiksi ja pinnallisiksi, joiden keskustelut eivät kiinnosta sinua pätkän vertaa. En ymmärrä logiikkaasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25785078:
En ole tullut jätetyksi. Minua vain ihmetyttää monien titteleiden palvonta, ei mene jakeluun.

Itse ainakin arvostan korkeakoulutettujen naisten ja miesten osaamista ja ammattitaitoa samoin kuin ammatillisesti pätevöityneitäkin taidokkaita ihmisiä. En palvo titteleitä, mutta arvostan sitä, että ihminen opiskelee, on ahkera ja pitkäjänteinen. Korkeakoulutettuja ihmisiä tarvitaan siinä kuin ammattikoulutettujakin. Ei pidä vähätellä toista ihmistä koulutustason perusteella. Saati arvostella vaikkapa pinnalliseksi...

Ihme kiertelyä ja kaartelua - ensin sanotaan, että koulutuksella ei ole väliä, sitten sanotaan että osaamisella on väliä, rahalla ja työllä ei ole väliä, mutta työssä pitää pärjätä ja akateemiset ovat tumpeloita jne.

Ja lopulta: kuinkä tärkeitä yllä olevat seikat ovat parisuhteessa? Ap antaa aika paljon työnantajanäkökulmia tässä keskustelussa. Mitä jos kokeilisit kirjoitella ihan vain kumppanina ap.

Mitä seikkoja sinä arvostat kumppanissa?

Laitoin uuden avauksen, mutta kaikki kommentoi että heitä ei kiinnosta vittuakaan mitä minä haen kumppanista, joten eiköhän tämä keskustelu ole tässä.

Hyvää viikonloppua.

nyt, kun ap päätti osaltaan keskustelun, kysyn muilta keskustelijoilta melkein varovasti kuiskaten, että heräsikö kenelläkään muulla sääli, ärtymys ja mielikuva aika konservatiivisesta, mahdollisesti sovinistisesta ajattelusta? Vai mikähän tässä tökkii?

[QUOTE="vieras";25785263]nyt, kun ap päätti osaltaan keskustelun, kysyn muilta keskustelijoilta melkein varovasti kuiskaten, että heräsikö kenelläkään muulla sääli, ärtymys ja mielikuva aika konservatiivisesta, mahdollisesti sovinistisesta ajattelusta? Vai mikähän tässä tökkii?[/QUOTE]

Ei oikeastaan tullu sääli eikä ärtymys.

Lähinnä ketju herätti ihmetystä siitä mitä aloittaja ajoi takaa. Ensin puhuttiin siitä ettei koulutus ole naiselle este saada miestä, mutta sitten kuitenkin aloittaja tuntui kuitenkin olevan sitä mieltä, ettei halua korkeastikoulutettua naista. Tai näin minä onnituin asian ymmärtämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25785210:
Laitoin uuden avauksen, mutta kaikki kommentoi että heitä ei kiinnosta vittuakaan mitä minä haen kumppanista, joten eiköhän tämä keskustelu ole tässä.

Hyvää viikonloppua.

Kokeilehan ensi kerralla perustella vähän paremmin ja olla selväsanaisempi. Eikä kannata myöskään loukkaantua heti, kun joku on eri mieltä kanssasi tai osoittaa sinun kommentoineen ristiin. Jos itse provosoi ja kirjoittaa kärkkäästi, ei pidä vetää herneitä nenään, kun joku uskaltaa tehdä niin takaisin. ;)

Hyvää viikonloppua kuitenkin! =)

[QUOTE="vieras";25785263]nyt, kun ap päätti osaltaan keskustelun, kysyn muilta keskustelijoilta melkein varovasti kuiskaten, että heräsikö kenelläkään muulla sääli, ärtymys ja mielikuva aika konservatiivisesta, mahdollisesti sovinistisesta ajattelusta? Vai mikähän tässä tökkii?[/QUOTE]

Ärtymys heräsi, kuten aina, kun joku haukkuu muita ja jättää vastailematta vastaväitteisiin. Ei kannata provosoida, jos ei osaa argumentoida. Myös se ärsyttää, että itse arvostellaan muita, mutta jos joku erehtyy arvostelemaan itseään, niin sitten suututaan.

Jonkinlainen sääli ja ärtymys, kyllä. En ihan myöskään tajunnut mitä tässä oltiin takaa ajamassa, huomionhakua kaiketi, ja ehkä siellä oli perjantaikaljat avattu ja sitten pitää ruveta pänkyröimään (ihan tyypillistä sohvakaljoittelufilosofiaa, josta ei paljon tolkkua saa muuta kuin että tässä vaan keskustelua halutaan, ja itse on oikeassa vaikka ei edes tiedä mistä puhuisi...)

Ja siis jatkan vielä, että en voinut osallistua keskusteluun, koska kuulun vissiin siihen ihmisryhmään, jonka osallistuminen kiellettiin siinä ensimmäisessä kommentissa...

[QUOTE="joo";25785353]Ja siis jatkan vielä, että en voinut osallistua keskusteluun, koska kuulun vissiin siihen ihmisryhmään, jonka osallistuminen kiellettiin siinä ensimmäisessä kommentissa...[/QUOTE]

:D

[QUOTE="jaa";25784704]Mitäs jos se kouluttautumattomuus kertoisi joskus myös pitkäjänteisyyden puuttumisesta, kunnianhimottomuudesta tai jopa puhtaasti tyhmyydestä.
[/QUOTE]

Tai kiinnostuksen puutteesta ulkomaailmaa kohtaan?

Yhteistyössä