Jotkut naiset valittaa, että mies pelkää korkeasti koulutettua hyvin tienaavaa naista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miehen näkemys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25785263]nyt, kun ap päätti osaltaan keskustelun, kysyn muilta keskustelijoilta melkein varovasti kuiskaten, että heräsikö kenelläkään muulla sääli, ärtymys ja mielikuva aika konservatiivisesta, mahdollisesti sovinistisesta ajattelusta? Vai mikähän tässä tökkii?[/QUOTE]

Minulla heräsi mielikuva vain epämielenkiintoisesta miehestä, jonka kaltaisia mahtuu 13 tusinaan.

Mie katsoin sydämeen, luonteeseen, käytökseen, sieluun. Rakastuin. Pankkitilit ja tutkinnot eivät kiinnostaneet, kun taas oma ura ja omien varojen riittävyys ovat itselleni henkilökohtaisesti merkityksellisiä asioita.

Mun on kyllä aika vaikea uskoa, että matalammin koulutettu "duunarimies" pelkäisi korkeammin koulutettua ja hyvätuloista naista. Eiköhän kyse ole tuolloin enemmänkin henkilön itsetunnosta ja kenties alemmuudentunteesta eikä suinkaan pelosta? Tällainen mies luultavasti karsastaisi myös matalasti koulutettua ja pienituloista, mutta rikkaasta suvusta olevaa naista. Hyvällä itsetunnolla varustettua miestä ei luullakseni hetkauta, tienaako nainen enemmän vai ei tai onko tämä korkeammin koulutettu kuin mies itse. Sitäpaitsi varsin monet hyvätuloiset ja/tai korkeasti koulutetut miehet valitsevat nykyisin puolisoikseen hyvätuloisia ja/tai korkeasti koulutettuja naisia, koska kyllähän ne naisenkin tulot vaikuttavat siihen, millaista elintasoa on mahdollista perheenä ylläpitää. Tunnen useitakin pariskuntia, joissa molemmilla on akateeminen loppututkinto ja hyväpalkkainen työ.

Aika huvittavaa tämä pään aukominen, mielestäni mieheni avauksessa ei ollut mitään ihmeellistä. Ehkäpä teidän pitäisi katsella pikkuisen peiliin, ei millään pahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25787281:
Mun on kyllä aika vaikea uskoa, että matalammin koulutettu "duunarimies" pelkäisi korkeammin koulutettua ja hyvätuloista naista. Eiköhän kyse ole tuolloin enemmänkin henkilön itsetunnosta ja kenties alemmuudentunteesta eikä suinkaan pelosta? Tällainen mies luultavasti karsastaisi myös matalasti koulutettua ja pienituloista, mutta rikkaasta suvusta olevaa naista. Hyvällä itsetunnolla varustettua miestä ei luullakseni hetkauta, tienaako nainen enemmän vai ei tai onko tämä korkeammin koulutettu kuin mies itse. Sitäpaitsi varsin monet hyvätuloiset ja/tai korkeasti koulutetut miehet valitsevat nykyisin puolisoikseen hyvätuloisia ja/tai korkeasti koulutettuja naisia, koska kyllähän ne naisenkin tulot vaikuttavat siihen, millaista elintasoa on mahdollista perheenä ylläpitää. Tunnen useitakin pariskuntia, joissa molemmilla on akateeminen loppututkinto ja hyväpalkkainen työ.

Huonoitsetuntoisiahan ne "pelkäävät" miehet ovatkin. Eivät kestä, että nainen menestyy paremmin ja on se perheen parhaiten tienaava.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemyksen vaimo;25787291:
Aika huvittavaa tämä pään aukominen, mielestäni mieheni avauksessa ei ollut mitään ihmeellistä. Ehkäpä teidän pitäisi katsella pikkuisen peiliin, ei millään pahalla.

Pidätkö sinäkin korkeakoulutettuja tyhjinä ja pinnallisina? :) Mikä on oma koulutuksesi?

[QUOTE="vieras";25787310]Huonoitsetuntoisiahan ne "pelkäävät" miehet ovatkin. Eivät kestä, että nainen menestyy paremmin ja on se perheen parhaiten tienaava.[/QUOTE]
Joo, mutta ei se pelko kohdistu silloin naisen koulutukseen tai palkkaan vaan ylipäätään siihen, että tuntevat olevansa jotenkin alempiarvoisia. Sellaiset miehet harvoin ovat kiinnostuneet itsevarmoista ja voimakastahtoisista naisistakaan, vaikka näillä ei olisikaan korkeaa koulutusta ja suuria tuloja.

No en mä ainakaan valita siitä että jotkut miehet pelkää mua. Päin vastoin, hyvä se vaan on että ne pelkääväiset pysyvät poissa elämästäni... jäljelle jää paljon hyviä miehiä, joista osa jopa on minua paremminkin koulutettuja ja jopa enemmän tienaavia.

[QUOTE="vieras";25787314]Pidätkö sinäkin korkeakoulutettuja tyhjinä ja pinnallisina? :) Mikä on oma koulutuksesi?[/QUOTE]

Lue se toinen juttu mikä tänne laitettiin.

Minä ja monet tuttavani ollaan kuvantunlaisia koulutettuja ja ilmeisesti hyvin tienaavia naisia. Kaikille meille on löytynyt hyvin koulutetut ja vielä paremmin tienaavat miehet, ehdokkaita on saanut ihan karsiakin.

Ja kyllä oma mieheni ja parit muut miehet ovat ihan rehellisesti edellyttäneet tietyntasoista koulutusta ja palkkaa kumppanilta. Eikä siinä olemitään ihmeellistä, lika barn leka bäst. Poikkeavia pariskuntiakin toki on, ja aina iso palkka ja koulutus eivät kulje käsi kädessä. En ymmärrä ap: n pointtia. Ihme provoilua taas.

[QUOTE="...";25787361]Oman kokemukseni mukaan myös monet korkeastikoulutetut miehet pelkäävät korkeastikoulutettuja ja etenkin hyvässä ja menestyneessä työpaikassa olevia naisia.[/QUOTE]

Totta, on ihan yleistä että tuon tapainen mies pariutuu nimenomaan itseään vähemmän koulutetun ja köyhän naisen kanssa... egoa pönkittääkseen. Mutta on niitä toisenlaisiakin.

Nyt, kun vilkaisin tuota toista ketjua, havaitsin muutaman jutun. Aiemmin vedin yleensä puoleeni juuri sellaisia miehiä, jotka kaipasivat hellää ja hoivaavaa naista rinnalleen. Noh, mullahan silloin ammattikin eli sairaanhoitaja sopi kuin nenä päähän näille miehille. Kun sitten vaihdoin it-alalle, niin yllättävän monet miehet asian kuultuaan totesivat jotain tyyliin "aijaa, no mä en kauheesti noista tietokoneista tiedä". Ihan kuin olisivat olettaneet, että mun kanssani puhutaan vain tietokoneista :D Eihän kukaan kommentoinut aiemminkaan, että "aijaa, no minä en kauheasti noista sydäninfarkteista tiedä".

Yhteistyössä