Vaimon hämärtynyt rahan arvo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Zap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä nyt viitsi. Ap:n esimerkki on sieltä aika lailla kärjistetystä päästä mutta loisimista on monenlaista.

Minun pitää kyllä lukea uudelleen, kun en huomannut tuollaisia viestejä tässä ketjussa. Sitä en väitä, etteikö loisimista olisi olemassa. Palaan asiaan ja pahoittelen, jos/kun löydän tästä ketjusta viestejä, joissa pidetään ap:n vaimon toimintaa hyväksyttävänä ja oikeana. Niitä viestejä ei lasketa, jotka ovat tulleet sen jälkeen, kun asiasta kirjoitin muutama viesti sitten :)

[QUOTE="Zap";27672687]Ja kuten aiemminkin olen sanonut, en halua edes vaimolleni luottotietohin häiriöitä. Tässä ongelmana on se, että vaimo tietää meidän varallisuuden ja ei siksi jaksa ymmärtää miksi niuhotan jostain tonnin parin laskusta. En minä niuhottaisikaan, mikäli raha olisi käytetty johonkin tolkulliseen. Ongelma on se, että rahat menevät täysin huitsin tuuttiin, josta minulla ei ole edes tarkkaa käsitystä. Luottokorttilaskussa erityisesti huomio kiinnittyy ravintolalaskuihin.

Jos rouva ei olisi itse töissä ja saisi tuhlata "minun rahaa". Valitettavasti vaimo hassaa käytännössä lähes kokonaan oman tilinsä omiin asioihin (poissulkien lasten vaatetus, johon en itse ota kantaa) ja lisäksi tulee aina vähintään tonni kuussa luottokorttilaskua.[/QUOTE]sä oot todella tyhmä.

[QUOTE="vieras";27672741]Minun pitää kyllä lukea uudelleen, kun en huomannut tuollaisia viestejä tässä ketjussa. Sitä en väitä, etteikö loisimista olisi olemassa. Palaan asiaan ja pahoittelen, jos/kun löydän tästä ketjusta viestejä, joissa pidetään ap:n vaimon toimintaa hyväksyttävänä ja oikeana. Niitä viestejä ei lasketa, jotka ovat tulleet sen jälkeen, kun asiasta kirjoitin muutama viesti sitten :)[/QUOTE]No voi jumaliste. Viittasinko minä jossain omalla kommentilla tähän ketjuun tai mainitsinko että pidän yleisenä totuutena sitä mitä tältä palstalta luen ja muodostan kaikki käsitykset sen mukaan? Kyllä mä puhuin ihan elämänkokemuksen pohjalta mutta laske sinä viestejäsi siellä ja lue palstaa kuin raamattua.

No voi jumaliste. Viittasinko minä jossain omalla kommentilla tähän ketjuun tai mainitsinko että pidän yleisenä totuutena sitä mitä tältä palstalta luen ja muodostan kaikki käsitykset sen mukaan? Kyllä mä puhuin ihan elämänkokemuksen pohjalta mutta laske sinä viestejäsi siellä ja lue palstaa kuin raamattua.

Älä nyt itse viitsi :) Minä olen ihan samaa mieltä sinun kanssasi ja muutkin tässä ketjussa ovat, lähes kaikki sinun kanssasi samaa mieltä. Mistä sinä nyt kiukuttelet?

Tämä on huvittavaa, miten helppoa palstalla on tehdä päätöksiä. Jokainen parisuhteessa elävä varmasti tietää, miten hankalia asioita tällaiset on käsitellä. Riidelty on, uhattu on, on harkittu avioeroa, ehdotettu terapiaa jne. jne. Kuitenkaan tilanne ei tunnu minun osaamisella tai voimavaroilla paranevan.

Ilmeisesti meidän tilanne on tällä palstalla melkoisen harvinainen ja ainoastaan Venakko onnistunee päihittämään minun vaimon rahan käytössä. Vaimolla on muutoin elämänarvot ja reaaliteetit kohtuullisesti hallussa. Raha-asioissa riidellessä päästään aina samaan tilanteeseen; mitä ihmettä sinä niuhotat, on meillä todellakin vara elää näin.

[QUOTE="Zap";27672948]Tämä on huvittavaa, miten helppoa palstalla on tehdä päätöksiä. Jokainen parisuhteessa elävä varmasti tietää, miten hankalia asioita tällaiset on käsitellä. Riidelty on, uhattu on, on harkittu avioeroa, ehdotettu terapiaa jne. jne. Kuitenkaan tilanne ei tunnu minun osaamisella tai voimavaroilla paranevan.

Ilmeisesti meidän tilanne on tällä palstalla melkoisen harvinainen ja ainoastaan Venakko onnistunee päihittämään minun vaimon rahan käytössä. Vaimolla on muutoin elämänarvot ja reaaliteetit kohtuullisesti hallussa. Raha-asioissa riidellessä päästään aina samaan tilanteeseen; mitä ihmettä sinä niuhotat, on meillä todellakin vara elää näin.[/QUOTE]tiedän miehen joka eli tuolla periaatteella vaimonsa rahoilla, ei elä enää. hänellä oli fiksu vaimo.

[QUOTE="Zap";27672948]Tämä on huvittavaa, miten helppoa palstalla on tehdä päätöksiä. Jokainen parisuhteessa elävä varmasti tietää, miten hankalia asioita tällaiset on käsitellä. Riidelty on, uhattu on, on harkittu avioeroa, ehdotettu terapiaa jne. jne. Kuitenkaan tilanne ei tunnu minun osaamisella tai voimavaroilla paranevan.

Ilmeisesti meidän tilanne on tällä palstalla melkoisen harvinainen ja ainoastaan Venakko onnistunee päihittämään minun vaimon rahan käytössä. Vaimolla on muutoin elämänarvot ja reaaliteetit kohtuullisesti hallussa. Raha-asioissa riidellessä päästään aina samaan tilanteeseen; mitä ihmettä sinä niuhotat, on meillä todellakin vara elää näin.[/QUOTE]
Vaimosi on ihan tyypillinen addikti: ei näe ongelmaa omassa toiminnassaan. Hänen mielestään törsäilystä ei ole hänelle itselleen eikä perheellenne mitään haittaa, koska teillä on varaa törsäilyyn. Hän luultavasti kokee, että olet nipottaja etkä haluaisi, että hän nauttii elämästään. Teidän tilanteenne on toki suomalaisittain poikkeuksellinen, koska harvassa lapsiperheessä naisella - tai miehelläkään - on mahdollisuus pistää omasta palkastaan 2700 €/kk (vai paljonko se oli, mitä aiemmin mainitsit?) plus vielä puolisonsa palkasta tonni pari lisää yksinkertaisesti vain haisemaan. Tuo vaimosi kuukasittain hassaama rahasumma on enemmän kuin millä monen suomalaisen lapsiperheen pitää tulla asumiskuluineen kaikkineen toimeen.

Ilmeisesti meidän tilanne on tällä palstalla melkoisen harvinainen ja ainoastaan Venakko onnistunee päihittämään minun vaimon rahan käytössä. Vaimolla on muutoin elämänarvot ja reaaliteetit kohtuullisesti hallussa. Raha-asioissa riidellessä päästään aina samaan tilanteeseen; mitä ihmettä sinä niuhotat, on meillä todellakin vara elää näin.[/QUOTE]

Ymmärrettävää sinänsä, ettei hän halua muuttua, koska ei näe mitään ongelmaa asiassa, eikä mitään seuraamuksia tule tuhlaamisesta. Sinä maksat laskut niin kuin aina, teillä ei ole edes rahasta puutetta. Hänen mielestään hänen toimintansa on ihan harmitonta, ainoastaan joutuu sinun kanssasi riitelemään välillä ja sitten taas elämä jatkuu mallillaan. Oletko koskaan kuullut, ettei ihminen yleensä muutu tai halua muuttua ennen kuin on pakko? Ihan sama onko kyse tuhlaamisesta tai jostain muusta, mutta syy on sama: kun ei ole pakko, miksi vaivautua?

Enpä tiedä, onko kyse addiktiosta. Kyse voi olla vaan pinttyneestä rakkaasta tavasta, jota on mahdollista jatkaa surutta.

[QUOTE="vieras";27673085]Ymmärrettävää sinänsä, ettei hän halua muuttua, koska ei näe mitään ongelmaa asiassa, eikä mitään seuraamuksia tule tuhlaamisesta. Sinä maksat laskut niin kuin aina, teillä ei ole edes rahasta puutetta. Hänen mielestään hänen toimintansa on ihan harmitonta, ainoastaan joutuu sinun kanssasi riitelemään välillä ja sitten taas elämä jatkuu mallillaan. Oletko koskaan kuullut, ettei ihminen yleensä muutu tai halua muuttua ennen kuin on pakko? Ihan sama onko kyse tuhlaamisesta tai jostain muusta, mutta syy on sama: kun ei ole pakko, miksi vaivautua?

Enpä tiedä, onko kyse addiktiosta. Kyse voi olla vaan pinttyneestä rakkaasta tavasta, jota on mahdollista jatkaa surutta.[/QUOTE]
Voi tosiaan olla kysymys ihan vain tottumuksesta.

Zap, mitäs sun vaimo tekee vapaa-aikanaan? Miksi hän elää tuollaista elämäntyyliä?
Ehkä voisit viettää enemmän aikaa hänen kanssaan, jotta hän ei aina menisi shoppailemaan.

[QUOTE="nainen";27673498]Zap, mitäs sun vaimo tekee vapaa-aikanaan? Miksi hän elää tuollaista elämäntyyliä?
Ehkä voisit viettää enemmän aikaa hänen kanssaan, jotta hän ei aina menisi shoppailemaan.[/QUOTE]

Normi perhe-elämää meillä vietetään. Toki vaimollani on paljon ystäviä, mutta niin on minullakin. Vierailuilla käydään ystäväperheissä, harrastellaan myös yhdessä koko perheen voimin jne. Tässä ei mielestäni ole mitään epänormaalia.

Ai tämän takia sinulla on niin pakkomielteinen suhtautuminen Venakkoon :D

Olisit parempi sängyssä niin vaimon ei tarvitse etsiä lohtua rahasta. Niin, ja laihduta ja käy parturissa ja suihkussa säännöllisesti.

[QUOTE="Zap";27674829]Normi perhe-elämää meillä vietetään. Toki vaimollani on paljon ystäviä, mutta niin on minullakin. Vierailuilla käydään ystäväperheissä, harrastellaan myös yhdessä koko perheen voimin jne. Tässä ei mielestäni ole mitään epänormaalia.[/QUOTE]

Mulla on yksi lapsi ja itse vaan toivon, et pääsisin joskus ravintolaillallisille, kuntosalille, shoppaamaan yms, mutta ei vaan ole aikaa.

Kaikki aika vaan menee töihin, ja sen jälkeen ruoanlaittoon ja lapselle. Tosi harvoin on mitään omaa aikaa. En edes nykyään käy kaupoissa, vaan yritän ostaa kaiken netistä, mikä kyllä on aika vaikeaa.

Mä en oikein ymmärrä, miten vaimosi ehtii siis ostoksille ja tuhlaamaan rahaa, kun käy duunissa, on lapsen kanssa, käy kuntosalilla ja viettää vielä aikaa perheensä kanssa.

Yleensä sellaiset naiset shoppailee hulluna, joilla ei ole muuta sisältöä elämässä.

Mihin siis tarkalleen vaimosi käyttää ne rahat? Ehkä siitä voisit yrittää ymmärtää häntä.

Milloin hän esimerkiksi ehtii käydä kaikilla ravintolalounailla? Kenen kanssa hän käy siellä?

Onko vaimosi aina ollut tuollainen holtiton rahankäyttäjä?

Elän omilla tuloillani ja mies omillaan. Minä sisustan ja shoppailen vaatteita ja mies laittaa rahaa autoihin. Myönnän että kummallakin on jonkin verran hämärtynyt rahan arvo, koska olemme olleet elämässä niin onnekkaita että rahaa on omassa taloudessa ollut käytettävissä. Jännittävää nähdä pystymmekö tiputtamaan menoja, kun hankimme lapsia ja minun tulot putoaa pois.

No sitä elintasoa on vain vaikea laskea alaspäin, ellei ole aivan pakko j apkko ei ole niin kauan kun maksat vaimosi luottokorttilaskut. Minun piti lopettaa tuhlaaminen, kun mies ei enää suostunut maksamaan luottokorttimaksuani. Jouduin siihen hakemaan luotto-ominaisuuden että sain sen maksettua pikkuhiljaa itse pois.

Olen se joka sivulla 2 jo ehdotti että avioehto ja lopetat sen maksamisen. Kaikesta tästä jahnaamisesta voi päätellä että joko olet provo joka ei keksi uutta ketjua ja pitää tätä pinnalla elääkseen netissä edes fiktioelämää kun omaa ei ole... tai sitten vaan haluat pitää sen tuhlaavaisen vaimosi ja maksaa hänen laskujaan. Jos näin on, lopeta viuraaminen ja elä asian kanssa kuin mies.

Olen se joka sivulla 2 jo ehdotti että avioehto ja lopetat sen maksamisen. Kaikesta tästä jahnaamisesta voi päätellä että joko olet provo

Ja olen jo sanonut, että meillä on avioehto. Porvoota on helppo huudella ketjussa kuin ketjussa. Tämä threadi on elänyt aivan toiseen suuntaan mihin olen sen toivonut elävän. Olisin halunnut hiukan selvyyttä rouvan sielunmaisemaan, mutta saankin latteita "ohjeita" kuinka tulisi toimia. Kuten olen sanonut, en ole imbesilli ja pystyn nämä asiat täysin omatoimisesti arvioimaan ilman palstan "apua".

Mammojen siluelämä kyllä sinänsä avautuu tässä ketjussa, mutta minulle asiasta ei ole juuri mitään apua. Sinänsä on ihan hauska näpytellä vastalatteuksia näihin kommentteihin. No, en minä mitään maata mullistavaa odottanutkaan. Flunssaviikonloppuun ihan ok viihdettä!

[QUOTE="Zap";27675258] Olisin halunnut hiukan selvyyttä rouvan sielunmaisemaan, mutta saankin latteita "ohjeita" kuinka tulisi toimia. Kuten olen sanonut, en ole imbesilli ja pystyn nämä asiat täysin omatoimisesti arvioimaan ilman palstan "apua".

Mammojen siluelämä kyllä sinänsä avautuu tässä ketjussa, mutta minulle asiasta ei ole juuri mitään apua. Sinänsä on ihan hauska näpytellä vastalatteuksia näihin kommentteihin. No, en minä mitään maata mullistavaa odottanutkaan. Flunssaviikonloppuun ihan ok viihdettä![/QUOTE]

No tämän vastauksen jälkeen alan todella ymmärtää rouvaasi. Jos kuvittelet ymmärtäväsi rakkaimpasi sielunelämää tutkimalla sitä täällä palstalla, olet mies jonka kanssa on epätoivoista elää. Ei ihme että vaimo shoppailee; jos ei hän sitä tekisi, hän varmaan ryyppäisi, pelaisi, naisi vieraita tai pitäisi sisustusblogia jossa kaikki on vaaleanpunaista ja hörhelöistä... siis koska parisuhde ei kerta kaikkiaan toimi eikä tule toimimaan. Mikään ei ole kamalampaa kuin elää toivottomassa suhteessa jumissa. Silloin sitä tekee mitä tahansa jotta välttäisi sen pelottavimman. Sen kohtaamisen, että ihminen jota kerran rakasti on tyhjä kuori ilman sisältöä.

[QUOTE="Zap";27675258]JOlisin halunnut hiukan selvyyttä rouvan sielunmaisemaan, mutta saankin latteita "ohjeita" kuinka tulisi toimia. [/QUOTE]
Sanoin tämän jo aiemmin, mutta ohitit sen näppärästi kun ei ilmeisesti sopinut provoosi:

Miten ihmeessä kuvittelet, että KUKAAN muu kuin vaimosi voisi selvittää HÄNEN sielunelämäänsä? Kuvitteletko että naiset ovat kaikki samanlaisia, tai että kaikki tuhlailevat naiset ovat samanlaisia, ja kun selvität yhden robotin ohjelmoinnin, eikun siis tuhlaavan naisen sielunelämän, niin se sama pätee myös vaimoosi? Aivan käsittämätön ajatus.

Joku voi vaikka tuhlata kun on ahdistunut pihtaavasta miehestä. Joku voi tuhlata, kun on ahdistunut omasta haluttomuudestaan ja miehen vonkaamisesta. Joku voi tuhlata, koska on lapsena tullut seksuaalisesti hyväksikäytetyksi ja joku tuhlaa kun on vain niin älyllisesti vähälahjainen ettei ymmärrä sen tyhmyyttä. Mistä sinä voit tietää, mikä niistä mahdollisista muiden syistä (joita muka tulit kyselemään) pätee vaimoosi, tai onko se joku niistä n kpl muusta syystä jotka jäävät mainitsematta?

Joko oikeasti olet huono provo (ja väistät tämänkin viestin "ovelasti") tai jonkin sortin persoonallisuushäiriöinen, joka kuvittelee että muut ihmiset ovat todellakin koneita, ja jokainen samanlainen käyttäytymisen piirre on seurausta aina samasta pohjasyystä. Tyyliin "autoni nykii kylmällä, siinä on varmaan sama vika kuin naapurin autossa joka myöskin nyki kylmällä, kysynpä naapurilta mistä se johtui".

Yhteistyössä