Vaimon hämärtynyt rahan arvo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Zap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Zap";27667120]Itsestänikin tuntuu hiukkasen siltä, että vaimon mielestä on hienoa näyttää varallisuutta. Tämä lietsoo sitten näitä hännystelijöitä. Tuttavapiirissä on varakkaita ja täysin normaalituloisia, joten en usko sen olevan syynä näyttämisen haluun. Tulomme ovat viimeisen viiden vuoden aikana kasvaneet lähes eksponentiaalisesti ja väitän tuon olevan yksi syy tähän tolkuttomaan menoon. Mitään takeita tällaisen kulutusjuhalan jatkumisesta hamaan maailman tappiin ei ole, joten en itse mielelläni opettele rahankäytön suhteen tolkuttomille tavoille. Mielelläni muutenkin pitäisin hiukkasen matalampaa profiilia, enkä haluaisi kaikkien tietävän taloudellista tilannettamme. Tokihan se jossain määrin näkyy, meillä on kaksi uutta autoa, joista toinen varsin kal,lis. Talo on melko kalliin oloinen, mutta sekä autot että talo on saavutettavissa myös pienemmillä tuloilla kuin meidän.

Luottokorttia on paha jäädyttää, kun on vaimon kortti![/QUOTE]
Ja luultavasti onkin. Kun mulla aikoinaan lyhyessä ajassa palkkani kaksinkertaistui, jatkoin elämistä kuten ennenkin: kulutin sen, mitä tienasin. Koska rahaa oli huomattavasti enemmän, kulutin enemmän ja kalliimpaa. Satanen sinne, toinen tänne.Kaappini pursuivat vaatteita, joissa vielä tänä päivänäkin on hintalaput kiinni. Söin usein ravintoloissa kolmen ruokalajin päivällisiä ja hyvää viiniä ruuan kyytipojaksi. Otin tavaksi syödä pihvejä ja juoda punaviiniä ruuan kanssa myös arkisin kotona, minkä seurauksena sunnuntait ja juhlapyhät eivät enää tuntuneet miltään. Toimin näin, koska minulla oli siihen mahdollisus. Pari vuotta sitten heräsin ja tajusin, että tapani kuluttaa rahaa oli aivan järjetön. Se, että voin tehdä jotain, ei tarkoita, että mun pitäisi tehdä jotain.

[QUOTE="Zap";27667316]En kehtaa kyllä antaa laskujen mennä ulosottoon, ottaisi itseäkin sen verran moinen pattiin. Avioehto on ja avioero varteenotettava vaihtoehto, mutta ei lasten kannalta.[/QUOTE]

Miksi et kehtaa, hyvänen aika sentään vaimosi häpeähän se on eikä sinun. Niin kauan kuin kohtelet vaimoa lapsena, hän ei aikuistu. Kohtele häntä aikuisena äläkä holhoa!

Tai sitten jatka toki niinkuin tähänkin asti jos haluat; jos vaimo ei suostu tekemään muutosta etkä sinä halua muuttaa mitään omassa käyttäytymisessäsi, niin hommahan on ihan selvä. Onhan siinä se hyvä puoli, että nykyinen tyyli kuulostaa niin kivalta ja siltä että olet siihen tyytyväinen.. eiku?

Jos mulla olisi tommoset tulot, niin en akkaa ottaisi. Miksi sulla täytyy olla vain YKSI nainen, ja miksi sinun täytyy maksaa seurastasi noin kallis hinta? Jos olet menestyvä mies, niin sullahan naisia tulis ovista ja ikkunoista.

Nyt olet kortit katsonut ja tiedät, mikä parisuhde on. Se ei ole sitä, mitä elokuvissa näytetään. Nyt tiedät. Lopeta tuo typerä touhu! Aikuinen mies!

Eikö jotkut osaa keskusella puolisonsa kanssa? Outoa. Kyllä meillä ainakin on tässä kaksi täyspäistä aikuista jotka osaavat neuvotella raha-asioistakin.

Ihme teini sulla on vaimona...

Eikö jotkut osaa keskusella puolisonsa kanssa? Outoa. Kyllä meillä ainakin on tässä kaksi täyspäistä aikuista jotka osaavat neuvotella raha-asioistakin.

Ihme teini sulla on vaimona...

Minua tämä palsta jaksaa viikosta toiseen hämmästyttää! Minä kysyn, onko palstalaisilla kokemusta siitä, että toinen puolisoista voi taloudellisesti mahdollistaa järjettömän kulutuksen. Lähinnä ajattelin saada selkeyttä hemmoteltujen mammojen maailmankuvaan.

Vastaukseksi tulee; keskustelkaa tai hankkikaa avioero! En minäkään nyt niin imbesilli ole, etteikö näitä vaihtoehtoja ole harkittu, käytetty tai olleet mielessä. Lisäksi monta muutakin normaaliin parisuhteeseen liittyvää toimintoa on tullut suoritettua. En kuitenkaan pääse rouvan pään sisään selvittämään mitä siellä liikkuu ja oletin vertaishenkilön valottavan rouvien sisäavaruutta normikeskustelua paremmin.

Ottaa päähän.... kaikki!

Jos mulla olisi tommoset tulot, niin en akkaa ottaisi. Miksi sulla täytyy olla vain YKSI nainen, ja miksi sinun täytyy maksaa seurastasi noin kallis hinta? Jos olet menestyvä mies, niin sullahan naisia tulis ovista ja ikkunoista.

Nyt olet kortit katsonut ja tiedät, mikä parisuhde on. Se ei ole sitä, mitä elokuvissa näytetään. Nyt tiedät. Lopeta tuo typerä touhu! Aikuinen mies!

Sulla on pointti. Ymmärtäisin yhden naisen -periaatteen, jos ap olisi häneen palavasti rakastunut, mutta ap:n kommentit eivät kuulosta siltä, että näin olisi.

Luulen, että ap:n syy on lapset. Ja se on ihan fiksua pitää lapsista huolta. Mutta ei tällä tyylillä, mitä ap pitää!

[QUOTE="Zap";27667700]Minua tämä palsta jaksaa viikosta toiseen hämmästyttää! Minä kysyn, onko palstalaisilla kokemusta siitä, että toinen puolisoista voi taloudellisesti mahdollistaa järjettömän kulutuksen. Lähinnä ajattelin saada selkeyttä hemmoteltujen mammojen maailmankuvaan.

Vastaukseksi tulee; keskustelkaa tai hankkikaa avioero! En minäkään nyt niin imbesilli ole, etteikö näitä vaihtoehtoja ole harkittu, käytetty tai olleet mielessä. Lisäksi monta muutakin normaaliin parisuhteeseen liittyvää toimintoa on tullut suoritettua. En kuitenkaan pääse rouvan pään sisään selvittämään mitä siellä liikkuu ja oletin vertaishenkilön valottavan rouvien sisäavaruutta normikeskustelua paremmin.

Ottaa päähän.... kaikki![/QUOTE]

Tällä palstalla tuskin liikkuu kovinkaan montaa niin suurituloista, jolla on varaa viettää tuollaista järjetöntä kulutusjuhlaa.

[QUOTE="Zap";27667700] Lähinnä ajattelin saada selkeyttä hemmoteltujen mammojen maailmankuvaan.

[/QUOTE]

Lisää vielä, että hemmoteltuja mammoja täällä tuskin kovin montaa on. Viesteistä on saanut ennemmin sen kuvan, että mammat kituuttavat pienillä palkoillaan tai kotihoidontuillaan ja miehet samaan aikaan törsäävät omia tienestejään itseensä minkä kerkeävät.

[QUOTE="Zap";27667700]Minua tämä palsta jaksaa viikosta toiseen hämmästyttää! Minä kysyn, onko palstalaisilla kokemusta siitä, että toinen puolisoista voi taloudellisesti mahdollistaa järjettömän kulutuksen. Lähinnä ajattelin saada selkeyttä hemmoteltujen mammojen maailmankuvaan.

Ymmärrän. En vain lakkaa hämmästelemästä joidenkin aikuisten tapoja toimia. Oman yhtä tyhjä vastaukseni olisin kyllä voinut jättää kirjoittamattakin.

Et sitten lukenut mun viestiäni #51? Koitin siinä valottaa asiaa. Tosin tuhlasin vain omia rahojani, joten kokemusta ei ole toisten rahojen tuhlaamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27667733:
Et sitten lukenut mun viestiäni #51? Koitin siinä valottaa asiaa. Tosin tuhlasin vain omia rahojani, joten kokemusta ei ole toisten rahojen tuhlaamisesta.

Kyllä luin ja myös tämän yhden harmaan. Kiitos näistä! Valtaosa on kuitenkin taivastelua tai itsestään selviä latteuksia.

Jäänyt koukkuun shoppailuun. Yksi mitä voisit yrittää, olisi laittaa vaimo myymään vanhat tavarat kirppiksellä. Ei rahan takia, vaan kierrätyksen ja ylimateriaalisuuden. Periaatteeksi, että kun ostaa uutta, niin on vanhasta luovuttava ja se vanha myydään pari kertaa vuodessa itse omin voimin. Loput vaikka Fidalle, mutta vasta kirppispäivän päätteeksi.

Tai maksat yksityisellä psykologilla pari käyntiä, aiheena rahankäyttö. Tai ainakin kiristät sillä, että passitat vaimon psykologille.

Pidemmällä tähtäimellä molemmille omat rahat ja laskuja varten siirretään yhteiselle tilille sama hieman reilu summa kuukaudessa. Sinne kertyvät säästetään pahan päivän varalle kodinkoneisiin yms menoihin. Lasten kulut myös sen tilin kautta, mutta huom, lasten menot pitää pysyä kohtuullisina. Moni äiti tuhlaa omaisuudet myös lasten merkkivaatteisiin.

Ei kukaan voi tietää mitä vaimosi päässä liikkuu, ei edes sellainen joka itse ulkoisesti käyttäytyy ehkä samalla lailla. Sillä, mitä joku olisi sinulle vastannut "minäkin teen kuin vaimosi koska..." ei olisi ollut mitään arvoa, koska vaimosi syyt voivat olla ihan toiset. Joka tapauksessa joudut a)yrittämään vaikuttaa vaimon käytökseen ja b) vaikuttaa omaan käytökseen. Ei täällä kukaan pysty antamaan mitään selityksiä, jotka varmasti pätisivät vaimoosi.

Ja mitä väliä sillä on mitä joku muu ajattelee, sinä olet se joka teidän suhteessanne elää, ja sinä päätät miten se tapahtuu.

ja yksi idea on todella leikata vaimon oma luottokortti kahtia ja ilmoittaa pankiin, luottokuntaan että olet maksanut vaimosi laskut ja et aio enää tulevaisuudessa maksaa jos toimittavat uuden kortin. Voin kyllä kuvitella että vaimosi suuttuu totaalisesti mutta pysyisin rauhallisena ja sanoisin että tämä on sinun omaksi parhaaksi ja olet valmis tulemaan vaimon kanssa keskustelemaan terapiaan...ehkä tilanteessa ainoa tapa toimia.

Kuolleessa avioliitossa elävä nainen shoppailee. Onko tuossa nyt mitään erikoista. Kai sitä hyvää oloa nyt pitää jostakin hakea, kun rouvittelevasta miehestä ei ole mitään iloa.

[QUOTE="vieras";27668045]Kuolleessa avioliitossa elävä nainen shoppailee. Onko tuossa nyt mitään erikoista. Kai sitä hyvää oloa nyt pitää jostakin hakea, kun rouvittelevasta miehestä ei ole mitään iloa.[/QUOTE]

ja shoppaamiseen meni min. 3000eur kuussa ja loppua ei olisi näkynyt jos ei olisi ero tullut...

Yhteistyössä