tälläiset aamut on raskaita olla perhepäivähoitaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "öttiäinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mie ymmärrän täysin siun reaktion! mikään ei ottanut aikoinaan niin kovin päästä kuin se, että muksu tuupataan hoitoon 7 lähetään kaupoille ja haetaan 17:30 töihe jälkeen. tai, että kiikutetaan hoitoon jos on ollu kuumetta "viimeeks aamulla". ja ihan oikeesti äidit hyvät, kyllä sitä palkkansa eteen töitä tekee, jos haluais oikeesti päästä helpolla, ei valitse perhepäivähoitajan uraa, ei todellakaan.

Pph:n palkka on aika naurettava verrattuna työn ja vastuun määrään. Jos siihen pitää vielä sietää se, että osa vanhemmista käyttää räikeästi hyväkseen ja joutuu tekemään ilmaista ylityötä, ei ole ihme, ettei pph:n ammatti kovin houkuttele. Ei voi kuin hattua nostaa niille, jotka jaksaa ja parhaansa tekee! Ja yksi niistä on onneksi oman lapseni hoitaja. Jos joskus onkin tarvinnut ennalta sovittuja vuoroja muuttaa, siitä on voinut hänen kanssaan kyllä sopia erikseen ja toki vastaavasti itsekin joustaa, jos pph:lla on esim. jokin meno, että täytyisi vaikkapa hakea lapsi tavallista aiemmin. Siksi se toimii, kun asiat sovitaan etukäteen, myös ne muutokset, eikä itsekkäästi ja omapäisesti oleteta, että pph:lle ei olisi niin nuukaa miten me tullaan ja mennään.

Kuka semmosta tapettiliisteriä syö.. Kyllä se kattilassa tehty on paljo parempaa,ku jossain mikrossa tehty.. Ja sitä paitsi kattilassa ku tekee saa enempi kerralla valmiiksi.

Peesi tähän. Mä en syö itsekään mikropuuroa, koska se vaan ihan oikeesti on aika kamalaa, just tommosta liisterimäistä. En myöskään tarjoa sellaista lapselleni. Lapseni oli onneksi sellaisessa hoitopaikassa, jossa puuro keitettiin kattilassa.

Peesi tähän. Mä en syö itsekään mikropuuroa, koska se vaan ihan oikeesti on aika kamalaa, just tommosta liisterimäistä. En myöskään tarjoa sellaista lapselleni. Lapseni oli onneksi sellaisessa hoitopaikassa, jossa puuro keitettiin kattilassa.

Kiitos ymmärryksestä. Minun vastuulla on hoitopäivänaikana, että lapsi saa terveellistä , ravitsevaa sekä maittavaa ruokaa.

Höpsistä.
Mitäköhän hiutaleita käytätte? Kyllä mulla puuro maistuu ihan samalle, tekee sen sitten mikrossa tai kattilassa. Ehkä teette jotain väärin? Väärä lämpötila? Liian vähän vettä? Aika erikoisen kemiallisen reaktion saatte aikaan, jos kiehuvan veden ja puurohiutaleiden tulos eli puuro maistuu ja on koostumukseltaan riippuvaista siitä, onko se valmistettu mikrossa vai hellalla.

Jos puuronsyöjiä on vain yksi, ei puuroa tarvitse valmistaa kuin se yksi annos. Tällaisen määrän valmistamiseen hellan käyttö on myös epäekologista.

Alkuperäinen kirjoittaja Älkääs nyt.;27609382:
Höpsistä.
Mitäköhän hiutaleita käytätte? Kyllä mulla puuro maistuu ihan samalle, tekee sen sitten mikrossa tai kattilassa. Ehkä teette jotain väärin? Väärä lämpötila? Liian vähän vettä? Aika erikoisen kemiallisen reaktion saatte aikaan, jos kiehuvan veden ja puurohiutaleiden tulos eli puuro maistuu ja on koostumukseltaan riippuvaista siitä, onko se valmistettu mikrossa vai hellalla.

Jos puuronsyöjiä on vain yksi, ei puuroa tarvitse valmistaa kuin se yksi annos. Tällaisen määrän valmistamiseen hellan käyttö on myös epäekologista.

:-) Eihän siihen nyt sentään mitään kemiallisia reaktioita tarttee, huokaus sentään.

Kattilassa puuro kiehuu kymmenisen minuuttia, mikrossa puuro viipyy muutaman minuutin hiutaleista riippuen eikä sielläkään kiehu. Tottakai se koostumus on sen jälkeen erilainen.

Ymmärrän ap:tä täysin. Minunkin lapseni on perhepäivähoitajalla ja siellä toiminta on joskus saman tyylistä muiden vanhempien osalta. Kerran kävi nimittäin ilmi, että muut vanhemmat eivät koskaan ilmoita etukäteen, jos hakevat muksunsa tunnin pari myöhässä. Eivätkä tietenkään maksa sovittua maksua siitä. Olin tippua tuoliltani. Käsittämätöntä toisen aliarvioimista ja väheksyntää. Suorastaan törkeää. Minä aina kysyn päivän tai viikon etukäteen, sopiiko hoitajalle lapseni jääminen myöhempään. Siihen ei tosiaankaan tarvitse suostua. Mutta onneksi on jousto toiminut molemmin puolin.

Jos yhtään lohduttaa niin tälläinen toiminta tuntuu olevan todella yleistä. En vain käsitä, kuinka jotkut vanhemmat voivat olla niin itsekkäitä. Eihän omalle työpaikalleenkaan voi mennä miten huvittaa, niin miksi sitten lapset voisivat mennä perhepäivähoitajan työpaikalle kuinka sattuu.

Ihana kuulla, että pidät lapsista niin hyvän huolen, kuten kirjoituksistasi käy ilmi. Myös oma perhepäivähoitajani on samanlainen. Hän on kullanarvoinen ja ihana, hyvä hoitaja lapselleni.

Sinun täytyy ap. olla vain tiukkana tollaisten vanhempien kanssa. Jos vaihtavat hoitopaikkaa sen takia, niin vaihtakoot. Tulijoita varmasti riittää nykypäivänä, kun hoitopaikat ovat kiven alla.

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta totean sen verran, että mikäli maksan 8h hoitoa, se on ihan sama, mitä teen sen 8 h.
Totta kai sovituista ajoista täytyy pitää kiinni, mutta se ei ph:lle kuulu, mitä teen sen ajan. Piste.
Tosin, mitä me miehet mistään tiedetään?

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta totean sen verran, että mikäli maksan 8h hoitoa, se on ihan sama, mitä teen sen 8 h.
Totta kai sovituista ajoista täytyy pitää kiinni, mutta se ei ph:lle kuulu, mitä teen sen ajan. Piste.

Luulis miehenkin tajuavan sen, että sovituista ajoista pidetään kiinni.

En ole tosin ikinä ollut perhepäivähoitaja, olen lääkäri.

Vastaanottoaikani ovat suhteellisen joustamattomat. Jos sanon asiakkaalle että aika on klo 10.15, niin se sitten tarkoittaa 10.15 eikä esim. klo 10.40. Ainoastaan päivystäessä tai päivystystä toteuttavalla poliklinikalla ajat lipsuvat, mutta muuten eivät.

Jos perhepäivähoitaja ilmoittaa että meidän talossa aamupala syödään klo 8, jos tuot lapsesi myöhemmin syötä hänet ensin; lounas syödään klo 11 välipala klo 14 ja lapset haetaan klo 16, niin eikös se nyt sitten ole vanhemman tehtävä hoitaa asia niin että homma skulaa? Ja ihan niinkuin hoitajalle on se ja sama mitä se vanhempi siinä muina aikoina tekee, pitäisi vanhemmallekin olla se ja sama mitä se hoitaja tekee silloin kun sillä ei ole työaika?

Kyllähän sinulla on siihen oikeus. Mutta moraalisesti ajateltuna se on monen vanhemman mielestä väärin. Mutta meitä on moneen junaan niin vanhempia kuin hoitajiakin. Itse aikoinaan vein lastani pph:lle ja jos minulla oli vapaapäivä niin tottakai oli lapsellakin. Ja ensin hain lapsen ja sitten vasta kauppaan. Lapsella on jo muutenkin pitkä päivä olla erossa vanhemmistaan 8-10 tuntia päivässä.

Ja jatkan vielä. Luin, että oletkin isä. Minun mieheni hoiti lastamme niinä päivinä, kun ei ollut töissä. Hänelle ei tullut mieleenkään viedä lasta hoitoon, jos oli itse kotona. Onneksi on tällaisiakin isiä olemassa.

Yhteistyössä