pelottaa.. raskaus toi oudot näköhäiriöt, lääkärit eivät tiedä syytä!

  • Viestiketjun aloittaja "kuutar"
  • Ensimmäinen viesti
"kuutar"
ja tämä ei ole perjantai-provo, olisikin ! eli, sain esikoiseni 5vuotta sitten & odotusaikana se alkoi: näin pieniä valopalloja ja vaaleita viivoja. neuvolan lääkäri piti sitä normaalina ja arveli, että raskaus nosti aivopainetta. ilmiöt katosivatkin sektion jälkeen, mutta kun odotin tätä nuorempaa (4kk) sama meno alkoi ja nyt entistä pahempana! näen pimeässä autolla ajaessa, miten toisten autojen valoista tulee pitkiä pylväsmäisiä valotikkuja , päivittäin silmissä näkyy pieniä kirkkaita pisteitä. aivoni magneettikuvattiin, silmälääkäri teki näöntarkastuksen ja kaikki on kuulemma ok. seuraava askel on kuulemma sitten psykiatri...
 
"a.P"
alan tosissani pelätä, että minulla on jokin outo aivo/silmä-sairaus jota ei nähdä tutkimuksissa :(
olen huomannut, että ilmiöt pahenevat pimeällä ja näin tietokoneen ääressä istuessa
 
Mulla samanmoisia oireita. Valopalloja ja "lankoja" näkökentän rajoilla, plus autolla ajaessa en oikeasti näe muutamaa kymmentä metriä kauemmas. Yhdessä vaiheessa raskautta toisesta silmästä hävisi näkö kokonaan, ja toinen silmä meni sumeaksi. Myös huimausta ja migreeniä on ollut koko raskauden ajan.

Silmälääkärille en ole saanut lupaa mennä raskauden takia, koska se vaikuttaa kuulemma oleellisesti näkökykyyn. Mulle on sanottu lääkäristä vain, et jos autolla ajaessa noita kohtauksia tulee (näkö lähtee tai näkökenttä menee valkoiseksi) niin pitää vain pysähtyä ja vaihtaa kuskia jos siihen on mahdollisuus.

Katotaan nyt sitte raskauden jälkeen, et miten näkö alkaa palautua. Edelleenkään en näe toisella silmällä oikeastaan mitään, ja toisellakin erittäin huonosti.
 
"nenna"
Voisko olla migreeniä? Mulla palasi tuollaiset oireet 15 vuoden tauon jälkeen raskausaikana ja entistä pahempina. Migreeni tuli diagnoosiksi neurologilta, kun ei mitään muuta tutkimuksissa löytyny.
 
A. p
Mulla samanmoisia oireita. Valopalloja ja "lankoja" näkökentän rajoilla, plus autolla ajaessa en oikeasti näe muutamaa kymmentä metriä kauemmas. Yhdessä vaiheessa raskautta toisesta silmästä hävisi näkö kokonaan, ja toinen silmä meni sumeaksi. Myös huimausta ja migreeniä on ollut koko raskauden ajan.

Silmälääkärille en ole saanut lupaa mennä raskauden takia, koska se vaikuttaa kuulemma oleellisesti näkökykyyn. Mulle on sanottu lääkäristä vain, et jos autolla ajaessa noita kohtauksia tulee (näkö lähtee tai näkökenttä menee valkoiseksi) niin pitää vain pysähtyä ja vaihtaa kuskia jos siihen on mahdollisuus.

Katotaan nyt sitte raskauden jälkeen, et miten näkö alkaa palautua. Edelleenkään en näe toisella silmällä oikeastaan mitään, ja toisellakin erittäin huonosti.
minulla niitä lankoja pörrää ihan silmien edessä, välillä toisen silmän päälle laskeutuu ikäänkuin harso. silmälääkärin mukaan silmät näyttävät normaaleilta, en tarvitse edes vahvempia laseja ja magneettikuvauksessa suljettiin pois aivokasvain
 
"a.P"
eniten kauhistuttavat ne pitkät keppimäiset valot, jotka pimeällä ajaessa työntyvät kohti katuvaloista & vastaantulevian autojen valoista.. samoin viime yönä kun menin keittiöön valoja tekemättä, pakastimen valo teki sama tempun . en usko olevani hullu, TIEDÄN että vika on jotenkin silmissäni nyt. ensimmäinen raskaus jotenkin laukaisi oireet & toinen jätti ne pysyvästi päälle
 
Tjuu, ihan tutulta kuulostaa. Hankala asia vaan sinänsä, ku tosiaan lääkäreiltä ei tuu muutako "johtuu raskaudesta", jos menee kysyyn ees vinkkiä et voiko tälle tehdä jotain. Eipä kai se auta kuin olla ja elää, ja odotella josko tämä tästä helpottais.. :)

Mulla sukurasitteena juurikin huononäköisyyttä ja migreeniä, joten näilläkin parilla markkerilla voi olla jotain tekemistä sen asian kans, että oma näkö reistailee näinkin rankasti raskauden aikana. Jos silmälääkäri on sun silmät todennu normaaleiks, niin on aika mahdoton sit lähteä siitä vetelemään johtopäätöksiä mistä vois johtua :| Mulla ainakin väsymys lisää näköoireita, liekö sitten niin että silmät kuivuvat liikaa?
 
"Jep"
Mä olen kärsinyt ikäni enemmän tai vähemmän migreenistä, ja raskausaikana juurikin ap:n kuvaamista oireista ja mun kohdalla kaikki kuitattiin neurologin konsultaatioiden jälkeen migreeniksi. Nyt kolmas raskaus meneillään, oireet jatkuu mutta henki pihisee vieläkin ;)
 
"vieras"
Hei mullakin on välillä noita näköhäiriöitä. Vallan jos pimeessä menen alakertaan ja pistän keittiön lampun hetkeksi päälle ja pimeessä menen taas takaisin yläkertaan. Noita pitkiä kapeita valoviiruja pystyssä. Välillä on tosi usein ja välillä taas harvemmin. Mulla on näkö huonontunut iän myötä ja pitäis hakea lasit lähityöskentelyä varten. Uskon että johtuu siitä. :)
 
"abcdef"
Luulen sen olevan asentohuimausta. Se on niin monimutkanen juttu, että sitä on hankala lyhyesti selittää. ja netistäkin saa kaivamalla kaivaa, jos haluaa oikeata tietoa.
 
"viv"
Mulle jäi nuo näköhäiriöt raskausmyrkytyksen jälkeen. Tulee tähdenlentoja ja juurikin noita pitkiä valoja. Neurologi laittoi vanhan migreenitaustan piikkiin. Synnytyksestä pari vuotta ja yhä tähdet lentelee aina välillä silmissä.
 
Mä en ole missään muuten nähnyt sellaista ohjelmaa, tai lehtiartikkelia mihin olisi koottuna kaikki sairaudet mitä raskaus voi aiheuttaa. Itsellä tuli 4:stä lapsesta rytmihäiriöitä ja verenpaine jäi korkealle siis se alapaine. Nyt on beettasalbaajat ja verenpainelääkitys.
Hyvä ystävä sai ms-taudin....
 
Mä en ole missään muuten nähnyt sellaista ohjelmaa, tai lehtiartikkelia mihin olisi koottuna kaikki sairaudet mitä raskaus voi aiheuttaa. Itsellä tuli 4:stä lapsesta rytmihäiriöitä ja verenpaine jäi korkealle siis se alapaine. Nyt on beettasalbaajat ja verenpainelääkitys.
Hyvä ystävä sai ms-taudin....
ja minulle puhkesi esikoisen synnyttyä reuma + paha raskausmyrkytys jätti pysyväksi kaikenmaailman näköhäiriöt joihin lääkärit eivät ota kantaa, nytkin näppiksellä pyörii "valkoista usvaa"
 
Minusta tuo kuulostaa aivan normaalilta. Oli minullakin näköhäiriöitä molempien raskauksien aikana, mutten edes huolestunut niistä. Ei ollut raskausmyrkytys eikä korkea verenpaine, ne tutkittiin. Koska hävisivät synnytyksen jälkeen, päättelin, että se kuului vain tuohon odotusaikaan ja sillä selvä. Älä stressaa moisesta. Ylettömästä stressaamisesta sairastut takuuvarmasti. Tutki asia synnytyksen jälkeen.
 
Minusta tuo kuulostaa aivan normaalilta. Oli minullakin näköhäiriöitä molempien raskauksien aikana, mutten edes huolestunut niistä. Ei ollut raskausmyrkytys eikä korkea verenpaine, ne tutkittiin. Koska hävisivät synnytyksen jälkeen, päättelin, että se kuului vain tuohon odotusaikaan ja sillä selvä. Älä stressaa moisesta. Ylettömästä stressaamisesta sairastut takuuvarmasti. Tutki asia synnytyksen jälkeen.

lueppa tarkemmin, ap on jo synnyttänyt!
 

Yhteistyössä