parisuhteiden ikäerot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MyDream_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MyDream_

Jäsen
13.11.2012
156
0
16
Miestiskelen tässä että mikä on se maksimi ikäero.

Esim tilanne jossa on nainen ja mies, molemmat työssäkäyviä ja omat kodit mutta ikäeroa 7 vuotta (nainen nuorenpi).
Oma mielipiteeni on että esim 15v + 22v on kauhea ajatus, 16v + 23v ei niin kauhea mutta 18v + 25v ei tunnu missään.

Mitä mieltä itse olette ? Kertokaahan tilanteita joissa on ollut ikäeroa ja miten siitä selviydyttiin. Kertokaa myös mielipiteenne tuohon minun kuvaamaani tilanteeseen ja mikä olisi ikähaitari juurikin xv + xv. :)

no en sano muuta kun et olen ite ihastunut mieheen joka on 10 vuotta vanhempi ja mä haluan sen! ihan sama mitä ikäeroa,ei 10v oo ees paha ja sitä vähempi ei tunnu missään.

Ite tosin en vois olla kyllä 10 vuotta nuoremman miehen kanssa,pitäs olla sit vähintää samanikänen tosin olen aina tykännyt vanhemmista.

ei ole yhtään paha 7 v ikäero jos nuorenpi 20v!!! omasta kokemuksesta ainakaan. kypsiä molemmat. ja kyllä tuolla iällä pitäisi asua yhdessä, ihan rahankin takia.

Ite 19-vuotiaana seukannu 27-vuotiaan miehen kanssa, ei todellakaan toiminut. Myöhemmin kaveripiirissä toinen vastaava pari, erosivat myös kun taas 25 ja 35 ikäisten suhde toimii hyvin. Ei se toimivuus oikeastaan ole iästä kiinni vaan persoonista. Toisaalta alle kakskymppisellä ja lähes kolmekymppisellä on monesti elämäntilanne ja -kokemus aika erilainen, kun taas yli 25 vuotiailla ero ei useinkaan ole enää niin suuri.

minä olin 15v ja mies 22v, ku ruvettiin seurusteleen. Monet pelotteli, että on vain sen yhden asian perässä ja ku saa niin häipyy. No on tuo aika monesti saanut, ku kesällä tulee 20v täyteen. Eikä vielä oo häipynyt ;-)

[QUOTE="vieras";27571452]minä olin 15v ja mies 22v, ku ruvettiin seurusteleen. Monet pelotteli, että on vain sen yhden asian perässä ja ku saa niin häipyy. No on tuo aika monesti saanut, ku kesällä tulee 20v täyteen. Eikä vielä oo häipynyt ;-) vanhempien kommentteja en niin muista. Äiti oli "pahalla" päällä, ku mentiin vuoden päästä kihloihin eli olin 16v. No syksyllä muutettiin sitten avoliittoon. Siinä vaiheessa oli "vävypojasta" tullu äidillekki mieluinen/tärkee ;-)

Meillä ikäeroa 20v..
Mie olen 21v, mies 41v. Kaksi vuotta yhdessä ollaan oltu.. Vanhempani ovat miehen hyväksyneet..

Ollessani 15v seurustelin 20v miehen kanssa, ja sitä eivät vanhempani hyväksyneet..

Me oltiin 14 vuotta sitten 14v ja 22v. Ei ne numeron järkevältä kuulostaneet silloin eikä ne nyt jälkikäteen sen järkevämmiltä kuulosta, mutta ihminen oli oikea niin minkäs siinä teki... En minä ainakaan osannut laittaa asiaa muutamaksi vuodeksi hyllylle.

Suhtaudun nuorten suuren ikäeron suhteisiin suurella varauksella. Mutta täytyyhän jonkun olla aina välillä poikkeus, joka vahvistaa säännön.

[QUOTE="Vieras";27571497]Me oltiin 14 vuotta sitten 14v ja 22v. Ei ne numeron järkevältä kuulostaneet silloin eikä ne nyt jälkikäteen sen järkevämmiltä kuulosta, mutta ihminen oli oikea niin minkäs siinä teki... En minä ainakaan osannut laittaa asiaa muutamaksi vuodeksi hyllylle.

Suhtaudun nuorten suuren ikäeron suhteisiin suurella varauksella. Mutta täytyyhän jonkun olla aina välillä poikkeus, joka vahvistaa säännön.[/QUOTE]

Niin ja vanhemmat suhtautuivat huonosti kunnes tapasivat tyypin. Sen jälkeen eivät ole pahaa sanaa sanoneet, vävypojaksi alkoivat kutsua pian. Mummoni melkein palvoo "kun on se Antti niin hyvä mies, oon minä niin iloinen että teillä on käynyt noin hyvin!".

Kiitos ihanista vastauksista ! :) Voitteko täydentää vielä ketkä olitte 15v ja 16v kun aloitte seurustelemaan että mitä vamhemmat sanoivat ? Entä kaveripiiri ?

Noo...mä en kysyny. Muutin 16 v pois kotoa mihen luo ja ne huomas vasta paljon myöhemmin, että mullehan ei enää tuu postia sinne.
Ne tajus, että jos koittavat puuttua asiaan aina varmempaa on, että mulla ei oo heille enää mitään asiaa.

Exa on minua 15 vuotta vanhempi... ja homma toimi ihan hyvin, eli ikaeroon ei ainakaan kaatunut. Olin 21 ja han 36, kun tapasimme.

Nykyinen mieheni on exaa vanhempi. Aika tuntuvasti... :saint: Vaan minkas teet.

Jossain vaiheessa ikaero lakkaa tuntumasta, ehka niilla tienoin, kuin suhteen nuorempikin osapuoli on lahempana kolmea- kuin kahtakymppia. Nuorista puhuessa (siis teini-ikaisista) taas ikaero korostuu, jos toinen on taysi-ikainen ja toinen vaikka 14 v... Hankalia kysymyksia.

Aikuisten suhteessa ikaero ei ole kenenkaan ulkopuolisen asia.

Aloin 15-vee seurustelemaan 5 vuotta vanhemman kanssa, meninkin naimisiin hänen kanssaan 18-vuotiaana.
Voikun olisin silloin tajunnut, että olin lapsi vielä...
Nyt olen 33 ja seurustellut 7 vuotta yli 10-vee vanhemman miehen kanssa ja ikäeroa ei huomaa.
Se riippuu kyllä niiiiin ihmisestä.

14-vuotiaana mulla oli 17-vuotias poikaystävä, mun porukat ei sanonu iästä mitään, mut pojan äiti oli sitä mieltä että oon liian nuori. Ja tän poikaystävän vanhemmilla oli kuitenkin yli 10 vuotta ikäeroa...

15-vuotiaana oli 25-vuotias 'poika'ystävä. En koskaan esitellyt häntä vanhemmille mutta tiesivät asiasta ja äiti suhtautu hyvin, isä ei kommentoinu mitään vaikka olikin silminnähden nyrpeä. Miehen isä oli ensin vähän järkyttynyt, mutta ei se mitään kommentoinut ja hyvin tervetullut vieras olin senkin jälkeen kun ikä selvisi.

18-vuotiaana alkessani seurustelemaan 23-vuotiaan kanssa, ei ollut mitään sanomista mun vanhemmilla.

Yhteistyössä