Onko ovea pakko avata kun ovikello soi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelmoiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

unelmoiden

Jäsen
07.05.2012
518
0
16
Itse nimittäin hieman kammoan oven avaamista, jos en tiedä kuka ovella on ja siksi monesti olen jättänyt avaamattakin, etenkin jos olen kotivaatteissa enkä ole siivonnut tms. Yritän tietysti esittää, etten muka olisi kotona, mutta herättää ehkä hieman epäilyksiä, kun auto on pihassa ja sisällä valot päällä... (asun rivitalossa) :P Onko siis mielestänne kuinka paheksuttavaa, jos ihminen ei avaa ovea vaikka hän olisi kotona? Joskus joku soittaa uudelleen kelloa, ja silloin kyllä menen, koska silloin tulijalla saattaa olla jotain tärkeääkin.

Itse nimittäin hieman kammoan oven avaamista, jos en tiedä kuka ovella on ja siksi monesti olen jättänyt avaamattakin, etenkin jos olen kotivaatteissa enkä ole siivonnut tms. Yritän tietysti esittää, etten muka olisi kotona, mutta herättää ehkä hieman epäilyksiä, kun auto on pihassa ja sisällä valot päällä... (asun rivitalossa) :P Onko siis mielestänne kuinka paheksuttavaa, jos ihminen ei avaa ovea vaikka hän olisi kotona? Joskus joku soittaa uudelleen kelloa, ja silloin kyllä menen, koska silloin tulijalla saattaa olla jotain tärkeääkin.

Muistan vielä sellaisen esihistoriallisen ajan jostain 70-80-luvuilta kun ihmiset vielä vastasivat puhelimeen vaikka eivät soittajaa tienneetkään. Samoin ovi käytiin avaamassa vaikka ei ennakolta tapaamista kenenkään kanssa oltukaan sovittu. Oli se kummallista aikaa.

No mihis hän on ny menny

Hei, kiitos paljon teille! Olen aivan huojentunut, kun olen pitkään potenut huonoa omaatuntoa tästä ja ajatellut, että naapuritkin pitävät minua ihan pöpinä :D

No kyllä mun mielestä on vähän outoa, jos kotiovea ei voi avata kotivaatteet päällä ja ilman että on siivonnut. Viimeksi 2 minuuttia sitten avasin oven kotivatteissa ja sotkuisessa asunnossa lasten kavereille. Jos siellä on joku naapuri, niin voi olla, että jättävät sut aika nopeasti rauhaa, kun et kuitenkaan avaa ovea.

No kyllä mun mielestä on vähän outoa, jos kotiovea ei voi avata kotivaatteet päällä ja ilman että on siivonnut. Viimeksi 2 minuuttia sitten avasin oven kotivatteissa ja sotkuisessa asunnossa lasten kavereille. Jos siellä on joku naapuri, niin voi olla, että jättävät sut aika nopeasti rauhaa, kun et kuitenkaan avaa ovea.

Nyt kun vielä ymmärtäisin, mitä pahaa siinä olisi, että naapurit jättäisivät nopeasti rauhaan?...

Minusta outoa olla avaamatta. Avaan aina ja puhelimeenkin vastaan ellei numero ala 09, kun sieltä päin ei pitäisi tulla mitään tärkeää puhelua ja aina kun olen noihin vastannut niin se on joku kaupustelija. Meillä on kolme lasta ja ovikello soi n. 5 kertaa päivässä. No eipä siellä oikeastaan muut soittelekaan kuin lasten kaverit.

[QUOTE="vieras";27512404]Nyt kun vielä ymmärtäisin, mitä pahaa siinä olisi, että naapurit jättäisivät nopeasti rauhaan?...[/QUOTE]

No se nyt riippuu ihmisestä haluaako että naapurit pitävät yhteyttä ja heltä voi vaikka hakea kananmunioa lainaksi kun omat on loppu ja pullataikina kohoamassa tms., mutta eihän kaikki välitä enää tuollaisesta naapuriavusta ja yhteisöllisyydestä. Itse ainakin tykkään, että tunnen naapurit, moikataan kunn nähdään ja vara-avain löytyy naapurista ja niitä munia myös jos sattuvat loppumaan.

Voi sieluni silmin nähdä kun ovikello soi, te hassut dyykkäätte sohvan taa piiloon ja ryömitte sieltä kuin madot kohti parhainta näkösuojaa, ettei ikkunastakaan näe jos sattuvat sieltä kurkkimaan:laugh:

Ajattelin ensin että tää on joku vitsi mutta olisko näin moni lähtenyt mukaan peesailemaan:laugh:

Meillä ei ole mitään mahdollisuutta samaan, meillä on lapsia, he kyllä avaavat oven!

Voi sieluni silmin nähdä kun ovikello soi, te hassut dyykkäätte sohvan taa piiloon ja ryömitte sieltä kuin madot kohti parhainta näkösjuojaa, ettei ikkunastakaan näe jos sattuvat sieltä kurkkimaan:laugh:

Ajattelin ensin että tää on joku vitsi mutta olisko näin moni lähtenyt mukaan peesailemaan:laugh:

Meillä ei ole mitään mahdollisuutta samaan, meillä on lapsia, he kyllä avaavat oven!

Minulla tuo "ongelma" myös . Eli jos joku tuntematon todellakin sattuu olemaan niin kaino, ettei astu sisään, vaikka ovessa ei ole minkäänlaista lukkoa ja se tuppaa avautumaan ensikosketuksesta... niin silti aina vastassa on joku piltti, joka "opetettuna" tuumaa jotta "Tervetuloa. Vill du ha en kopp kaffe?"

:(

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Hitto täällä pyörii kyllä pimeitä emäntiä!
Missä metikössä teidät oikein on kasvatettu, kun ette uskalla edes ovea avata? Vain epäsosiaalisessa ja ihmispelkoisessa suomessa tämä on mahdollista.

Yhteistyössä