Mamut ilmaiseksi Robinin konserttiin...ei ju**l****

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kepsis
Paitsi että pakolaisten kohdalla niin kuuluu sun mielestä tapahtua. Heille kansalaisetuudet lahjaksi, muille ei?
Nyt sinä toimit kuten Paula Peruspalstalainen :D Kärjistät kohtaa mitä en jaksanut tarkentaa.

Pakolaisten kuuluu saada tiettyjä etuuksia jos heidät vastaanotetaan. Esimerkiksi sosiaalietuuksia, ei välttämättä juuri samassa muodossa mutta ei kyllä mitenkään eriarvoisesti suomalaisia kohtaan poislukien investoinnit joita joutuu tekemään kun aloittaa elämää uudessa maassa. Ei toki äänestysoikeutta jne.

Eihän pakolaisia voi Suomessa mihinkään kadulle laittaa selviämään jos kerta heidät otetaan vastaan. Joten jonkinlainen turvaverkko on oltava kuten on suomalaisellekin. Eihän ne identtisiä toki ole.

Nyt sinä toimit kuten Paula Peruspalstalainen :D Kärjistät kohtaa mitä en jaksanut tarkentaa.

Pakolaisten kuuluu saada tiettyjä etuuksia jos heidät vastaanotetaan. Esimerkiksi sosiaalietuuksia, ei välttämättä juuri samassa muodossa mutta ei kyllä mitenkään eriarvoisesti suomalaisia kohtaan poislukien investoinnit joita joutuu tekemään kun aloittaa elämää uudessa maassa. Ei toki äänestysoikeutta jne.

Eihän pakolaisia voi Suomessa mihinkään kadulle laittaa selviämään jos kerta heidät otetaan vastaan. Joten jonkinlainen turvaverkko on oltava kuten on suomalaisellekin. Eihän ne identtisiä toki ole.
Jiihaa, kiitos selvennyksestä :)

Mun mielestä samanlainen turvaverkko pitää olla jokaisella, joka tässä maassa asuu. Jos tänne päästetään, niin pitää myös pitää tarvittaessa huoli, viis siitä onko tullut pakolaisstatuksella vaiko muulla tavalla.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"vieras"

Eikö sussa ole miestä seisomaan sanojesi takana? Oletko poliitikko?

"vieras"
Jiihaa, kiitos selvennyksestä :)

Mun mielestä samanlainen turvaverkko pitää olla jokaisella, joka tässä maassa asuu. Jos tänne päästetään, niin pitää myös pitää tarvittaessa huoli, viis siitä onko tullut pakolaisstatuksella vaiko muulla tavalla.
Suomen rajat ovat käytännössä auki kaikille halukkaille, onko meillä myös rahaa heidän sosiaalitirvaansa?

Turkilmas harmaana
Jos mä yritän vielä kerran: jos puhutaan sopeuttamisesta tuon Robinin keikan osalta, niin silloinhan ei yksinkertaisesti voisi olla niin, että kuka tahansa myös maahanmuuttaja, voisi ostaa lipun keikalle. Se ei olisi tasa-arvoista (suomalainen enemmistö) ja toisaalta Se olis melkoista syrjintääkin: "ollaan nyt sen verran reiluja, että tänne keikalle saa tällä kertaa ostaa lippuja jopa maahanmuuttajat".

Silloin, jos kyseessä olis ihan vaan keikka ilman sopeuttamisen ideaa, niin tottakai olis ok, että keikalle pääsisi hän, joka lipun onnistuu ostamaan.

Ja vielä vähän laajemmin mun pointtia: mä kannatan kaikenlaista tasa-arvoa ja puolustan aina pienempää, vähemmistöä, kiusattua, syrjittyä jne. jne. Kannatan naispappeja, kannatan homoliittoja ja samanlaisia oikeuksia kuin heteroilla, haluaisin kitkeä kaikenlaisen koulukiusauksen ja työpaikkasyrjinnän ja ajattelen myös, että maahanmuuttajien pitäisi olla tasa-arvoisia meidän suomalaisten kanssa. Eri asia sitten, että mitä mieltä olen maahanmuuttopolitiikasta. Menen jopa niin pitkälle, että puolustan ruotsinkielistenkin oikeuksia Suomessa. Itse olen suomenkielinen suomalainen hetero, jota ei olla koskaan kiusattu tai syrjitty. Silti tunnen empatiaa vähemmistöjä kohtaan.

rasismia
Kulttuuri-, nuoriso- ja liikuntalautakunnan kokoonpano:

Puheenjohtaja
Sähköteknikko
Jari Sihvonen
Itäpellontie 1
50180 Mikkeli
Varapuheenjohtaja
Luokanopettaja
Susanna Savander
Vipusenkatu 10
50130 Mikkeli
044 300 5032
(015) 194 2916/työ
susanna.savander(at)surffi.fi

Jäsen
Palomies-sairaankuljettaja
Eero Aho
Pirttiniemenkatu 15 as. 20
50100 Mikkeli
044 309 5128
eero_aho(at)netti.fi
Jäsen
Ammattimies
Arvo Haikonen
Verkkokuja 1 A 5
50190 Mikkeli

Jäsen
Opiskelija
Satu Hasanen
Kansankatu 8 A 12
50100 Mikkeli
Jäsen
Toimittaja
Timo Hirvonen
Mikonkatu 10 A 6
50100 Mikkeli
040 730 0724
(015) 222 277/koti/työ
media.point(at)live.com

Jäsen
Markkinointipäällikkö
Tiivi Pukkila-Nupponen
Metsäkummuntie 11
50170 Mikkeli
050 3534367
tiivi.pukkila(at)mamk.fi
Jäsen
Projektipäällikkö
Heikki Pyrhönen
Tanelinkatu 16
50190 Mikkeli
050 407 4930

Jäsen
Sosionomi, AMK
Sini Soljasalo
Tattalantie 3 A
50670 Otava
Jäsen
Luokanopettaja, rehtori
Jaana Strandman
Hirsinurkka 8
50170 Mikkeli

Jäsen
Eversti evp
Hannu Toivonen
Kasarminkatu 10 B 12
50100 Mikkeli
Kaupunginhallituksen edustaja
Vanhempi konstaapeli
Juha Vuori
Mikonkatu 12 B 16
50100 Mikkeli
040 540 0954
(015) 165 496/koti
0718 782 611/työ
juha.vuori(at)poliisi.fi
juha.vuori(at)surffi.fi

Turkilmas harmaana
[QUOTE="vieras";27486643]Yrittäisit edes Turkilmas löytää itsellesi töitä ja jättäisit paskanjauhannan vähemmälle.[/QUOTE]

Sä kun niiiiin nautit tuosta työttömyys- vittuilustasi, niin vinkkaan sulle, että sitä korttia kannattaa nyt käyttää vielä enemmän kuin aiemmin. Siis ihan varastoon, sillä valitettavasti et voi enää ihan kauhean kauaa sitä käyttää. Mutta lihava olen edelleen, joten voit vaihtaa läski- korttiin :).

"huoh"
Kotoutuminen on se maaginen sana tässä. Ja mun mielestä on perusteltua. Mitä paremmin saamme uussuomalaiset kotoutettua tänne, sitä paremmin he tulevaisuudessa toimivat tässä yhteiskunnassa meidän kaikkien hyväksi.

Työttömät saa etuja, erityislapsilla on omia ilmaisia juttujaan, pitääkö aina olla niin helvetin kateellinen kaikesta.

"vieras"
Sä kun niiiiin nautit tuosta työttömyys- vittuilustasi, niin vinkkaan sulle, että sitä korttia kannattaa nyt käyttää vielä enemmän kuin aiemmin. Siis ihan varastoon, sillä valitettavasti et voi enää ihan kauhean kauaa sitä käyttää. Mutta lihava olen edelleen, joten voit vaihtaa läski- korttiin :).
No hyvä jos olet kerrankin päättänyt ryhdistäytyä ja yrität tehdä töitä kuten me muut.:)

"vieras"
[QUOTE="huoh";27486719]Kotoutuminen on se maaginen sana tässä. Ja mun mielestä on perusteltua. Mitä paremmin saamme uussuomalaiset kotoutettua tänne, sitä paremmin he tulevaisuudessa toimivat tässä yhteiskunnassa meidän kaikkien hyväksi.

Työttömät saa etuja, erityislapsilla on omia ilmaisia juttujaan, pitääkö aina olla niin helvetin kateellinen kaikesta.[/QUOTE]

Käytetäänkö työttömien ja erityislapsien etujen suhteen etnistä profilointia?

[QUOTE="vieras";27486643]Yrittäisit edes Turkilmas löytää itsellesi töitä ja jättäisit paskanjauhannan vähemmälle.[/QUOTE]

Mistä näitä debiilejä sikiää:O

"huoh"
[QUOTE="vieras";27486747]Käytetäänkö työttömien ja erityislapsien etujen suhteen etnistä profilointia?[/QUOTE]

HUOH, muuta Ruotsiin tai vaikka Afganistaniin niin saat sinäkin olla maahanmuuttaja.

Miettikää nyt hetki:

Elätte kaikessa rauhassa kotonanne, kunnes syttyy sota/ perhettänne aletaan vainota uskonnon, poliittisten mielipiteiden tms. takia. Ehkä joku perheenjäsenne surmataan/joutuun vankilaan kidutettavaksi. Lähdette pakomatkalle vain tärkeimmät tavaranne mukananne. Päädytte pakolaisleirille odottamaan määrittelemättömäksi ajaksi. Lopulta saatte pakolaisstatuksen maahan, jota ette tunne, ihmiset puhuvat vierasta kieltä ja kaikki on outoa. Olette jättäneet taaksenne, kodin, sukulaiset, ystävät, kotimaan. Ikävöitte kotiin, uusi kotimaa tuntuu ahdistavan oudolta. Toisaalta olette onnellisia, että olette turvassa mutta huoli kotimaahan jääneistä on kova.

Onko se nyt väärin, että lapsille joilla on tällainen tausta, annetaan jotain spesiaalia? Ja ennen kuin joku alkaa valittaa, niin kyllä, tiedän etteivät kaikki maahanmuuttajat ole pakolaisia. Mutta suurin osa perheellisistä Suomeen tulijoista tulevat turvapaikanhaun kautta eli ovat lähteneen pakolaisiksi omasta maastaan syystä tai toisesta ja on katsottu etteivät he voi sinne palata. Erikseen ovat tietenkin työn takia tänne muuttaneet, mutta sama vaikeus kotoutumiseen heilläkin voi olla.

Keittiönoita
Siis onko lähtöajatuksena se, että jos on maahanmuuttajan lapsi, ei muuten pääisi tuohon konserttiin? Onhan niitä suomalaisiakin lapsia siellä Mikkelissä, jotka eivät myöskään pääse mihinkään, entäs he?

Kaunis ajatus sopeuttamisesta on kyllä tosiaan vain kaunis ajatus
.
En lukenut koko ketjua, mutta minusta tämä Mikkelin homma on nyt kaikkea muuta kuin kotouttamista. Ei kotouttamista ole se, että etnisen taustansa vuoksi saa jotain sellaista, mitä valtaväestö ei saa. Jos vähävaraisten maahanmuuttajaperheiden lapsia halutaan tukea tällaiseen kulttuuritapahtumaan, niin kotouttamista olisi ollut tarjota noita ilmaislippuja kaikille vähävaraisten perheiden lapsille. Silloin vähävarainen valtaväestö ja vähävaraiset maahanmuuttajat olisivat samassa asemassa ->yksi keino kotoutua.

Etkö tosiaan itse näe tässä asiassa mitään epäkohtaa?
Sullekko on ihan ok että mamut saavat liput veloituksetta, ei suomalaiset, huonommin toimeen tulevien lapset, jotka varmasti hekin haluaisivat nähdä Robinin?
Toivotaan, että heidänkin vuoronsa vielä tulee. Joskus joku saa jotakin, joskus ei. Juu, en mä ala itkemään jos joku saa jotain mitä mä tai mun lapset eivät saa...etenkin jos kyse on Robinin keikasta...:LOL:

Jos kyse olis vaikkapa Tom Waitsin keikasta vois pikkasen harmittaa...:saint: Mutta siltikin, elämä jatkuu.

Viimeksi muokattu:
pffft
[QUOTE="huoh";27486862]HUOH, muuta Ruotsiin tai vaikka Afganistaniin niin saat sinäkin olla maahanmuuttaja.

Miettikää nyt hetki:

Elätte kaikessa rauhassa kotonanne, kunnes syttyy sota/ perhettänne aletaan vainota uskonnon, poliittisten mielipiteiden tms. takia. Ehkä joku perheenjäsenne surmataan/joutuun vankilaan kidutettavaksi. Lähdette pakomatkalle vain tärkeimmät tavaranne mukananne. Päädytte pakolaisleirille odottamaan määrittelemättömäksi ajaksi. Lopulta saatte pakolaisstatuksen maahan, jota ette tunne, ihmiset puhuvat vierasta kieltä ja kaikki on outoa. Olette jättäneet taaksenne, kodin, sukulaiset, ystävät, kotimaan. Ikävöitte kotiin, uusi kotimaa tuntuu ahdistavan oudolta. Toisaalta olette onnellisia, että olette turvassa mutta huoli kotimaahan jääneistä on kova.

Onko se nyt väärin, että lapsille joilla on tällainen tausta, annetaan jotain spesiaalia? Ja ennen kuin joku alkaa valittaa, niin kyllä, tiedän etteivät kaikki maahanmuuttajat ole pakolaisia. Mutta suurin osa perheellisistä Suomeen tulijoista tulevat turvapaikanhaun kautta eli ovat lähteneen pakolaisiksi omasta maastaan syystä tai toisesta ja on katsottu etteivät he voi sinne palata. Erikseen ovat tietenkin työn takia tänne muuttaneet, mutta sama vaikeus kotoutumiseen heilläkin voi olla.[/QUOTE]

Sinulla on nyt puurot ja vellit sekaisin. Maahanmuuttaja ei tule tänne pakolaisstatuksella eikä kukaan pakolaisia kadehdikaan. Maahanmuuttaja tulee omalla rahalla ja silti esim. somaleita, joista vain rikkaimmat päätyvät tänne asti, kohdellaan kuin ikuisia uhreja.

Kepsis
Toivotaan, että heidänkin vuoronsa vielä tulee. Joskus joku saa jotakin, joskus ei. Juu, en mä ala itkemään jos joku saa jotain mitä mä tai mun lapset eivät saa...etenkin jos kyse on Robinin keikasta...:LOL:

Jos kyse olis vaikkapa Tom Waitsin keikasta vois pikkasen harmittaa...:saint: Mutta siltikin, elämä jatkuu.
Onneksi ajattelet asiaa lapsen kannalta etkä omaltasi, eikun hei...

"huoh"
Sinulla on nyt puurot ja vellit sekaisin. Maahanmuuttaja ei tule tänne pakolaisstatuksella eikä kukaan pakolaisia kadehdikaan. Maahanmuuttaja tulee omalla rahalla ja silti esim. somaleita, joista vain rikkaimmat päätyvät tänne asti, kohdellaan kuin ikuisia uhreja.
Maahanmuuttaja on yleisnimitys kaikille Suomeen muuttajille, pakolaisille, turvapaikanhakijoille, työnperäisille muuttajille, paluumuuttajille, perhesiteen perusteella oleskeluvan saanneille jne.

Somaleista osa on tullut turvapaikanhakijoina ja osa perheenyhdistämisen kautta. En tiedä saavatko somalit enää turvapaikkaa vai katsotaanko Somalia tarpeeksi turvalliseksi.

Ihan voi terminologian tarkistaa niin ymmärretään toisiamme...

Kepsis
Joo, ei meidän lapset Robinia fanita. Ja yhyy edelleen. On tää arka asia, täytyy sanoa.
Ainahan joka asiassa vähättelijöitä riittää, kysehän on huonosta päätöksestä jota yritetään puolustella todella kehnoin perustein.

Ihan yhtä validia olisi puhua jostain muusta asiasta jossa haaskataan yhteiskunnan rahoja epäreilulla tavalla suosimalla jotain vähemmistöä tekosyiden perusteella.

p.s. se on loppujen lopuksi ihan sama mikä se rahallinen extra suosimisetuus olisi niin olisi tärkeää puhua siitä miten typerä päätös se oli.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä