Mamut ilmaiseksi Robinin konserttiin...ei ju**l****

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27483673:
Minä olen eri mieltä. Minusta esim. köyhiä pitää jeesata enemmän kuin rikkaita, sairaita hoitaa enemmän kuin terveitä ja nuoria tukea enemmän kuin keski-ikäisiä. Kainuutakin pitää tukea enemmän kuin Espoota.
Näinpä näin, on enemmän kuin luontevaa antaa apua ja erityistukea niille jotka sitä eniten tarvitsevat.

"vieras"
Mitäpä siihen muuta voi todeta, kun kaikki vastustus teilataan aina vilauttamalla joko kateus- tai rasismi-korttia. Teillä ei oikeasti oo ikinä mitään perusteluita sille miksi mamuja pitää kohdella niin paljon paremmin kuin suomalaisa, vaikka ovat vieraina meillä. Eikö heidän pitäs sopeutua ennemmin tänne kuin meidän heihin?

Ja juu, en ole idiootti. Tarkoitin tuolla mamujen keskittämisellä lähinnä henlsingin, espoon ja vantaan tilannetta. Sekä muutaman muun suuremman kaupungin, tampere ja turku nyt vaikka aluksi mainitakseni.
En mä väitä, että maahanmuuttajia pitäis kohdella yhtään sen paremmin kuin suomalaisia, mutta ymmärrän kyllä esim pakolaisille annettavat tuet, joista pääsee nauttimaan vain pakolaisina tulleet, ei muut maahanmuuttajat. Mielestäni on ihan fiksua auttaa maahanmuuttajia jopa rahallisesti pääseen kiinni elämästä Suomessa, tämä on vaikea maa ulkopuoliselle.

Tunnetko ketään maahanmuuttajaa? Oletko koskaan kuullut kenenkään pakolaisen tarinaa henkilökohtaisesti?

"vieras"
[QUOTE="...";27483674]Entäs jos olis kaupunki tukenut vaikka erityislapsia esim. kustantamalla kaikki kaupungin autistilapset ilmaiseen konserttiin?

Vaikka nyt mitä sanotte, ovat maahanmuuttajien lapset erityistarpeisia ja harvemmin pääsevät osalliseksi tuollaisista tapahtumista. 149 lasta ei ole paljon. Hetki maahanmuuttajalasten asemassa voisi valaista teitä.[/QUOTE]

Mitä erityistarpeisia ne on? Jos niillä ei ole hyvä olla ja vanhemmat ei voi niitä elättää rahallisesti riittävän korkeatasoisesti niin nehän pitäisi tappaa ja lopettaa kokonaan kaikki sosiaali etuudet. Näin sanoi kokoomus ideologit pari päivää sitten.

??
[QUOTE="vieras";27483675]Mitenköhän Lunaticin ja kumppaneiden naamat vääntyisi jos hallitus ilmoittaisi vain mamujen saavan tästä lähtien lapsilisiä?[/QUOTE]

Näinhän nämä jutut menee! :D Lapsilisät ja jonkun teinipopparin maalaiskonsertti on samalla viivalla... ;)

• Tykkää
Reactions: misStar
"vieras"
[QUOTE="vieras";27483708]En mä väitä, että maahanmuuttajia pitäis kohdella yhtään sen paremmin kuin suomalaisia, mutta ymmärrän kyllä esim pakolaisille annettavat tuet, joista pääsee nauttimaan vain pakolaisina tulleet, ei muut maahanmuuttajat. Mielestäni on ihan fiksua auttaa maahanmuuttajia jopa rahallisesti pääseen kiinni elämästä Suomessa, tämä on vaikea maa ulkopuoliselle.

Tunnetko ketään maahanmuuttajaa? Oletko koskaan kuullut kenenkään pakolaisen tarinaa henkilökohtaisesti?[/QUOTE]

Kyllä, joka arkipäviä näen niitä ja niillä ei todellakaan ole rahasta tai ruuasta pulaa. Ovat sopeutuneet täydellisesti suomeen. Ei ne tarvisi yhtään enempää apuja mitä muutkaan, tämä koko homma on räjähtänyt käsin jonkun helvetin sosiaalit lehmän takia. Ruuatkin ne ostaa erikois liikkeestä jossa on tavallista kalliimpaa ruokaa, tilaavat jostain päin maailmaa niitä riisi säkkejä ja papuja, suomi ruoka ei kelpaa.

huomasithan
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27483673:
Minä olen eri mieltä. Minusta esim. köyhiä pitää jeesata enemmän kuin rikkaita, sairaita hoitaa enemmän kuin terveitä ja nuoria tukea enemmän kuin keski-ikäisiä. Kainuutakin pitää tukea enemmän kuin Espoota.
Ja tämä liittyi alkuperämaahan ja ihonväriin millä tavalla?

??
miksi mamuja pitää kohdella niin paljon paremmin kuin suomalaisa, vaikka ovat vieraina meillä. Eikö heidän pitäs sopeutua ennemmin tänne kuin meidän heihin?
Eiköhän tässäkin päättäjillä ole takana "kaunis ajatus" siitä, että myös maahanmuuttajalapset innostuisivat suomalaisesta idolista ja musiikista, löytäisivät yhden yhteisen asian lisää suomalaisten kanssa ja tuntisivat itsensä osaksi suomalaisia lapsia. (Kuten sanottu, hyvää mainosta ja lisää rahaa Robinille, mitäs muutakaan) Unohtivat vain, että nämä "kaikki-mulle-ilmaiseksi-heti"-suomalaiset ottavat tästä nokkiinsa...ja tietenkin syyttävät tästäkin "vääryydestä" just näitä maahanmuuttajalapsia.

Näinpä näin, on enemmän kuin luontevaa antaa apua ja erityistukea niille jotka sitä eniten tarvitsevat.
Etkö tosiaan itse näe tässä asiassa mitään epäkohtaa?
Sullekko on ihan ok että mamut saavat liput veloituksetta, ei suomalaiset, huonommin toimeen tulevien lapset, jotka varmasti hekin haluaisivat nähdä Robinin?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27483742:
Heidän tilanteensa, taustansa ja mahdollisuutensa ovat usein "vajaita".
Niinpä, tänne tullut karvanaama sanoo olevansa 13 vuotias mutta tarkemmissa tukielmissa käy ilmi että oikea ikä onkin 23. Vain rasismi saa loppumaan tuon kantasuomalaisten oikeuksien polkemisen.

huomasithan
Tähän väliin haluaisin huomauttaa, että varmasti kaikki pakolaiset joita mistä tahansa maasta lähtee, ovat sen maan niitä rikkaita perheitä. Ei niillä oikeasti köyhillä ole mitään mahista matkustaa pois sieltä kehitysmaista, vaan jäävät sinne pakolaisleireille kitumaan...

??
[QUOTE="vieras";27483735]Kyllä, joka arkipäviä näen niitä ja niillä ei todellakaan ole rahasta tai ruuasta pulaa. Ovat sopeutuneet täydellisesti suomeen. Ei ne tarvisi yhtään enempää apuja mitä muutkaan, tämä koko homma on räjähtänyt käsin jonkun helvetin sosiaalit lehmän takia. Ruuatkin ne ostaa erikois liikkeestä jossa on tavallista kalliimpaa ruokaa, tilaavat jostain päin maailmaa niitä riisi säkkejä ja papuja, suomi ruoka ei kelpaa.[/QUOTE]

Katsopa ympärillesi! Suomessa on paljon maahanmuuttajien kauppoja, joista niitä "erikoisruokia" (eli ihan tavallista ruokaa) saa PALJON halvemmalla! Minäkin haen aina 10kg säkin riisiä ja isot purkit öljyä yms., liha on paljon halvempaa halal-kaupoissa jne! En todellakaan tuhlaa mihinkään k-kauppaan kun muualta saa edullisemmin!

• Tykkää
Reactions: misStar ja Anatolia
"vieras"
Eiköhän tässäkin päättäjillä ole takana "kaunis ajatus" siitä, että myös maahanmuuttajalapset innostuisivat suomalaisesta idolista ja musiikista, löytäisivät yhden yhteisen asian lisää suomalaisten kanssa ja tuntisivat itsensä osaksi suomalaisia lapsia. (Kuten sanottu, hyvää mainosta ja lisää rahaa Robinille, mitäs muutakaan) Unohtivat vain, että nämä "kaikki-mulle-ilmaiseksi-heti"-suomalaiset ottavat tästä nokkiinsa...ja tietenkin syyttävät tästäkin "vääryydestä" just näitä maahanmuuttajalapsia.
Kuka on kaikki-mulle-heti-nyt porukkaa? Suomalaisetko?? Veisi samantien lieksan kirkkoon katsomaan kattomaalauksia, siinä sitä olisi enemmän suomalaista kulttuuria kuin Robinissa.

"vieras"
Katsopa ympärillesi! Suomessa on paljon maahanmuuttajien kauppoja, joista niitä "erikoisruokia" (eli ihan tavallista ruokaa) saa PALJON halvemmalla! Minäkin haen aina 10kg säkin riisiä ja isot purkit öljyä yms., liha on paljon halvempaa halal-kaupoissa jne! En todellakaan tuhlaa mihinkään k-kauppaan kun muualta saa edullisemmin!
Laita kaupan osoite mistä saa halvemmalla?? Minä en tiedä yhtäkään halvempaa kauppaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27483708]En mä väitä, että maahanmuuttajia pitäis kohdella yhtään sen paremmin kuin suomalaisia, mutta ymmärrän kyllä esim pakolaisille annettavat tuet, joista pääsee nauttimaan vain pakolaisina tulleet, ei muut maahanmuuttajat. Mielestäni on ihan fiksua auttaa maahanmuuttajia jopa rahallisesti pääseen kiinni elämästä Suomessa, tämä on vaikea maa ulkopuoliselle.

Tunnetko ketään maahanmuuttajaa? Oletko koskaan kuullut kenenkään pakolaisen tarinaa henkilökohtaisesti?[/QUOTE]

"vieras"
[QUOTE="vieras";27483735]Kyllä, joka arkipäviä näen niitä ja niillä ei todellakaan ole rahasta tai ruuasta pulaa. Ovat sopeutuneet täydellisesti suomeen. Ei ne tarvisi yhtään enempää apuja mitä muutkaan, tämä koko homma on räjähtänyt käsin jonkun helvetin sosiaalit lehmän takia. Ruuatkin ne ostaa erikois liikkeestä jossa on tavallista kalliimpaa ruokaa, tilaavat jostain päin maailmaa niitä riisi säkkejä ja papuja, suomi ruoka ei kelpaa.[/QUOTE]

Siis vain näet kadulla vai oikein tunnet? Vai vain oletat? Me ollaan kans käyty näissä "erikoisliikkeissä" ostamassa sitä ulkomailta tilattua riisiä niissä säkeissä, kun se piru vieköön on niin halvempaa! Ja mäkin tunnen monia ulkomaalaisia, myös pakolaistaustaisia ja monet näistä pakolaistaustasista todellakin kärsii köyhyydestä. Työssäni näen lähes päivittäin, että viimesiä senttejä lasketaan, onko varaa ostaa kaikki tarpeellinen.

"vieras"
Kai se on halvempaa kun verojen maksu jää omantunnon varaan...

Tähän väliin haluaisin huomauttaa, että varmasti kaikki pakolaiset joita mistä tahansa maasta lähtee, ovat sen maan niitä rikkaita perheitä. Ei niillä oikeasti köyhillä ole mitään mahista matkustaa pois sieltä kehitysmaista, vaan jäävät sinne pakolaisleireille kitumaan...
Kiitos huomautuksesta....:saint: Sitä vartenhan me annamme kehitysapua. Eikö?

huomasithan

Itseasiassa tunnen varmaan huomattavasti enemmän kuin sinä. Mä nimittäin hengailin pääasiassa maahanmuuttajien kanssa ikävuodet 16-23. Tunnen satoja somaleita, kurdeja, turkkilaisia, albaaneita, mustalaisia, afganistanistanilaisia, muutamia saudeja, egyptiläisiä, parikymmentä kongolaista, sekä kuus tyyppiä ghanasta ja kaksi ugandalaista. Keitäs kaikkia sä tunnet?

??
[QUOTE="vieras";27483783]Laita kaupan osoite mistä saa halvemmalla?? Minä en tiedä yhtäkään halvempaa kauppaa.[/QUOTE]

mm. Helsingissä on paljon näitä kauppoja ja suuri osa halal-liikkeistä. Mainitsemani perustarvikkeet ovat huomattavati halvempia.

Yhteistyössä