Mamut ilmaiseksi Robinin konserttiin...ei ju**l****

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
Kepsis
Kuka on koskaan sanonut, että elämä on oikeudenmukaista aina ja kaikille? Kyllä mä tottakai ymmärrän LAPSEN pettymyksen, mutta en aikuisen riidanhaastamista palstalla.
Voi olla, että olen kevytkenkäinen asian suhteen siksi,ettei se minua itseäni kosketa millään tavalla..ja voisin olla naureskelemattakin, mutta hei, pientä rajaa. Nyt ei ole kysymys ihan järin vakavasta asiasta.
Vakavuus on subjektiivistä, sinulle ehkä tulee se kuva että vastaan oleville tämä jotenkin pysäyttää maailman, no ei tee niin, hieman yksinkertaista luulla sellaista vain siksi että jotkut osaa ottaa kantaa asioihin jotka ei jokaista kosketa.

Ja riidanhaastamiseen voit mennä katsomaan ihan peiliin miksi mahdollisesti saat nihkeetä kommenttia. On se sinullakin vastuu näppämistösi epilepsia kohtauksista.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Keittiönoita
[QUOTE="huoh";27487059]Ihan hyvä on tulla pettymyksiä välillä. Itsekin vähävaraisen perheen äitinä olen joutunut joskus sanomaan lapsille, että ei ole varaa. Elämä on. Ei se ole epäoikeudenmukaisuutta, tuo konsertti on maahanmuuttajataustaisille. Piste. Joskus voi olla jotain vähävaraisille lapsille. Joskus vammaisille, erityistarpeisille lapsille. Elämä on.[/QUOTE]
Oliko?

"vieras"
[QUOTE="huoh";27487059]Ihan hyvä on tulla pettymyksiä välillä. Itsekin vähävaraisen perheen äitinä olen joutunut joskus sanomaan lapsille, että ei ole varaa. Elämä on. Ei se ole epäoikeudenmukaisuutta, tuo konsertti on maahanmuuttajataustaisille. Piste. Joskus voi olla jotain vähävaraisille lapsille. Joskus vammaisille, erityistarpeisille lapsille. Elämä on.[/QUOTE]

Siis mä olen ymmärtänyt, että se konsertti olisi kaikille, mutta vain maahanmuuttajalapset saavat niitä ilmaisia lippuja. Suomalaiset joutuvat maksamaan lipuistaan yli 20e.

• Tykkää
Vakavuus on subjektiivistä, sinulle ehkä tulee se kuva että vastaan oleville tämä jotenkin pysäyttää maailman, no ei tee niin, hieman yksinkertaista luulla sellaista vain siksi että jotkut osaa ottaa kantaa asioihin jotka ei jokaista kosketa.

Ja riidanhaastamiseen voit mennä katsomaan ihan peiliin miksi mahdollisesti saat nihkeetä kommenttia. On se sinullakin vastuu näppämistösi epilepsia kohtauksista.
Oli miten oli, koeta nyt vaan kestää, että kaikki eivät ajattele ja toimi kanssasi samoin.

nooo

ei ole erityisesti maahanmuuttajataustaisille. ihan tavallinen konsertti on.

• Tykkää
"vieras"

Koska järjestetään suomalaisille ilmaiskonsertti ilman mamuja, vai olisiko se rasismia?

"hohhoijaa"
[QUOTE="Sanna";27487050]Homma on nyt kyllä mennyt niin pitkälle, että alkaa olla aika kotouttaa kantasuomalaisia tähän uuteen hyysäyskulttuuriin, joska viherpunikit ovat tänne onnistuneet luomaan.

Tämän samaisen periaatteen mukaisesti siis kantasuomalaisille pitäisi antaa ilmaisia bussi- ja taksimatkoja, jotta he sopeutuisivat eri kulttuuritaustaisiin ja huonosti suomea puhuviin kuljettajiin. Suomalaisille pitäisi antaa myös tulkit lääkärikäynneille, jotta he mamu-lääkärit ymmärtäisivät heidän vaivansa ja potilas ymmärtäisi, miten sitä pitää lääkitä. EIKÖ?[/QUOTE]

No ilman maahanmuuttajia Helsingissä ei olisi joukkoliikennettä. Miksiköhän Suomeen joudutaan tuomaan sairaanhoitajia Thaimaasta ja opettamaan heille kieltä yms.? Koska suomalaiset eivät halua tehdä töitä. koska Suomessa on mahdollista maata kotona vaikka koko elämä ja sossu kustantaa.

Mieluummin menköön mun verorahat maahanmuuttajalasten iloksi, kuin siihen, että hyysätään juoppoja ja narkomaaneja vuodesta toiseen. Joillekin maksetaan hoitoja vaikka kuinka monia kertoja ja silti sama touhu jatkuu.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27487027:
Mikä teitä vaivaa?
Asia asiana ja ihmiset erikseen...

Peace and love nyt vaan keskustelijoiden välille, vaikka asia herättääkin tunteita.
Huomaatkos, huono maahanmuuttopolitiikka hajottaa yhteiskuntaa ja kohta on sen suhteen piikki täynnä...

Eihän siitä ollutkaan kyse, voisitko hetkeksi keskittyä? Kyse oli sinun asenteesta, ei sinun mielipiteestä asiassa. Ne ei ole sama asia.
No mutta AMMUU, kuten Mimmi-lehmä sanoisi...ei sinunkaan asenteessasi ole kehumista...kaikella ystävyydellä.

Sen verran mä voin tätä asennevammaani lieventää, että sanon; olisi kai ollut reilumpaa, että Robsa heittää keikan jonne mahtuu niin ja niin monta maahanmuuttajaa JA muuta vähävaraista, ilmaiseksi.
Sinänsä tämä on hauska juttu, että oletetaan automaattisesti maahanmuuttajien olevan ilmaislippujen tarpeessa. Tottahan sekin on, että monet maahanmuuttajat kuitenkin tienaavat itselleen rahat lasten keikkalippuihin.

Ja ehkä hieman huonoa PR:ää Robinille, vaikka tuskin hänellä on mitään tekemistä asian kanssa.

Viimeksi muokattu:
"huoh"
[QUOTE="vieras";27487077]Siis mä olen ymmärtänyt, että se konsertti olisi kaikille, mutta vain maahanmuuttajalapset saavat niitä ilmaisia lippuja. Suomalaiset joutuvat maksamaan lipuistaan yli 20e.[/QUOTE]

No sosiaalitoimesta todella vähävaraiset vanhemmat voivat varmasti hakea tukea lippuun.

"Sanna"
[QUOTE="hohhoijaa";27487126]No ilman maahanmuuttajia Helsingissä ei olisi joukkoliikennettä. Miksiköhän Suomeen joudutaan tuomaan sairaanhoitajia Thaimaasta ja opettamaan heille kieltä yms.? Koska suomalaiset eivät halua tehdä töitä. koska Suomessa on mahdollista maata kotona vaikka koko elämä ja sossu kustantaa.

Mieluummin menköön mun verorahat maahanmuuttajalasten iloksi, kuin siihen, että hyysätään juoppoja ja narkomaaneja vuodesta toiseen. Joillekin maksetaan hoitoja vaikka kuinka monia kertoja ja silti sama touhu jatkuu.[/QUOTE]

Tämä hyysäyskulttuuri pitää lopettaa kaikilta tasapuolisesti. Niin mamuilta, mustalaisilta, ruomenruotsalaisilta kuin kantaväestöltäkin. Hyysääminen on mennyt nykyään älyttömyyksiin. Ei meillä yksinkertaisesti ole enää varaa rahoittaa sitä.

Täällää tikittää parhaillaa väestön ikääntymisen aiheuttama pommi. Eläkeläisten osuus kasvaa ja työväestön osuus pienenee. Kohta ollaan siinä tilanteessta, ettei vanhuksille enää anneta hoitoa, koska siihen ei yksinkertaisesti rahat riitä.

"vieras"
[QUOTE="hohhoijaa";27487126]No ilman maahanmuuttajia Helsingissä ei olisi joukkoliikennettä. Miksiköhän Suomeen joudutaan tuomaan sairaanhoitajia Thaimaasta ja opettamaan heille kieltä yms.? Koska suomalaiset eivät halua tehdä töitä. koska Suomessa on mahdollista maata kotona vaikka koko elämä ja sossu kustantaa.

Mieluummin menköön mun verorahat maahanmuuttajalasten iloksi, kuin siihen, että hyysätään juoppoja ja narkomaaneja vuodesta toiseen. Joillekin maksetaan hoitoja vaikka kuinka monia kertoja ja silti sama touhu jatkuu.[/QUOTE]

Suhteellisesti ottaen mamut makaavat enemmän kotona ja saavat toimeentulonsa sossusta kuin suomalaiset.

"huoh"
Ja muuten, enpä usko että somalilasten vanhemmat mielellään päästävät lapsiaan konserttiin. Suurin osa somaleista on muslimeja ja tiukkoja sellaisia, jotka eivät salli musiikkia eivätkä päästä ainakaan tyttölapsiaan sinne.

Kepsis

Mitäs pitävät niin alhaisia palkkatasoja, ei varmasti johtoportaassa tarvitse vyötä kiristää palkan suhteen, mitä tulee liikennöintifirmoihin. Suhteellisen stressaavaa työtä kumminkin varsinkin ilta-aikaan tuo bussikuskin homma.

OT:ksi tämä toki menee mutta silti.

Täällä pohjoisemmassa(kehä kolmosen ulkopuolella) asumiskustannukset on vielä sen verran kurissa että ei pahemmin ulkomaalaisia näy kuskeina.

[QUOTE="huoh";27487152]Ja muuten, enpä usko että somalilasten vanhemmat mielellään päästävät lapsiaan konserttiin. Suurin osa somaleista on muslimeja ja tiukkoja sellaisia, jotka eivät salli musiikkia eivätkä päästä ainakaan tyttölapsiaan sinne.[/QUOTE]

voi, toivottavasti ainakaan ei uutisoida et ilmaisliput jäivät noutamatta, siitä se haloo sit vast nousiskin ku ei niille perk.. mikään kelpaa |O

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="huoh";27487152]Ja muuten, enpä usko että somalilasten vanhemmat mielellään päästävät lapsiaan konserttiin. Suurin osa somaleista on muslimeja ja tiukkoja sellaisia, jotka eivät salli musiikkia eivätkä päästä ainakaan tyttölapsiaan sinne.[/QUOTE]

Tämä muakin alkoi mietityttämään....mutta kai niitä maahanmuuttajia on monesta eri kansallisuudesta ja uskontokunnasta Mikkelissäkin?

Viimeksi muokattu:
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;27487145:
mulle tulee tästä ketjusta mieleen muutaman kuukauden takainen taistelu siitä onko oikein et eritysilapset saa etuuksia linnanmäelle..

oikeesti, ei voi olla niin kamalaa et toiset joskus saa jotain mitä toiset ei.
No eikös tässä ole enemmän periaatekeskustelua, eikä sitä että nyt romahti ihmisten elämä tämän tapauksen takia? Päättävän tahon arvostelua ja perusteluna käytetty sitä mihin esimerkiksi sinä nyt tuossa puutuit eli toiset saa toiset ei.

Jos kotouttaminen on pointti, niin silloin ei lähestytä asiaa niin että luodaan lisää jännitteitä, oli se jännite kateus, väärin kohtelu, eriarvoistaminen mikä vaan termi tai määritelmä.

Yhteistyössä