Mamut ilmaiseksi Robinin konserttiin...ei ju**l****

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="hohhoijaa";27487169]No maahanmuuttajan saattaa olla vaikea saada töitä vaikka olisi korkeasti koulutettu. Kaverin mies, jolla on yliopistotutkinto Briteistä ja suomen kieli hallussa on ollut nyt 2 vuotta työttömänä, koska häntä ei huolita töihin etnisen syntyperänsä takia.[/QUOTE]

Juurihan täällä eräät palstamammat julistavat suureen ääneen etnisen syrjinnän olevan ok, eli ihan vaan silkkaa kateuttasi itket britin työttömyyttä.

"vieras"
Gary Mooreen kun esiintyi suht lähellä muutama vuosi sitten, kun en osannut arvata että äijä heittää lusikan nurkkaan ennenkuin tulee takaisin Suomeen esiintymään.

Jahas nyt taas menee sivuraiteille :D
Onko Gary Moore kuollut??? Jos ei ketjusta muuta hyötyä ollut, niin tämä piti kyllä tulla tietooni. Miten olen voinut missata tämän? :O
Eikä ole OT, eihän?

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
"huoh"
[QUOTE="vieras";27487270]Juurihan täällä eräät palstamammat julistavat suureen ääneen etnisen syrjinnän olevan ok, eli ihan vaan silkkaa kateuttasi itket britin työttömyyttä.[/QUOTE]

Hah, joo, ei oo kyl britti tää henkilö, opiskellut vain siellä. Ja oikeesti olen kyllä kateellinen, koska mielelläni olisin työtön mutten voi :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";27487244]Mikkelissäkin perussuomalaiset saivat kuntavaalivoiton, eli voimme odottaa järkevämpiä päätöksiä kunnanisiltä tulevaisuudessa.[/QUOTE]

Eikös Perussuomalaisetkin kannata maahanmuuttajien kotouttamista? ;)

"vieras"
[QUOTE="vieras";27487257]SDP ja kokkareilla kummallakin 16 tyyppiä. PS 4 kaveria kunnanvaltuustossa.[/QUOTE]

Persuilla uudessa valtuustossa seitsemän paikkaa ja ne kolme uutta paikkaa ovat muilta pois.;)

??
[QUOTE="vieras";27487264]Ovat liian iso kuluerä, muutenkin köyhältä karsitaan viimeisetkin edut helvettiin ja mamuja ruokitaan kuin vammaisia. Miksi somput ja muut rullahuulet ei palaa takaisin omaan kotimaahansa?[/QUOTE]

Ihan itsekö he sen "kaiken" saavat vai suomalainen antaa? Vikise sille, joka antaa!

Monet maahanmuuttajat ovat asuvat täällä ajatuksella, että tämä on heidän kotinsa nyt, on perhe, ystävät ja työ. Miksi näin ei saisi olla? Pitääkö Suomesta tehdä joku toinen Pohjois-Korea, "Persuland"?!

Kepsis
[QUOTE="vieras";27487276]Onko Gary Moore kuollut??? Jos ei ketjusta muuta hyötyä ollut, niin tämä piti kyllä tulla tietooni. Miten olen voinut missata tämän? :O
Eikä ole OT, eihän?[/QUOTE]

OT = offtopic :) Aiheen vierestä niinkus.

Ja ikävä kyllä joo, kuoli jokin aika sitten.

"vieras"
Joku järki käteen mikkelin päättäjät. Vai meinaako tehdä lieksan jutut ja vetää yli äyräiden koko maahanmuutto kototuttamisen. Jokohan on Mikkelissä valmistauduttu mellakointiin.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;27487145:
mulle tulee tästä ketjusta mieleen muutaman kuukauden takainen taistelu siitä onko oikein et eritysilapset saa etuuksia linnanmäelle..

oikeesti, ei voi olla niin kamalaa et toiset joskus saa jotain mitä toiset ei.
Ei olekaan. Mutta jos puhutaan kotouttamisesta, niin kotouttamista on maahanmuuttajan kohtelu samalla tavalla kuin kohdellaan valtaväestöäkin. Jos olet erityislapsi ja saat etuuksia Linnanmäelle, niin ei ole väliä, oletko valtaväestöön kuuluva erityislapsi vai maahanmuuttajan erityislapsi. Kun käyt töissä, maksat saman verran veroja kuin muutkin työssäkäyvät etkä saa siihen mitään "mamualennusta". Jos olet oikeutettu toimeentulotukeen, saat sitä saman verran kuin muutkin toimeentulotukeen oikeutetut. Jos olet opiskelija, saat bussilippuusi saman suuruisen alennuksen kuin muutkin opiskelijat eikä ihonvärilläsi, äidinkielelläsi tai elämänkatsomuksellasi ole siihen vaikutusta.

Mä olen maahanmuuttajan anoppi ja tästä kotoutumisesta on meillä puhuttu ja tämä maahanmuuttaja ihan itse haluaa tulla suomalaiseksi, osaksi suomalaista yhteiskuntaa ja tulla kohdelluksi kuten suomalaisia kohdellaan. Ei hän halua mitään erityiskohtelua sen vuoksi, että sattuu olemaan syntyperältään meksikolainen. Kotoutuminen onnistuu parhaiten, kun maahanmuuttajaa kohdellaan kuten muitakin suomalaisia.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27487350:
Haha, "natsimode", sait jo haukut toisaalla. :rolleyes:
Ihan aiheesta :) Mä haluaisin kokonaan pois tunnuksistani nuo modetoiminnot, koska tuo sulje ketju-kohta on ihan älyttömän typerässä paikassa eikä tarvitse edes klikata sitä, kun siihen tulee ruksi. Pyydän anteeksi hosuvaa hiirenkäyttöäni.

ajatuksia
Henkilökohtaisesti en ymmärrä että 'mamut' sitä ja mamut tätä, kun ei huolleta ja hyysätä samalla tavalla 'omia'.

Käsitän että maahanmuuttajia on monesta maasta eivätkä he kaikki ole 'somaleita' kun tämä mamu- nimitys usein kiteytetään tummaihoisiin.
Mutta monessa asiassa kustaan omille kintuille unohtaen oman maan lapset ja kansalaiset.

Joka tänne tulee niin ok, mutta pitää kotouttaa kunnolla ja pitää olla näyttö myös siitä, että sopeutuu ja osallistuu. Heitä on. Mutta on heitäkin, jotka eivät aiokaan kotoutua ja osallistua- ja heidänkaltaisiaan on riittävästi jo oman maan kansalaisissammekin, enempää ei tarvittaisi kyllä yhtään!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27487359:
Ihan aiheesta :) Mä haluaisin kokonaan pois tunnuksistani nuo modetoiminnot, koska tuo sulje ketju-kohta on ihan älyttömän typerässä paikassa eikä tarvitse edes klikata sitä, kun siihen tulee ruksi. Pyydän anteeksi hosuvaa hiirenkäyttöäni.
Mulle kelpais banni-nappula.;)

Yhteistyössä