Mamut ilmaiseksi Robinin konserttiin...ei ju**l****

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
Mun mielestä on vain hienoa, että yritetään sopeuttaa maahanmuuttajia. Kiva ajatus :). Tosin olisi ollut mukavampi jos suomalaiset ja maahanmuuttajat olisivat yhdessä päässeet konserttiin. Sitä olisikin saattanut olla vähän hankalampi toteuttaa. Ottaen huomioon, että maahanmuuttajat ovat selkeä vähemmisto. Pahimmillaan yksikään maahanmuuttaja ei olisi päässyt konserttiin.

Mä en oikein ymmärrä ajatusta, että maahanmuuttajien pitäisi elää ja olla mahdollisimman kurjasti ja että heillä ei saisi olla mitään oikeuksia. Ja sitten vielä puhutaan miten heidän pitäisi sopeutua paikallisten tapoihin. Eiko siinä ole ristiriita? Kun siis ottaa huomioon miten kivasti meille suomalaisille järjestetään erilaisia ilmaiskonsertteja ja tapahtumia.
Tämä menee jo vähän lapsellisuudeksi, anteeksi siitä, mutta eikö maahanmuuttajalla ole oikeutta ostaa lippua konserttiin kuten suomalaisella on?

Turkilmas
Tämä menee jo vähän lapsellisuudeksi, anteeksi siitä, mutta eikö maahanmuuttajalla ole oikeutta ostaa lippua konserttiin kuten suomalaisella on?
Mutta miten sitten menisi tuo kaunis ajatus sopeuttamisesta? Ja miten tosiaan huolehdittaisiin siitä, että myos maahanmuuttajat pääsisivät konserttiin. Kun tosiaan valtaisa enemmisto on/olisi suomalaisia.

Mutta miten sitten menisi tuo kaunis ajatus sopeuttamisesta? Ja miten tosiaan huolehdittaisiin siitä, että myos maahanmuuttajat pääsisivät konserttiin. Kun tosiaan valtaisa enemmisto on/olisi suomalaisia.
Siis onko lähtöajatuksena se, että jos on maahanmuuttajan lapsi, ei muuten pääisi tuohon konserttiin? Onhan niitä suomalaisiakin lapsia siellä Mikkelissä, jotka eivät myöskään pääse mihinkään, entäs he?

Kaunis ajatus sopeuttamisesta on kyllä tosiaan vain kaunis ajatus.

no just
Päättäjät valittelevat että mamut ja suomalaiset eivät oikein ole tekemisissä keskenään. No, vähän hankalaa olla, kun suomalainen käy töissä ja mamu makaa kotona...ja sitten näiden loisten jälkikasvulle annetaan ilmaisliput kantaväestön lasten idolin keikalle. Voi vittu, pisteet kotiin..!

Turkilmas
Siis onko lähtöajatuksena se, että jos on maahanmuuttajan lapsi, ei muuten pääisi tuohon konserttiin? Onhan niitä suomalaisiakin lapsia siellä Mikkelissä, jotka eivät myöskään pääse mihinkään, entäs he?

Kaunis ajatus sopeuttamisesta on kyllä tosiaan vain kaunis ajatus.
JOS on niin, että Mikkelissä ei ole koskaan ikinä järjestetty ainuttakaan ilmaiskonserttia tai tapahtumaa lapsille, niin on tuo kyllä sitten ihan väärin. Mutta jos ajatuksena oli, että MYOS maahanmuuttajille järkättäisiin jotain kivaa, ja siten sopeutettaisiin heitä paremmin, niin ajatus todellakin on kaunis. Siinä tapauksessa en näe asiassa pienintäkään murenta syrjintää.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27483673:
Minä olen eri mieltä. Minusta esim. köyhiä pitää jeesata enemmän kuin rikkaita, sairaita hoitaa enemmän kuin terveitä ja nuoria tukea enemmän kuin keski-ikäisiä. Kainuutakin pitää tukea enemmän kuin Espoota.
Arvaa tykätäänkö Espoossa kun verorahat kannetaan jonnekin itärajan läheiselle syrjäiselle maaseudulle?

Mutta jos ajatuksena oli, että MYOS maahanmuuttajille järkättäisiin jotain kivaa, ja siten sopeutettaisiin heitä paremmin, niin ajatus todellakin on kaunis. Siinä tapauksessa en näe asiassa pienintäkään murenta syrjintää.
Kyseinen tapahtuma on avoin kaikille. Mikä estää maahanmuuttajia ostamasta itse konserttilippua?

"vieras"
No toihan on ihan selvää syrjintää/ rasismia. Mäpä perustan liikkeen blondien suomalaislasten hyväksi ja sitten jaan lippuja vaan suomalaisille, blondeille lapsille. Jonosta vaan raakkaan pois kaikki tummatukkaset ja vinosilmäiset jne. Aijuu, mutku tää oliskin rasismia....

4:n äiti
[QUOTE="kkk";27483312]Ettekö voi olla iloisia että maahanmuuttajalapsillekkin järjestetään välillä jotain? Onhan suomalaisillekkin ollut paljon ilmaisiatapahtumia.[/QUOTE]

Tässä on nyt väärää se että kun suomalaisille lapsille on jotain, niin pääseehän sinnekin ne maahanmuuttajataustaiset lapset. Ja jos ei pääse niin kauhea haloo siitä. Mutta tietenkään ei saa puhua jos suomalaista syrjitään. Vähän itsekunnioitusta kehiin suomalaiset!

"ABC"
EIKÖ TÄÄ NYT MENEE IDIOOTTIEN KALLOON.

KONSERTTIIN EI MENISI YKSIKÄÄN MAMU JOS EI OLISI ILMAISTA, ROBIN KUN ON KÄRJISTETTYNÄ TOLLANEN TOLLO SOVINISTI-FEMINISTIEN(naurettavin ilmiö 2000-luvulla) TUOTE NIIN NÄIN NE MAMULAPSET VOIDAAN AIVOPESTÄ SUOMALAISEEN SUKUPUUTTOON KUOLEVAAN KULTTUURIIN..

Oikeasti, jostain sen kotoutuksen tulee alkaa, mutta miksi nyt otetaan näitä käyttöön? Ei näitä ole ennen tarvittu.. Etenkin kun se aiheuttaa turhaa kitkaa. Esim. katsokaa aloittajan otsikkoa, varmastikaan ei olisi asia kiinnostanut jos ei olisi syrjitty kantasuomalaista, jonka isoisä eli täällä eikä muualla tai olisi eriVÄRINEN HLÖ.

VOI VITUN IDIOOTIT KASAISIN TEIDÄT KAIKKI JA LÄHETTÄISIN KIERTORADALLE.

"mii"
Mua närkästyttää tälläinen eriarvoisuus todella, en ole rasisti, olen itseasiassa mamun nainen, ja lapsemme puoliksi ulkomaalaisia, mutta toi mitä mikkelin kaupunki teki on todella törkeää... olisi iso anteeksipyyntö paikoillaan suomalaisille lapsille!!

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Minusta todellista tasa-arvoa ja kotoutumista ei ikinä tule tapahtumaan niin kauan, kun on oikein syrjiä valtaväestöä tuon kauniin ajatuksen takia.

Jos todella on niin, ettei yksikään maahanmuuttaja(vaiko ehkä sittenkin kuitenkin pakolais- tai turvapaikka)perheen lapsi muuten pääsisi konsertteihin, niin missä vika? Noinko se kotouttaminen toimii?

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"vieras"
[QUOTE="mii";27484570]Mua närkästyttää tälläinen eriarvoisuus todella, en ole rasisti, olen itseasiassa mamun nainen, ja lapsemme puoliksi ulkomaalaisia, mutta toi mitä mikkelin kaupunki teki on todella törkeää... olisi iso anteeksipyyntö paikoillaan suomalaisille lapsille!![/QUOTE]

Mä en sinänsä nää tässä mitään ongelmaa, no olishan tilaisuuden voinu valita paremmin, moni suomalaislapsi varmaan haluais mennä, mutta vanhemmilla ei ehkä ole rahaa. Mutta jos meidän kunnassa ois vastaava tapahtuma, varmaan menisin hakeen lippuja lasten kans ja kysyisin, että no mihin se raja vedetään, kuka on maahanmuuttaja, kuka -taustainen ja kuka suomalainen. Mun lapset on suomalaisia, vaikka ne näyttääkin vähän erilaisilta kuin suurin osa pk-ryhmässä ja nimetkin on ihan ulkomaalaiset. En sitten tiedä onko uutisoinnissa jotain vikaa, otsikossa mielestäni ainakin.

Turkilmas
Miksi sinun mielestäsi pitäisi korostaa tuota maahanmuuttajuutta? E muutenkaan ymmärrä millä tavalla Robinin konsertti olisi tai pitäisi olla mitään sopeuttamista mihinkään.
No jos pointtina on maahanmuuttajien sopeuttaminen, niin mielestäni on aika oleellista silloin painottaa maahanmuuttajuutta.

Mutta: en mä pidä tuota Robinin konserttia minään hyvänä sopeuttamisideana. Päinvastoin. Enkä myoskään ymmärrä miksi tapahtuman pitäisi olla vain maahanmuuttajille. Toki ymmärrän sen tuossa konserttitapauksessa. Robin on suosittu ja saattaisi hyvin käydä niin, että yksikään maahanmuuttaja ei saisi lippua. Pieni vähemmisto kuitenkin kyseessä.

Jokin sellainen sosiaalinen tapahtuma, jossa olisi suomalaiset ja maahanmuuttajat keskenään tekemisissä, olisi mielestäni ihan huippu. Siis niin, että ihan oikeasti tutustuisivat ja olisivat yhdessä. Tyyliin joku rusettiluistelu :).

Ja vielä: siksi puolustin tuota konserttia, että uskon vahvasti närkästyksen johtuvan siitä, että keikalle pääsee vain maahanmuuttajat. Eli siis siksi, että mamuillekin annetaan joskus jotain erityisoikeutta. Heille kun ei tämän ketjun enemmiston mielestä saisi antaa yhtään mitään, ei edes tasa-arvoa.

Yhteistyössä