Onko normaalia, että 11-vuotias poika käy suihkussa äidin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vipa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vipa"

Vieras
Pojallani on tälläinen kaveri. Pojan kaveri kertoi, ettei halua käydä yksin ja käy suihkussa äitinsä kanssa. Siis suihkussa, ei saunassa. Mä olen hyvin hämmentynyt ja jotenkin tuntuu ihan tosi oudolle :O

Meillä 10v poika ja en kyl ottas samaan suihkuun.. ihan vaan sen vuoksi, että haluan käydä itse rauhassa suihkussa. Ahdastahan siellä kaksistaa tulisi. Ja kyllä tuo poika osaa jo ihan itsenäisesti käydä.

Meillä käy 12 vuotiaski vielä mun kans suihkussa ja saunassa. Tai koko perhe käydään yhessä saunassa. Meillä on pesuhuoneella 2 suihkua joten tyhmäähän se ois jos toinen suihku ois käyttämättömänä kerran semmonen on laitettu. Se on perverssiä sillon jos aattelee sen sitä olevan. Musta alastomuus suihkussa on iha normaali asia. Eikä me toisiamme kyylätä siellä.

[QUOTE="vipa";27475404]Pojallani on tälläinen kaveri. Pojan kaveri kertoi, ettei halua käydä yksin ja käy suihkussa äitinsä kanssa. Siis suihkussa, ei saunassa. Mä olen hyvin hämmentynyt ja jotenkin tuntuu ihan tosi oudolle :O[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä oudolta. minulla 3poikaa ja ei ole aikomusta mennä heidän kanssaan samaan sihkuun, yök.
Mä pidän rajana toka luokkaa eli vielä ekaluokkalaisen kanssa mutta meillä ovat ekaluokkalaiset kyllä jo ilmoittaneet etteivät naisten kanssa suihkuun/saunaan mene.

[QUOTE="neljän äiti";27476021]Kuulostaa kyllä oudolta. minulla 3poikaa ja ei ole aikomusta mennä heidän kanssaan samaan sihkuun, yök.
Mä pidän rajana toka luokkaa eli vielä ekaluokkalaisen kanssa mutta meillä ovat ekaluokkalaiset kyllä jo ilmoittaneet etteivät naisten kanssa suihkuun/saunaan mene.[/QUOTE]

Voi tsiisus... Meidän kymppivee tyttö käy kyllä sujuvasti isänsä kanssa saunassa ja sitä kautta suihkussakin yhtäaikaa. Oletan siis nyt ettei siellä suihkun alla nähjötetä yhtäaikaa vaan ollaan suihkuhuoneessa yhtäaikaa ja toinen huuhtelee kun toinen saippuoi yms.

Ei todellakaan meidän 10 ja 12v pojat suostuisi suihkuun/saunaan samaan aikaan äidin kanssa! Jo vuosia käyneet ihan yksin, minä olen aiemmin lähinnä auttanut hiusten pesussa.

Jos pesuhuoneessa on kaksi suihkua, on mielestäni ihan normaalia että siellä käy kaksi perheenjäsentä samaan aikaan suihkussa. Onhan se vähän outoa, jos 11-vuotias ei _uskalla_ käydä yksin suihkussa, mutta eiköhän sekin vielä ohi mene.

Mulla ei oo tuon ikäsiä lapsia vielä, joten en oikeen osaa kuvitella, onko outoa vai ei. Jotenkin muistelisin, ettei tuossa vaiheessa vielä ainakaan "häpeilty" jos sattui et joutui samaan aikaan käymään. Outoa tuossa mun mielestä on lähinnä se, ettei tuon ikänen poika USKALLA käydä yksin.

Mä en ajattele, että tuossa olis mitään epänormaalia siis seksuaalisessa merkityksessä. Koska mä rinnastan suihkussa käymisen saunomiseen ja yhteissaunat on ihan ok niin kauan kuin se on lapsenkin mielestä ok. Mut mä mietin tuota siltä kantilta, että 11-vuotiaan pitäis kyllä suoriutua suihkussakäynnistä ihan yksinään. Käyhän lapset liikuntatuntienkin jälkeen suihkussa eikä sielläkään ole äitiä turvana. Pojalle pitäis nyt jotenkin paukuttaa päähän, ettei suihkussa ole mitään pelottavaa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Siis nyt ei ole kyse saunomisesta, vaan suihkussakäymisestä. Kävi vielä ilmi, että tää poika myös nukkuu parisängyssä yksinhuoltaja-äitinsä kanssa. Meidän poika ei kuuna päivänä haluais tulla suihkuun, eikä saunomaankaan naisten kanssa.

Tosin voihan olla, että perheen suihku on esim. kellarissa, missä on kolkkoa ja pelottavaa. Siis että poika ei pelkää suihkua sinänsä, vaan jotain muuta suihkussa käymiseen liittyvää. Pimeäpelkoisena aikuisena ymmärrän tällaisia pelkoja paaaaljon paremmin. :D

[QUOTE="jeo";27476328]ainoa epänormaali on se joka näkee jotain outoa tuossa. meillä käy kaikki yhdessä saunassa niin 15 tyttö isänsä kanssa kuin 16 v poika äidin.[/QUOTE]

HUOM! Suihkussa!

[QUOTE="vipa";27476338]HUOM! Suihkussa![/QUOTE]

Miksi se suihku on niin eri asia kuin sauna? Ehkä poika tosiaan on todella arka lapsi, ihan vaan luonteeltaan sellainen tai voihan taustalla olla jotain traumaattisia tapahtumia. Tai sitten ei ole. 11-vuotias poika voi kyllä olla vielä tosi lapsellinen. Uskoisin, että hormonit hoitavat asian muutaman vuoden sisällä.

En mä tuossa nukkumisessa mitään ihmeellistä näe. Jos poika kerran pelkää yksin suihkussakin, niin ehkä pelkää myös öisin? Tai sitten asuvat ahtaasti?

Meilläkin pojat (varsinkin isompi) tulee usein viereen nukkumaan. Kun päivät ovat kiireiset ja ehditään nähdä vähän, niin miksei oltaisi lähekkäin sitten illalla ja yöllä? Viereen saa tulla ihan niin kauan kuin haluaa.

Välillä käydään myös noita sarja- ja yhteissuihkuja; Minä autan pienempää ja pesydyn itsekin samalla, ja isompi taas tulee vuorollaan kun suihku vapautuu.
Alasti meillä kyllä hillutaan paljon muutenkin, lopetetaan kaiketi sitten jos se jotakuta alkaa vaivaamaan.

[QUOTE="vipa";27476338]HUOM! Suihkussa![/QUOTE]

Siis, saunaan kun mennään niin mennään kyllä suihkuunkin. Ja iik, samaan aikaan käydään silloinkin suihkussa. Ja kyllä meillä iltasuihkuvuorotkin usein vaihdetaan niin että toinen jo odottaa kuin toinen vielä huuhtelee viimeisiä.

Että miten se suihkussa käynti eroaa saunakäynnistä?

Oonko kauheen ahdasmielinen ja ymmärtämätön paska jos sanon että tuo on mun mielestä outoa?

No, sanon silti.

Kyllä mä sen ymmärrän, että perhe saunoo yhdessä, ja käy siinä samalla myös suihkussa. Ei siinä oo mitään arveluttavaa tai paheksuttavaa mun mielestä. Mutta jos 11-vuotias käy pelkässä suihkussa (ei siis saunan yhteydessä) äitinsä kanssa, ei uskalla peseytyä yksin, ja nukkuu äitinsä kanssa samassa sängyssä, niin on se minusta omituista.

[QUOTE="daa";27476336]Tosin voihan olla, että perheen suihku on esim. kellarissa, missä on kolkkoa ja pelottavaa. Siis että poika ei pelkää suihkua sinänsä, vaan jotain muuta suihkussa käymiseen liittyvää. Pimeäpelkoisena aikuisena ymmärrän tällaisia pelkoja paaaaljon paremmin. :D[/QUOTE]

Tällaista itsekin arvelen. Meillä on 10v poika, joka on nyt vasta alkanut yksin uskaltamaan suihkuun. Pariin vuoteen en ole hänen kanssaan sielä kopissa ollut (tuli ahdasta, koska käytiin kaikki 4 poika, pikkusiskot ja minä), mutta haluaa, että saatan hänet sinne ja odottelen pesuhuoneessa. Poika on aina nukkunut omassa sängyssään, mutta viime viikollakin kun tytöt jostain syystä nukkuivat sängyssäni, hänkin halusi ja saikin toisena yönä. Ei se 11 vuotiaskaan vielä niin iso ole, että olisi ihmeellistä, jos ei itse uskalla ihan kaikkea.

No musta on outoa, jos samanperheenjäsenet ei voi käydä keskenään saunassa ja sitäkautta suihkussa. Ehkä on hiukan outoa jos pelkkään suihkuun pitää juuri samaan aikaan mennä, sauna on eriasia kun se on päällä sen hetken.

Eli outoa on jos ei voida käydä yhtäaikaa, mutta myös outoa jos tuon ikäinen ei voi äydä yksin. Ja yhtä outoa on myös se, että miksi 11-vuotias kertoo tälläistä kaverinsa äidille?

Miksi täällä puhutaan saunasta, kun aloitusviesti selkeästi viittaa suihkuun? On minusta outoa jos 11-vuotias poika ahtautuu samaan suihkukoppiin äidin kanssa. Ei tässä mitään perhesaunalöylyjä ole otettu.

Yhteistyössä