G: Kuukausitulosi?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Älkää nyt hyvät ihmiset jaksako valittaa, jos kuukausitulot on vajaan 2000€. Mulla ei ole säännöllisiä kuukausituloja lainkaan lapsilisää lukuunottamatta. Sattumalta viime kuulta on tulossa palkkaa oikein kahdesta eri työpaikasta. Yhteensä hiukan yli 1000€, ja minulle tämä on hyvä saldo :) Maksuun tulevat vasta joskus kuun puolivälissä.

"Plääh"
Ihan järkyttävän surkea palkka, ja toinen jota ihmettelen kovasti, on sairaanhoitajan palkka. Erittäin raskaita töitä, varsinkin henkisesti, silti noin vähän palkkaa, kun joku tehtaan liukuhihnatyöläinen saa enemmän. Ois kirveellä töitä. :mad:
Juuri näin! Th:n palkka tk:ssa 2460e, verorahoilla tehdään muiden hyväks asioita. Aivan perseestä! Jossain vaihees en kyl enää välitä niist potilais kunnolla jospalkka ei ala nousta.

vierass
Etkö tiedä suomalaisten keskipalkkaa, vai miten olet voinut pitää itseäsi hyvin ansaitsevana?

Itse tienaan amk-tutkinnon vaativasta työstä 3000 euroa kuussa, ja pidän sitä ihan peruspalkkana. Alallani se on hieman keskipalkan alle, mikä ei ole ihme, olen vasta valmistunut ja siirtynyt työelämään.
Juu tiedän, mutta...

Meillä on okt, kesämökki rantatontilla, kaksi autoa, 3 venettä, rahasto/osakesijoituksia jne. Eikä miehenkään palkka ole edes tuota keskipalkkaa...

Tuntuu KÄSITTÄMÄTTÖMÄLTÄ, että ihmiset yli mun palkan valittavat liian pienestä palkasta, kun meidän tilanne reilusti alle keskipalkan on tämä. Mutta eihän tuo "hyvin ansaitseminen" ole loppujen lopulta kiinni tuloista vaan menoista ;)

"Vierailija"
Juu tiedän, mutta...

Meillä on okt, kesämökki rantatontilla, kaksi autoa, 3 venettä, rahasto/osakesijoituksia jne. Eikä miehenkään palkka ole edes tuota keskipalkkaa...

Tuntuu KÄSITTÄMÄTTÖMÄLTÄ, että ihmiset yli mun palkan valittavat liian pienestä palkasta, kun meidän tilanne reilusti alle keskipalkan on tämä. Mutta eihän tuo "hyvin ansaitseminen" ole loppujen lopulta kiinni tuloista vaan menoista ;)
Teillä tuskin on sitä okt Helsingissä. Noilla tuloilla täältä ei ikipäivänä omakotitaloa osteta. Kannattaa muistaa, että eläminen pääkaupunkiseudulla on ihan eri hintaista kuin jossain "maalla". Toisekseen ärsyttää ihmiset, jotka eivät osaa pyytää koulutusta ja osaamistaan vastaavaa palkkaa. Se vetää työpaikoilla muidenkin palkkoja alaspäin kun jotkut tyytyy liian vähään.

Bruttopalkka oli n. 870€, käteenjäävä osuus pikkasen vajaa 700€... Keikkatyötä teen, tuossa 8 keikan palkka... Lisäksi saan soviteltua päivärahaa, vielä en tiijä paljon viime kuulta sain, varmaan parinsadan euron pintaan...

???
[QUOTE="vieras";27459301]Älkää nyt hyvät ihmiset jaksako valittaa, jos kuukausitulot on vajaan 2000€. Mulla ei ole säännöllisiä kuukausituloja lainkaan lapsilisää lukuunottamatta. Sattumalta viime kuulta on tulossa palkkaa oikein kahdesta eri työpaikasta. Yhteensä hiukan yli 1000€, ja minulle tämä on hyvä saldo :) Maksuun tulevat vasta joskus kuun puolivälissä.[/QUOTE]

Öö, miksi ei saisi valittaa? Jos kerran on vakityöpaikka ja siitä tienaa alle 2000 euroa, ei se oikeasti ole nyky-yhteiskunnassa kovin paljon. Minusta työttömän ihmisen kuukausitulotonta (työttömyyskorvaukset?) elämää ei voi mitenkään verrata täysipäiväisesti töitä tekevän ihmisen palkkatuloihin. Ei minun tarvitse olla tyytyväinen alle 2000 euron palkastani, vaikka sinulla ei olisikaan töitä. Kyllä Suomesta töitä tekevä aina JOTAIN työtä löytää. Se on eri asia, onko se mielekästä tai koulutusta vastaavaa.

vierass
[QUOTE="Vierailija";27462963]Teillä tuskin on sitä okt Helsingissä. Noilla tuloilla täältä ei ikipäivänä omakotitaloa osteta. Kannattaa muistaa, että eläminen pääkaupunkiseudulla on ihan eri hintaista kuin jossain "maalla". Toisekseen ärsyttää ihmiset, jotka eivät osaa pyytää koulutusta ja osaamistaan vastaavaa palkkaa. Se vetää työpaikoilla muidenkin palkkoja alaspäin kun jotkut tyytyy liian vähään.[/QUOTE]

No minä saan kyllä reilusti yli tämän alan keskipalkan :D Oma valinta, mutta tykkään työstäni. Ja kyllä esim. meidän mökin tontin arvolla saisi talon Helsingistäkin... Ei se Helsinki nyt niiiiiiiiiiin paljon kalliimpi paikka ole.

Mua ärsyttää se, että jos toiset on elänyt fiksusti jo nuoresta asti niin heti sitä vähätellään. Me ollaan miehen kanssa vähään tyytyväisiä ja se on kai oma asiamme, että haluamme sijoittaa rahamme kotiimme esimerkiksi matkailun tai upouuden auton sijasta...

Lainaa ei ole paljoa, koska me on aloitettu PIENESTÄ. Esimerkiksi ostettiin joskus ennen näitä hulluja hintoja asunto, josta saatiin yli 2 kertaa enemmän myytäessä. Ei me todellakaan olla oltu niin tyhmiä, että oltais otettu tyyliin 400 000 lainaa ilman minkäänlaista omaisuuttaa etukäteen... Eikä sitä lainaa ole muutenkaan otettu 400 000, ei lähellekkään :D

sh
Sairaanhoitaja, päivätyö, palkka 2300. Pieni veroprosentti jättää kuitenkin mukavan netto-osuuden käteen. Palkka voisi aina olla parempikin. Olen kuitenkin tyytyväinen, koska pidän työstäni, eikä tarvitse tehdä vuorotyötä ja aina on pyhät ja viikonloput vapaata.

Yhteistyössä