G: Kuukausitulosi?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Ohoh! Mun bruttopalkka amk-tutkinnon vaativasta kokopäivätyöstä on 2100 euroa kuussa ja mä oon pitänyt itseäni ihan hyvin ansaitsevana :D

Mut en valita, tykkään työstäni ja tuun erinomaisesti rahallisesti toimeenkin, yksinhuoltajuudesta huolimatta.

stranger
[QUOTE="Ope";27456759]No oman palkkani selitin, kun lukemia niin kovasti kummasteltiin. Itse asiassa aina ei ylitunteja ole noin paljoa. Tänä vuonna suostuin ottamaan, kun rehtori pyysi. Ihan tavallinen kahden lapsen ( 4 vee ja 10 vee) alle nelikymppinen työssä käyvä äiti olen ja aina silloin tällöin palstalen ja nyt satuin tähän ketjuun vastaamaan. Jos jotakuta kiukuttaa se, ettei hänen opettajamiehensä bruttopalkka ala nelosella, niin pahoittelen.[/QUOTE]
Ei erityisesti sinun palkkasi kummastuttanut vaan se, että yksi jos toinen opettajaksi esittäytynyt väitti tienaavansa viidestä seitsemään tonnia kuussa. Että monenlaista lisää siihen saa olla ja vielä se vararehtoriuskin, ja silti ihmetyttää nuo lukemat. (Mutta jos jossain Suomen koulussa maksetaan ihan normina tuollaisia palkkoja niin kertotaa toki mullekin missä. Laitan heti paperit vetämään!)

"vieras"
Ei erityisesti sinun palkkasi kummastuttanut vaan se, että yksi jos toinen opettajaksi esittäytynyt väitti tienaavansa viidestä seitsemään tonnia kuussa. Että monenlaista lisää siihen saa olla ja vielä se vararehtoriuskin, ja silti ihmetyttää nuo lukemat. (Mutta jos jossain Suomen koulussa maksetaan ihan normina tuollaisia palkkoja niin kertotaa toki mullekin missä. Laitan heti paperit vetämään!)
Joo ja ku tossa ylempänä joku selittelee lisiään, että niillä brutto nousee yli neljän tonnin, on se sentään melko tavavalla eri asia kuin se että NETTO olisi seitsemän tonnia.

Neljän- viiden tonnin bruttopalkkaan voin uskoa mutta en seitsemän tonnin nettopalkkaan tavallisella opettajalla.

"vieras"
Eihän vararehtori saa mitään palkanlisää, ellei joudu niitä tehtäviä hoitamaan? Käsittääkseni apulaisrehtori saa palkkaa, mutta ei vararehtori. Itse en ainakaan saanut penninpyörylää koko vararehtoriudesta...

Luokan- ja aineenope
[QUOTE="vieras";27454462]Lehtori lukiossa ja lokakuussa 7000e/kk[/QUOTE]

Ei yksinkertaisesti ole mahdollista! Tuossa on kahden lukiolehtorin palkka ja vielä vähän ylikin. ;)

Meinaa mennä pissa housuun, kun nauran niin paljon! :D Opettaminen saattaisi jopa kannattaa, jos palkat olisivat tuota luokkaa. ;)

Mulle bruttona n. 2700 e/kk. Olen luokanopettajana sekä lisäksi teen aineenopettajan tunteja yläkoulun ja lukion puolelle.

-----
1200e. Ihan säälittävän pieni palkka, vaikka päivittäin teen 8,5tuntia töitä, 5 pv viikossa. : /
Sen vuoksi opiskelenkin työn ohessa... toiveissa joskus parempi palkka =)

"vieras"
[QUOTE="vieras";27458671]Mulla sama suunnilleen, paitsi netto n. 2400 €. Tulee varmaan verovähennyksiä sen verran sitten enemmän.[/QUOTE]

Jatkan vielä...

Vuorotyölisien kanssa on brutto tuo n. 3200 €/kk, kuukausipalkka ilman vuorolisiä on n. 2800 €/kk.

AMK-tutkinto.

ope myös
Mistä kaikesta palkkasi koostuu? Lisiä ja muita korvauksia on varmaan jo paljon mukana?
Yläkoulun lehtorina bruttopalkkani on 2800e/kk.
Palkka koostuu peruspalkasta, 3 "ikälisästä" (opena 12 vuotta, ikälisät lukiossa vähän enemmän kuin peruskoulussa), 3 opetettavasta kurssista yli opetusvelvollisuuden, ryhmänohjaajan tehtävistä sekä yhdestä erikoistehtävästä, josta maksetaan 0,5 kurssia. Huomaa myös, että lukiossa on käytössä kerroin, eli jokainen kurssi onkin 1,1 kurssia. Jos siis opetusta olisi 20 kurssia vuodessa, saa palkan 22 kurssin mukaan.

Tähän tulee vielä päälle yo-kokeiden korjaukset, tentit sun muut ylimääräiset jutut kuten sijaistukset ja oto-tunnit. Lokakuu oli poikkeuksellinen kuukausi, sillä palkassa ei maksettu mitään "extraa". Töitä on aika h*lvetisti enemmän kuin yläkoulussa (olen ollut myös siellä töissä joskus aikoinaan).

---
1400e,vanhempainpäiväraha ja lapsilisä. Pakolliset menot hoidettu jäi 700e tilille. Että ei todellakaan juhllita. Kyllä tää köyhän ja perheellisen elämä on ihan perseestä :(
Menoista kiinni..Meille jäi saman verran ja tuntuu, että jää tosi hyvin ja paljon ylimääräistäkin ostellaan... :) Ei tietenkään sama kuin töissä ollessa mutta juhlaa verrattuna vaikka opiskelija elämään.

"vieras nainen"
huikeita summia :) mun brutto palkalaskijan työstä on 2536e, käteen jää 1930e. Merkonomin tutkinnolla olen tähän vallan tyytyväinen. Ei tarvi miettiä työasioita sen jälkeen, kun oven perässään painaa kiinni klo 16. :)

"vieras"
Persus hiessä paiskin töitä 8h viis kertaa viikossa, välillä aika paskastaki hommaa, palkka n.1400e miinus verot. Ei paljoo naurata mut pakko tehä jotain ku ei muutakaan oo.

"mie"
Kyllä opettajan duunista vetää kevyesti sellaista 6000 euron palkkaa ja jos hiukkasen tekee extroja, niin 7-tonnia menee kevyesti kuussa rikki.
Lopettakaa nyt opet noitten kaikkein parhaitten palkkojen ilmoittelu täällä. Ihmisille tulee täysin väärä käsitys siitä, millaista palkkaa opet tavallisimmin saa. Itse olen aineenope yläkoulussa eikä ylitunteja juuri ole tarjolla. Töissä olen ollut 10 vuotta eli ikälisiäkin jo on. Bruttopalkkani on alle 4 tonnia.

nohh
Ohoh! Mun bruttopalkka amk-tutkinnon vaativasta kokopäivätyöstä on 2100 euroa kuussa ja mä oon pitänyt itseäni ihan hyvin ansaitsevana :D

Mut en valita, tykkään työstäni ja tuun erinomaisesti rahallisesti toimeenkin, yksinhuoltajuudesta huolimatta.
Etkö tiedä suomalaisten keskipalkkaa, vai miten olet voinut pitää itseäsi hyvin ansaitsevana?

Itse tienaan amk-tutkinnon vaativasta työstä 3000 euroa kuussa, ja pidän sitä ihan peruspalkkana. Alallani se on hieman keskipalkan alle, mikä ei ole ihme, olen vasta valmistunut ja siirtynyt työelämään.

Yhteistyössä