G: Kuukausitulosi?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"ope"
[QUOTE="ope";27454895]Mä kyllä kovasti ihmettelen, missä nää täällä palkkojaan ilmoittelevat opettajat oiken ovat töissä :O Esim. peruskoulun aineenopettajan peruspalkka on taulukon mukaan 2693,54 (II kalleusluokka), ja vaikka siihen kaikki mahdolliset lisät päälle rätkis, niin ei kyllä viiteen tonniin ihan helposti bruttopalkka kiipeä. Ylituntejakaan kun ei kuitenkaan kenenkään lukujärjestykseen määräänsä enempää mahdu, ja kuka jaksaakaan jatkuvasti jotain 40 opetustunnin viikkoja, vaikka sellaisiin mahdollisuus olisikin? (Ainakaan, jos yhtään viitsii suunnitella tuntejaan ja on arvioitavia tuotoksia: kokeita, kirjoitelmia, tutkielmia, raportteja yms. siihen päälle.)[/QUOTE]
Siiis peruspalkkaan kun pistää päällereilu 400 euroa vararehtoriudesta, 400 euroa vuosilisiä ja 600 - 700 euroa ylitunneista, niin päästään jo yli neljän tonnin. Ja lukkariin mahtuisi varmaan enemmänkin. 18 tuntia - luokanvalvojuudesta tuleva 1 vvh + 5 vvh = 22 tuntia lukkarissa / viikko.iope

en mistään tinkinyt
Alle 1000€. Kelan tukia, kotihoidontuki ja lapsilisät. Itseasiassa olen elänyt jo 8 vuotta alle 1000€/kk tuloilla. Mies saa alle 2000€/kk käteen ja hyvin me pärjätään. Asutaan omakotitalossa ja kaksi autoa.

"essi"
itsellä brutto 3598€/kk kun tästä työelämään taas palaan ensi kuussa. nyt kotihoidontuki, jääkö käteen noin 350e kuussa tällä hetkellä (kuntalisällä).

palkkakehitykseen vaikuttaa ihan hirveästi työpaikan vaihto harvemmin talon sisällä eteneminen. ja ylipäätänsä työelämässä menestyminen on mun mielestä myös ihan hirveästi kiinni onnesta, mihin tehtäviin olet hakenut ja mihin sinut on valittu. toki ihmisellä ja persoonallakin on tekemistä. pyydetäänkö sinua toisiin tehtäviin talon sisällä tms. hyvin moneen asiaan et kuitenkaan voi itse hirveästi vaikuttaa...

stranger
[QUOTE="ope";27455551]Siiis peruspalkkaan kun pistää päällereilu 400 euroa vararehtoriudesta, 400 euroa vuosilisiä ja 600 - 700 euroa ylitunneista, niin päästään jo yli neljän tonnin. Ja lukkariin mahtuisi varmaan enemmänkin. 18 tuntia - luokanvalvojuudesta tuleva 1 vvh + 5 vvh = 22 tuntia lukkarissa / viikko.iope[/QUOTE]
Ai, tänne ovatkin eksyneet pelkästään 10-20 v:n työkokemuksella ja hillittömällä ylituntimäärällä varustetut vararehtorit palkoistaan kertomaan. No se selittää...

"Nuva"
Täysaikainen nuoriso-ohjaaja ja käteen jää n.1700€/kk.
Miehellä jää käteen n.2000€/kk. Hyvin pärjätään ja säästöön laitetaan kuukaudesta riippuen 100-500€ :)
Meillä on yksi lapi ja asuntolainaa, mutta tykätään elellä vaatimattomasti niin ei voi valittaa :)

"vieras"
Mä luulin saavani hyvää palkkaa 1850 euron nettotuloilla, mutta ihan köyhähän mä tän ketjun perusteella olen. Vaikka mun mielestä yli 30 000 vuositulot eivät ole pienet.

"Ope"
Ai, tänne ovatkin eksyneet pelkästään 10-20 v:n työkokemuksella ja hillittömällä ylituntimäärällä varustetut vararehtorit palkoistaan kertomaan. No se selittää...
No oman palkkani selitin, kun lukemia niin kovasti kummasteltiin. Itse asiassa aina ei ylitunteja ole noin paljoa. Tänä vuonna suostuin ottamaan, kun rehtori pyysi. Ihan tavallinen kahden lapsen ( 4 vee ja 10 vee) alle nelikymppinen työssä käyvä äiti olen ja aina silloin tällöin palstalen ja nyt satuin tähän ketjuun vastaamaan. Jos jotakuta kiukuttaa se, ettei hänen opettajamiehensä bruttopalkka ala nelosella, niin pahoittelen.

"yyhoo"
Kilometrikorvauksineen reipas 1700 kilahti tilille, että ei kannata suurituloisempiaen valittaa, että rahat ei riitä... Minä sentään vastaan yksin koko taloudesta ja monen valittajan perheeseen tulee kahden ihmisen tulot. Oisko siis syytä tarkistella niitä menoja jos ei tilit riitä? Ei meilläkään mitään juhlita tai ostella uusia autoja tmv, mutta toimeen tullaan kuitenkin, eli ruokaa on pöydässä ja puhtaat ja ehjät vaatteet päällä.

Lukio-ope
[QUOTE="vieras";27454462]Lehtori lukiossa ja lokakuussa 7000e/kk[/QUOTE]

En usko! Olen lukion lehtori täysillä ikälisillä sekä keskimäärin jaksoissa 8 ylitunnilla. Tällä saa kalleimmassa maksuluokassa noin 4700 euroa kuussa ja voin sanoa, että vapaa-aikaa ei ole! Ai niin, tuohon kuuluu vielä resurssipisteet mm. ylioppilaskirjoitusten tarkastuksesta.

"Luokanope"
Viime kuussa netto oli n.3000 e ja käteen jäi 2069,86e. Toimin toista vuotta luokanopettajana, ei siis ikälisiä. Pätevyyteni on kuitenkin aineenopettaja, joten pohjapalkkan.2700e ja siihen tulee 1lk opettamisen lisä ja toinen vastaavudesta tuleva lisä.

"vieras"
[QUOTE="Luokanope";27457335]Viime kuussa netto oli n.3000 e ja käteen jäi 2069,86e. Toimin toista vuotta luokanopettajana, ei siis ikälisiä. Pätevyyteni on kuitenkin aineenopettaja, joten pohjapalkkan.2700e ja siihen tulee 1lk opettamisen lisä ja toinen vastaavudesta tuleva lisä.[/QUOTE]

Netto kolme tonnia ja käteen jäi 2069e??

siisti sisätyö
Verojen jälkeen tuli 1537,95 euroa. Tuossa on 2 palkallisesta vapaapäivästä lisä sekä pari iltalisää. Normaalsiti jää siis verojen jälkeen vähemmän käteen. Ens kuussa palkka nousee kokemuslisän myötä vajaalla 100 eurolla kuukaudessa.

"Luokanope"
[QUOTE="vieras";27457398]Netto kolme tonnia ja käteen jäi 2069e??[/QUOTE]

Niinpä! Veroja meni reilut 600e sitten sairaskassa, tellit ja ay-maksut ja sen semmoiset. Kyllähän nuo kirpaisee aika isosti. Ja veroprosenttina on 21,5%. Tosin koska valmistuin määräajassa ja makselen opintolainaa pois on veroprosentti nyt liian iso ja tiedossa on sit palautuksia.

"vieras"
[QUOTE="Luokanope";27457551]Niinpä! Veroja meni reilut 600e sitten sairaskassa, tellit ja ay-maksut ja sen semmoiset. Kyllähän nuo kirpaisee aika isosti. Ja veroprosenttina on 21,5%. Tosin koska valmistuin määräajassa ja makselen opintolainaa pois on veroprosentti nyt liian iso ja tiedossa on sit palautuksia.[/QUOTE]

Tiedätkö mitä "netto" tarkoittaa kun puhutaan palkasta?

Yhteistyössä