Ekat raskaus oireet??

Siis ihan jäätävä alavatsan ja rintojen turvotus ja selkäkipuilu alkoi tänään illalla! Okei, nostelin tuossa painavia tavaroita hyllyihin jokunen tunti sitten, mutta ei siitä nyt tällainen olo ole tullut ennenkään! Kp 27/dpo 14 siis. Mittasin lämmön ja tuo mittari sanoisi melkein asteen verran normaalia korkeampaa lämpöä :O

Alavatsa on kuin joku pallo. Ja tissit on semmoset - ei kipeät vaan hellät. Onkohan tää nyt sitä mitä luulen vai ei :D Kun aika olemattomat kuukautiskivut on viime aikoina ollut ja jos nää on kuukautiskipuja, niin melko erikoista.
Menkathan ne alkoi kp 29. Todella erikoiset pms-oireet oli vaan vissiin. Mutta menkat olivat normaaliin verraten todella olemattomat: melko normaalia vuotoa 2 päivää ja nyt 3. ja 4. päivänä tullut vain ihan vähän. Normaalisti kestävät kuitenkin sen 5 päivää...

Huonovointisuutta ja itkuherkkyisyyttä on ollut huomattavissa myös, mikä ei ole kyllä yhtään tyypillistä tähän aikaan kierrosta :mad: Joten taidan varmuuden vuoksi testata itseni vielä tällä viikolla.
 
Täällä edelleen tuntemuksia alavatsalla. Tänään tuossa illasta kipuili alaselkäkin, mitä ei kyllä ole koskaan tehnyt. SITTEN, vessassa käydessä jäi kahteen otteeseen pyyhkiessä paperiin punertavaa. Päivemmällä vaaleanpunaista ja nyt illalla se oli jo rusehtavaa. Hmmm. Mitä ootte mieltä?? Voiko nää olla merkkejä jo? Kp on nyt siis 24/28-30..... Aattakee :-D
 
Alkuperäinen kirjoittaja PilkeSilmäkulmassa;27430792:
Täällä edelleen tuntemuksia alavatsalla. Tänään tuossa illasta kipuili alaselkäkin, mitä ei kyllä ole koskaan tehnyt. SITTEN, vessassa käydessä jäi kahteen otteeseen pyyhkiessä paperiin punertavaa. Päivemmällä vaaleanpunaista ja nyt illalla se oli jo rusehtavaa. Hmmm. Mitä ootte mieltä?? Voiko nää olla merkkejä jo? Kp on nyt siis 24/28-30..... Aattakee :-D
Voiskohan olla jotain kiinnittymisvuotoo? Taikka sitten menkat tekee ennenaikaista tuloaan :/ Toivottavasti kyse ei olis jälkimmäisestä. Täällä peukut pystyssä pesänrakennuspuuhille ;)
 
inq
Itse istun nyt tässä äärimmäisen onnellisena, hämmentyneenä ja suorastaan sekaisin elämäni ensimmäinen positiivinen raskaustesti kourassa :) Ekat oireet olivat:

-Lämmöt koholla ja nippailua (dpo1-->)
-Aivastelu, väsymys, nännikipu (dpo2-->) nännikipu tosin laantui tästä parin pvn jälkeen.
-Palelu, nipistely, outo tunne mahassa (dpo5-->)
-Rusehtavaa limaa pyyhittäessä ja koko päivän suht kovat kivut (dpo9)( kiinnittymisvuoto kenties :) )
-Vatsakivut vähentyneet, kuitenkin nippailee silloin tällöin (dpo10-->)

Ja tänään dpo11 apteekin omaan testiin kaksi viivaa :) Ja oikein hyvin näkyy tuo toinenkin viivanen <3

Olen maailman onnellisin <3 vauvaa yritetty helmikuusta lähtien :)
 
Näitä "oireita" nyt tuntuu puskevan.... Kasvoihin työntää finniä sen minkä ehtii. Tänään ihan yhtäkkiä rupesi veri maistumaan suussa (eikös raudan/verenmaku suussa ole jonkinlainen r.oire?) alavatsan nipistely on helpottanut. Nyt siis kp 25/28-29. Milloinkahan uskaltaisi testata :-D
 
Moikka!

Onko kellään ollut tälläistä:

- dpo 5: Voimakas metallin maku suussa joka kesti jonkun hetken aikaa (joku ehkä puol tuntia?). (oisko kuitenkin voinut olla vain ien tulehdusta? Hampaat olin kuitenkin harjannu joku 3,5h ennen kun se metallin maku tuli)
- dpo 6: alavatsakipuilua joka heijastaa vasempaan nivuseen. Siitä asti ollut myös jännää puristuksen tunnetta alamahassa. Satunnaista hyvin lievää huonoa oloa tästä asti. Juusto-osastolla juustot hais oudon voimakkaasti.
- dpo 7: vatsa ruvennut toimimaan melko tiheään ja ilmaa paljon.
- dpo 8: repäisy kipua/pistelyä kohdun suulla???
- Nyt dpo 9 ja kaikkia muita juttuja edelleen paitsi sitä metallin makua ja repäisyjuttuja/tuikkimisia.

Nännit mulla on oudosti ollu kipeet koko kierran ajan. -.- vois ehkä olla siis joku hormoonihärökin. väsyttää... kello vasta puol seittemän...

Meillä ei siis lasta varsinaisesti yritetä. Ei olisi katastrofi kuitenkaan jos kolmas tulisi. Alkoi vain ihmetyttämään nuo oireet. Mahdollisuus kuitenkin on, kun yhden kerran ilman ehkäisyä hommailtiin, että oisi narahtanut. Kolmas siis haaveissa kyllä, mutta yrittäminen olisi tarkoitus aloittaa aikasintaan joskus uuden vuoden jälkeen. Nyt kp 23/25-32.

Tsemppiä kaikille jotka yrittää ja onnea plussanneille! :)
 
Viimeksi muokattu:
inq
PilkeSilmäkulmassa jokos olet testiä tehnyt? :)

Tiedätkö oviksen tarkan ajankohdan? Itse kun testasin, niin olen varma että dpo10 olisi jo viiva tullut näkyviin :) Tsemppiä! Itsellä vaihtui tänään rv 4+0, ja viiva sen kun vahvistuu :heart:
 
Täällä testailtu taas, eli siis kp 34/32 menossa, levinnyt nega tuli taas testiin muttei menkkoja näy vieläkään :( Onko muilla käynyt samoin?
Tänään mennään jo 37/32. En ole enää testaillut neljän negan jälkeen! :( Nyt on alkanut kamalat aaltoilevat menkkamaiset alavatsakivut, etenkin öisin. Pienoista närästyksen tunnetta vähän väliä. Rinnat ovat edelleen hieman arat, muttei niin kipeät kuin aikaisemmin. Välillä tuntuu ihmeellistä poreilua alavatsassa :D
En nyt tiedä sitten onko oire vai mikä, mutta huulipielet alkanut kuivua ja rohtua!? :D ennen ei oo koskaan näin käynyt! Ei auta vaikka kuinka rasvailee.
 
Viimeksi muokattu:
PilkeSilmäkulmassa jokos olet testiä tehnyt? :)

Tiedätkö oviksen tarkan ajankohdan? Itse kun testasin, niin olen varma että dpo10 olisi jo viiva tullut näkyviin :) Tsemppiä! Itsellä vaihtui tänään rv 4+0, ja viiva sen kun vahvistuu :heart:
En ole vielä testannut. Lupasin itselleni, että perjantaina aikasintaan saan testata :-D Menkkojen pitäis alkaa siis tässä muutaman päivän sisällä, viimeistään tiistaina. Kai se testi jo jotain näyttäis jos siellä joku kyydissä olisi. Huomenna tämä mamma siis suuntaa apteekkiin. :)

Joko siellä todellisuus on iskenyt tajuntaan, että siellä pikkuinen kyydissä on? :)

Ovulaation bongasin kyllä tuntemusten perusteella, tikuttanut en kylläkään. se oli kp 14-16.
 
inq
Hui miten jännää! Ainakin saat sitten varmemman tuloksen, kun et hätäile testin kanssa :)

Ei tätä oikein vielä käsitä, vaikka raskaustestin viivanen tummuu hienosti päivä päivältä, huomenna ajattelin tehdä digin :) On kyllä epätodellinen olo vieläkin :heart:

Toivottavasti sinäkin sen plussan sieltä saat, kun viimein päätät testata :)
 
Hui miten jännää! Ainakin saat sitten varmemman tuloksen, kun et hätäile testin kanssa :)
Toivottavasti sinäkin sen plussan sieltä saat, kun viimein päätät testata :)
No niinpä!! Ukkelikin toivoo tosissaan ettei menkat ala. Ihan outoa. Itse olen kroonisesti kuumeillut jo 6vuotta ja nyt vasta sain miehenkin innostumaan. Ollaan siis seurusteltu 8vuotta. Mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan ja eihän tässä vielä vanhoja olla, alle kolmekymppisiä ;)
 
moi, ajattelin kirjoittaa tänne oireistani, voivatko oireeni olla raskaus oireita?
Olemme harrastaneet poikaystäväni kanssa keskeytettyä yhdyntää, mutta voinko silti olla raskaana? eli, Olin ummella noin viikon, Alaselkää särkee, aamusin ja iltasin pahoinvointia, närästystä varsinkin öisin, kurkkua kuivaa öisin ja vesassa täytyy ravata enemmän kuin yleensä.. menkat kuitenkin alkanut, mutta 3 päivää myöhässä ja vuoto on niukenpaa kuin yleensä ja menkkakivut kivuliaammat kuin yleensä. apua!? :)
 
Negan testasin clearbluella eilen illalla. Joten jonkun sortin hormoonihäiriö on päällä. :/ Mulla kierto heittää hiukan 25-32 välillä.

inq, Oviksesta en kyllä ihan satavarma tosin ole, että oliko silloin kun oletin, että ois voinut olla. Alavatsakipuja oli kp 11, mutta saa nähdä miten on, kun viimeksi menkat alko joskus 20 päivää niitten "oviskipujen" jälkeen. Mutta viikon sisään pitäis menkat alkaa koska tänään kp25/25-32.

Pilkesilmäkulmassa, Jännät paikat sulle. :) Tsemppiä! :)

apinaaaa, voi hyvin olla. :) Mulla esikoiselta tuli silloin menkkojen aikoihin hiukan myöhässä ruskeeta tuhrua ja raskaana olin.
 
miss_piggy
Täällä menossa kp 26/26-30. Käytössä terolutit ollut nyt heinäkuusta asti. Nyt menossa yk 6, ja yritys aloitettu 02/12. Negoja olen testaillut...minkäänlaisia varsinaisia tuntemuksia ei ole ollut, mutta alamahassa nippailee välillä.. En usko kyllä että olis tärppi käynyt, mulla on pco ja ilmeisesti raskaaksituleminen on tosi hankalaa. Ovista en ole tässä kierrossa tikuttanut, koska pco näyttää ovisplussaa läpi kierron. Edelliset menkat oli tosi oudot, kesti 3 päivää, sitte loppui ja alkoi kp 7 taas uudestaan!
Mulla on noita Davidin raskaustestejä, en tiedä mikä niiden herkkyys on mutta aika paljon oon negatiivista niistä lukenut. Enää 2 testiä jäljellä ja sitte ne loppuu, täytynee säästellä.
 
Testi tehty. Negatiivinen se kai oli. Tarkistus ruudussa kyllä nakottaa puolikas haamuviiva. Tein siis Clearbluen testin. Ja virallisesti menkkojen pitäis alkaa vasta maanantaina tai tiistaina. Oisko voinu olla silti kuitenkin liian aikaista, vai toivonko vaan liikaa? Näin yövuoron jälkeen untakin, että mieheni piteli sylissään pientä nyyttiä, joka oli puettu tontuksi :D

Edit: Menkat alkoivat juurikin. Eikun uutta kierrosta kehiin....
 
Viimeksi muokattu:
inq
PilkeSilmäkulmassa voi ei, höh :( :hug:

Paljon onnea kuitenkin ensi kiertoon, kovasti toivon plussaa sinulle :)

miss_piggy olen myös paljon lukenut huonoa noista davideista, etteivät ole kovin herkkiä. Teeppä apteekin oma, se ainakin itsellä osoittautui hyväksi, ja näytti suht varhain jo plussan :)
 
miss_piggy
ing: Tilasin uusia testejä ja siinä pitäis olla mukana joitain muitakin kuin Davideja, jos niillä testailis ellei sitte oo vielä menkat alkanu :)
Nyt on kp 27, ei oo rinnat kipeät tai maha silleen menkkoja edeltävästi, viimeisen kaapissa olleen davidin tein tänään aamulla ja negaahan tuo näytti edelleen.
 
Näin 8 kuukautta yrityksen jälkeen päätin jo itsekin rekisteröityä tänne ja tulla jutustelemaan muiden samalla asialla olevien kanssa. :) Aina vaan lueskellut ja mietiskellyt omia oireita. "monet" negatestit takana ja jotenkin aristaa enää tehdä testejä - joka kerta ne päättyvät pettymykseen. Itselläni on nyt toista kuuta todella huonovointisuutta/etovaa oloa (autossa tulee tosi helposti huono olo, mitä ei aijemmin ole ollut), hajuherkkyyttä, vaihtelevalla menestyksellä joko ilmavaivoja tai sitten ei tule mitään ulos - jos yrittää niin tuntuu, että joku paikka ratkeaa kivusta. Väsymys, pääkipu ja ärtyisyys on myös tullut kuvioihin nyt tässä kuukauden sisään ja mikä eniten tässä on, rintsikat on uusi paras ystävä, auts sitä kipua, mikä tulee kun ottaa rintsikat pois. Nännit on niin kipeät, että tuskaa tekee. Suihkuunkin kun menee, yrittää suojella tissejä vesisuihkulta, on niin arat :/ Jotenkin sitä aina yhdistää kivut raskausoireisiin, mutta taitaa mieli vain tehdä tepposia. Miehen kanssa molemmat odotetaan niin kovin, että se plussalainen sieltä ilmestyisi. Ästh, koska olisi myös meidän vuoro. Tuntuuko minusta vain, vai eikö nuo oireet ole melko tavallisia raskausoireita?
 
Yritystä ois takana nyt 1vuosi ja 4kk.

Itselläni myöhästyi menkat 6 päivää. Malttamaton testi ja tuli nega. Sitten alkoi menkat. Kestivät vajaa 3 päivää (normi 4-5) ja ehkä hieman niukemmat ku yleensä(siis 23-25.10.12 viimeksi). Ei mulla olekaan kovin runsaat menkat olleet enää aikuisiällä (nyt ikää 31-vuotta). Noh, ajattelin jo, että hyytymistä ja tummasta verestä huolimatta ne oli valemenkat ja tein testin. Nega. Mulla oli etovaa oloa (on edelleen), väsymystä, päänsärkyä ja vihlaisuja ja kramppeja alavatsassa. Tissit on iha ku ennenkin, pehmeät eikä mitään muutoksia. Joskus, eikä siis tosiaankaan joka kierrossa ne ovat pinkeet ja kipeät, joten siitä en tekisi oiretta itseni kahdalla, vaikka mikä olisi. Nyt olen tuntevinani mukamas kohtuni vähän "möykkynä" mutta toitotan itselleni, että kuvittelen. Ja voit taivas kun palelee.. Eli mieli ja toiveko se tekee ihmiselle tällaisia olotiloja ja tuntemuksia.. hösp.... :mad:
Menkat mulla on tasaiset, tulevat 22-23 (kierto n. 28pvä) päivän välein ja usein niiden tulemiseen liittyy kramppeja ja kipuja erityisesti vasemmalla puolella, joka helpottaa oviksen jälkeen ja menkkoihin ei liity juurikaan kipua, kuin pientä vihlomista emättimessä.

Mä niin toivoin sitä lasta kun menkat myöhästy.. ja itkettää joka toinen päivä ja harmittaa, että oon saanu negat testeistä enkä voi olla ajattelematta asiaa. Olen ollut valmis äidiksi joo niin kauan, ja mistään en haaveile niin paljon kuin plussasta..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: N-A-S-?
miss_piggy
Minäkin oon 31v. Ite aattelin joskus 2-kymppisenä että tässä iässä mulla olis jo lapsia ja kaikki ois elämässä hyvin. Aina ei vaan mee niinku suunnittelee.
Miehellä on eksänsä kanssa ns. "vahinkolapsi", joka on aina välillä sitte meilläkin. Ikää tällä kohta 4 vuotta.

Ite opiskelen tällä hetkellä uuteen ammattiin, mutta pitäis valmistua toukokuussa, joten jos nyt tärppäis, niin ei periaatteessa olis hätiä mitiä. Tosin kun kyseessä on turvallisuusala, niin täytyis sitten varmaan vähän rukata noita opintoja jotenki silleen, ettei tarvis osallistua mihinkään fyysisiin/vaarallisiin juttuihin.

Mutta toistaiseksi plussa siis vaan haaveissa. En ois koskaan uskonu että raskaaksituleminen voi olla näin hankalaa! Sitte ku miettii, niin tuo pco on varmaan ollu mulla ainaki piilevänä nuoresta asti, menkat alkoi 14-vuotiaana ja oli alusta alkaen epäsäännölliset, lisäks mulla on hirsutismia ollu teinistä asti (liiallista tummaa karvankasvua). Pari vuotta sitten ultrassa ei pco:ta havaittu, mutta nyt se löytyi. Pillereitä söin viimeset 10 vuotta kunnes lopetin viime helmikuussa, eli oisko niilläkin osansa tähän paskamaiseen tilanteeseen.

Nyt on parina päivänä ollu jotenki etova olo ja mahassa juilinu välillä, testit kumminki näyttää negaa... oiskohan sitte menkat kohta alkamassa. Rinnat ei oo kyllä ollu nyt yhtään kipeät, joissakin kierroissa ennen menkkoja mun tissit on tosi kosketusarat ja joskus taas menkoista ei oo mitään oireita, ne vaan tulee yhtäkkiä.

Epäilen kyllä että en ede ovuloi ainakaan jokaisessa kierrossa kun on noita kaikenmaailman vaivoja. Jos en tammikuuhun mennessä oo raskaaksi tullut, niin sitten taas lääkärille ja jos vaikka clomit sais että edes ovis tulis :x Mutta on tää vaan TURHAUTTAVAA!!
 

Yhteistyössä