"vieras"
Meillä se tilanne, että ainut asia mikä pitää yhdessä on asuntolaina. Yhteisestä kodista ja unelmasta on tullut vankila, joka pakottaa pysymään toimimattomassa parisuhteessa.
Mutta minkäs teet. :/ Eron myötä lapset joutuisi vaihtamaan koulua ja kaveripiirit menisi uusiksi. Siihen ei olla valmiita, vaikka jokainen päivä onkin yhtä kärvistelyä.todella huonosyy parisuhtelle olis tuomoinen, huonompaa en ole tainnu edes kuulla.
ottaisin eron. helppo ratkaisu. tuskin ne pennut riemusta hihkuu jos kotiolot on perseestä. lapset on kummallisia ne kun vaistoaa kulissien takaisenkin elämän laaadunMutta minkäs teet. :/ Eron myötä lapset joutuisi vaihtamaan koulua ja kaveripiirit menisi uusiksi. Siihen ei olla valmiita, vaikka jokainen päivä onkin yhtä kärvistelyä.
Sillä nyt ei ole mitään merkitystä, että laina menee puoliksi. Halutaan, että lapset saa asua tässä, mutta kummallakaan ei ole varaa tähän yksin jäädä.No joo tosi huono syy kylläkin.. Talon laina kun yleensä menee tietääkseni puoliks.. jos omistatte molemmat puolikkaat asunnosta.. Ja aina sen kämpän voi myydä pois vaikka olisikin itsellä lainat pohjalla.. Ja ennemmi siitä asunnosta eroon pyrkisin kuin että jotuisi asiasta alkaa riitelee et kumpi jää kämppään asumaan jne..
Aikamoista päättelyä melko erikoisin perustein.Alkuperäinen kirjoittaja Kai sen voi ymmärtää;27347455:Minä olen tullut siihen tulokseen, että tuo on aika yleistäkin ns. paremmilla alueilla ainakin. Oma lapseni nimittäin on luokallaan ja tuttavapiirissä ainoa "erolapsi" enkä jaksa uskoa että kaikkien muiden elämä olisi niin auvoista ja rakkaus kukoistaisi. Joten: luulen että elintason romahtaminen eron myötä pitää monet parit yhdessä. Itse olen siis juuri eronnut.
Aloin miettiä tätä asiaa, kun minulle on monet tokaisseet että "kyllähän lapset nykyään on tottuneet tuollaiseen kun se on niin yleistä" että ei muuten ole, ainakaan oman kokemukseni mukaan.
No mun mielestä ero ei aina ole se ratkaisu, yrittäisin mielummin tehdä toimimattomasta parisuhteesta toimivan, parisuhde terapiaa yms. Sitten kun on kaikkensa yrittänyt, niin voi heittää ne hanskat tiskiin, oletus tälle on se ettei mies/vaimo ole väkivaltainen, alkoholisti yms, vaan suhde vaan on taantumavaiheessa.Sillä nyt ei ole mitään merkitystä, että laina menee puoliksi. Halutaan, että lapset saa asua tässä, mutta kummallakaan ei ole varaa tähän yksin jäädä.
Ei, vaan puhdasta tilastomatikkaa. Ja realismia. Jos puolet avioliitoista päättyy eroon, niin miksi on olemassa asuinalueita, joissa prosenttiosuus on 5 tai alle. Hmm. mietitäänpä voisiko elintason säilyttäminen jotenkin korreloida tämän asian kanssa ennemmin kuin että parisuhteet vaan olisivat niin paljon onnellisempia tietyillä asuinalueilla.Aikamoista päättelyä melko erikoisin perustein.
Koska sä et ollut onnellinen avioliitossasi, ei siis kovin moni muukaan voi olla? Kulissia kaikki tyynni, onneksi sinä tajusit lähteä...
Elementary, dear Watson
Raha tekee onnelliseksi. Joillain alueilla on enemmän niitä varakkaampia ihmisiä. Heillä ei ole tarvetta erota, kun ovat onnellisia.Alkuperäinen kirjoittaja Kai sen voi ymmärtää;27348138:Ei, vaan puhdasta tilastomatikkaa. Ja realismia. Jos puolet avioliitoista päättyy eroon, niin miksi on olemassa asuinalueita, joissa prosenttiosuus on 5 tai alle. Hmm. mietitäänpä voisiko elintason säilyttäminen jotenkin korreloida tämän asian kanssa ennemmin kuin että parisuhteet vaan olisivat niin paljon onnellisempia tietyillä asuinalueilla.
Omalla avioliitollani ja sen onnellisuudella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
Raha tekee onnelliseksi. Joillain alueilla on enemmän niitä varakkaampia ihmisiä. Heillä ei ole tarvetta erota, kun ovat onnellisia.
Hmm. Mietitäänpä voisiko korkea koulutus, vanhempana perheen perustaminen ja avioliittoon astuminen sekä rahasta johtuvien riitojen vähyys olla syynä siihen, että tietyillä asuinalueilla liitot säilyvät pidempään?Alkuperäinen kirjoittaja Kai sen voi ymmärtää;27348138:Ei, vaan puhdasta tilastomatikkaa. Ja realismia. Jos puolet avioliitoista päättyy eroon, niin miksi on olemassa asuinalueita, joissa prosenttiosuus on 5 tai alle. Hmm. mietitäänpä voisiko elintason säilyttäminen jotenkin korreloida tämän asian kanssa ennemmin kuin että parisuhteet vaan olisivat niin paljon onnellisempia tietyillä asuinalueilla.
Omalla avioliitollani ja sen onnellisuudella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
Kyllähän tämä varmasti hyvin pitkälti pitää paikkansa.Alkuperäinen kirjoittaja Kai sen voi ymmärtää;27347455:Minä olen tullut siihen tulokseen, että tuo on aika yleistäkin ns. paremmilla alueilla ainakin. Oma lapseni nimittäin on luokallaan ja tuttavapiirissä ainoa "erolapsi" enkä jaksa uskoa että kaikkien muiden elämä olisi niin auvoista ja rakkaus kukoistaisi. Joten: luulen että elintason romahtaminen eron myötä pitää monet parit yhdessä. Itse olen siis juuri eronnut.
Aloin miettiä tätä asiaa, kun minulle on monet tokaisseet että "kyllähän lapset nykyään on tottuneet tuollaiseen kun se on niin yleistä" että ei muuten ole, ainakaan oman kokemukseni mukaan.