Mä en voi käsittää, että kaupassa vanhemmat antavat syödä ties mitä..

  • Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti
"Eee"
Jaa, ei meillä tuollaisia lapsia ole ollut vaikka kaupassa käyttäytyvätkin.
Väitinkö jossain, että puhun sinun lapsistasi?

Kuulostaa siltä, että jostain syystä koet minun syyttävän henkilökohtaisesti sinua, vaikka puhuin täysin yleisellä tasolla. Jos näin on, niin kannattaisi miettiä, että voisitko kenties vähän höllätä otetta ja yrittää itsekin vähän iloita enemmän elämästä, sen sijaan, että vain huolehdit siitä, että lapset istuvat kärryssä hiljaa ja kiltisti koko kauppareissun. Tottakai lapsille pitää käytöstavat opettaa, mutta ei heistä pidä iloa ja elämisen riemua kitkeä kokonaa pois, kuten moni tekee.
 
"vieras"
[QUOTE="Eee";27307571]Tottakai tietää, että ei ole kotona. Mutta ei todellakaan tuon ikäinen ymmärrä kaupan konseptia, siis sitä, että ne tuotteet ovat kaupan, kunnes niistä maksetaan.

Mitä tulee tuohon etukäteen varustautumiseen, niin varmasti jokainen yleensä näin tekeekin, mutta normaaleille ihmisille (joilla on muutakin elämää kuin suunnitella lapsen aterioita päivät pitkät), tulee eteen tilanteita, että ei satu olemaan mitään mukana ja kaupassa pitäisi käydä.[/QUOTE]


Meillä 1-vuotias kyllä tajuaa mitä tarkoittaa ei. Kerroppa mulle että miten lapsi oppii yhtään mitään jos sille ei sitä opeta? vai onko joku sallittua ja yhtäkkiä tietyssä iässä se ei sitten enää ole? Tosi johdonmukaista.
 
"myy"
[QUOTE="Eee";27307600]Väitinkö jossain, että puhun sinun lapsistasi?

Kuulostaa siltä, että jostain syystä koet minun syyttävän henkilökohtaisesti sinua, vaikka puhuin täysin yleisellä tasolla. Jos näin on, niin kannattaisi miettiä, että voisitko kenties vähän höllätä otetta ja yrittää itsekin vähän iloita enemmän elämästä, sen sijaan, että vain huolehdit siitä, että lapset istuvat kärryssä hiljaa ja kiltisti koko kauppareissun. Tottakai lapsille pitää käytöstavat opettaa, mutta ei heistä pidä iloa ja elämisen riemua kitkeä kokonaa pois, kuten moni tekee.[/QUOTE]

elämisen riemu voi syntyä myös siitä, että huomaa että itselä on itsekuria ja on mukavaa ottaa toiset huomioon ja näin kaikki muutkin voivat pitää kivaa, eikä vain MINÄ.
 
"Eee"
[QUOTE="myy";27307587]ok. Lto:t ja opettajat ovat kanssasi kuitenkin aivan päinvastaista mieltä. Heiltä kun kysytään, niin yli 90% vastaa, että häiriköinti ja kurinpitoongelmat ja meteli on kasvanut 10 vuodessa valtavasti.[/QUOTE]

En puhu mistään häiriköijistä, vaan lasten normaalista ilosta ja riemusta ja sen mukaisesta käytöksestä. Nämä häiriköijät ovat usein juuri kodeista, joissa heille vain huudetaan ja paasataan. Harvemmin iloisessa ja onnellisessa kodissa kasvaa näitä luokkahuoneiden häiriköitä ja toisten kiusaajia. Kiusaaminen johtuu yleensä aina jostain omasta pahastaolosta, ei siitä, että lapsen annetaan iloita elämästä.
 
Ken guru
[QUOTE="Eee";27307600]Väitinkö jossain, että puhun sinun lapsistasi?

Kuulostaa siltä, että jostain syystä koet minun syyttävän henkilökohtaisesti sinua, vaikka puhuin täysin yleisellä tasolla. Jos näin on, niin kannattaisi miettiä, että voisitko kenties vähän höllätä otetta ja yrittää itsekin vähän iloita enemmän elämästä, sen sijaan, että vain huolehdit siitä, että lapset istuvat kärryssä hiljaa ja kiltisti koko kauppareissun. Tottakai lapsille pitää käytöstavat opettaa, mutta ei heistä pidä iloa ja elämisen riemua kitkeä kokonaa pois, kuten moni tekee.[/QUOTE]

Eiköhän jokainen mieti näitä pääosin omien kokemustensa ja näkemystensä kautta? Ja aikamoisia väitteitä heittelet tuossa...mistä näitä juttuja oikein revit :D?
 
Miettikää sitäkin tilannetta, että olette syöttäneet pilteillenne kaupassa sen karjalanpiirakan, pillimehun ja muuta. Sitten kassalla huomaatte, että lompakko jäi kotiin, kortit ei toimikaan ( tosi yleistä nykyään ) ja käteistä ei ole. Mitäs sitten???
 
Ken guru
[QUOTE="Eee";27307621]En puhu mistään häiriköijistä, vaan lasten normaalista ilosta ja riemusta ja sen mukaisesta käytöksestä. Nämä häiriköijät ovat usein juuri kodeista, joissa heille vain huudetaan ja paasataan. Harvemmin iloisessa ja onnellisessa kodissa kasvaa näitä luokkahuoneiden häiriköitä ja toisten kiusaajia. Kiusaaminen johtuu yleensä aina jostain omasta pahastaolosta, ei siitä, että lapsen annetaan iloita elämästä.[/QUOTE]

Nyt menet kyllä niiiiiiin kauas aiheesta ettei tosikaan...
 
kfkfkf
No ei oo kauan ku sittarissa yks 1-2v oli parkkeerattu omppujen viereen, siinä se sit kopeloi niitä omppuja ja nuoleskeli niitä (yritti haukata)

Äiti otti omenan lapsen kädestä ja nakkas takas hyllylle :O
 
"Eee"
[QUOTE="vieras";27307604]Meillä 1-vuotias kyllä tajuaa mitä tarkoittaa ei. Kerroppa mulle että miten lapsi oppii yhtään mitään jos sille ei sitä opeta? vai onko joku sallittua ja yhtäkkiä tietyssä iässä se ei sitten enää ole? Tosi johdonmukaista.[/QUOTE]

Ihanko yhdestä kerrasta se sinun lapsesi oppii joka ainoan asian? Että kun äiti kerran sanoo 1-vuotiaalle ei, niin lapsi ei enää ikinä tee sitä, mitä olikin tekemässä.

ONNEA ONNEA, sinulla on kyllä melko poikkeuksellinen lapsi, kannattaa kyllä ottaa yhteyttä mediaan, sillä tuollaista ei toista kyllä löydy.
 
Ken guru
[QUOTE="Eee";27307640]Ihanko yhdestä kerrasta se sinun lapsesi oppii joka ainoan asian? Että kun äiti kerran sanoo 1-vuotiaalle ei, niin lapsi ei enää ikinä tee sitä, mitä olikin tekemässä.

ONNEA ONNEA, sinulla on kyllä melko poikkeuksellinen lapsi, kannattaa kyllä ottaa yhteyttä mediaan, sillä tuollaista ei toista kyllä löydy.[/QUOTE]

Ei missään sanonut että yhdestä kerrasta. Toistojen jälkeen lapset kyllä yleensä oppivat miten ollaan missäkin. Vaikka pienille lapsille raivareita välillä tuleekin, niin ei niissä silti tarvitse (eikä kuulukaan) antaa lapselle kaikkea periksi. Sitä kutsutaan kasvatukseksi.
 
"myy"
[QUOTE="Eee";27307640]Ihanko yhdestä kerrasta se sinun lapsesi oppii joka ainoan asian? Että kun äiti kerran sanoo 1-vuotiaalle ei, niin lapsi ei enää ikinä tee sitä, mitä olikin tekemässä.

ONNEA ONNEA, sinulla on kyllä melko poikkeuksellinen lapsi, kannattaa kyllä ottaa yhteyttä mediaan, sillä tuollaista ei toista kyllä löydy.[/QUOTE]

syntymästään saakka se tarkkailee mitä vanhempi puuhaa. jos se vanhempi ottaa muut huomioon, nin on aika lailla varmaa että se lapsikin ottaa.
 
"Eee"
[QUOTE="myy";27307617]elämisen riemu voi syntyä myös siitä, että huomaa että itselä on itsekuria ja on mukavaa ottaa toiset huomioon ja näin kaikki muutkin voivat pitää kivaa, eikä vain MINÄ.[/QUOTE]
Voi elämä. Miten jollekin voi joku piirakan syöminen olla noin merkittävää. Miten se on keneltäkään muulta pois? Ja tuohon itsekuriin 1-vuotiaan kohdalla otin jo kantaa.
 
"Eee"
Ei missään sanonut että yhdestä kerrasta. Toistojen jälkeen lapset kyllä yleensä oppivat miten ollaan missäkin. Vaikka pienille lapsille raivareita välillä tuleekin, niin ei niissä silti tarvitse (eikä kuulukaan) antaa lapselle kaikkea periksi. Sitä kutsutaan kasvatukseksi.
No itse olen kokenut muut asiat tärkeämmäksi opettaa lapsilleni kuin nälässä olemisen. Maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita.
 
Ken guru
[QUOTE="Eee";27307684]No itse olen kokenut muut asiat tärkeämmäksi opettaa lapsilleni kuin nälässä olemisen. Maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita.[/QUOTE]

Niin, sellaista se on. Ihmisillä on erilaisia arvoja ja niiden omien arvojensa mukaan sitten lapsensa kasvattavat.
 
"myy"
Mutta syökää te vaan eloisan ja iloisen lapsenne kanssa kaupassa. ota lautanenkin mukaan tai mitä turhia, ei se ketään haittaa jos haet astiaosastolta lautasen, aterimet ja muut. Mitä se haittaa jos palautat ne sinne. Tai ei niitä tarvitse palauttaa, jätät kassalle. Sehän voi kulkiessaan viedä oikealle hyllylle. Kun ei kaikki kuitenkaan syö siellä, niin ei siitä liikaa vaivaa ole. kuitenkin ne pestään kun kotiin mennään, joten mitä haittaa? Parempi niin kuin että huutaa ja eihän se ymmärrä että ei ne ole sen.

Muiden nynnyt ja mitäänsanomattomat lapset on varmaan piesty kotona hiljaiseksi. Eikö niin?
 
Hihhiii
Joo ne onki just ne yksvuotiaat jotka niitä jäätelöitä ja piirakoita siellä vetää :D Ja kyllä teini on rinnastettavissa johonkin 4-5-vuotiaaseen jolla pitäisi myös olla jo selvää että ensin maksetaan ja sitten vasta syödään. Ja se äitihän sen pussin / mehun avaa, miksei lasta syötetä / juoteta joko ennen tai sitten kauppojen yhteydessä olevissa kahviloissa tai hampurilaispaikoissa??
 
"Eee"
[QUOTE="myy";27307652]syntymästään saakka se tarkkailee mitä vanhempi puuhaa. jos se vanhempi ottaa muut huomioon, nin on aika lailla varmaa että se lapsikin ottaa.[/QUOTE]

No itse en koe sitä, että lapsi syö kaupassa piirakan, mitenkään vahingolliseksi kellekään toiselle, eli en näe, että siinä jotenkin ei otettaisi toisia huomioon. Mitä se ketään häiritsee, jos lapsi syö piirakkaa??? Aika köyhä elämä täytyy olla, jos ei oikeasti ole muuta tekemistä kuin kytätä, mitä toisten lapset kaupassa syövät tai ovat syömättä.
Ja itse en ole kaupassa mitään ikinä syönyt, mutta jostain tuo lapsi vain on sellaisenkin ajatuksen aina silloin saanut päähänsä. Outoa, että vaikka on syntymästään saakka tarkkaillut minua, niin silti ihan omasta päästään saanut tuollaisen idean. Outoa.
 
Ken guru
[QUOTE="myy";27307704]Mutta syökää te vaan eloisan ja iloisen lapsenne kanssa kaupassa. ota lautanenkin mukaan tai mitä turhia, ei se ketään haittaa jos haet astiaosastolta lautasen, aterimet ja muut. Mitä se haittaa jos palautat ne sinne. Tai ei niitä tarvitse palauttaa, jätät kassalle. Sehän voi kulkiessaan viedä oikealle hyllylle. Kun ei kaikki kuitenkaan syö siellä, niin ei siitä liikaa vaivaa ole. kuitenkin ne pestään kun kotiin mennään, joten mitä haittaa? Parempi niin kuin että huutaa ja eihän se ymmärrä että ei ne ole sen.

Muiden nynnyt ja mitäänsanomattomat lapset on varmaan piesty kotona hiljaiseksi. Eikö niin?[/QUOTE]

:LOL:
 
"Eee"
[QUOTE="myy";27307704]Mutta syökää te vaan eloisan ja iloisen lapsenne kanssa kaupassa. ota lautanenkin mukaan tai mitä turhia, ei se ketään haittaa jos haet astiaosastolta lautasen, aterimet ja muut. Mitä se haittaa jos palautat ne sinne. Tai ei niitä tarvitse palauttaa, jätät kassalle. Sehän voi kulkiessaan viedä oikealle hyllylle. Kun ei kaikki kuitenkaan syö siellä, niin ei siitä liikaa vaivaa ole. kuitenkin ne pestään kun kotiin mennään, joten mitä haittaa? Parempi niin kuin että huutaa ja eihän se ymmärrä että ei ne ole sen.

Muiden nynnyt ja mitäänsanomattomat lapset on varmaan piesty kotona hiljaiseksi. Eikö niin?[/QUOTE]

No jos sinä hakkaat lapsesi hiljaiseksi, etkä edes näe siinä mitään väärää, niin kannattaisi ehkä hakea apua mahdollisimman pikaisesti.
 
etukäteen
[QUOTE="Martta";27304305]Me käydään täällä Vaasassa keskustan Citarissa ruokakaupassa. Sielä on usein jopa 20min jonot kassalle ja joskus pitemmätkin. Meillä ei ole vielä ikinä tarvinnut avata sitä pulloa kaupassa, mutta jos tilanne tulisi, niin en näe ongelmaa kysyä lupaa. Nää on aika ääritapauksia, mutta esim. meillä on viikonloppuna synttärit. Perjantaina sielä ruokakaupassa varmasti vierähtää kauan, koska pitää ajan kanssa miettiä ja hakea kaikenlaista. Mennään sinne suoraan eskarista. Joten jos tyttö rupeaa valittamaan janoaan tai itselleni tulee kova jano sielä kaupassa, niin todellakin menen myyjältä kysymään onko ok, jos juon vettä pullosta ja maksan kassalla. Miksi helvet*** tästä pitää tehdä niin kauhean vaikeaa?! Helpointa se olisi tehdä juuri näin, kuin jättää osa jo kärryyn laitetuista ostoksista kauppaan ja mennä kassalle puoleksi tunniksi jonottamaan ja sitten takaisin kauppaan.
Kyse on VESIPULLOSTA?!?! JOS lupaa ei juomiseen saa, niin se on eri asia tottakai.

Taitaa tämä asia nyt vaivata enemmän kyylämammoja, kuin itse kauppaa.[/QUOTE]

Koska tiedät etukäteen, että olet menossa ostoksille, jotka vievät aikaa, niin miksi et ota omia eväitä mukaan??? Autossa banaanit nassuun, kuoret kaupan roskiin ja mukaan urheilupullollinen vettä.
 
[QUOTE="myy";27307704]Mutta syökää te vaan eloisan ja iloisen lapsenne kanssa kaupassa. ota lautanenkin mukaan tai mitä turhia, ei se ketään haittaa jos haet astiaosastolta lautasen, aterimet ja muut. Mitä se haittaa jos palautat ne sinne. Tai ei niitä tarvitse palauttaa, jätät kassalle. Sehän voi kulkiessaan viedä oikealle hyllylle. Kun ei kaikki kuitenkaan syö siellä, niin ei siitä liikaa vaivaa ole. kuitenkin ne pestään kun kotiin mennään, joten mitä haittaa? Parempi niin kuin että huutaa ja eihän se ymmärrä että ei ne ole sen.

Muiden nynnyt ja mitäänsanomattomat lapset on varmaan piesty kotona hiljaiseksi. Eikö niin?[/QUOTE]
Nuo samat eloisat ja iloiset on varmaan myös niitä, jotka päiväkodissa ja koulussa häiriköivät, koska ovat niin fiksuja. Niin älykkäitä, etteivät alistu valmiiksi määriteltyyn muottiin. Eivät saa oikein mitään irti päiväkodin toiminnasta tai koulutehtävistä, koska ovat kamalan älykkäitä, ja siksi ne metelöi ja riekkuu.

Toista se on niiden persoonattomien tallukoiden kanssa, jolla ei ole älliä eikä luonnettakaan. Ne alistuu sääntöihin niin koulussa/päiväkodissa kuin kaupassakin, kun eivät raukat osaa mitään kyseenalaistaa. Ovat vaan sellaisia tahdottomia möllejä, joissa ei elämänilo pulppua.
 
  • Tykkää
Reactions: ansarikukka
"myy"
[QUOTE="Eee";27307711]No itse en koe sitä, että lapsi syö kaupassa piirakan, mitenkään vahingolliseksi kellekään toiselle, eli en näe, että siinä jotenkin ei otettaisi toisia huomioon. Mitä se ketään häiritsee, jos lapsi syö piirakkaa??? Aika köyhä elämä täytyy olla, jos ei oikeasti ole muuta tekemistä kuin kytätä, mitä toisten lapset kaupassa syövät tai ovat syömättä.
Ja itse en ole kaupassa mitään ikinä syönyt, mutta jostain tuo lapsi vain on sellaisenkin ajatuksen aina silloin saanut päähänsä. Outoa, että vaikka on syntymästään saakka tarkkaillut minua, niin silti ihan omasta päästään saanut tuollaisen idean. Outoa.[/QUOTE]

Eli sinua ei haittaa, jos sinun vieraat päättävät teillä missä syövät ja mitä? saavat syödä olkkarissa jos huvittaa? sinua ei haittaa jos vieraasi 1v tulee ja syö suffelin sohvalla? tai sen piirakan? ei haittaa ylimääräinen peseminen, etkä kyttää jos vieraasi kulkevat ruoan kanssa?

siitähän ei sinulle ole mitään haittaa.
sinua ei myöskään haittaa jos teille tulee joku, ja noudattaa omia sääntöjään, eikä sinun. tekee siis mitä huvittaa ja tyyydyttää tarpeensa missä huvittaa ja miten huvittaa.
 
"myy"
[QUOTE="Eee";27307727]No jos sinä hakkaat lapsesi hiljaiseksi, etkä edes näe siinä mitään väärää, niin kannattaisi ehkä hakea apua mahdollisimman pikaisesti.[/QUOTE]

en hakkaa. he ovat iloisia ja eloisia. Mutta kaupassa ei ole tarvinnut syödä. Muutenkin meitä koskee samat säännöt kuin muita, koska emme ole toisia parempia. Ja meteli ei ole sama asia kuin ilo.
 

Yhteistyössä