Mä en voi käsittää, että kaupassa vanhemmat antavat syödä ties mitä..

  • Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti
En ole koskaan lapsille antanut kaupassa ennen maksua mitään enkä anna. Kyllä meidän muksut sen tietävät että ruuat ja tavarat pitää maksaa ennen kuin ne ovat omia.
Outoa että se on joidenkin mielestä ihan normaalia ja hyväksyttävää.
Kannattaisi opettaa lapsille käytöstapoja tai syöttää ne ennen kauppareissua jos eivät muuten malta syömättä odottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: chrissy
"vieras"
Mulle sama mitä kukin tekee, mutta meillä töissä on jouduttu soittamaan poliisit varkauden takia. Siis sen takia että tuote oli syöty jo kaupassa ja päätteet eivät toimineet. Eli ainakin suosittelen varaamaan käteistä mukaan tai varmistamaan että automaatti sijaitsee lähettyvillä, meillä töissä vartija lähtee sitten sinne automaatille saatille, näitä tuntuu riittävän mutta aika noloa.
 
"vieras"
Turhaa jankkausta tää ketju.

Osa porukasta on tätä roskaväkeä, jotka elää kaikkien käyttäytymissääntöjen ulkopuolella ja tekee ihan mitä lystää. Vahinko vaan, että opettavat saman toimintamallin lapsilleenkin niin, että näillä ei ole edes mahdollisuutta parempaan elämään. Pummit kasvattaa pummeja. Näin se vaan menee :(
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
[QUOTE="vieras";27333765]Turhaa jankkausta tää ketju.

Osa porukasta on tätä roskaväkeä, jotka elää kaikkien käyttäytymissääntöjen ulkopuolella ja tekee ihan mitä lystää. Vahinko vaan, että opettavat saman toimintamallin lapsilleenkin niin, että näillä ei ole edes mahdollisuutta parempaan elämään. Pummit kasvattaa pummeja. Näin se vaan menee :([/QUOTE]

Täysin samaa mieltä, tyhmyys periytyy.
 
Tästä aiheesta saa aina piiiitkän ketjun...ketjua lukematta oletan, että taas on keskusteltu sairaskohtauksista jaaajjajjaa raskaanaolevista jajajaajaj onhan se kiva olla huudattamatta lasta kun ei ihmiset siitäkään tykkää jajjajajaa kyllä se perskules on mun oikeuteni veronmaksajana jajajjaja jne.

Juu en edelleenkään anna lapsen syödä kuormasta ennen kuin on kuorma maksettu. Ihana lapseni 5v. kysyi viime kauppareissulla pillimehustaan 'Äiti, onko tää jo maksettu, saako ottaa?' .... =)
 
enpä ymmärrä minäkään tätä ja toinen mikä raivostuttaa on se, että kassalla mammat alkaa kyselemään myyjältä josko myyjä voisi kilttinä tätinä "piipata" karkkipussin tästä meidän vauvelin käsistä, kun se alkaa muuten huutamaan jos otan sen pois. Voi jessus.
 
"vieras"
Ja kun tää on ihan tottumiskysymys ja se mihin opettaa. Ei lapset tyhmiä ole. Jos muksu hoksaa että hei,mähän saan kaupassa suun makiaks kun vähän inahdan niin tottakai se kokeilee seuraavankin kerran. Sama juttu jossain telkkarin edessä syömisessä. Tai ihan missä tahansa asiassa johon suostuu ja antaa periks. Helpointa kaikille kun tekee kerralla selväksi miten homma toimii,ei lapset osaa vaatia ja itkeä sellaisten asioiden perään mitä ne ei tiedä olevankaan. Jos joka kerta lahjoo lapsen hammaslääkäriin vaikka karkilla niin luuletteko ettei se lapsi älyä seuraavillakin kerroilla vaatia samaa?

Yksinkertainen vastaus yksinkertaiseen kysymykseen: "saanko mä...?" "Et."
 
"Helmi"
tuomitkaa, jos tahdotte mutta.. minulla on kolme lasta, kohta vuoden ikäiset kaksoset & 7vpoika joka ei ole täysin terve. poika käyttäytyy usein kuin 3v uhmis, mikä on pelottavaa kun kyseessä on kookas & vahva tapaus. siksi joskus kaupassa, kun aistin että räjähdys on tulossa saatan avata pojalle pillimehun tai maissinaksupussin että kohtaukselta vältyttäisiin. mies on usein töissä, joten käyn paljon kaupassa keskenään lasten kanssa ja joka kerta pelkään milloin saan selkä hoosiannaa huutaen repiä 40kg/130cm, ulvovaa & potkivaa jössikkää lattialta :(!
 

Yhteistyössä