<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 12 <3<3

empp Mun mieletä nyt kun uudestaan katoin noita kuvia niin kp18 olisi se ovisplussa. Voi toki johtua eri valotuksesta, mutta oli aika tasavahvat viivat siinä, muissa vähän vaaleempia.

eläväinen peukut pystyssä, että sulla menkat pysyyki poissa :)
 
  • Tykkää
Reactions: empp
Töissä ollu ihan karmeen kiireinen aamupäivä. Sain äsken vihdoin soitettua klinikalle. Siellä kätilö vastasi ja sanoi, että tää mun vuotelu ei todellakaan ole normaalia. :'( Kätilö kysyy asiasta vielä lääkäriltä, että pitääkö lähteä sinne tarkastukseen vai miten toimitaan. Se soittelee mulle sitten vielä iltapäivän aikana takaisin. Voihan **ttu! :headwall:
 
maimai83 joo, ei ole kyse ihan viikoista :ashamed: tottakai on ihana asia, että töitä hänellä on mutta ite yksin sitte kotona. Täytynyy vissiin mennä äidin kaveriksi niin on itelläki seuraa!
Eihän tässä tosiaan oo ku viikko tädin tuloon. tai niin ainakin tuon listan mukaan. Tosi nopeasti nämä kuukaudet menee. Kuukausi ollaan kyllä hyödynnetty ja ei auta ku odottaa!
 
eläväinen Onpas sielläkin nyt kummalliset kuviot :). Toivottavasti täti pysyisi poissa ja plussa pärähtäisi testiin :)

Hydrangea No mutta hyvä, että soitit sinne. Saavatpahan tarkistaa että kaikki on varmasti ok :)

Blääh, kun on ihan kökkö olo. Jonkin sortin flunssaa olis tuloillaan. Kurkku on ihan älyttömän kipeä ja päässä jumpsutaa. Kävin tänään opinnäytetyön ohjauksessa ja kylläpä siinäkin on vielä tekemistä ja kuukausi aikaa tehdä ja palauttaa. Huh huh, ei tainnut tää tyttö sittenkään valmistua jouluksi, vaikkakin pakko olis :/. Saan kyllä tehdä ihan hiki hatussa jos meinasin sen tosiaan saada ensin kuussa palautettua.
 
Hydrangea Toivottavasti asiaan tulee selvyys pian. Tsemppiä.

buffy koita jaksaa ja ihanaa jos voit äidin luokse mennä siksi aikaa. Itellä oli ihan hirveetä aikaa se kun mies oli vaihdossa vuosi sitte 4kk ja jouduin yksin olemaan täällä pk-seudulla ja kun ei oo oikein kavereitakaan kauheesti ja ne ketä oli niin ei ymmärtänyt mun ikävää oikein. Mulle riittää se yksi viikonloppu kun toinen on poissa ja kauhee ikävä :( ja sun miehes kun lähtee niin kauaskin.. Intiaan oliko se? Tsemppiä vaan. Voiku ois tärppi käyny niin voitte pienen alun kanssa odotella isiä kottiin :)
 
marpa oishan se ihana jos ois tärppi käyny :) no odotellaan rauhassa vaan :)
Riittää kyllä mullekki ku viikot on poissa. Kamala ikävä on jo lähtöpäivänä. Joo ja intiaan on lähdössä. Muutenki on viikot tuolla eteläsuomessa :(
 
Kätilö soitteli takaisin. Mulle aukkarin tehnyt lääkäri ei ollut tänään paikalla, mutta oli kysynyt toiselta lääkäriltä mielipidettä. Koska kipuja, kuumeilua tai pahanhajuista vuotoa ei ole, niin tilanne ei ole onneksi vakava. Asiaa on kuitenkin hyvä seurata ja mun pitää soittaa sinne heti takaisin, jos tulehdusoireita tulee tai viimeistään perjantaina, jos vuoto ei ole vielä silloinkaan loppunut. Mun oma lääkäri (tai kätilö kun on saanut myös mun oman lääkärin mielipiteen) soittelee vielä huomenna mulle tarkemmat ohjeet.

Kätilö sanoi, että voi hyvin olla, että tästä vuodosta alkoi nyt uusi kierto. Täytyy tarkkailla, kuinka pitkä tästä kierrosta mahdollisesti tulee, jos näin on. Jos menee yli 24 päivän, niin sitten seuraavassa kierrossa uskallan aloittaa anazolit. Jos taas jää lyhyeksi, niin sitten taas odotellaan ja ihmetellään. Tai jos venyy, niinku mulla on ollut tapana, niin sama juttu. Hitto vie, alkaa jo tää odottelu ja ihmettely niin kypsyttää! Siitä on jo 1v 2kk, kun pillerit lopetin ja koko ajan vaan viedään mahdollinen tärppi kauemmas ja kauemmas. Tekis mieli jo luovuttaa. Ei tästä kuitenkaan mitään tuu.

Anteeksi tää avautuminen. On vaan niin paska fiilis. :'(

No, huomista soittoa odotellessa...
 
Viimeksi muokattu:
(.) Täällä olisi mielenkiintoiset olot päällä, mahassa kipuja, toisaalta kuin menkkakipuja mutta toisinaan sellaisia pistoksia yms repäisyjä jotka on mulle ihan uutta, huono olo, nännit kipeet, oudot hajut käy nenään ja tietyt tutut hajut ällöttää. Jos tää ei oo sitä ihteään nyt niin on jo kumma... |O dpo on nyt 9 tai 7. tai jotain sinnepäin, menin tuossa välissä jo sekaisin. Se on varmaa että on ainakin tarpeeksi puuhailtu oikeisiin aikoihin :D Jää siis nähtäväks että onko tää kipuilu yms juuri sitä ihteään... :popcorn:
 
Mulla räjähtää pää! Me muutettiin tähän sillon elo- ja syyskuun vaihteessa. Syyskuun kolmas päivä alko tossa pihalla joku kuivatusurakka, ne repi maan siitä auki ja alko jylläämään jotain. Ja siitä lähtien, joka ikinen arkipäivä aamuseittemästä viiteen asti aivan jumalaton meteli tuossa ikkunoitten takana (meillä vielä asunto ekassa kerroksessa) ja koko kämppä tärisee ihan hulluna. Joka aamu oon joutunu herään seitsemältä siihen meteliin, ku ei yksinkertasesti pysty nukkumaan ja raivostuttaa niin paljon. Nyt sitten yritän tässä paniikissa lukea huomiseen tenttiin, sain materiaalit vasta eilen illalla, mutta ei tästä lukemisesta tuu mitään ku tuo meteli ja tärinä on niin kovaa. 50 sivua oon saanu luettua kahessa tunnissa ja mitään ei oo jääny päähän. Innolla odottelen huomisaamua... ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, ei oo kyllä ollu mikään mukava tää alkuaika tässä kämpässä. Tämän viikon lopussa tuon pitäs valmistua, mutta vähän näyttää siltä, että eiköhän siinä vieläkin pari viikkoa mene.

Mieski on alkanu ihmeellisen mustasukkaiseksi, ku katon telkkaria niin se tulee sammuttaan sen aina ku ruudussa näkyy joku nuorehko mies, koska luulee että ihailen sitä ja eilen sen piti repiä mun lompakosta mun parhaan kaverin kuva pois, koska mun lompakossa ei saa olla kuvia toisista miehistä, vaikka tää mun paras kaveri on homo. Huoh, jospa tuo menis ohi.

Että tämmöstä tänään. :D
 
miss_piggy
Lähetin koulussa puhelimella tänne wlanin kautta viestiä, mutta ei ilmeisesti tullu perille...

Eli mulle voi päivittää kp 1/26 ja yk 6.

Päivää lyhyempi kierto ku viimeks... nyt ostin just sitä gelee royalia, aletaan nyt sitäki sitte syömään :x
 
buffy ja Marpa, kiitos tsempeistä, tuli tarpeeseen! :)

empp, no onpa rasittavaa! Onnea huomiseen tenttiin. :)

Naapurin tyttö, pidän peukkuja. :)

miss_piggy, voihan... :hug: Ei oo selkeesti meidän päivä. :( Mä en oo tainnu pariin päivään muistaa ees syödä monivitamiineja tai Gelee Royalea. Hups. Sen verran luovutusfiiliksissä täällä ollaan. Ehkä sitä vois ens kierrossa (tai tässä kierrossa, jos nyt uus jo alko) yrittää taas muistaa. Noiden Anazolien kanssa en varmaan uskalla niitä ottaa, mutta terojen kanssa kyllä nappailin. En kyllä tiedä oliko niistä mitään iloa. Tosin ei kai sitä vaikutusta nyt ihan parissa viikossa näekään.

ON: Eihän tää toki mikään maailmanloppu ole, mutta välillä oman pään sisällä asiat saa vaan niin isot mittasuhteet. You know. Toivottavasti huomenna lääkärin soiton jälkeen jo paremmalla mielellä. Palailen listan päivitysasiaan, kun selviää onko tää nyt oikeesti jo uus kierto. Jos näin on, niin edellinen oli sitten huimat 13 päivää! Huoh. Jos olis jo uus kierto, niin sitten olis menossa jo kp 4, joten ei Anazoleja mukaan vielä tässäkään kierrossa. Pöh.
 
Viimeksi muokattu:
Hirrrrveesti uutta tekstiä, yritän muistaa kommentoida...

Hydrangea: Voi kurjuus kun tiputtelu vaan jatkuu. Onneksi soitit sinne niin saat mielipiteitä ammattilaisilta ja joku huolehtii et kaikki on ok. Tsemiä! Toivottavasti pääset pian alottamaan ne uudet lääkkeet, ehkä saat niiden myötä uutta toivoa tähän tilanteeseen ja toki myös tuloksia ;)!

Miranenn: kovasti jaksamisia ja tsemiä tulevaan. Ehkä se taukoilu tekee hyvää, toivotaan niin. Pärjäile ja tuuhan moikkaamaan jos/kun siltä tuntuu!

Empp: Jaksuja rempan kynsiin! toivottavsti saavat pian tehtyä valmiiksi! Aika outoa toi sun miehes käytös...ei sun tarvi tollasta kestää. Mahtaa tuntua kurjalta!

M_P: Pahoittelu tädin saapumisesta, onneksi jäi lyhyetksi kierto ku ei tärpänny niin pääset taas nopsaa virittelemään uusia mahdollisuuksia!

Buffylle: tsemit täältä ikäväolotilaan...onneksi sulla on äiti siellä lähellä niin ei tarvi yksin kärvistellä!

NT: kuulostaa lupaavilta oireilta, toivotaan parasta!

ON: Mä oon tässä hetkisen ollu huolestunu. Nimittäin mun menkat tuntuu lyhenevän koko ajan...oikeestaan viimeset 4-5 kiertoa on ollu niin et runsaampaa vuotoa tulee vain 1 (!!!!) pv ja sen jälkeen vaan tiputtelee..pelkään et mun limakalvot on liian ohuet ku "tavaraa" ei kerta riitä juuri nimeksikää..Huolettaa siis. Mitä mieltä ootte? sain sit onneksi yths:ltä peruutusajan huomiseksi niin pääsen heti jutteleen gynen kanssa, josko olisin sitte vähäsen viisaampi huomenna :)
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Hirrrrveesti uutta tekstiä, yritän muistaa kommentoida...

Hydrangea: Voi kurjuus kun tiputtelu vaan jatkuu. Onneksi soitit sinne niin saat mielipiteitä ammattilaisilta ja joku huolehtii et kaikki on ok. Tsemiä! Toivottavasti pääset pian alottamaan ne uudet lääkkeet, ehkä saat niiden myötä uutta toivoa tähän tilanteeseen ja toki myös tuloksia ;)!

Miranenn: kovasti jaksamisia ja tsemiä tulevaan. Ehkä se taukoilu tekee hyvää, toivotaan niin. Pärjäile ja tuuhan moikkaamaan jos/kun siltä tuntuu!

Empp: Jaksuja rempan kynsiin! toivottavsti saavat pian tehtyä valmiiksi! Aika outoa toi sun miehes käytös...ei sun tarvi tollasta kestää. Mahtaa tuntua kurjalta!

M_P: Pahoittelu tädin saapumisesta, onneksi jäi lyhyetksi kierto ku ei tärpänny niin pääset taas nopsaa virittelemään uusia mahdollisuuksia!

Buffylle: tsemit täältä ikäväolotilaan...onneksi sulla on äiti siellä lähellä niin ei tarvi yksin kärvistellä!

NT: kuulostaa lupaavilta oireilta, toivotaan parasta!

ON: Mä oon tässä hetkisen ollu huolestunu. Nimittäin mun menkat tuntuu lyhenevän koko ajan...oikeestaan viimeset 4-5 kiertoa on ollu niin et runsaampaa vuotoa tulee vain 1 (!!!!) pv ja sen jälkeen vaan tiputtelee..pelkään et mun limakalvot on liian ohuet ku "tavaraa" ei kerta riitä juuri nimeksikää..Huolettaa siis. Mitä mieltä ootte? sain sit onneksi yths:ltä peruutusajan huomiseksi niin pääsen heti jutteleen gynen kanssa, josko olisin sitte vähäsen viisaampi huomenna :)

Mun kaverilla on aina menkat kestäneet vain 1 päivän ja se on ollut normaalia ja sillä on 3 lastakin :) Että nou hätä.
 
Emppuli83 onnittelut plussasta!:)

Mulla oli viime to-pe yönä maha kipeä, nipisteli jotenkin tosi omituisesti ja sen takia valvoinkin yöllä:0 ei se ollu mitään normaalia mahakipua, vaan jotain ihan outoa. Oisko toi nyt sitten vasta ollutkin se ovis?! luulin kyllä limatilanteen puolesta oviksen olleen jo sillon toissaviikolla.. hmh. Hemmetti kun ärsyttää, ku ei yhtään tiiä kierron pituuttakaan, niin ei tiiä millon viittis testailla.. :mad: ja toi lista on kyllä tosi kätevä kiertopäivien seuraamiseen!:)

Mä oon sunnuntaista asti ollu vähän sairas, sillon oli pää tajuttoman kipeä ja vilu, tänään ja eilen ollu ihan karmea kuumeinen olo, mut ei kuitenkaan kuumetta:0 töissä oon ollu ihan kanttuvei ja välillä havahtunu, et oon tuijottanu tietokoneen ruutua varmaan viis minuuttia tekemättä mitään.. :D noh.. onneks on hiljanen viikko töissä.

Kävin pikasesti Anttilassa pyörähtämässä töitten jälkeen, ja jotenkin eksyin lastenvaateosastolle hypistelemään vauvanvaatteita.... mulla on jo yhet sukkikset ja mekko jemmassa, ale-löytöjä niin onhan ne nyt ollut ihan PAKKO ostaa :ashamed:
 
miss_piggy
Hydrangea: joo, ei mee kyllä taas oikein putkeen nää hommat, putkeen oikein kirjaimellisesti :D
Tosiaan hain ite tänään purkin niitä Gelee Royaleja, suolanen hinta, mutta aattelin nyt heti popsia koko purkin tyhjäks, eli vedän päivittäin sen kaks nyt 30 pvän ajan, ja terot vielä sisäks sitte ku on taas sen aika.

Kumma jos ei ala tapahtumaan.

Noista vauvanvaatteista jne, ite en osta mitään ennenku tärppää, rupeaa taas sen verran repimään tää koko oma hedelmättömyys ja mahous, että kierrän vauvantarvikkeet kyllä kaukaa. Annan itelleni luvan ostella vasta sitte ku oikeasti oon raskaana. Mulla kyllä on tunne, että ei tuu ihan heti tapahtumaan, ja jos ja kun tapahtuu, niin takuulla kanssa joidenkin hoitojen seurauksena.
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT KE 10.10.2012



kaiku<3.................. 22...............kp 54/32..........................yk 5
Henrietta-.............. 25...............kp 35/38-49......................yk 1
Lullaby89................23................kp 34/31-36......................yk 12
eläväinen................19................kp 33/30..........................TJOT
Marpa.....................24...............kp 33/30...........................yk 8
Naapurin tyttö...........28................kp 30/29-?........................yv 10



Piimis.......................24................kp 29/31-36.......................yk 4
Lilja87......................25................kp 29/44?..................TJOT/yk 2
maimai83..................29................kp 26/27-33........................yk 4
Babyfever1...............26................kp 23/31.............................yk 12
pantera...................19.................kp 22/27.............................yk 2
buffy.........................23................kp 21/28.......................yk 6
Slallu........................25................kp 20/30?............................yk1
empp.........................21................kp 20/30-35..................yk 6




Fiinaliina.....................22................kp 13/33....................yk/TJOT 3
Niiu...........................25.................kp 13/27-31...................yk 3
Dana-........................28.................kp 13/28........................yk 16
Vilijonkka....................26.................kp 12/29-35..................yk 8



Miuyy.......................21................kp 8/28...............................yk 2
Hydrangea..................26................kp 5/26.......................yk 9
miss_piggy................31................kp 2/26............................yk 6




ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

Naapurin tyttö dpo 7-9??
Babyfever1 dpo 7



HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Tuisku85
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
The Esikoishaaveista plussanneet 2011 & 2012


horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
Puputi 18.6.2011 yk 2
"kuumeilija" 20.6.2011 yk 20
Memelisa 22.6.2011 yk 6+2
Laretzki 24.6.2011 yk 2
Away 29.6.2011 yk 2
Lilli88 6.7.2011 yk 7
Epa_88 18.7.2011 yk 4+3
mynttis 28.7.2011 yk 3
PikkuHöttiäinen 29.7.2011 yk 8
Syysmyrsky 6.8.2011 yk 16
viida 26.8.2011 yk 1+3
Gabrielle 27.8.2011
tiuhti_ 1.9.2011 yk 12
eskapismi 1.9.2011 yk 2
atl 8.9.2011 yk2
enkeli85 11.10.2011 yk 4
Emby^ 14.10.2011
Pikkumyy87 15.10.2011 yk 6
-pansku- 27.11.2011 yk 6
Callisto 30.12.2011 yk?
Selia ? ?
Taiteilijatar 7.12.2011 yk 3
Vanilja 87 19.12.2011 yk 5
lemonade 27.12.2011 yv 3
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)


 
Viimeksi muokattu:
Moikka Naiset!

Täällä hän on tullut todella hyviä ja myös niitä huonoja uutisia. Emppulille kaikkea hyvää raskauteen ja toivottavasti tuut vielä meille kertomaan raskautesi etenemisestä myöhemmin =)

Ja miraselle, paaaaljon voimia ja jaksamisia. Totisesti voi tehdä hyvää, että etäännyttää itseään hieman tästä kaikesta ja koittaa rentouttaa kehonsa ja mielensä. Sydämenstäni toivon teille paljon hyvää!

hydrangea toivottavasti siellä ei olis mitään vakavampaa...

lilja87 mekin miehen kanssa ollaan aina hypistelemässä kaikkee ihanaa. Ja jos se miehestä kiinni olis niin meillähän olis jo tupa täynnä vauvakamaa :D heh.

maimai meillä toi juttu menee ihan päinvastoin, mä lellittelen kisua ja koiraa jatkuvasti ja mielellään ottaisin molemmat myös sänkyyn, mutta mies vähän mustasukkailee eläimistä ja haluais mun huomiota enemmän itelleen. Ja sänkyyn mies ei noita halua :D paitsi kisu sinne kyllä usein hyppää =)
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Dana ei oo nuo vauvahommat unohtuneet, mutta taustalla pörräilen, käyn aina välillä lueskelemassa. Sen verta on vauvaprojekti edistyny, että kävin pari kuukautta sitten gynellä kun km:n jälkeen alkoi kierrot heittelemään, ja muutenkin kun ei sitä uutta tärppiäkään kuulunut. Nyt menossa toinen clomikierto, mutta epäilen et ei tästäkään mitään iloa ole :( tää kierto onneks vähän helpompi, viime kierrossa ne hormoonit laitto kyllä pään sekasin, kuukaudesta 3 viikkoa itkeskelin, mietin jo että oonko ihan oikeesti niin masentunut vai mitä, että johonkii lataamotätin juttusille pitäis lähtä, mutta tosiaan nyt parempi mieli. Varmaan ne clomit pisti mielialan heittelemään hurjasti. Viime kierrossa oli myöskin ihan järkkyjä vatsakipuja (vihlomisia yms kivaa...) sekä kierron loppuvaiheessa järkyttävä alaselkäkipu :( meinasinkii jo että heitän mokomilla pillereillä veslintua ja antaa olla vaan.

On siis melko luovuttanu olo tällä hetkellä, meinasin että katon vielä yhden kierron, nostan clomiannosta siihen, ja sitte lähen taas lekurin juttusille. Gyne kyllä sano clomit määrätessä että kattele tällä annoksella muutama kuukausi, sitten nostat annosta ja taas pitäis katella, mutta mietinnässä että jos se ei vielä asiaan puutu niin lähtis sitten yksityiselle.
 
miss_piggy pahoittelut tädistä :( TOIVOTAAN et geleet auttais!! Mulla ainakin toiminu älyhyvin, kiertokin on taas tod. näk. lyhenemässä, ku ovis tuli 2 päivää aiemmin ku edellisessä kierrossa!! :p peukkuja ja kannattaakin syödä kahta tabuu kerralla ;) ja sama mulla noi vauvanvaatteet, et en kyl voi ostella kyllä yhtään etukäteen, vaikka ne ihania onkin ja välin vähän tekis mielikin...

naapurin tyttö sellanen pikku vinkki listan päivitykseen, et alimmassa "lootassa" on kp 1-9 tytöt, seuraavassa kp 10-19, sitte kp 20-29 ja ylimmässä kp 30-> ;) ja kaikki vielä suuruusjärjestyksessä :D sit mietin sellasta, et olis kiva, jos listassa näkyis dpo päivätkin, tai et niillä olis ketkä tietäis ne!! Vai meneekö sit jo liian säädöksi ja vaikeaksi :/ eli ei pakko, ehdoitus vaan ;)

vilijonkka toivottavasti selviäis kaikki tänää gynellä!! Ja et tulevan oviksen merkkejä näkyis ultrassa ;)

Toivotaan, et emppn piharemppa loppuis pian!! Noi on kyllä niin inhottavia, ei oo mitääs tsäänssiä nukkua pitkään, vaikka olis vapaapäiväkin :(

ON täällä dpo7 eikä jaksais vielä viikkoa piinailla :( aika hyvin on kyl ollut muita ajatuksia, kun ollut tenttejä ja tehtäviä enemmän kun laki sallii :( sen takia en ole täälläkään kerennyt käydä kommentoimassa :( nytkin tunnilla kännyllä yritän näpyttää :D
 

Yhteistyössä