Kyllä taas voi olla lähiökakaroiden mammat ylpeitä jälkikasvustaan

Kirjotin jo pitkän sepustuksen sitten huomasin,että meinasin lasketella sammakoita näppiksen välityksellä ja pyyhin koko tekstin..

Alanhan mäkin pikku hiljaa oppia hilittee itteeni. :D


Mutta juu ihan yhtä kurittomia vintiöitä löytyy joka paikasta..
Ihan kuten rikollisiain löytyy suomalaisista sekä maahanmuuttajista. :)
Ei rahakkaat vanhemmat pysty välttämättä tarjoamaan lapsilleen sen parempaa elämää,kuin köyhemmät.
Ihan yhtälailla löytyy juoppoja köyhistä sossuperheistä,kuin rikkaistakin perheistä ja samoin perheväkivaltaa..
 
Mulla on kyllä huumorintajua eli en oo tosikko, mutta ei mulle kaikki paska uppoa huumorina. Sä et voi määritellä yksin mikä on hauskaa ja jota kaikkien pitääs pitää huumorina.
Mä määrittelen oman huumorini, ja sulla ei ole mitään oikeutta alkaa väittämään mun huumoria vittuiluksi. Ymmärrätkö sen? Sulla on oikeus loukkaantua toisten sanoista, mutta sulla ei ole oikeutta väittää että toinen on suunnannut ne sanat loukkaukseksi.
Jos mä koen jonkun huumorin paskana eikä se aukea mulle, niin en silti ala väittämään toisen suunnanneen sen vittuiluksi.
Pitäiskö mun nyt loukkaantua koska en tajua sun tapasi keskustella? Voisinhan mäkin kääntää tän keskustelun sellaiseksi että sä haluat loukata mua kommenteillasi. Mutta ei sillä mitä ajattelet musta ole mulle merkitystä. Enhän mä voi sille mitään, että pohjanmaa on sulle raamatullisen pyhää maata, josta ei voi edes vuitsiä vääntää.
 
"vieras"
Kärjistys, yleistys, lokeroiminen. Osalle ihmisistä sellainen tietynlainen selviytymiskeino kun ei ymmärretä muuta kun se oma maailma ja halutaan ulkoistaa ongelmat :)
On totta, että tietyissä lahiöissä on enemmän ongelmia kuin toisissa, ns. epäsosiaalinen sytrjäytymisuhan alla oleva, tai jo syrjäytyneet ihmiset asutettu tietylle alueille ja näin ollen tietyt ongelmat muhivat helpommin näissä yhteisöissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27255272:
Mä määrittelen oman huumorini, ja sulla ei ole mitään oikeutta alkaa väittämään mun huumoria vittuiluksi. Ymmärrätkö sen? Sulla on oikeus loukkaantua toisten sanoista, mutta sulla ei ole oikeutta väittää että toinen on suunnannut ne sanat loukkaukseksi.
Jos mä koen jonkun huumorin paskana eikä se aukea mulle, niin en silti ala väittämään toisen suunnanneen sen vittuiluksi.
Pitäiskö mun nyt loukkaantua koska en tajua sun tapasi keskustella? Voisinhan mäkin kääntää tän keskustelun sellaiseksi että sä haluat loukata mua kommenteillasi. Mutta ei sillä mitä ajattelet musta ole mulle merkitystä. Enhän mä voi sille mitään, että pohjanmaa on sulle raamatullisen pyhää maata, josta ei voi edes vuitsiä vääntää.
Niin, että sä omasta mielestä saat suoltaa näppikseltä mitä tahansa huumorin nimis eikä kenelläkään oo oikeus loukkaantua. Just joo. Eipä sulla oo yhtää sen enempää käytöstapoja ku "lähiökakaroolla".
 
[QUOTE="vieras";27255309]Kärjistys, yleistys, lokeroiminen. Osalle ihmisistä sellainen tietynlainen selviytymiskeino kun ei ymmärretä muuta kun se oma maailma ja halutaan ulkoistaa ongelmat :)
On totta, että tietyissä lahiöissä on enemmän ongelmia kuin toisissa, ns. epäsosiaalinen sytrjäytymisuhan alla oleva, tai jo syrjäytyneet ihmiset asutettu tietylle alueille ja näin ollen tietyt ongelmat muhivat helpommin näissä yhteisöissä.[/QUOTE]

Tuossahan se oleellinen tulikin.
Yleistäminen ja kärjistäminen on vain tapa nostaa ne ongelmat sieltä tasapaksusta lähiömassasta esille. Karuissa ympäristöissä itää ongelmallinen sukupolvi toisensa perään.
Tunnen monia lähiöperheitä, niitä joiden lapset ei kiusaa ja vanhemmat käy töissä. Mutta ne eivät olleet tämän avauksen aiheena.
 
"vieras"
Voi kun olisivatkin, ylpeitä siis. Tai edes välittäisivät.
Ikävä kyllä (siis ihan oikeasti ikävä!!) suuri(n) osa meidän häiriökäyttäytyvistä lapsista on näitä ns. lähiölapsia jotka hilluvat illat&viikonloput pihalla ja purkavat pahaa oloaan muihin. Ihan kuten ovat vanhemmiltaan oppineet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27255376:
Yritin ottaa puheeksi ne lapset jotka kiusaavat toisia lapsia. Mutta sua näyttää enemmmänkin kiinnostavan mun persoonani.
Koitappa oikeen ajatuksella lukia mun eka viesti tähän ketjuun. Sen jälkeen mieti ajatuksella miten vastasit tuohon mun viestiin.
 
Viihdyn tässä lähiössämme enkä muualle haluaisi muuttaakaan, suunnitelmissa vaan isomman asunnon hankinta.

Mutta vaikka lähiöelämä on sitä mitä haluan, niin siltikin se riippuu lähiöstä. On paljon lähiöitä mihin en todellakaan haluaisi muuttaa ja missä käyminenkin tuntuu helposti ahdistavalta. Ihan jo noiden lapsi/nuorisolaumojen näkeminen ja kuuleminen, sen huomaaminen että kaikki hakotetaan ympäriltä jne. Hyvin surullista.

Ehkä vuokrataloillakin on merkitystä (kaikkia vuokralla asujua leimaamatta). Siis yleisesti lähiöissä joissa on paljon omistusasumista meno on rauhallisempaa ja ympäristöstäkin huolehditaan. Taas nuo levottomammat seudut ovat pääosin vuokrataloja ja jun sinne rakennetaan omistustaloja ei niitä kukaan halua ostaa - sartuneesta syystä.
 
"hilda"
Lähiöissä ongelmat pesii, ja pomppaa oikein silmille koko kirjossaan. Missä toimeentulotuki, siellä myös suurin osa sossun asiakkaista. Ja tämä totuus ei poissulje sitä että ongelmia löytyy muualtakin, mutta turha jeesustella sillä.
Missä vaiheessa toimeentulotuen saaminen on tarkoittanut sitä että imisellä on ongelma? Jokuhan saattaa vaikka hyödyntää olemassa oelvaa systeemiä! Esim minä aikanaan.. mikä järki olisi ollut mennä töihin surkea palkkaislle alalle ja vuokran jälkeen oisin joutunut hakee toimeentulotukea silti. Sen sijaan käytin systeemiä laillisesti hyväksi ja lähdin opiskelemaan parempi palkkaista alaa toimeentulotuella!

Miten tämä nyt teki minusta ongelma tapauksen?

Minusta on tyhmää mennä töihin jos sama raha jää käteen vaikka en tekis sitä kamalaatyötä huonolla palkalla.

Meilläpäin em. kaksion vuokra on lähes 900e... kyllä moni työssä käyväkin joutuu hakee toimeentulotukea.
 
tuottaaah
Siis mikä on sitten lähiö ja mikä ei?! :D
Helsingissähän oikeastaan kaikki paitsi ydinkeskusta on lähiötä, jokaiseen laitettu vähintään se pari vuokrataloa, eliii???? :LOL: Ja keskustassahan niitä vasta onkin!!! :O

Missäs itse asut sitten? Metsässä? :D
 
[QUOTE="hilda";27255512]Missä vaiheessa toimeentulotuen saaminen on tarkoittanut sitä että imisellä on ongelma? Jokuhan saattaa vaikka hyödyntää olemassa oelvaa systeemiä! Esim minä aikanaan.. mikä järki olisi ollut mennä töihin surkea palkkaislle alalle ja vuokran jälkeen oisin joutunut hakee toimeentulotukea silti. Sen sijaan käytin systeemiä laillisesti hyväksi ja lähdin opiskelemaan parempi palkkaista alaa toimeentulotuella!

Miten tämä nyt teki minusta ongelma tapauksen?

Minusta on tyhmää mennä töihin jos sama raha jää käteen vaikka en tekis sitä kamalaatyötä huonolla palkalla.

Meilläpäin em. kaksion vuokra on lähes 900e... kyllä moni työssä käyväkin joutuu hakee toimeentulotukea.[/QUOTE]

Hui kamala mikä vuokra kaksiolla?! Onko Helsingissä?

Tällä paikkakunnalla on kunnan vuokrat isoja verrattuna siihen, että mikä on paikkakunnan koko, palvelujen taso jne.
 
[QUOTE="pop";27255484]Se ei ollut analyysi, vaan mielipide. Niissä on ihan vissi ero.
Ja tuohon jälkimmäiseen: näin minäkin ikävä kyllä ajattelin.[/QUOTE]

Ja pohjamman harava heti peesaamassa sua. Eiks oo ihanaa kun löytää palstalta sielunsisaren :saint:
Onneksi maailmaan mahtuu paljon mielipiteitä, ja jokaisen mielipiteen takana on ihminen joka kokee olevansa oikeassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27255542:
Myönnän etten halua keskustella asiasta sinun kanssasi.
Mikä vika mun ekas viestis oli? Jos et alunperinkää halunnu mun mielipidettä tähän ketjuun, niin olisit jättäny huomiotta mun ekan viestin.

Mutta tuskin tajusit viäkää.
 

Yhteistyössä