Kyllä taas voi olla lähiökakaroiden mammat ylpeitä jälkikasvustaan

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27254774:
Menikö pointti ohi silmiesi, vai onko vaikeaa lukea rivien välistä? Mua tympii ne vanhemmat jotka kasvattaa lapsistaan kiusaajia. Ja ylläri-pylläri epäsosiaalisista oloista niitä mukuloita nousee kun sieniä sateella.
Jotenkin tuntuu, että ne jotka tästäkin avauksesta veti herneen nekkuun on niitä mammoja joiden lapset kiusaa ja perheessä on ongelmia.
Jostainhan se johtuu jos lapsilauma kulkee lähiössä haukkumassa muita ties mistä syistä.
Mun lapsi ei kiusaa eikä oo mikää ongelmatapaus, mutta rupes vituttamaan tuo mun asuinpaikan halveksunta ja pilkkaaminen. Varsinki ku mun eka viesti tähän ketjuun oli ihan asiasta kirjootettu ja sä vain rupesit irvistelemään.

Saraldo
Me asutaan turkulaisessa lähiössä. Ei pahimmalla alueella, muttei missään lintukodossakaan. Sellaisessa keskivertolähiössä. Porukkaa on laidasta laitaan, on hienoa vanhaa rouvaa ja vankilakierteessä olevia huumehörhöjä. Ja niin on lapsiakin jos jonkinlaisia. Osa on ihan normaaleja, hyvin käyttäytyviä lapsia (kuten omani :saint: ), osa on sellaisia että ne vois viedä jonnekin sisäoppilaitokseen koko peruskoulun ajaksi ilman lomamahdollisuuksia. Näiden häirikkölasten vanhemmat ovat suurimmaksi osaksi ihan normaaleja vanhempia, ne eivät vaan tiedä miten lapsensa käyttäytyvät pihalla. Äidin ja isän kanssa ollaan niin enkeleitä, niin enkeleitä. Ja kun silmä välttää, ollaan kiusaamassa ja nimittelemässä. Eli mä väitän, että aika monen pihakiusaajan vanhemmat eivät välttämättä tiedä, että tällaista tapahtuu. Toki iso osa kiusaajista on sellaisia, joiden vanhemmat viis veisaavat lapsistaan, kunhan pysyvät poissa silmistä.

Toisaalta mun hyvä ystävä asuu uudella omakotialueella, talot kaikki 2000-luvulla rakennettuja, perheet vähintään keskituloisia, ehjiä ydinperheitä joissa kaksi lasta ja kultainen noutaja sekä pihalla uusi Audi. Kahden perheen lapset terrorisoivat muita lapsia ja kun asiasta menee puhumaan, kielletään kaikki. "Ei meidän lapset KOSKAAN tekis tuollaista, kehtaatte edes väittää!" Ja lapset virnuilee vanhempiensa selän takana sen näköisinä, että arvaa saatko köniis kun menit kantelemaan. Pointti on siis siinä, että näitä häirikkölapsia ja häirikköalueita voi yhtä hyvin olla sekä lähiössä että omakotialueella, kaikki riippuu vaan siitä millaisia asukkaita missäkin sattuu olemaan. Meidänkin lähiössä on sekä omistus- että vuokra-asuntoja ja häirikkölapsiakin on molemmissa asumismuodoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27254786:
Mikä sun asuinpaikan halveksunta????
No mietipä sitä!

Just tuollaasia ongelmatapaukset on, itte tekevät mitä sattuu ja ku joku heitä siitä moittii niin ollaan muka ihan pihalla "en mä mitää väärää tehny!". Voi vittu suoraan sanottuna.

Mun lapsi ei kiusaa eikä oo mikää ongelmatapaus, mutta rupes vituttamaan tuo mun asuinpaikan halveksunta ja pilkkaaminen. Varsinki ku mun eka viesti tähän ketjuun oli ihan asiasta kirjootettu ja sä vain rupesit irvistelemään.
Älä välitä, se on vaan kateellinen siitä kun ei saa asua pohojammaalla :) tietenkin sitä pitää sen takia haukkua sitten.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"Sirkkeli"
Täällä kuittaa pahan maineen omaavasta lähiöstä, vaaleankeltaisesta betonivuokraloukosta äippä, joka on hyvinkin ylpeä tyttärestään. Vaikka äiti on yh ja vienyt lapsensa näin kauheaan paikkaan, niin lapsi pärjää koulussa, on paljon harrastuksia eikä syljeskele kujilla. Osaa käyttäytyä, ikinä ei ole ketään kiusannut ja on jopa saanut hymypatsaan kun on niin kiva ja auttavainen luonne. Kiitos yleistyksestä.
Muutettiin tänne isänsä luota, joka asuu arvostetulla omakotialueella. Siellä on 2/3 vanhemmista alkoholisteja tai muuten vaan alkoholin suurkuluttajia, lasten kiusaaminen ja väkivaltaisuus melkoinen ongelma. Mutta, ei oteta sitä huomioon, koska se on omakotialuetta.

Osaatko itse olla kiusaamatta ja haukkumatta?
Tää keskustelupalsta on kyllä ihan omanlaisensa maailma. Jos olisin saman asian kertonut jossain muualla kun täällä ( vaikka ihan oikeassa elämässä), yksikään tuskin ei olisi vetänyt hernettä nekkuun vaan olisi ymmärtänyt että kärjistän kieli poskessa.
Nyt muistan miksi en enään käy täällä kovinkaan usein kommentoimassa mitään =)

Ap:n tyylillähän asioohin saadaanki muutoksia ku alentuu samalle tasolle ku ne joita vihaa. Mä itte oon täällä laittamas asioota eteenpäin, mutta mä teen sen asiallisesti ja virkateitse.
Öööö, ketä mä nyt vihaan? Mua vaan ärsytti kun lapsi tuli kertomaan miten sitä oli kiusattu. Miten mä tätä asiaa alan viemään eteenpäin? Soitan kaupungin pormestarille ja vaadin yhden kaupunginosan räjäyttämistä ja vuokratalojen tilalle vois rakentaa vaikka uimahallin.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27254774:
Menikö pointti ohi silmiesi, vai onko vaikeaa lukea rivien välistä? Mua tympii ne vanhemmat jotka kasvattaa lapsistaan kiusaajia. Ja ylläri-pylläri epäsosiaalisista oloista niitä mukuloita nousee kun sieniä sateella.
Jotenkin tuntuu, että ne jotka tästäkin avauksesta veti herneen nekkuun on niitä mammoja joiden lapset kiusaa ja perheessä on ongelmia.
Jostainhan se johtuu jos lapsilauma kulkee lähiössä haukkumassa muita ties mistä syistä.
Susta tuntuu, mutta sä et tiedä, arvailet vaan. Mua ainakin harmittaa se, että vedetään omia johtopäätöksiä ja yleistetään. Mä en arvostele ihmisiä asumispaikan ja -tavan mukaan.Itse asun omassa talossa, kaupungin keskustaan on 13km.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27254852:
Öööö, ketä mä nyt vihaan? Mua vaan ärsytti kun lapsi tuli kertomaan miten sitä oli kiusattu. Miten mä tätä asiaa alan viemään eteenpäin? Soitan kaupungin pormestarille ja vaadin yhden kaupunginosan räjäyttämistä ja vuokratalojen tilalle vois rakentaa vaikka uimahallin.
Miten me pohojalaaset liitytään sun lasten kiusaamiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27254835:
Tää keskustelupalsta on kyllä ihan omanlaisensa maailma. Jos olisin saman asian kertonut jossain muualla kun täällä ( vaikka ihan oikeassa elämässä), yksikään tuskin ei olisi vetänyt hernettä nekkuun vaan olisi ymmärtänyt että kärjistän kieli poskessa.
Nyt muistan miksi en enään käy täällä kovinkaan usein kommentoimassa mitään =)
Et vastannut suoraan kysymykseen:D mutta voin kertoa että nimitellä sä ainakin osaat.Omakohtaisesti sen kokenut, vaikka asiallisesti olen kirjoittanut.

Et vastannut suoraan kysymykseen:D mutta voin kertoa että nimitellä sä ainakin osaat.Omakohtaisesti sen kokenut, vaikka asiallisesti olen kirjoittanut.
Mäki kirjootin tähän ketjuun ekan viestin aiheeseen liittyen niin takaasi tuli vain vittuulua joka oli muka huumoria.

Ja jotkut kirjootti asuvansa lähiös ja silti ovat normaaleja perheitä. Seki oli väärä vastaus tähän ketjuun ku pitääs vain peesailla ap:ta ja nuolla persettä.

• Tykkää
Reactions: Eedla

Yhteistyössä