Äidin ja isän tasa-arvo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Leenukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi, olet nyt ymmärtänyt koko palstan väärin. Täällä on muitakin, kuin alle yksi-vuotiaiden äitejä. Täällä on myös äitejä (ja jopa naisia, joilla ei ole lapsia), joilla on taito puhua muistakin asioista, kuin niistä, jotka juuri sillä hetkellä ovat heille akuutteja.

Se on tietysti joidenkin vaikea ymmärtää, jos itse osaa tarkastella asioita vain siitä näkökulmasta, mikä juuri sillä hetkellä omakohtaisesti koskettaa itseä. Mutta onnea yritykseen jatkossa.

Olen kyllä sen täällä huomannut että harmaana huutelevat todellakin ne joilla itsellään ei ole minkäänlaista kokemusta asioista!

[QUOTE="hohhoijaa";27246570]Äitihän se yleensä on joka niitä lapsia haluaa kun omat hormonit riehuvat hurjana ja on aivan pakko alkaa paskantamaan vauvoja ulos. Sitten kun niitä lapsia tulee niin nillitetään ja vollotetaan jossain saatanan nettipalstalla kuinka on rankkaa eikä pääse tekemään omia juttuja.

Jättäkää se lasten hankkiminen väliin jos siitä on niin helvetisti vaivaa. Ihan turha valittaa jälkeenpäin jos on vapaaehtoisesti spermat ahnaaseen römpsään imuroitu tietoisena siitä että kohta on tiedossa rääkymistä ja paskavaippoja.[/QUOTE]

usko pois, kyllä useimmat miehetkin niitä lapsia haluaa ja mielelllää niitä hoitavat, vaikka tämä palsta muuta väittääkin. Pitää vaan tehdä oikea valinta jo sen puolison suhteen. Itse en ainakaan katselisi mitään sohvaperuna piereskelijää kattoonsylkijää yhtään. Toiset taas jaksavat katsoa. Ei ole minulta pois.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Mulla oli kyllä vauvat ihan mun näköisiä ja mies hoiti niitä paljon enemmän ku mä. Töistä tullessaan kokkaa ja minulla on hyvät seksihalut. Mutta voihan sitä tollanen nolo ja nöyräkin olla, niinku toi mamma6v.

Miehen seksihalut muuten lakkaa sillä sekunnilla, kun nainen ottaa nikikseen manma ja liittää siihen vielä kapsensa iän perään. Yäk.

Tarkennan siis mulle on ok että olen pienen kanssa kotona ja teen kotihommat koska mies käy töissä mutta miksi mulla ei saisi olla tarvetta vaikka kaverin kanssa kahvilla käymiseen ilman lasta? Siis vaikka kerran kuussa, en tarkoita joka päivä. Ei voi muuta kun todeta että lapsi kun kasvaa niin äitillä ei ole enää sitä omaa elämää, se kun unohtuu kokonaan :( Onko tosiaan äitejä kellä ei pariin vuoteen ole mitään haluja/mahdollisuuksia omaan aikaan??

Sopivasti KYLLÄ...................Liikaa tekevä "kaappi homo". MUTTA tämä on sitten vain ja ainoastaan minun mielipide!

Mikä on sopivasti? 50-50?

Yleensä kotiäitiys ei ole pysyvä järjestely perheessä, Eli vaikka mies ei jäisikään koti-isäksi niin jossain vaiheessa kumpikin vanhemmista on töissä .

Onko tuolloinkin tosimies se joka yllättää vaimon imuroimalla tai laittamalla ruokaa muutaman kerran vuodessa vai sittenkin se joka osallistuu noihin kotitöihin tasapuolisesti vaimonsa kanssa?

(kyllähän kotiäitinä kerkeää päivänmittaan tekemään ison osan hommista toisen käydessä töissä mutta entäs sen jälkeen...)

[QUOTE="Pyy";27246631]Mulla oli kyllä vauvat ihan mun näköisiä ja mies hoiti niitä paljon enemmän ku mä. Töistä tullessaan kokkaa ja minulla on hyvät seksihalut. Mutta voihan sitä tollanen nolo ja nöyräkin olla, niinku toi mamma6v.

Miehen seksihalut muuten lakkaa sillä sekunnilla, kun nainen ottaa nikikseen manma ja liittää siihen vielä kapsensa iän perään. Yäk.[/QUOTE]

Kiitos!!! Kiitos!!! Ei taida sitten se oma mies olla jota pitää näpeille lyödä kun olisi koko ajan kimpussa muuten....ihan melkein oikein kirjoitit...järjenjättiläinen!
Ei mieheni edes tiedä nikkiäni ja lasteni iät ei ole 6v...vaan meikäläisen henkinen kypsyys ikä...että revi siitä!!!:laugh:

Olen kyllä sen täällä huomannut että harmaana huutelevat todellakin ne joilla itsellään ei ole minkäänlaista kokemusta asioista!

Oletko todellakin noin sekaisin? Jäikö aamulääkkeet ottamatta?

Mä en harmaa, mutta silti mulla on kokemusta lapsen kasvattamisesta ja hoitamisesta koska mulla on 10-vuotias lapsi. En mä silti ole unohtanut sitä mitä lapsen kanssa oli kun hän oli vauva. Onneksi en ollut niin tyhmä, että olisin tehnyt lapsen miehen kanssa joka ei yhtälailla huolehdi lapsesta ja kodista kuin mäkin. Yhdessä halusimme lapsen ja yhdessä se lapsi kasvatetaan.

Eikä kodista huolehtiva mies ole kaappihomo. Vai ovatko kaikki yksin asuvat kodistaan huolehtivat miehet homoja? Sinkkumiehen asunnon pitäisi olla sikolätti, että hän on hetero?

[QUOTE="Leenukka";27246192]Onko kukaan muu huomannut samaa: kun muksu tulee perheeseen niin isä jatkaa elämäänsä entiseen malliin mutta äiti joutuu luopumaan kaikesta omasta? En voi uskoa ettei ole vuoteen kahteen oikeutta tehdä mitään ilman lasta.[/QUOTE]

En ole huomannut. Olisko nyt sopiva aika keskustella puolison kanssa vanhemmuuden jakamisesta?

Äitillä hoivavietti lasta kohtaan tulee geeneistä. Pikkulapsi on usein isän näköinen kun tämä syntyy jotta isänkin hoivavietti heräisi, mutta ei aina!

Molemmat saa mennä menojaan ja perheen yhteistä aikaa pitää olla mutta kyllä minulla seksi halut häviäisi jos mies joka päivä töistä tullessaan alkaisi imuroida tai kokkailla! Sitä paitsi se on mukava yllätys kun joskus niin tekee koska olen itse sen yleensä ehtinyt jo tekemään! Ja vastaus otsikkoon eli yleensä sen vanhemman elämä muuttuu enemmän joka on kotiin jäävä vanhempi joka on yleensä äiti!

Mitä ihmeen tekemistä siivoamisella tai ruoanlaitolla on seksihalujen kanssa? Mulla on niin hyvä palvelu että kesällä mies kävi kotona kesken työpäivän grillaamassa mulle ruokaa. Eikä todella vaikuttanut haluihin kenenkään osalta.

Niin kauan kuin naiset ylläpitää myyttiä siitä että mies joka laittaa ruokaa ja imuroi on tossuka niin ei tarvi olettaa että naiset ja miehet olisivat tasa-arvoisia keskenään.

[QUOTE="aapee";27246647]Tarkennan siis mulle on ok että olen pienen kanssa kotona ja teen kotihommat koska mies käy töissä mutta miksi mulla ei saisi olla tarvetta vaikka kaverin kanssa kahvilla käymiseen ilman lasta? Siis vaikka kerran kuussa, en tarkoita joka päivä. Ei voi muuta kun todeta että lapsi kun kasvaa niin äitillä ei ole enää sitä omaa elämää, se kun unohtuu kokonaan :( Onko tosiaan äitejä kellä ei pariin vuoteen ole mitään haluja/mahdollisuuksia omaan aikaan??[/QUOTE]

Anteeksi kun en ole ehtinyt keskittyä olennaiseen eli sinun viesteihin. Sinulla on todellakin oikeus käydä kahvilla ja kavereiden kanssa olemiseen ja itsestä kannattaa huolehtia niin jaksaa olla paremmin laspen kanssa. Minulla vaan aina keittää tuo sana tasa-arvo ja se valitettava totuus meidän naisten on hyväksyttävä että maailmamme muuttuu kun lapsi syntyy! Tsemppiä sinulle ja sinua ei ollut tarkoitus loukata!

[QUOTE="Minna";27246683]Oletko todellakin noin sekaisin? Jäikö aamulääkkeet ottamatta?

Mä en harmaa, mutta silti mulla on kokemusta lapsen kasvattamisesta ja hoitamisesta koska mulla on 10-vuotias lapsi. En mä silti ole unohtanut sitä mitä lapsen kanssa oli kun hän oli vauva. Onneksi en ollut niin tyhmä, että olisin tehnyt lapsen miehen kanssa joka ei yhtälailla huolehdi lapsesta ja kodista kuin mäkin. Yhdessä halusimme lapsen ja yhdessä se lapsi kasvatetaan.

Eikä kodista huolehtiva mies ole kaappihomo. Vai ovatko kaikki yksin asuvat kodistaan huolehtivat miehet homoja? Sinkkumiehen asunnon pitäisi olla sikolätti, että hän on hetero?[/QUOTE]

Minulla ei ole aamulääkkeitä mutta pitää käydä kysäsee jos jostain sais! On sinulla kyllä hyvä tunne muisti jos tiedät kaikki tunteesi jokaiselle päivälle 10 vuotta taakse päin! Voin vannoa että tunnet asiat eri tavalla kuin juuri tällä hetkellä tilanteen kanssa elävä!

Eikä kodista huolehtiva mies ole kaappihomo. Vai ovatko kaikki yksin asuvat kodistaan huolehtivat miehet homoja? Sinkkumiehen asunnon pitäisi olla sikolätti, että hän on hetero?

[QUOTE="Pyy";27246751]Huomaan kyllä että olet vähän hölmö. Tyhmä kotiorja.[/QUOTE]

Toivon, että tuo mamma on provo. Jos on todellinen, niin toivottavasti hänellä ei ole lapsia vaan on keksinyt ne.

[QUOTE="aapee";27246647]Tarkennan siis mulle on ok että olen pienen kanssa kotona ja teen kotihommat koska mies käy töissä mutta miksi mulla ei saisi olla tarvetta vaikka kaverin kanssa kahvilla käymiseen ilman lasta? Siis vaikka kerran kuussa, en tarkoita joka päivä. Ei voi muuta kun todeta että lapsi kun kasvaa niin äitillä ei ole enää sitä omaa elämää, se kun unohtuu kokonaan :( Onko tosiaan äitejä kellä ei pariin vuoteen ole mitään haluja/mahdollisuuksia omaan aikaan??[/QUOTE]

Mikset saisi tai mikset vaan mene?

Itselläni ensimmäisen 6kk aikana ei ole juuri ollut haluja olla erossa vauvasta -tai ainakin ne ovat kuittaantuneet siinä kun olen käynyt yksin kaupassa, lenkillä, koirakävelyllä, kampaajalla, hammaslääkärissä jne. Kuitenkin myös miehellä on ollut halu olla vauvan kanssa ihan rauhassa ja siksi olen välillä tahtomattanikin ottanut sitä omaa aikaa.

[QUOTE="Minna";27246763]Toivon, että tuo mamma on provo. Jos on todellinen, niin toivottavasti hänellä ei ole lapsia vaan on keksinyt ne.[/QUOTE]

Nyt on parempi lopettaa tämä keskustelu koska tähän vastaisin jon niiiin pahasti....
Toivottavasti aapee sai vastauksia ja nämä muut harmaat tarpeeksi pönkitettyä omaa perhe elämäänsä jossa luultavasti mies on niin tossun alla...voi voi!

[QUOTE="Leenukka";27246192]Onko kukaan muu huomannut samaa: kun muksu tulee perheeseen niin isä jatkaa elämäänsä entiseen malliin mutta äiti joutuu luopumaan kaikesta omasta? En voi uskoa ettei ole vuoteen kahteen oikeutta tehdä mitään ilman lasta.[/QUOTE]
Me luovuttiin sopivasti molemmat ja näin meillä oli molemmilla myös mahdollisuus siiheen omaan aikaan, jos tuli tarvetta :). Mä olen itse kyllä kotona viihtyvää sorttia, eikä mieskään paljoa omilla teillään huitele, mutta onhan se mukava miehen joskus käydä katsomassa vaikka jalkapallomatsi kavereiden kanssa. Tai mun käydä ihan vaan vaikka shoppailemassa rauhassa, ilman lapsia.

Nyt lapset on jo isot - eikä oo tarvinnut ikinä tapella omasta ajasta. Sitä on molemmilla tarvittaessa :)

Nyt on parempi lopettaa tämä keskustelu koska tähän vastaisin jon niiiin pahasti....
Toivottavasti aapee sai vastauksia ja nämä muut harmaat tarpeeksi pönkitettyä omaa perhe elämäänsä jossa luultavasti mies on niin tossun alla...voi voi!

Kyllä, ehkä sun on parempi lopettaa kun et selvästikään ole kiinni todellisuudessa vaan olet pahasti häiriintynyt ihminen.

Ei ole mun mieheni tossun alla vaan hän on mies joka välittää perheestään eikä ole mikään omaa napaa ajatteleva mies jota ei kotona näy kuten sun miehesi on.

Ihan nornaalia voimaistuneiden palstaämmien vaahtoamista. Osa näistä on pelkkiä näppäimistösotureita mutta valitettavasti osa varmasti on todellisia keittiöhirviöitä jotka pitävät miehiään tossun alla, siis näitä jotka aina palstallakin kyselevät toisiltaan että "antaisitko miehesi mennä..." ja "sallisitko miehesi tehdä". Sääliksi käy niitä miesparkoja jotka näiden jyrien alle jäävät.

Nainen on nainen ja mies on mies mutta 2000-luvun palstaämmä taistelee sitä faktaa vastaan kynsin hampain.

• Tykkää
Reactions: mamma6v
Äitillä hoivavietti lasta kohtaan tulee geeneistä. Pikkulapsi on usein isän näköinen kun tämä syntyy jotta isänkin hoivavietti heräisi, mutta ei aina!

Molemmat saa mennä menojaan ja perheen yhteistä aikaa pitää olla mutta kyllä minulla seksi halut häviäisi jos mies joka päivä töistä tullessaan alkaisi imuroida tai kokkailla! Sitä paitsi se on mukava yllätys kun joskus niin tekee koska olen itse sen yleensä ehtinyt jo tekemään! Ja vastaus otsikkoon eli yleensä sen vanhemman elämä muuttuu enemmän joka on kotiin jäävä vanhempi joka on yleensä äiti!

Siinäpäs on hyvin aivopesty nainen takaisin 50-luvulle... :D

Yhteistyössä