Äidin ja isän tasa-arvo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Leenukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Leenukka"

Vieras
Onko kukaan muu huomannut samaa: kun muksu tulee perheeseen niin isä jatkaa elämäänsä entiseen malliin mutta äiti joutuu luopumaan kaikesta omasta? En voi uskoa ettei ole vuoteen kahteen oikeutta tehdä mitään ilman lasta.

Mä oon asennoitunu siihen että 18vuoden päästä mul on oikeus lähtee talosta yksin kauppaan, autolla, ettei tarvi ketään kytkeä istuimiin! :D

Jos aattelet noin niin vaihda asennettasi, muuten saattaa alkaa vituttaa vielä enemmän ;)

Olen huomannut, että joissain perheissä se menee noin.

Meillä ei oo mennyt. En suostuisi sellaiseen.

Sama juttu. Omalla kohdallani pidän sitä sekä itsestäänselvyytenä, että myös vähän luonnekysymyksenä.
Esimerkiksi meillä mies on enemmän kotihiiri kuin minä, niinpä minulla on useammin menoja ja hän viihtyy paremmin lasten kanssa kotona.

Itse olen yllättynyt, miten monessa perheessä se menee noin. Meillä onneksi ei, ehkä suurimpana syynä se, että mies jäi lapsen kanssa kotiin, kun lapsi oli 7 kk ikäinen.

Mun mielestä on turha valittaa, jos suostuu siihen, että lasten tultua toinen osapuoli jatkaa elämäänsä kuin ennenkin. Enemmän tässä syyllinen on se, joka mahdollistaa tuollaisen käytöksen, eikä se, joka ottaa oman aikansa.

Äitillä hoivavietti lasta kohtaan tulee geeneistä. Pikkulapsi on usein isän näköinen kun tämä syntyy jotta isänkin hoivavietti heräisi, mutta ei aina!

Molemmat saa mennä menojaan ja perheen yhteistä aikaa pitää olla mutta kyllä minulla seksi halut häviäisi jos mies joka päivä töistä tullessaan alkaisi imuroida tai kokkailla! Sitä paitsi se on mukava yllätys kun joskus niin tekee koska olen itse sen yleensä ehtinyt jo tekemään! Ja vastaus otsikkoon eli yleensä sen vanhemman elämä muuttuu enemmän joka on kotiin jäävä vanhempi joka on yleensä äiti!

No selvähän se on, että äiti on kiinni lapsessa enemmän alussa ja muutenkin äidillä on yleensä sellaista hoivaviettiä enemmän mitä isältä puuttuu. Poikkeuksia tietysti on. On ihan vanhempien keskenään sovittavissa miten asiat hoituu, kun lapsi syntyy. Meillä minä äitinä olen ottanut isomman vastuun, kun olin yli 5 vuotta kotiäitinä. Sitten homma muuttui, kun lähdin opiskeleen ja töihin. Miehellä oli sitten enemmän aikaa perheelle.

Äitillä hoivavietti lasta kohtaan tulee geeneistä. Pikkulapsi on usein isän näköinen kun tämä syntyy jotta isänkin hoivavietti heräisi, mutta ei aina!

Molemmat saa mennä menojaan ja perheen yhteistä aikaa pitää olla mutta kyllä minulla seksi halut häviäisi jos mies joka päivä töistä tullessaan alkaisi imuroida tai kokkailla! Sitä paitsi se on mukava yllätys kun joskus niin tekee koska olen itse sen yleensä ehtinyt jo tekemään! Ja vastaus otsikkoon eli yleensä sen vanhemman elämä muuttuu enemmän joka on kotiin jäävä vanhempi joka on yleensä äiti!

Ja nykypäivän ihmisetkö ovat täysin vain viettiensä ja geeniensä armoilla? Ihme, että jos nainen pms-oireissaan riehuu ympäriinsä, niin mammat ovat heti tuomitsemassa, että "kyllä pitää osata hillitä käytöstään", mutta miehien kohdalla mitä alkeellisimmat ja keksitytkin "geenien määräämät käytöstavat" ymmärretään. Jep, todellinen tasa-arvo on vielä toooooosi kaukana tulevaisuudessa.

Kuinka moni äiti oikeasti suostuisi siihen, että synnyksen jälkeen mies päättäisi jäädä kotiin ja äidit rinnat meidosta tursuten lähtisi töihin.

On ihan biologiaa tuo, että ihan lapsen rintaruokinnan ja hoivavietin vuoksi äiti on se number one. Joitain poikkeuksia löytyy, mutta tosiasia on se, että äiti pystyy sitoutumaan vauvan hoitoon eri tavoin kuin isä.

Anteex en arvannut että täällä on pms:stä kärsiviä naisia kirjoittelemassa....tuskin heillä ainakaan on pieniä lapsia saatikka vauvoja!

Voi, olet nyt ymmärtänyt koko palstan väärin. Täällä on muitakin, kuin alle yksi-vuotiaiden äitejä. Täällä on myös äitejä (ja jopa naisia, joilla ei ole lapsia), joilla on taito puhua muistakin asioista, kuin niistä, jotka juuri sillä hetkellä ovat heille akuutteja.

Se on tietysti joidenkin vaikea ymmärtää, jos itse osaa tarkastella asioita vain siitä näkökulmasta, mikä juuri sillä hetkellä omakohtaisesti koskettaa itseä. Mutta onnea yritykseen jatkossa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
monesti myös naiset tekevät itsestään niin mahdottoman "korvaamattomia" ,talon hengettäriä. Ollaan kotona kuin ilman heitä ei muka kukaan pärjäisi. Ei ainakaan se taapero. Eihän mies nyt osaa edes ruokaa antaa tai saattaa antaa sen ruoan 30min. myöhemmin kuin äiti sen antaisin. Sellainen ei sovi, ei käy, ja sotkee koko päivän! Näitä naisia löytyy minun tuttavapiiristä ja sitten ihmettelevät kun ovat stressaantuneita ja kaikki jää heidän harteille.

Kaverini perheessä on mennyt kuten ap:n perheessä. Mies saa katsoa rauhassa formuloita ja pelata tietokoneella kuten haluaa, tuntitolkulla. Äiti lähtee lasten kanssa ulos, etteivät häiritsisi isää. Ja äidin piti hoitaa AINA omat lapsensa, kun piti imettääkin heidät kaikki 3-vuotiaiksi. Tosin äidin näkökanta oli, ettei mies kuitenkaan osaa.

Meidän perheessä hommat jaetaan tasan tai lähes tasan: minä siivoan mielelläni ja pesen pyykit. Mies laittaa ruuat ja hoitaa astiat. Minä hoidan puutarhan ja mies leikkaa nurmikon. Auton huoltaa se ken kerkiää. Lapset hoidetaan tasan ja kumpikin on oikeutettu omiin menoihinsa ja niihin jopa kannustetaan jaksamisen ylläpitämiseksi.

Äitihän se yleensä on joka niitä lapsia haluaa kun omat hormonit riehuvat hurjana ja on aivan pakko alkaa paskantamaan vauvoja ulos. Sitten kun niitä lapsia tulee niin nillitetään ja vollotetaan jossain saatanan nettipalstalla kuinka on rankkaa eikä pääse tekemään omia juttuja.

Jättäkää se lasten hankkiminen väliin jos siitä on niin helvetisti vaivaa. Ihan turha valittaa jälkeenpäin jos on vapaaehtoisesti spermat ahnaaseen römpsään imuroitu tietoisena siitä että kohta on tiedossa rääkymistä ja paskavaippoja.

Yhteistyössä