Arbeit Macht Frei palapeli pannaan, miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No miksi? Natseihinhan se liittyy mutta entä sitten, tehtyä ei saa tekemättömäksi ja ei kaikkia nyt sentään voi kriminalisoida vaikka maansa sotasankari onkin käyttänyt niitä omissa laitoksissaan. Vieläkin pitää kysyä että mikä siinä hommasta tekee niin erikoisen paikan kun sinne käskette meneään, miten se eroaa tästä foorumista. En ole edelleenkään vieraillut siellä koskaan niin en tiedä, teillä tuntuu ainakin olevan tosi paljon tietoa siitä, ainakin tuolla transvestiitillä, daffilla. Kerro mikä tekee siitä vierailun arvoisen ja miksi sinä siellä lueskelet vai maksaako ne sinulle että saisivat lisää foorumin käyttäjiä? :)

Et olis tota mieltä jos oisit ite eläny sitä aikaa ja viel siellä tai joku sun sukulaisista ois ollu ko.paikassa..

tehtyä ei saa tekemättömäksi,mutta pitääkö siitä silti vielä näinkin monien vuosien jälkeen muistuttaa,että kerran oli se heppu jolla oli se "harrastus"....

[QUOTE="...";27243508]Et olis tota mieltä jos oisit ite eläny sitä aikaa ja viel siellä tai joku sun sukulaisista ois ollu ko.paikassa..

tehtyä ei saa tekemättömäksi,mutta pitääkö siitä silti vielä näinkin monien vuosien jälkeen muistuttaa,että kerran oli se heppu jolla oli se "harrastus"....[/QUOTE]

Vaikka mummoni ja pappani on sotinut venäläisiä vastaan niin en minä ole venäläisiä tappamassa tai lynkkaamassa. Sinä varmaan olet tappamassa kaikki venäläiset kun tuolta kantilta asiaa ajattelet. Etkö osaa päästää irti menneistä?

Kun sitä miettii, niin tämä aihe on länsimaiden iki-oma Muhammed. Siis kun me ollaan olevinamme niin suvaitsevaisia eikä pilakuvat tee haittaa millekään, mutta teepäs palapeli Hitlerin touhuista, niin...

[QUOTE="vieras";27243525]Vaikka mummoni ja pappani on sotinut venäläisiä vastaan niin en minä ole venäläisiä tappamassa tai lynkkaamassa. Sinä varmaan olet tappamassa kaikki venäläiset kun tuolta kantilta asiaa ajattelet. Etkö osaa päästää irti menneistä?[/QUOTE]

Et sitte ymmärtäny lukemaas? En nimittäin tarkottanu tuota. Ja mulla ei ole mitää venäläisiä vastaan,saati ett oisin niit tappamassa.

[QUOTE="...";27243580]Et sitte ymmärtäny lukemaas? En nimittäin tarkottanu tuota. Ja mulla ei ole mitää venäläisiä vastaan,saati ett oisin niit tappamassa.[/QUOTE]

Ymmärsin ja vastaisin siihen, etkä sinä ymmärtänyt mihin minä vertasin? Sun logiikalla ne venäläiset pitäis vähintään tappaa.

No sen ainakin huomaa että teillä ei ole mitään käsitystä siitä miksi se on kielletty. Tiesittekö oliko natsit sitten suomen puolella sodassa vai mitä se teitä koskettaa mitä saksassa myydään ja mitä ei?

[QUOTE="vieras";27243590]Ymmärsin ja vastaisin siihen, etkä sinä ymmärtänyt mihin minä vertasin? Sun logiikalla ne venäläiset pitäis vähintään tappaa.[/QUOTE]

Ei,en mä tunne mitään vihaa venäläisiä kohtaan.Sanotaan näin,että eipä ole tullu pahemmin ajateltua sotaa..Miksi? Ehkä siksi,että siitä ei täällä muistute vähäväliä..

Mutt siis sun mielestä on ihan oikein tasasin väliajoin muistuttaa ihmisiä kamaluuksista jotka sattunu joskus..Eikö ois paljo parempi vaan unohtaa ja antaa olla? Niin ku varmasti yrittävät tehäkkin Ja tässä tapauksessa tarkotan saksalaisia.Ihan turha vetää venäläisiä ja suomalaisia mukaan. Pikkusen eri meininkiä se yks heppu "harrasti".

Ei,en mä tunne mitään vihaa venäläisiä kohtaan.Sanotaan näin,että eipä ole tullu pahemmin ajateltua sotaa..Miksi? Ehkä siksi,että siitä ei täällä muistute vähäväliä..

Mutt siis sun mielestä on ihan oikein tasasin väliajoin muistuttaa ihmisiä kamaluuksista jotka sattunu joskus..Eikö ois paljo parempi vaan unohtaa ja antaa olla? Niin ku varmasti yrittävät tehäkkin Ja tässä tapauksessa tarkotan saksalaisia.Ihan turha vetää venäläisiä ja suomalaisia mukaan. Pikkusen eri meininkiä se yks heppu "harrasti".

No kyllä pitää olla jo aika kapea ajatusmaailma jos ei ilman palapeliä tiedä hitleristä mitään. Ei se silti muuta sitä tosiasiaa että hitler oli vallassa ja teki rodunpuhdistusta kyseenalaisin keinoin. Nyt on samaa meneillään mutta se vaan on erityyppistä tämä eeuun pakkonaittaminen ja yhtenäistäminen, vallan siirto tiettyyn posukkaan ja kansakunnan alasajaot.

[QUOTE="vieras";27243835]No kyllä pitää olla jo aika kapea ajatusmaailma jos ei ilman palapeliä tiedä hitleristä mitään. Ei se silti muuta sitä tosiasiaa että hitler oli vallassa ja teki rodunpuhdistusta kyseenalaisin keinoin. Nyt on samaa meneillään mutta se vaan on erityyppistä tämä eeuun pakkonaittaminen ja yhtenäistäminen, vallan siirto tiettyyn posukkaan ja kansakunnan alasajaot.[/QUOTE]

Ai mä en tiedä? Mistä päättelit,että en tietäs?

Sen verran pahojaan se heppu on tehny,että vieläkin on punanen vaate..Mitähän mahtas käydä,jos joku vitsillä lähtis tuolla Saksassa vaikka torilla huuteleen niitä tiettyjä sanoja ja näytteleen käsimerkkejä..
Siin tulis äkkiä noutaja,epäilen vahvasti.

Tuolla mulla odottas kirja,jonka on kirjottanu ko.hepun sihteeri..Ja oon lukenu sitte yhen kirjan jossa kerrottiin aika hyvin siit touhusta siellä leirillä...

[QUOTE="...";27243878]Ai mä en tiedä? Mistä päättelit,että en tietäs?

Sen verran pahojaan se heppu on tehny,että vieläkin on punanen vaate..Mitähän mahtas käydä,jos joku vitsillä lähtis tuolla Saksassa vaikka torilla huuteleen niitä tiettyjä sanoja ja näytteleen käsimerkkejä..
Siin tulis äkkiä noutaja,epäilen vahvasti.

Tuolla mulla odottas kirja,jonka on kirjottanu ko.hepun sihteeri..Ja oon lukenu sitte yhen kirjan jossa kerrottiin aika hyvin siit touhusta siellä leirillä...[/QUOTE]

Miten sait luettua että just sinua tarkoitin sillä että et tietäisi Hitlerin teoista?
Se on testatti ja televisiostakin näytetty kun sketsisarjan hahmot juoksenteli saksassa kaduilla hakaristi liput olalla ja huuteli niitä Adolfin tervehdyksiä, katseita sai ei muuta. Miksi se sinua koskettaan niina paljon, tiedäthän kummalla puolella suomi oli kun hitler oli vallassa?

Lukematta ketjua, mutta linkin jutun lukeneena...

En vaan voi käsittää, että tuollainen palapeli on koskaan edes tehty. Kukahan on valmistaja? Ja sopii yli 8 vuotiaille..?! No suurin osa 8 vuotiaista onneksi tuskin edes tietää mistä kuva on.

Käsittämätöntä mauttomuutta.

Samalla valittavat että töitä ei ole eikä rahat riitä asunnon ostoon tai laskujen maksuun mutta samalla hengenvedolla sanovat kannattavansa kokoomusta, kusevat omiin muroihinsa par"aikaa. :(

[QUOTE="vieras";27244153]Ja samat paheksujat ostavat innoissaan kaikenlaista Mao-rihkamaa Kiinan-matkoiltaan...[/QUOTE]

No en kyllä osta. En ihan käsitä sitä Cheguevarankaan ihannointia... Omalle teinilleni kerroin kyllä mikä herra on penaalin kyljessä kun sellainen (muistaakseni) Tiimarissa nähtiin.

[QUOTE="vieras";27244190]Mitä mieltä olet neekeri Marskista joka kuvataan naisten hakkaajana?[/QUOTE]

En ole katsonut ko elokuvaa. En kyllä käsitä koko elokuvaa muutenkaan. Tai sitä miksi se piti kuvata. Ja mitä sillä haetaan takaa.

Yhteistyössä