avopuolison häätö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoraunio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermoraunio

Vieras
Avokki lähti kävelemään mutta kieltäytyy irtisanomasta osuuttaan asunnosta, maksamasta osaansa vuokrasta, lapsen elatuksesta, laskuista yms. Ei suostu tekemään osoitteenmuutosta. Avaimet sentään palautti. Ilmeisesti tekee tämän ihan kiusallaan tai sitten hän saa enemmän rahaa kun asuu muka meidän kanssa. Ongelma on se että me lasten kanssa ei saada senttiäkään mistään niin kauan kun tämä exavokki muka meillä asuu, tässä äitiyslomalla rahaa kun tulee 450e k ni ei paljo naurata. Mitä voin tehdä? Tuntuu olevan aika vaikeaa tämmöisessä tilanteessa kun vuokrasopimuksessa on kummankin nimi.

Avokki lähti kävelemään mutta kieltäytyy irtisanomasta osuuttaan asunnosta, maksamasta osaansa vuokrasta, lapsen elatuksesta, laskuista yms. Ei suostu tekemään osoitteenmuutosta. Avaimet sentään palautti. Ilmeisesti tekee tämän ihan kiusallaan tai sitten hän saa enemmän rahaa kun asuu muka meidän kanssa. Ongelma on se että me lasten kanssa ei saada senttiäkään mistään niin kauan kun tämä exavokki muka meillä asuu, tässä äitiyslomalla rahaa kun tulee 450e k ni ei paljo naurata. Mitä voin tehdä? Tuntuu olevan aika vaikeaa tämmöisessä tilanteessa kun vuokrasopimuksessa on kummankin nimi.

No soita nyt hyvä ihminen tilanteestasi vuokranantajalle. Sano että xxxx ei asu täällä enään, annat herran puhelinumeron ja yhteystiedot. Missä tää kusimulkero asuu nykyisin, tee sinä osoitteenmuutos netissä, mun sotun alta löytyy ainakin koko perhe. Mene sossuun ja selitä siellä tilanteesi ehkä voivat auttaa?
Vikaksi vittu mikä paska, omahyväinen äijä!!!

Vuokranantajaan yhteys, ilmoitus sinne, miten voit irtisanoa miehesi, joka ei maksa vuokraa. Maistraattiin yhteyttä ja sinne kirjallinen ilmoitus, että ko. henkilö ei asu tässä asunnossa. Joo ja jonnekin sossuun kannattaa soittaa ja kysyä miten edetä.

Oon kerran joutunu edellisen asukkaan ilmottamaan tonne maistraattiin. Ei ollut ikinä tehny muuttoilmotusta, niin minä sitten tein kirjallisesti ilmoituksen, ettei tässä talossa asu ko. ihminen ja minä en tiedä missä asuu. Sen jälkeen ei näkynyt ko. tyypin kirjeitä meillä.

Ite kans mietin miten toinen voi olla noin itsekäs, eniten käy sääliksi muksuja. Vuokranantaja ei kai voi tehdä oikein mitään kun sopimus kummankin nimissä. Sossuei auta ku mies virallisesti asuu täällä ja laskevat sen huipputulot meille tuloksi. Menen maanantaina kuitenkin neuvottelemaan jos keksittäisiin jotain. Muuttoilmoitusta en saa tehtyä hänen puolestaan, maistraatti lähettää jotkut paperit joilla ehkä joskus oikeuden päätöksellä saan hänelle häädön.. En voi irtisanoa asuntoa kokonaan, koska sopimus kummankin nimissä ja sen jälkeen tehdä uutta sopimusta samaan asuntoon. Muualle voisin muuttaa mutta se ei tässä tilanteessa ole vaihtoehto ainakaan käytännössä, jos vain paperilla saisi kirjat käytettyä muualla niin että saisi avoliiton katkeamaan niin sitten. Inhottavaa, miten joku voi muuttua tuollaiseksi :/ kuningas alkoholi ja toinen nainenko näitä vastuunpakenijoita luo..

Mulla oli vastaavanlainen tilanne yli 13vuotta sitte.
Soitin kyllä vuokranantajalle että ukko on muuttanut pois mutta ei tee osoitteenmuutosta, vuokrasopimuksen sain sentäs uudestaan kirjotettua omalle nimille.

Kelasta en saanut asumistukea koska väestörekisterin mukaan ukko oli kirjoilla edelleen vaikka ei asunut samassa talaudessa. Kun äijä ei tehnyt osoitteenmuutosta.

Laspilisän yh. korotusta en saanut.

Vuokra oli silloin 3000mk, tulot oli mulla 3545mk siis kotihoidontuki+lapsilisä. käteen jäi toi 545mk /kk

Sossusta en saanut toimeentulotukea kosk tarkistivat että ukko on väestörekisterin mukaan kirjoilla kämpässä vaikka ei asunnu siellä, milläs todistat kun ei tee osoitteenmuutosta.

Samaan aikaan tuli huoltajuuskiista lapsesta, ja oma asianajaja kirjoitti lapun jossa oli tieto että mies oli muuttanut aikaa sitten pois yli 6kk sitten jameillä oli huoltajuuskiista menoosa. Vasta tämä lappu meni kelassa läpi ja sain asumistuen ja yh. korotuksen mutta en takautuvasti kumpaakaan yli 6kk ajalta.

Elareita jouduin hakee ulosoton kautta, sain ne mutta äijä ei koskaan itse maksannu mitään vaan piti periä , Kela alkoi sitten lopulta maksaa niitäkin.

Verotiedoissa olin edelleen merkintä että on mun avopuoliso, tämä poistui vasta kun itse muutin pois siitä käpästä 3vuoden kuluttua.

Että kyllä toinen pystyy mihin vain jos ei osoitteenmuutosta tee niin riesan siitä saa.

oli samoin, ukko muutti pois ja jäin asumaan lasten kans.
mut soitin ite maistraattiin ja selitin asian. ne sit siirsi
exän kirjat sen vanhempien luo kun en tienny sen uutta asuinpaikkaa

Yhteistyössä