lapset löysi isin aamulla eteisen lattialta...

  • Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti
"Mea"
Kuinka usein hän juo niin, että sattuu jotain outoa tai ei-sopivaa? Minäkin olen kerran juonut itseltäni muistin pois ja olin kävellyt kilometrin verran kotiin niin, että en muista matkaa ollenkaan. Ekaa kertaa join raskauden ja imetyksen jälkeen. Yöllä olin kuulemma sammunut pytyn viereen. Silti olen ihan kunnon ihminen ja hyvä äiti.
 
trd
[QUOTE="minna";27188120]ei kyse oo joka viikkoisesta ongelmasta, vaan välillä menee just näin överiks... mutta aina olen sanonut että omin jaloin pitää selvitä kotio, ja yleensä onki mutta tää aamu oli jotain ihan tajutonta...[/QUOTE]

Lapset ei koskaan aikaisemmin ole nähnyt isäänsä krapulassa tai humalassa? Jos on miten hän asian lapsille selittää vai selitätkö sinä?
 
"minna"
ite on kertonut miten on pienenä löytäny isänsä kännissä eteisestä eikä halua lasten sellasta koskaan nähdä :( siks tää tuntuu niin pahalta...
muutaman kerran 11v aikana näitä on sattunu mutta oon sillon ekana herännyt ja saanut sen sänkyyn... ja siitä syystä mua aina pelottaa kun se lähtee poikien kanssa että missä kunnossa tullaan kotiin ja tullaanko ollenkaan...
kotiin lasten pitäisi isin kanssa jäädä illaksi... 6h aikaa selvittää päänsä :/ tai sitten vien anopille ja sanon että hoidappas nyt ku poikas ei kykene...
 
heidd
[QUOTE="Mea";27188148]Kuinka usein hän juo niin, että sattuu jotain outoa tai ei-sopivaa? Minäkin olen kerran juonut itseltäni muistin pois ja olin kävellyt kilometrin verran kotiin niin, että en muista matkaa ollenkaan. Ekaa kertaa join raskauden ja imetyksen jälkeen. Yöllä olin kuulemma sammunut pytyn viereen. Silti olen ihan kunnon ihminen ja hyvä äiti.[/QUOTE]

Meillä noin kerran-kaksi kuukaudessa menee överiksi ukolla :D yleensä sammahtaa sänkyyn tai jonnekin kaverin luokse, silleen ettei muksut ole näkemässä. Yleensä sanon muksuille että isä on kipeenä ja on tarttuva tauti ei saa mennä häiritsemään lähelle. :D
 
"hmmm"
[QUOTE="Sissi";27188121]Miks kaikki heti olettaa että kyseessä on alkkis? Kai noin voi joskus käydä kelle vaan. Esim minäen oo juonu lähes kahteen vuoteen tippaakaan ja jos tänään lähtisin tyttöjen kanssa baanalle ja innostuisin ottamaan vähän liikaa, koska en tiedä omia rajojani, niin voin hyvin kuvitella nukkuvani eteisen lattialla. Hyvä että kotiin on löytänyt! En mä yhdestä kerrasta hermostuisi tai eroa ottaisi jos miehelle kävisi noin! Se riippuu niin tilanteesta. Jos taas on toistuvaa dokaamista ja sammumista niin se on asia erikseen.[/QUOTE]

överikännit voi hoitaa silloin kun lapset ei oo kotona, ei oo pakko keskellä viikkoa...
 
[QUOTE="Mea";27188148]Kuinka usein hän juo niin, että sattuu jotain outoa tai ei-sopivaa? Minäkin olen kerran juonut itseltäni muistin pois ja olin kävellyt kilometrin verran kotiin niin, että en muista matkaa ollenkaan. Ekaa kertaa join raskauden ja imetyksen jälkeen. Yöllä olin kuulemma sammunut pytyn viereen. Silti olen ihan kunnon ihminen ja hyvä äiti.[/QUOTE]


Just näin. Moni suomalainen mies tai nainen vetää örvelökännit ainakin silloin tällöin. Jos näitä kännejä on kerran tai kaksi vuodessa, ei aisi mikään kamala ole, kuin niiden lasten takia, jotka joutuvat (siis jos joutuvat) sen näkemään, kuten ap:n tilanteessa. Sitä en tiedä, miksi niin monet niin juovat, mutta en lähtisi sanomaan kellekään, että jätä se sika, jos joskus niin sattuu käymään.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
[QUOTE="hmmm";27188163]överikännit voi hoitaa silloin kun lapset ei oo kotona, ei oo pakko keskellä viikkoa...[/QUOTE]


Jos poikien (tai vaihtoehtoisesti tyttöjen) ilta on keskellä viikkoa, niin silloinko pitää käyttäytyä erilailla, kuin jos se olisi viikonloppuna. Ja eikö ap:n mies olisi saanut tulla sieltä kotiin? Tai vaihtoehtoisesti aina kun toinen vanhemmista lähtee ryypiskelemään, pitääkö toisen vanhemmista lähteä kotoa pois, jos se toinen vaikka tulee humalassa kotiin?
 
heidd
[QUOTE="hmmm";27188163]överikännit voi hoitaa silloin kun lapset ei oo kotona, ei oo pakko keskellä viikkoa...[/QUOTE]

Joo keskellä viikkoo ei meilläkään ole lupa ryypiskellä jos ei oo joku joulu tai vappu :D Mut viikonloppuisin jos ukko johonkin lähtee nii minä jään yleensä muksujen kanssa kotio kun ei mummolaan viitsi aina viedä. :D
 
säpäle harmaana
Joo keskellä viikkoo ei meilläkään ole lupa ryypiskellä jos ei oo joku joulu tai vappu :D Mut viikonloppuisin jos ukko johonkin lähtee nii minä jään yleensä muksujen kanssa kotio kun ei mummolaan viitsi aina viedä. :D
Niinpä. Eihän tuossa kuviossa ole lasten kannalta mitään merkitystä sillä, onko viikonloppu vai ei. En todellakaan ole lapsia viemässä kotoa pois, jos mies lähtee kaljoittelemaan.
 
"minna"
ei siis mielessäkään ole että jättäsin lopullisesti, vaan olisi itselleni parempi että saisin rauhottua lasten kanssa jossain muualla pari päivää...
koska ei lasten tarvi sitäkään nähdä että minä karjun naama punaisena isille...
itse olen nuorempana ottanut parit överit ja siihen riitti... ja sitten kun tuota joutunut noissa tilanteissa taluttamaan isoa miestä tai yrittää saada sänkyyn niin voi jestas että kiehuu niin ei tee edes mieli juoda...
harmittaa vaan lasten puolesta toi näky, se jää niin pahasti muistiin ja vaivaa siellä aikusenakin...
itse olen hirmu tiukka siitä että lasten aikana ei edes juoda kun korkeintaa yksi saunaolut tai ruokaviini...
 
"vieras"
Jos poikien (tai vaihtoehtoisesti tyttöjen) ilta on keskellä viikkoa, niin silloinko pitää käyttäytyä erilailla, kuin jos se olisi viikonloppuna. Ja eikö ap:n mies olisi saanut tulla sieltä kotiin? Tai vaihtoehtoisesti aina kun toinen vanhemmista lähtee ryypiskelemään, pitääkö toisen vanhemmista lähteä kotoa pois, jos se toinen vaikka tulee humalassa kotiin?
Mä en jumalauta käsitä, miksi pitää vetää nimenomaan överikännit. Onko silloin jotenkin överikivaa? No ei. Jos mies on itse nimenomaan halunnut välttää tilanteen, jossa lapset löytävät hänet jostain sammuneena, niin kai se on miehen vastuulla käyttäytyä niin, ettei sellaista tapahdu.
 
"miisku"
Mä ilmeisesti olen tosi outo, kun mulle ei ekana tullut mieleen, että apn pitäisi ottaa ero miehestään. Kyllä kait sitä ylilyöntejä voi joskus tulla ja lapsille selittää tilanne. Eri asia on, jos tuota tapahtuu säännöllisesti. Ei yksi örvelökänni kenestäkään alkoholistia tee!!!
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Siis jos mies on 11v yhteiselämän aikana muutaman (mitä se sitten kenellekin tarkoittaa, itselleni 3-7) kerran juonut itsensä sammumiskuntoon tai muuten mennyt överiksi niin miksi ihmeessä vaimo on aina pelännyt että lapset löytävät isänsä sammuneena jostain? Varsinkin jos lapset eivät edes ole koskaan nähneet isäänsä humalassa? Ylihysteerinen vaimo?

Muuten, jos tuota tapahtuu kerran vuodessa tai joka toinen/kolmas vuosi ja vaimoa stressaa nuo poikien illat niin eikö kannata sopia että mies yöpyy jossain muualla?
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27188227]Mä en jumalauta käsitä, miksi pitää vetää nimenomaan överikännit. Onko silloin jotenkin överikivaa? No ei. Jos mies on itse nimenomaan halunnut välttää tilanteen, jossa lapset löytävät hänet jostain sammuneena, niin kai se on miehen vastuulla käyttäytyä niin, ettei sellaista tapahdu.[/QUOTE]

No sehän tässä ap:n ongelma nimenomaan olikin. Kummasti tässä nyt syytetään kuitenkin taas ap:ta kun oikein menee itse "mahdollistamaan" tuollaisen toiminnan. Olisiko lapset pitänyt laittaa hoitoon, että ap pääsee vahtimaan miestä vai?
 
"minna"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27188205:
:O Niin, onhan se tietysti naisen vika :headwall:
luulin että aikuinen mies osaisi jo itse päättää paljon juodaan, mutta pitänee remmiä sitten tiukentaa jos se kerran mun vikani on että hän makaa eteisen lattialla...
nalkuttaa vähän enemmän ja lisätä kotihommia ;)
vai miten anatolia kasvattaa miestään??
 
Ken guru
[QUOTE="minna";27188250]luulin että aikuinen mies osaisi jo itse päättää paljon juodaan, mutta pitänee remmiä sitten tiukentaa jos se kerran mun vikani on että hän makaa eteisen lattialla...
nalkuttaa vähän enemmän ja lisätä kotihommia ;)
vai miten anatolia kasvattaa miestään??[/QUOTE]

Niin, toisille nämä on vaan niin vaikeaa tajuta. Toista ei voi muuttaa, mutta on tasan oma valinta miten itse elää, ja mille lapsensa altistaa.
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";27188284]Kyllä joskus noin voi käydä mutta jos on usein tuossa kunnossa niin ei hyvä.[/QUOTE]

Jaa, meillä noin ei voi käydä koskaan. Mies ei yksinkertaisesti sammu lastensa eteen.
 
En koko ketjua lukenut, mutta kommentoinpahan mitä mieleen aloituksesta tuli. Jos tuo perseiden vetäminen ei ole säännöllistä niin antaisin olla,onhan hänellekkin annettava mahdollisuus. Kertoisin kyllä miehelle mielipiteeni sammumisesta. Toki jos käyttää alkoholia säännöllisesti isoja määriä olisi se vakavan keskustelun paikka, mutta ei mielestäni eron. Katsoisin tilanteen loppuun saakka.
Miksi lapsille ei voi vaan suoraan sanoa että isi on juonut liikaa ja nukahtanut lattialle ja on varmaan herättyään kovin pahoillaan tapahtuneesta?
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
"vieras"
[QUOTE="miisku";27188237]Mä ilmeisesti olen tosi outo, kun mulle ei ekana tullut mieleen, että apn pitäisi ottaa ero miehestään. Kyllä kait sitä ylilyöntejä voi joskus tulla ja lapsille selittää tilanne. Eri asia on, jos tuota tapahtuu säännöllisesti. Ei yksi örvelökänni kenestäkään alkoholistia tee!!![/QUOTE]

Joo ei toi kyllä mikään maailman vakavin juttu ole. Kyllä oon itsekin joskus aikoinaan nuorena nukahtanut vähän sinne ja tänne. Hyvä että tuli kotiin.
 

Yhteistyössä