lapset löysi isin aamulla eteisen lattialta...

  • Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti
"heini"
Jos tämä nyt tosiaan on noin harvinaista niin ei muuta kuin ukko pyytää anteeksi muksuilta kun on selvinnyt ja kertoo että isi teki nyt tosi typerästi. Sovitte asian ja jatkatte elämää.

Kun lapsille kerrotaan rehellisesti ja pyydetään anteeksi. Niin ja vastataan lasten kysymyksiin niin ei niitä peikkoja mieleen jää. Mutta jos tilalla on hiljaisuus ja painutte kyläileen protestina niin lapsille jää todella kummallinen kuva tapahtuneesta. Ja siksi taatusti pelottava.
 
Kyllä mulle riittäis yksikin kerta, että näkisin miehen tuossa kunnossa. En puhuis varmaan viikkoihin hänelle. Jos tulis seuraavakin kerta, että hänet tarvis raahata jostain lattialta sammuneena sänkyyn, niin mun mielestä ei tarvii sitte ryypätä ollenkaan. Aikusen ihmisen on tunnettava rajansa, mun mielestä siinä ei oo mitään hauskaa, että toinen oksentaa/kusee päällensä ja sammuu lattialle, kyllä siinä kohtaa pitää jo vähän miettiä miksi sitä viinaa tarvii vetää kaksin käsin kurkusta alas. Kohtuus kaikessa, luulis, että jokanen on ne överikänninsä vetänyt nuorempana, eikä sitte enää aikuisiällä perheellisenä tarvitse moista harrastaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Joxu
Siis jos mies on 11v yhteiselämän aikana muutaman (mitä se sitten kenellekin tarkoittaa, itselleni 3-7) kerran juonut itsensä sammumiskuntoon tai muuten mennyt överiksi niin miksi ihmeessä vaimo on aina pelännyt että lapset löytävät isänsä sammuneena jostain? Varsinkin jos lapset eivät edes ole koskaan nähneet isäänsä humalassa? Ylihysteerinen vaimo?
Just tuohon minäkin kiinnitin huomiota.

a) Ylihysteerinen vaimo
b) Alkoholiongelmaisen vaimo kaunistelee totuutta

Jompikumpi, sanoisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="minna";27188250]luulin että aikuinen mies osaisi jo itse päättää paljon juodaan, mutta pitänee remmiä sitten tiukentaa jos se kerran mun vikani on että hän makaa eteisen lattialla...
nalkuttaa vähän enemmän ja lisätä kotihommia ;)
vai miten anatolia kasvattaa miestään??[/QUOTE]

JOS mun miehellä olisi sellainen ongelma, että kerran vuodessa poikien saunaillassa vetää överit, ja sammuu sitten eteiseen tai veripäissään pihamaalle, niin asia ratkaistaisiin tottakai siten, että mies ei tule kotiin noista saunailloista, vaan viettää yön ystävänsä luona. Ei meidän kotiin ole yhdelläkään känniläisellä asiaa lasten läsnäollessa, ei edes mulla tai miehellä.

Mulle tuo on aika lailla itsestäänselvyys. Vaikka se yyberkänninen ukko jotenkuten pääsisi eteisestä eteenpäinkin, niin kai se ryminällään herättäisi kaikki. Ja se vanhan viinan lemu aamulla on jotain niin :x etten halua lasteni koskaan sitäkään haistavan.

Jos miehellä ei pelaa kontrolli kännissä, niin naisen pitänee keksiä ratkaisu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
säpäle harmaana
JOS mun miehellä olisi sellainen ongelma, että kerran vuodessa poikien saunaillassa vetää överit, ja sammuu sitten eteiseen tai veripäissään pihamaalle, niin asia ratkaistaisiin tottakai siten, että mies ei tule kotiin noista saunailloista, vaan viettää yön ystävänsä luona. Ei meidän kotiin ole yhdelläkään känniläisellä asiaa lasten läsnäollessa, ei edes mulla tai miehellä.

Mulle tuo on aika lailla itsestäänselvyys. Vaikka se yyberkänninen ukko jotenkuten pääsisi eteisestä eteenpäinkin, niin kai se ryminällään herättäisi kaikki. Ja se vanhan viinan lemu aamulla on jotain niin :x etten halua lasteni koskaan sitäkään haistavan.

Jos miehellä ei pelaa kontrolli kännissä, niin naisen pitänee keksiä ratkaisu :)
Miksi ja miten?
 
"Jäämies"
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;27188555:
Aikusen ihmisen on tunnettava rajansa, mun mielestä siinä ei oo mitään hauskaa, että toinen oksentaa/kusee päällensä ja sammuu lattialle, kyllä siinä kohtaa pitää jo vähän miettiä miksi sitä viinaa tarvii vetää kaksin käsin kurkusta alas. Kohtuus kaikessa, luulis, että jokanen on ne överikänninsä vetänyt nuorempana, eikä sitte enää aikuisiällä perheellisenä tarvitse moista harrastaa.
Joo, virheitä ei saa tehdä kuin nuorena. Oikeat aikuiset ovat täydellisiä kaikessa. Ja sitten he elivät elämänsä onnellisena...

Sadut kuuluu satukirjaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27188626:
Miksi ja miten?
Miksi? Lastensa takia, ja oman vitutuksensa minimoimiseksi tietysti.

Miten? No menemällä vaikka Martta-tädille vierailulle siksi aikaa kun tietää miehen viettävän kosteaa poikien saunailtaa ja tulevan tukkihumalassa kotiin, jos se ei onnistu, että mies menisi ystävänsä luo (ja sitä nainen voi siis myös ehdottaa, jopa vaatia, jos mies itse ei tule ajatelleeksi).
 
säpäle harmaana
Just tuohon minäkin kiinnitin huomiota.

a) Ylihysteerinen vaimo
b) Alkoholiongelmaisen vaimo kaunistelee totuutta

Jompikumpi, sanoisin.
Tai c) ihan tavallinen mies, jolla saattaa mennä juominen kerran kymmenessä vuodessa yli ja ihan tavallinen äiti, joka ei halua, että lapset näkevät aikuisen tuossa tilassa.

Kyllä kai minäkin olen sitten ylihysteerinen, kun en halua, että lapset tuollaista näkevät. Ja miten se ei-mahdollistaminen sitten tehtäisiin? Eikö se olisi ylihysteeristä, jos 0,1 % todennäköisyydellä näin käy ja silti joka kerta vietäisiin lapset johonkin muualle hoitoon, ettei näin pääsisi käymään?
 
Ken guru
[QUOTE="Jäämies";27188705]Joo, virheitä ei saa tehdä kuin nuorena. Oikeat aikuiset ovat täydellisiä kaikessa. Ja sitten he elivät elämänsä onnellisena...

Sadut kuuluu satukirjaan.[/QUOTE]

No, itse en aikuisiällä ole suhteessa kuin toisen aikuisen kanssa. Sen verran voi kai jo "vaatia" että teiniörvellykset on örvelletty.
 
säpäle harmaana
Miksi? Lastensa takia, ja oman vitutuksensa minimoimiseksi tietysti.

Miten? No menemällä vaikka Martta-tädille vierailulle siksi aikaa kun tietää miehen viettävän kosteaa poikien saunailtaa ja tulevan tukkihumalassa kotiin, jos se ei onnistu, että mies menisi ystävänsä luo (ja sitä nainen voi siis myös ehdottaa, jopa vaatia, jos mies itse ei tule ajatelleeksi).
Siis miksi-kysymyksellä tarkoitin, miksi _naisen_ pitäisi tehdä asialle jotain?

Ja eikö tuo Martta-tädille meneminen ole juuri sitä ylihysteerisyyttä, jos todennäköisyys asialle on kuitenkin pieni?
 
Kuule Anatolia. Mies on vastuussa itsestään, kuten nainenkin. Naisen ei tarvitse MAHDOLLISTAA eli keksiä ratkaisuja miehelleen...
Ei naisen tarvitse mitään tehdä, jos ei halua.

Mutta MINÄ tuossa tilanteessa keksisin toisenlaisen ratkaisun, ts. en MAHDOLLISTAISI tuollaisten tapahtumista tässä perheessä. Minä olen omalta osaltani vastuussa lapsistamme & kodistamme, kuten mieskin on, ja jos kävisi niin, että on tiedossa ettei mies omaa osuuttaan vastuusta kanna silloin kerran vuodessa kun on se poikien saunailta, niin mä kantaisin vastuuni silti. Haittaakse?
 
"vieras"
Kyllä me ainakin jo pikkulapsena ymmärrettiin sanomattakin milloin isä on kännissä. Joskus äiti alkoi huutaa siitä ja tuli tappelu, joskus taas teeskenteli niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Koulussa minua kiusattiin ja koskaan kotiin tullessa ei voinut tietää mitä oli vastassa, milloin verijälkiä pihassa tai koko naapuruston juopot keittiön pöydän alla makaamassa. Usein kotia lähestyessäni mietin onko sitä enää ja pohdin mahdollisuutta että talo olisi palanut poroksi. Ai niin, ja meistä ei siis koskaan kertaakaan tehty lastensuojeluilmoitusta eikä ollut sossut yhteydessä.

Jotenkin kuulostaa viattomalta jos mies on vaan kerran löytynyt eteisestä makaamasta kun itse olen joutunut seuraamaan lapsena pitkin kämppää makailua viikkoja putkeen. Vaikka tietysti tuo yksikin kerta pitäisi ottaa vakavasti ja lapset oikeasti kärsii siitä jos vanhemmat on humalassa. Joka kerta se oli suuri pettymys, ihan kuin olisin kuvitellut että joskus se vielä loppuu ja kaikki olisi hyvin. Alkoholistien perheessä kaikki on piilottelua ja salailua että julkisivu säilyy, lopulta isäni kuoli viinaan mitä sitäkään ei ole kerrottu kenellekään ydinperheen ulkopuoliselle. Nämä alkoholistijutut ovat aina järkyttäviä ja toivon vaan että kukaan lapsi ei joutuisi kärsimään niistä kuten minä ja että olisi edes joku aikuinen joka huomaa ja tekee ls-ilmoituksen ja lapsi saa apua.
 
bbbb
Jos sihen suhteeseen jää sellaisenaan, se nimenomaan tarkoittaa mahdollistamista. Miksi mies edes yrittäisi kasvaa aikuiseksi kun saa porskuttaa teinioksentaja/sammujana vaimonsa ja lastensa luona.
Eli koska ap ei heti eronnut, hän mahdollistaa?
Yksi sammuminen... voi tapahtua juovalle naisellekin, mutta jos teillä ollaan noin tiukkapipoja ja erotaan ryypystä, minkäs sille mahdan.

A on kertonut olevansa se kaljaa kittaava.
 
äitimyös
Oma mielipiteeni on se, että tästä tehdään mörkö nyt sillä, että äiti vetää parin viikon mykkäkoulun huudettuaan ekana lasten kuullen miehelleen. Tai lähtemällä jonnekin lasten kanssa, ja tilittämällä siellä isoon ääneen, että miten sikamaisesti mies on käyttäytynyt.
Mies on varmaan iltapäivällä sen verran kuntoutunut, että on kykenevä huolehtimaan kouluikäisistä lapsistaan, joten ap töihin ja isä jää lasten kanssa kotiin ja vastaa kysymyksiin, jos sellaisia tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27188727:
Siis miksi-kysymyksellä tarkoitin, miksi _naisen_ pitäisi tehdä asialle jotain?

Ja eikö tuo Martta-tädille meneminen ole juuri sitä ylihysteerisyyttä, jos todennäköisyys asialle on kuitenkin pieni?
Joskus menee överiksi poikien illassa, sanoi ap.

Niitä poikien iltoja tuskin on kerran viikossa? (jos on, niin sekin olisi jo liikaa mulle, mutta se ei kuulu tähän)

Jos poikien ilta on vaikka kolmesti vuodessa, ja niinä kertoina mies menee yöksi muualle tai nainen & lapset lähtevät jonnekin, niin olisiko se sitten kovinkin kamalaa, jos se tapahtuisikin ns. turhaan, eli sillä kertaa mies ei olisikaan kaatokännissä eteiseen sammumassa? Ei minusta.

Mutta mulla onkin tapana keksiä asioihin ratkaisuja, sen sijaan että keksisin lisää ongelmia ja syitä sille, miksi niitä asioita ei muka voi ratkaista.
 
  • Tykkää
Reactions: eras, vierailija
"Jäämies"
No, itse en aikuisiällä ole suhteessa kuin toisen aikuisen kanssa. Sen verran voi kai jo "vaatia" että teiniörvellykset on örvelletty.
Vaatia voi mitä tahansa, mutta vahinkoja sattuu myös aikuisemmalla iällä. Varsinkin jos juo harvemmin niin ne omat rajat saattavat unohtua tai jopa muuttua ja hyvässä seurassa ei huomaakkaan, että tuli nautittua yksi liikaa. Ei suotavaa, mutta sitä saattaa tapahtua.
 
bbbb
Ei naisen tarvitse mitään tehdä, jos ei halua.

Mutta MINÄ tuossa tilanteessa keksisin toisenlaisen ratkaisun, ts. en MAHDOLLISTAISI tuollaisten tapahtumista tässä perheessä. Minä olen omalta osaltani vastuussa lapsistamme & kodistamme, kuten mieskin on, ja jos kävisi niin, että on tiedossa ettei mies omaa osuuttaan vastuusta kanna silloin kerran vuodessa kun on se poikien saunailta, niin mä kantaisin vastuuni silti. Haittaakse?
Sinähän se kaljaa juova olet, sanojesi mukaan :D
 
[QUOTE="Jäämies";27188705]Joo, virheitä ei saa tehdä kuin nuorena. Oikeat aikuiset ovat täydellisiä kaikessa. Ja sitten he elivät elämänsä onnellisena...

Sadut kuuluu satukirjaan.[/QUOTE]

Kyllä jossain on vika, kun sama virhe toistuu jokaikinen kerta. Ylilyöntejä sattuu joo, jokaiselle meistä, mutta virheistä kuuluu ottaa opikseen, jos ei osaa ottaa alkoholia muuten, kuin vetämällä jokaikinen kerta örvelökännit, niin mun mielestä silloin ei tarvis ottaa ollenkaan. Kohtuus kaikessa edelleenkin. Tässäkin tapauksessa, jonka ap kertoin, niin mies on jokakerta samassa kunnossa tullessaan kotiin, vaikka lupaa muuta. Tyhjät lupaukset ei ainakaan mulle kelpaa, jos ei pysty lupauksiaan pitämään, niin sit tarvii miettiä miten tästä eteenpäin. Kyllä mun lähipiirissä kaikki osaa ottaa nätisti alkoholin kanssa. Ei kenenkään tarvii esittää, että mä juon sut nyt pöydän alle ja onkin siellä itse.
 

Yhteistyössä