lapset löysi isin aamulla eteisen lattialta...

• Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="minna";27188051]nyt se tapahtu mitä olen aina pelännyt :( lapset tuli herättää aamulla että miksi isi nukkuu eteisessä???
mitenkäs selität lapsille että isi on niin helv... humalassa että ei ole sänkyyn edes kyennyt...
oon niin vihainen että tekis mieli vetää ihan kunnolla turpiin tuota äijää...
oon niin vihainen että tekis mieli pakata kimpsut ja kampsut ja lähtee viikonlopuks jonnekin lasten kanssa..
:,([/QUOTE]

mitä jos monta kertaa? Sanosin vaan että näin käy kun vetää pierut?

hshsehg
Jaa, minä en ainakaan kertaakaan sanonut että naisen pitäisi erota. Itse vaan en koskaan olisi perhettä sellaisen miehen kanssa perustanut, joka on kakaran tasolla juomisen suhteen vielä aikuisiälläkin. Enkä ymmärrä miten joidenkin mielestä kaikkien pitäisi sellainen sikamainen käytös hyväksyä, kun myös toisenlaisia miehiä on olemassa. Eikä mielestäni siinä ole mitään hienoa että lapset joutuvat katsomaan vanhempiansa kaatokännissä, sammuneena.
No sitähän ei voi tietää, jos kakarana on suhteen aloittanut ja siihen melkein heti perään muksut ängennyt ;) (en tiedä onko tässä tapauksessa näin)

No jos mies on muuten kaikinpuolin hyvä mies ja isä, niin ei minua kerran tai pari kertaa vuodessa tuommonen käytös häiritsis. Lähtisin lasten kanssa sitten vaikka mummolaan yöksi kaiken varuilta, kun mies lähtee viihteelle :)

"vieras"
No sitähän ei voi tietää, jos kakarana on suhteen aloittanut ja siihen melkein heti perään muksut ängennyt ;) (en tiedä onko tässä tapauksessa näin)

No jos mies on muuten kaikinpuolin hyvä mies ja isä, niin ei minua kerran tai pari kertaa vuodessa tuommonen käytös häiritsis. Lähtisin lasten kanssa sitten vaikka mummolaan yöksi kaiken varuilta, kun mies lähtee viihteelle :)
miehes ei voi puhua sinulle. joko lyö tai vetää överit. Miks syytellä. Vois vaikka kuunnella sitä känni örveltäjää. Sinä itse olet selvinpäin ja toinen tilassa että kertoo kaiken?

säpäle harmaana
Ja siis lyhyempi vastaus vielä: ei, en näkisi siinä mitään hysteeristä. Ihan vaan järkevän käytännönratkaisun kaikille. :)

Siis jos lopputulos on aina tuo kun mies on tietyn poikaporukan kanssa ulkona ja tätä tapahtuu tyyliin kerran vuodessa tai joka toinen vuosi niin miksi minun olisi järkevää jäädä lasten kanssa ihmettelemään mihin mies tällä kertaa sammuu ja sitten mahdollisesti vielä purkaa omaa ärsyynnystäni siinä? Kivempi kaikille että joko mies tai muu perhe yöpyy sen kerran toisaalla.
No minusta tuntuisi kyllä tyhmältä kysyä yöpaikkaa joltakin Martta-tädiltä joka ikinen kerta, kun mies lähtee jonnekin, jos ei tiedä millä kerralla niistä tällaista tapahtuu. Nytkin ap:n olisi pitänyt keskellä kouluviikkoa lähteä lasten kanssa yökyläilemään. Hyvähän sitä on tietysti jälkiviisastella nyt, että tällä kertaa olisi juuri kannattanut mennä, mutta eihän tätä etukäteen voinut tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27192290:
No minusta tuntuisi kyllä tyhmältä kysyä yöpaikkaa joltakin Martta-tädiltä joka ikinen kerta, kun mies lähtee jonnekin, jos ei tiedä millä kerralla niistä tällaista tapahtuu. Nytkin ap:n olisi pitänyt keskellä kouluviikkoa lähteä lasten kanssa yökyläilemään. Hyvähän sitä on tietysti jälkiviisastella nyt, että tällä kertaa olisi juuri kannattanut mennä, mutta eihän tätä etukäteen voinut tietää.
Usein ihmisillä on kavereita ja läheisiä sukulaisia, muitakin kuin Martta-täti. Viisi kertaa yhdessätoista vuodessa ei ole niin paljoa. Ehkä parin ekan kerran aikana ei edes ollut lapsia eikä kuvio selvä. Joten sanotaan että kolmekin yökyläilyä noin pitkän suhteen aikana ei ole mielestäni paha juttu. Ja toinen vaihtoehtohan on että se mies jää yöksi muualle. Näin siis jos tuo kuvio toistuu joko aina kun mies lähtee juhlimaan tai aina kun hän juhlii tietyn porukan kanssa.

Jos juhlimisia on usein ja aina lopputulos tuo niin silloin olisi jo mietiskelyn paikka missä homma mättää.

Jos juhlimisia om usein ja örveltämisiä vain joka toinen vuosi eikä siis edeltä tiedä koska niin käy niin en jaksaisi tuota pelätä ja stressata. Jos sammuu niin sitten sammuu, toisen jälkiä en jaksa ruveta siivoilemaan enkä näe tuota lapsille traumatisoivana.

Eli ei ongelmaa omasta puolestani.

Vai miten tuossa sitten pitäisi mielestäsi toimia? Odotella kotona sydän syrjällään peläten missä kunnossa mies milloinkin kotiutuu (valtaosan kertoista siis ihan ok, joka toinen vuosi voi käydä noin). Itkeä sitten miten sen lapsille selittää kun nämä sen yhden kerran näkevät isänsä sammuneena ja pelätä lapsille tulevia traumoja?

säpäle harmaana
Usein ihmisillä on kavereita ja läheisiä sukulaisia, muitakin kuin Martta-täti. Viisi kertaa yhdessätoista vuodessa ei ole niin paljoa. Ehkä parin ekan kerran aikana ei edes ollut lapsia eikä kuvio selvä. Joten sanotaan että kolmekin yökyläilyä noin pitkän suhteen aikana ei ole mielestäni paha juttu. Ja toinen vaihtoehtohan on että se mies jää yöksi muualle. Näin siis jos tuo kuvio toistuu joko aina kun mies lähtee juhlimaan tai aina kun hän juhlii tietyn porukan kanssa.

Jos juhlimisia on usein ja aina lopputulos tuo niin silloin olisi jo mietiskelyn paikka missä homma mättää.

Jos juhlimisia om usein ja örveltämisiä vain joka toinen vuosi eikä siis edeltä tiedä koska niin käy niin en jaksaisi tuota pelätä ja stressata. Jos sammuu niin sitten sammuu, toisen jälkiä en jaksa ruveta siivoilemaan enkä näe tuota lapsille traumatisoivana.

Eli ei ongelmaa omasta puolestani.

Vai miten tuossa sitten pitäisi mielestäsi toimia? Odotella kotona sydän syrjällään peläten missä kunnossa mies milloinkin kotiutuu (valtaosan kertoista siis ihan ok, joka toinen vuosi voi käydä noin). Itkeä sitten miten sen lapsille selittää kun nämä sen yhden kerran näkevät isänsä sammuneena ja pelätä lapsille tulevia traumoja?
Käsittääkseni kyse olikin juuri siitä, että saunailloissa sun muissa ap.n kohdalla käydään kyllä vähän useammin kuin joka toinen vuosi.

Miksi näitä tapauksia on ymmärrettävämpää "pelätä" silloin, kun se tapahtuu joka kerta (eli kannattaa aina mennä yökylään lasten kanssa), mutta jos näitä tapauksia "pelkää" siinä tapauksessa, että aina ei örvelletä, se onkin hysteeristä?

"Naapuri"
Voi nyyh nyyh että on taas tekopyhää juttua. Hei haloo ihmiset, jokaisen on joskus pakko paeta tuota jokapäiväistä paskaa ja silloin saattaa käydä niin että jopa eteiseen sammahtaa, mutta eise nyt ihan maailmanloppua tarkoita.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27192426:
Käsittääkseni kyse olikin juuri siitä, että saunailloissa sun muissa ap.n kohdalla käydään kyllä vähän useammin kuin joka toinen vuosi.

Miksi näitä tapauksia on ymmärrettävämpää "pelätä" silloin, kun se tapahtuu joka kerta (eli kannattaa aina mennä yökylään lasten kanssa), mutta jos näitä tapauksia "pelkää" siinä tapauksessa, että aina ei örvelletä, se onkin hysteeristä?
No, ehkä en itse osaa pelätä noita lain? Siis jos kyse on oikeasta ongelmasta niin siihen on puututtava - muutenkin kuin pakenemalla muualle aina kun mies juo.

En vaan itse tykkää siitä jos kotiin tullaan yöllä ympäripäissä örveltämään, sotkemaan ja sammumaan minne lie. Siksi mukavuudenhaluisena jo mielummin menen yöksi jonnekin muualle ja kotiudun vasta kun sankari on selvinnyt ja siistinyt sotkunsa. Mikä järki tuollaista olisi lasten kanssa jäädä katselemaan? Siis jo ilman mitään pelkoa tai hysteerisyyttä.

Tietty jos ulkona käydään usein ja tuota tapahtuu harvoin niin ei silloin ole mieltä lähteä aina jonnekin. Tietty miehelle voi sanoa että jos kuppia menee liikaa niin parempi jäädä muualle yöksi. Jos miehen arviointi ei toimi niin sitten ei.

Mutta siis kyllä mielestäni on hysteeristä jos mies käy usein ulkona ja jokatoinen vuosi sammuu tms ja vaimo sitten pelkää jatkuvasti että lapset löytävät miehen noin. Ja pelkää lasten traumoja jne siitä kun nämä kerran näkevät isänsä liikaa juoneena. Samalla logiikalla saa jo pelätä ihan kaikkea.

säpäle harmaana
No, ehkä en itse osaa pelätä noita lain? Siis jos kyse on oikeasta ongelmasta niin siihen on puututtava - muutenkin kuin pakenemalla muualle aina kun mies juo.

En vaan itse tykkää siitä jos kotiin tullaan yöllä ympäripäissä örveltämään, sotkemaan ja sammumaan minne lie. Siksi mukavuudenhaluisena jo mielummin menen yöksi jonnekin muualle ja kotiudun vasta kun sankari on selvinnyt ja siistinyt sotkunsa. Mikä järki tuollaista olisi lasten kanssa jäädä katselemaan? Siis jo ilman mitään pelkoa tai hysteerisyyttä.

Tietty jos ulkona käydään usein ja tuota tapahtuu harvoin niin ei silloin ole mieltä lähteä aina jonnekin. Tietty miehelle voi sanoa että jos kuppia menee liikaa niin parempi jäädä muualle yöksi. Jos miehen arviointi ei toimi niin sitten ei.

Mutta siis kyllä mielestäni on hysteeristä jos mies käy usein ulkona ja jokatoinen vuosi sammuu tms ja vaimo sitten pelkää jatkuvasti että lapset löytävät miehen noin. Ja pelkää lasten traumoja jne siitä kun nämä kerran näkevät isänsä liikaa juoneena. Samalla logiikalla saa jo pelätä ihan kaikkea.
Niin et pelkää, mutta silti et halua jäädä lasten kanssa sitä katselemaan? Ehkä ymmärrämme tuon pelkäämisen tässä nyt eri tavalla. Eihän sen tarvitse mitään hysteeristä panikointia olla, vaan sellaista ajattelua, että jos tapahtuu x, se varmaan on tosi ikävä tilanne ja ärsyttää todella paljon ja toivoo, ettei niin tapahtuisi. Tuolla aiemmin kerroin pojastani, jolle on pari kertaa käynyt aika pahasti leikeissä. Kyllä minä sanoisin pelkääväni, että hänelle käy vastaavalla tavalla uudestaan, mutta en minä silti p**kat housuissa kaiket päivät kulje kynsiäni pureskellen.

JUSTNÄIN
[QUOTE="Naapuri";27192505]Voi nyyh nyyh että on taas tekopyhää juttua. Hei haloo ihmiset, jokaisen on joskus pakko paeta tuota jokapäiväistä paskaa ja silloin saattaa käydä niin että jopa eteiseen sammahtaa, mutta eise nyt ihan maailmanloppua tarkoita.[/QUOTE]

No niinhän sitä sanotaan, että pullo on paras kaveri..HALOO ITSELLES! Eiköhän ole muitakin tapoja "paeta tätä joka päivästä paskaa" kuten vaikka lomalla..lähtee joko itse tai ottaa perheloman yhdessä ulkomaille:) Siitä sitä energiaa saa ja se antaa muuta ajateltavaa..just niin suomalaista..pullo käteen heti ku on vaikeeta...HAISTA V***U!

"mies"
Mä katsoin jonkun aikaa sitä, että mies makasi aamulla milloin missäkin. Lopulta en enää jaksanut katsella ja pistin miehen vaihtoon. Päivääkään en ole katunut. Nykyinen mies löytyy aamuisin ihan satavarmasti meidän omasta sängystä.

Yllättävän vaikea se ero kuitenkin on, vaikka mies olisi millainen. On kuitenkin (ehkä) yhteiset talot, lapset, autot, lainat ja tuttu arki, josta pois hyppääminen vaatii aika tavalla voimia. Lasten takia neuvoisi kuitenkin loikkaamaan pois mahdollisimman pian (tai sitten mies hoitoon).
Pikkuisen tuntuu että jännitystä ja ehkä intohimoista seksiä hakevat naiset valitsevat tällaisia kumppaneita helpoiten. Ei tule mieleen että se kunnollinen mieskin voi tarjota molempia vaan se klassinen valinta on tylsä mutta uskollinen vs. jännittävä mutta mahdollisesti petollinen. Minä kehottaisin valitsemaan miehen tältä väliltä kuten itse olen :D Olen välillä erittäin tylsä, välillä erittäin... hm, "haasteellinen".

Tuo on myös mielestäni taas yksi asia missä suomalainen käytännöllisyys on ihan väärässä paikassa. "Mullahan on asunnot sun muut, en voi lähteä". Ihminen tavallaan pilaa itse elämänsä vapaaehtoisesti.

"Jonna"
Tätä ketjua lukiessaan ymmärtää, miksi suomalaiset nuoret ryyppää tuolla ulkona viikonloppuisin. Sen verran paljon on näitä pään silittelijöitä ja hysääjiä. Annetaan lapsille ymmärtää, että on normaalia ja ok vetää välillä pää täyteen ja sammua muistamatta mitään seuraavana päivänä. No, ei todellakaan ole ok!

just joo
Alkuperäinen kirjoittaja JUSTNÄIN;27194134:
No niinhän sitä sanotaan, että pullo on paras kaveri..HALOO ITSELLES! Eiköhän ole muitakin tapoja "paeta tätä joka päivästä paskaa" kuten vaikka lomalla..lähtee joko itse tai ottaa perheloman yhdessä ulkomaille:) Siitä sitä energiaa saa ja se antaa muuta ajateltavaa..just niin suomalaista..pullo käteen heti ku on vaikeeta...HAISTA V***U!
Mielelläni nuuhkaisen kunhan käyt ensin pesemässä tuon tuon tänne asti löyhkäävän pöheikön.
Ja mitä lomiin tulee, nehän on yhtä helvettiä rääkyvien kakaroiden ja nalkuttavan akan seuratessa kaikkialle eikä yksin tietenkään voi lähteä kun hetihän sitä eroa ollaan ottamassa pettämisepäilyn takia, kuten täältäkin niin usein saa lukea.
Että miksikö suomalainen mies siis juo, kattokaa siihen peiliin muutenkin kuin ainaisessa ehostusmielessä ja miettikää asiaa oikein tarkkaan.

Yhteistyössä